December kindje- Is dat wel leuk ivm feestdagen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MuscleMe, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Als het maar gezond is meis en natuurlijk be je bang iet zo gek he naar al die jaren wachten.

Mis wel 2 nov da is mij mannetje jarig . hier veel november kindjes
    Maak iet uit. Mocht hier ook een erg groot wonder gebeuren! Laat maar komen.
    Erg gegund meis nogmaals geniet . IK HOU JE IN DE GATEN !!

2. Yinxy

Yinxy Fanatiek lid

22 dec 2012
    1.461
    2
    38
    Noord Brabant
    Ik zelf zou het niet erg vinden, mn vriend ook niet. Vaker met m over gehad. Hijzelf is halverwege dec jarig, zin vader begin jan, neefje begin dec en een goede vriend ook begin dec. Tis nu al een drukke maand!! Maar zou het niet erg vinden als onze kleine vind dat ie dan ter wereld zou moeten komen. De kleine is met alle liefde welkom. K heb liever een kleine met kerst dan bv geen kleine.
    Deze ronde zijn mn vriend en ik als nooit te voeren bezig geweest (en nog steeds indien ik een latere eisprong zou hebben, ik meet t namelijk niet). En mocht het raak zijn, dan zou de kleine eind nov begin dec kunnen komen. Dus tja, kans zit erin ofc! Maar zou ik niet erg vinden.

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Ik snap helemaal wat je bedoelt, hoor. :)
    Maar ik vind wel dat men het zelf mag weten, en eerlijk gezegd 'stoor' ik me nu nogal aan de mensen die vinden dat zij het 'alleenrecht' hebben op het forum, en om te mogen praten over hun problemen met zwanger worden. Het forum is er OOK voor vragen als dit.

Kijk, ik zal me niet kunnen voorstellen hoe het is om NIET zwanger te kunnen raken (en hoop dat me dat ook niet gaat overkomen), maar als die mensen menen dat ze meer 'recht' hebben dan een ieder ander, vind ik dat gewoonweg asociaal. En om dan opmerkingen te maken in de trant van "Volledig begrip krijgt de mmm toch niet". Pardon? Ik vind dat nogal hard om te zeggen, maar ik vind niet dat je dan meer recht hebt op vragen/een topic dan ieder ander... Het is heel erg vervelend/k*t voor je, maar daar kunnen anderen helaas helemaal niets aan veranderen.

En dit soort quotes...:

[quote[Maar waarom het uitspreken op dit forum, waar je van weet dat het merendeel hier zit om steun te zoeken omdat het niet soepeltjes verloopt... Of zelfs helemaal niet lukt![/quote]

Je bent niet alleen op het forum, en er zijn ook mensen met een andere mening/opvatting, en dat mag. ;) Ik zou me bijna gaan schamen voor het feit dat ik een vraag zou hebben...

Maar goed: zoals ik eerder al zei: leef en laat leven, en als je je ergert aan dit soort vragen/topic's: lees ze dan niet, wel zo 'makkelijk'. ;)

Liefs,

4. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik ben zelf jarig op eerste kerstdag.

Nooit als een nadeel gezien! Vond het altijd hartstikke leuk :D

5. Lov23

Lov23 Niet meer actief

@.ana Leigh ben het best wel met jou eens.....het is een zwangerschapsforum en niet het mmm forum. We moeten alleen rekening houden met elkaar....
    Maar soms hebben de vrouwen die in de mmm zitten de overhand.....sorry dames maar soms is dat zo.

6. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Wouw, even een felicitatie tussendoor! Wat geweldig zeg!

Wij zouden nooit een maand overslaan, maakt me nou echt niks uit. Onze dochter is van feb, dat is bij ons nu net de drukste maand. En iedereen is op dr verjaardag geweest haha.

7. Junat

Junat Lid

27 okt 2011
    27
    0
    0
    Limburg
    December is een drukke maand maar vind het gee reden om zwangerschap er voor uit testellen! Met nog 3 verjaardagen die maand, sinterklaas en kerst zijn we wel lekker vaak met familie bij elkaar! Dus mocht het raak zijn weer verjaardag erbij in december!!

