hahaha wat een grapjas volgens mij is die man van jou ook al net zo'n droge lolbroekals jij he hihihi jullie passen echt wel goed bij elkaar hahahaha maar om ff te reageren op het winden verhaal hahah tis idd ook best speciaal om je winden te voelen aankomen....kun je beter voorbereid zijn ivm wel/niet sluitspieren aanspannen/ontspannen hahha
@True je valt mij er ook zeker niet mee lastig. Gewoon komen vertellen als je je niet goed voelt hoor. Kan je fysio of iets dergelijks krijgen, misschien een massage om meer te ontspannen? (heb ik laatst gedaan en vond het heel prettig) @Gekko Misschien een warm bad/douche of kruik om je baarmoeder te ontspannen. Lekker grapjas heb jij aan de haak geslagen
Wbt winden Ik heb er soms echt erg last van, moet sinds 2 wk. ook echt wel 3x per dag naar het toilet voor een grote boodschap. Normaal maar 1 a 2 x.
Pfff... ik weet niet wat het is, maar ik vond de spuit van vandaag pijnlijker dan gisteren. Ik vind het zo eng en ben zo gespannen! Ik hoop echt dat het beter gaat worden hoor...ik moet namelijk nog minstens tot 30 juli.
Es, wat naar zeg! Misschien toch beter dat je man het doet? Lijkt mij ook best eng bij mezelf.. True, hoop dat je je gauw wat beter voelt en licht hier maar lekker je hart, daar zijn er voor!
Jullie houden mijn uitleg te goed tot morgen. Ben totaal afgeknapt. Maaaaarrrrr de keuken staat voor 80 %.. enkel nog een blad en de fronten. Het is mega mega mega gaaf geworden allemaal, maar nu de rust een beetje is wedergekeerd, storten we allemaal in @ true: je zou ons beter moeten kennen meid! Praat er gewoon over!! @ gekko: Zoals mijn kids heel leuk kunnen zeggen: je verdient een dubbele dikke duim. Maar ben idd alert op instorting gevaar op later tijdstip.. Is het vloeien weer begonnen intussen? @ess: Stoer wijf ben jij!!! @all: Hoe is het ermee?! xxx
Goedesmorgens! Het zonnetje schijnt hier nog ff... vanmiddag weer regen Ik zal me ff aan mijn belofte houden: Vorige week (of de week ervoor weet ik niet meer) kreeg ik de uitslag van mijn laatste endoscopie. Er was in mijn maag en bovenste darmgedeelte gekeken. Daarnaast is er bloed geprikt op vitamines en minerales. Dat was alweer ff geleden, dus ik had er specifiek om gevraagd. Ook omdat (de gyn zei dat het niet kan) ik het vermoeden bleef houden dat mijn vruchtbaarheids probleempje wel te maken kon hebben met vitamine tekort. Affijn lang verhaal kort: mijn dunne darm neemt te weinig voedingstoffen op. Waarom is nog steeds niet bekend. Mijn D waardes waren nog steeds erg hoog, maar dat kan geen kwaad. Mijn E is verlaagd. Mijn vitamine B12 is drastisch gedaald. Dat zit in vlees, en dat is net het enige wat ik wèl verteer.. Bizar. Iig, het komt er op neer dat mijn b12 zo laag is dat ik daardoor op dit moment geen kids kan krijgen. Het is nog niet bekend welke behandeling er gestart zal worden. Heb de gyn ook niet gesproken. 2 augustus pas. Vanuit mdl afdeling werd voorgesteld om nog een keer te prikken. Omdat ik de hele tijd folium geslikt heb, is de kans heel groot dat het in wezen nog lager is dan gevreesd wordt. Dan zal ik moeten gaan spuiten. Waarschijnlijk voor de rest van mijn leven. Bij een zw heb je 50% meer b12 nodig, dit blijft tot een jaar na de bevalling. Ik moet dus 150% gaan bij spuiten. Het is de vraag of ze uberhaupt de waardes nog kunnen herstellen. Een te kort kan nooit meer opgevuld worden.. Zoals ik het nu begrepen heb, moet eerst gestart worden met spuiten. Als de waardes verhogen moet er folium bij, dan 5 weken elke dag spuiten en tijdens de zw wordt dit de hele zw verdubbeld. Daarna val je terug naar behoefte aan spuiten. Ligt eraan hoe snel