December kindje- Is dat wel leuk ivm feestdagen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MuscleMe, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    ik zou persoonlijk geen maand over gaan slaan omdat het dan niet leuk is voor het kind.. wat denk je dan van de zomervakantie? iedereen is weg en ze kunnen straks op school niet trakteren etc! mijn dochters zijn van 2 en 31 december en ja ik baalde stiekem wel een beetje dat de jongste op oudjaarsdag kwam maar het is ook wel weer bijzonder vind ik en ze krijgen gewoon bezoek hoor ;)

2. Amy12345

Amy12345 Lid

7 mrt 2013
    80
    0
    0
    Nieuw vennep
    Zelf ben ik op 6 december jarig. Al komt het in december mocht het deze maand zover zijn dan is het meer dan welkom. Zelf heb ik er geen problemen mee om in december jarig te zijn.

3. Volverwachting

Volverwachting Actief lid

10 okt 2010
    127
    0
    0
    Ik zou er ook geen probleem van maken. Als dat mijn grootste probleem zou zijn..... Ik denk idd dat je het niet moet willen plannen. Er zijn genoeg mensen die zo graag een kindje willen, als ze die in december kunnen krijgen er direct voor zouden tekenen!! Dus wees gewoon heel blij, mocht je zwanger raken! Het is zo'n groot wonder!!!

4. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Doe wat goed voelt!

Ik zou zelf geen enkele ronde overslaan, elke ronde duurt voor ons gevoel al te lang.... Ben al blij ALS ik zwanger word, welke maand dan ook.

Maar goed, niet iedereen is hetzelfde! Dus volg je gevoel!!

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Nee, daar denk ik nooit aan. We zouden een zomerkindje ideaal vinden, maar ik heb liever dat het nu raak is en we dus een winterkindje krijgen, dan dat we een pauze moeten inlassen.

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Tja ... ik denk ook: zwanger worden heb je niet in de hand en de duur van je zwangerschap ook niet. Onze krummel is op 19 november geboren, dat is niet handig hoor. 11 november Sint Maarten, 19e jarig, rond die tijd intocht Sint en t/m 5 december stuitert ze alle kanten op en dan wordt het Kerst. Pffffffff. En dan ging ze ook nog voor het eerst naar school. Maar ik ben zo blij dat ze er is!

En blijkbaar is in onze familie de herfst (en richting winter) een goede tijd om kindjes te krijgen ;). Haha, vraag me wel eens af of dat erfelijk is.

7. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Tsja onze eerste dochter kwam in de zomervakantie, de tweede een paar dagen voor Kerst. We hebben er geen moeite mee, ik vond de afgelopen Kerstdagen juist heel erg speciaal!

8. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ik kan me er echt totaal niks bij voorstellen dat je om deze reden een maand zou overslaan :) Mijn kindje is op elke dag van het jaar welkom..

9. Limburg27

Limburg27 Niet meer actief

Het boeit mij ook echt niet meer na 15 rondes..
    Ik zou juist hopen dat het deze maand lukt.
    Iedereen mag denken wat ie wil.. maar je kunt niet alles plannen in het leven.

10. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind het krijgen van een kind nog steeds een "wonder" dus nee zou mij niets uitmaken. .

11. Luna1985

Luna1985 Actief lid

6 okt 2012
    163
    45
    28
    Vrouw
    kraamverzorgster
    mee eens

12. Pearl Amor

Pearl Amor Niet meer actief

Na 25 maanden ben ik blij als ik deze cyclus na veel hormonen spuiten eindelijk zwanger mag zijn en blijven... Zou er echt niet aan moeten denken om een maand over te slaan voor een geboorte datum... Als ik daar rekening mee moet houden, mag ik in december/januari niet zwanger raken want september en oktober zijn, mama (6-9), ik (9-9), mijn zusje (30-10), mijn opa (24-10), mijn oma (13-10) jarig en dan mag ik in juni/juli niet zwanger raken, want in april zijn nichtje (5-4) (word 1), schoonzus (6-4), andere nichtje (13-4), mijn vader (24-4) en mijn man (30-4) jarig... Oh ja en rond december januari zijn buiten de feest dagen onze 2 beste vrienden jarig hij (5-12) en zij (15-1) en mijn schoonmoeder (13-1)

Kortom dan moeten we zoveel rekening met alles houden...

Maar er werd al eerder gezegd, jij moet doen wat voor jou goed voelt, dus als je inderdaad maart wilt pauzeren moet je dit zeker doen ;) Ik ben gestart in maart 2011 met in mijn achterhoofd dat ik toch de eerste ronde niet zwanger zou raken en ben daarna pas zo
    gaan denken als ik hier boven typ...

Succes!!

13. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ons maakt het niet uit

Ik was als het geen mola was geweest nu uitgerekent
    Rond me eigen verjaardag ook niey ideaal
    Maar o wat had ik graag nu met een kindje op de arm gezeten

Het maakt niet uit waneer het komt er valt altijd wel wat voor te zegen
    Dan is het kou dan heet dan is er een feest dag en dan een verjaardag
    Een kindje valt niet te plannen
    Het kan een maand te vroeg komen en meschien wel een paar weken later

Plannen neendat doen we niet
    Mijn schon moeder is in november jarig en mijn stief schoonvader ook
    En me schoon zusje in dec en me pa ook in dec
    Als nu gelukt is komt het in november
    En anders slaan we komende ronde echt niet over ook al ben ik dan uitgerekend rond mijn pa zijn verjaardag 1ste kerst dag :D

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nou uhm, durf het hier haast niet te zeggen maar ik wil graag stoppen met de pil in januari (2014 ja, duurt nog ff). Pas in mei wil ik voor het echie gaan. Waarom? Omdat ik liever niet ergens in december wil bevallen... die maand is al zo druk voor ons... 2x Sinterklaas, ben zelf jarig, kerstboom opzetten, kerstkaarten schrijven, neefje is jarig, beste vriendin jarig, Kerst bij schoonouders (met cadeaus, dus weer winkelen) en dan Kerst bij mijn ouders en dan komt Oud en Nieuw ook nog eens...
    Het is dus niet omdat het niet leuk is om rond de feestdagen jarig te zijn maar meer omdat het dan wel heel erg veel wordt, voor ons althans

O ja, ben zelf 3 december jarig en als kind vond ik het altijd een geweldig leuke tijd hoor! Dus daarom zou ik het niet laten. Nu ik 'groot' ben is het juist minder leuk. Zo vaak verjaardag vieren moeten verzetten omdat anders niemand kan komen vanwege de Sinterklaas.... maar als kind nooit last van gehad!

Overigens wil ik ook even kijken wat mijn lichaam zonder pil doet hoor en ik ga wss een traineeship doen en die duurt van sept 2013. tot sept 2014. Mocht het dan in mei raak zijn dan heb ik tenminste de tijd om dat fatsoenlijk af te maken.

Een maand overslaan zou ik zelf niet doen, wat als je kindje 3 weken vroeger komt of juist later? Dat is zoooo moeilijk te zeggen. Maar als je je er goed bij voelt... gewoon doen! Het is jouw leven!

15. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Goh muscleme, ik heb precies dezelfde gedachte als jou.
    Lijkt mij voor t kind ook veel leuker als t nog wat kadootjes krijgt in een andere maand als het jarig is, omdat je al sinterklaas en kerst hebt. Hierbij zie je je familie ook al vaker en heb je idd kans dat er dan minder bezoek komt, kan komen of zelfs wil komen, ligt aan de datum natuurlijk. Mijn vriendin vond het ook gek dat ik een pauze wilde inlassen deze maand en zei dat dit voor het kind niets uitmaakt welke maand hij/zij jarig is, daar hebben zij geen boodschap aan. Omdat t zwanger worden al moeilijker gaat bij ons, vanwege pcos, hebben we besloten m door te gaan deze maand, afwachten dus.
    Maar ik begrijp je volkomen!

16. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Het kan mij helemaal niks boeien wanneer die geboren mag worden, als het maar gebeurd.

Als ik nu nog zwanger zou zijn ipv een bbz te hebben gehad was ik uitgerekend op 11-7-2013, terwijl mijn vriend 12-7 jarig is. Wij vonden het juist wel speciaal, maar helaas mocht het niet zo zijn.

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Amen

Heb twee kinderen die altijd in de schoolvakanties jarig zullen zijn.. tja, ook niet ideaal maar ze zijn wel gezond en superlief:D
    Als ik het voor het zeggen zou hebben, wil ik liever niet meer hoogzwanger zijn in de zomermaanden maar na 14 rondes maakt me dat ook niet meer uit.

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Ik riep altijd dat ik geen december kindje zou willen (als ik het voor het zeggen had) niet zozeer voor mezelf maar voor de kleine.
    En je raad het al; ik was 26dec uitgerekend, 2de kerstdag haha.. Meteen na de posi test kon het me eigenlijk al helemaal niets interesseren welke dag (liever geen feestdag natuurlijk). Als het maar gezond en wel zou zijn.. Onze lieve knul vond achteraf dec ook niet zo'n leuke maand denk ik want hij is 2jan geboren ;). Ook een rare dag,maar wel een eigen verjaardag!! En we gaan met feest het jaar uit en we starten het jaar met een feestje!

En nee hier geen rekening met klussen houden, ik had een hele lange en onregelmatige cyclus. Ik was al blij dat ik zwanger kon worden!!

Dus nee ik zou er geen rekening mee houden..

19. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113

Nou ik was hoogzwanger met kerst (lees uitgerekend), en ik heb Sinterklaas gevierd, cadeaus geshopt, kerstboom opgetuigd en kerst inkopen gedaan, kerstdagen gevierd, oud en nieuw gevierd en 1 Jan nieuwjaarswens gebracht aan de Fam. Daarnaast hoop verjaardagen in dec hier. Ik voelde me prima, had verlof en iedereen was extra lief voor me.. Heb met kerst niet hoeven koken hoor:D

Dus mijn mening; ik vond het heerlijk!!!

20. Lady Flower

Lady Flower Fanatiek lid

2 nov 2011
    1.055
    0
    0
    Oh my.....dat je daaaaar over nadenkt...de datum....moet niet gekker worden!!

Deel Deze Pagina