je vitamine weer afgebroken wordt. Dat zal de ene keer elke week zijn, de andere keer elke dag. Nou lang verhaal, maar dit is wat er tot nu uit is gekomen. Vitamine b12 tekort veroorzaakt veel klachten: Moeheid, duizelig, hormonen die in de war gaan liggen, miskramen, onvruchtbaarheid, geen eisprong ivm hormonen die niet goed werken, misselijkheid, noem maar op.... Vandaar mijn onzekerheid over de eisprong. Ik had dus wel gelijk dat ik er vorige maand geen gehad heb. Wel heb je een soort van ongi, dus dat verklaart ook waarom die steeds zo kort is. De afgelopen ongi was weer lekker ouderwets normaal haha. Zeg nooit nooit, maar de kans op een zw is de komende 2 tot 3 maanden eigenlijk uitgesloten. Daarna moet blijken hoe het zit.. Einde ego: hoe is het hier??? xxxapie
@lieve apie, wat ontzettend klote dat het nou allemaal zo moet lopen... ik wil je bij deze een hele dikke knuffel geven! Bekijk bijlage 165197
Goedemorgen allemaal! Apie, jeetje wat een verhaal! Ik hoop dat ze gauw een goede behandeling gaan starten zodat je zwanger kan gaan worden! Dikke knuf! Hoe gaat het verder hier?
Apie wat een verhaal.... Tot de behandeling wordt gestart... kun je dan mischien vitamines voor vegetariers slikken??? Daar zit veel vit B12 in... Dan wordt je tekort misschien niet groter...
Goedemorgen trouwens Hier gaat het op zich wel goed... ik wacht alleen nog steeds op die vloed.... ik heb wel af en toe onderbuik pijn en pijn in mijn rug.... maar echt op gang komt het niet.... Hier schijnt de zon trouwens ook maar voorlopig komt er voor mijn idee geen regen aan....
@gekko: sterkte meis. Het is al zo oneerlijk, en dan moet je nog gaan zitten afwachten ook.. Klote is dit! Ik mag niets slikken. Dan krijg je a een vertekend beeld, en b worden ook de pillen niet opgenomen. Het moet direct in de bloedbaan worden aangebracht zeg maar. De foliumzuur heeft ook een vertekend beeld gegeven waardoor je het alleen maar verergerd. De klachten worden erger, maar het bloed zegt dat het wel meevalt. Je kan er zelfs door in een rolstoel komen! Nooit gedacht dat dit zo ernstig kon zijn zeg! Ben er toch een beetje flabbergasted van. In eerste instantie was het opluchting die we voelde. Nu meer de angst van hoe ernstig is het al, en wat is blijvend en wat niet?
Dat is begrijpelijk dan... wanneer moet je dan weer onderzocht worden op vit b12? Wel een gedoe zeg... heb je al van alles wat.. krijg je dat er ook bij... Ga je trouwens vandaag de keuken afmaken? Of ga je dat laten doen?
goede morgen all @apie wat een verhaal wat naar :S ik heb ook een vit b te kort en moet daar ook voor spuiten maar niet dagelijks of wekelijks ik moet nu om de 6 weken en wanneer ik zwanger ben om de 4 weken. maar hoop dat ze snel gaan starten en dat je toch snel daarna zwanger word meis. @gekko vervelend dat het nog niet echt door komt digi knuf hier alles goed vandaag weer een jaartje ouder :S alweer 32 jaar pfffffff
HIEP HIEP HOERA!! Gefeliciteerd bren! Jij hebt ook b12 tekort? In een ernstige vorm of? Ik weet allemaal niet wat ik moet verwachten. Hij schrok er iig enorm van, bood ook excuses aan dat ze dit niet beter in de gaten gehouden hadden. Volgens hem was het vrij ernstig gezakt. Maja, aan die info heb ik natuurlijk niets. Ik weet niet hoe hoog hij moet zijn, en hoe laag hij nu is.. @gekko, ik moet over een uurtje nieuw bloed prikken. Dat moet dan naar nijmegen. De uitslag krijg ik over anderhalve week meen ik, 12 dagen iig.
Zolang???? Dat is ook niet niks!! Ik vraag me gelijk af waarom ze het niet beter in de gaten hadden gehouden.... Volgens mij sta jij onder redelijke toezicht van de heren/dames doctoren....