8. Maira11

Maira11 Niet meer actief

Ik denk trouwens dat het er echt aan ligt hoe je er zelf mee omgaat. Er zijn hier mensen die slechte ervaringen hebben en die goede ervaringen hebben met jarig zijn tijdens de feestmaanden. Zus is 8 december jarig en zusje 27 november en nog nooit hebben zij het idee gehad iets te kort te zijn gekomen. Onze familie en vrienden waren altijd aanwezig en het betekende alleen maar dubbel cadeautjes in de maand december. Misschien dat sommige families echt minder cadeautjes gaven, of geen zin hadden in extra verjaardagen. Maar gelukkig was en is dat hier niet van toepassing. En zullen mensen die in december jarig zijn nooit wat tekort komen. En nou moet ik er ook bij zeggen dat mijn vader en moeder echt niet veel geld hadden hoor. Mijn moeder was gewoon het hele jaar door al cadeautjes aan het kopen voor sinterklaas. En met kerst kregen we 1 cadeau van ons oma. Het is maar net wat je er zelf van maakt en wat voor mensen je in je omgeving hebt.

9. yem

yem Niet meer actief

Je weet meestal niet wanneer de bevalling is.. ik ben zelf 6 weken eerder geboren, voor mij is het dan ook geen reden om een zwangerschap uit te stellen.

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Moet dus ......allemaal ... Zijn

11. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Idd! + 1

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Er wordt volgens mij door niemand gezegd dat een december-kindje niet welkom zou zijn. Er zijn alleen mensen die (al dan niet uit eigen ervaring) het idee hebben dat het voor het kind zelf niet zo leuk is om in die periode jarig te zijn. En als je in de luxe positie bent (of denkt te zijn) dat je er rekening mee kunt houden, is dat prima toch?
    Het is geen "multiple choice" die alleen bestaat uit a) geen kind of b) kerstkind. Het mag voor iedereen duidelijk zijn dat je niet kunt kiezen wanneer een kind wel komt. Je hebt er wel invloed op wanneer een kind niet komt. En als mensen van die invloed gebruik willen maken, is dat hun goed recht.

Dat mensen die al langer bezig zijn dit naïef vinden of onnodig, is natuurlijk ook hun goed recht. Maar om nou te zeggen dat mensen die wel kunnen / willen plannen daar niet over mogen praten, omdat dit pijnlijk zou zijn voor dames in de mmm vind ik echt te ver gaan.

Hoewel een decemberkindje niet mijn voorkeur zou hebben als ik zou kunnen kiezen, ben ik ook wel zo ver dat het mij absoluut niet meer kan schelen wanneer een kindje komt, als ik maar weer gezegend mag zijn met een voldragen zwangerschap. Maar ik snap wel dat als je denkt snel zwanger te zijn of misschien nooit verdrietige ervaringen hebt gehad op dit gebied, dat je dan een ander beeld hebt.

13. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.424
    3
    38
    Ik ben zelf een decemberkindje. Geboren de 27e net na kerst dus. Toen ik jong was vond ik het afschuwelijk, want niemand had nooit zin om op mijn verjaardag te komen na alle feestdagen. Nu ben ik ouder en maakt het me niet meer uit. Ook omdat ik niet zoveel om mijn verjaardag geef.

Zelf krijg ik nu een oktoberkindje, maar een decemberkindje had ik ook niet erg gevonden, ondanks mijn eigen ervaringen.

14. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Precies Ana Leigh en Tupp, ik ben het met jullie eens.
    Ik ben zelf iemand die liever geen decemberkindje zou willen, maar mocht het toch zo zijn is het meer dan welkom. We hebben het niet voor het kiezen, een baby kan eerder of later komen, dat snappen we allemaal. Maar het is ieders eigen keuze om een ronde over te slaan toch?! Zelf ben ik ook al 8 maanden bezig, maar ik snap dat het frustrerend is voor degene die veel langer bezig zijn. Ik vind het ook erg hard om te zeggen dat anderen minder recht hebben op dit forum. Iedereen gaat namelijk voor zijn eigen geluk! Ik hoop dat we gewoon allemaal snel een positieve test in handen hebben en een gezonde zwangerschap mogen hebben! :D

15. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Helemaal met Ana leigh eens, het is een forum voor iedereen en dus dan mag je ook topics maken over alles, als iemand geen dec kindje wil dan is het toch hun keus. Hoewel je echt nooit het kan plannen zelfs de bevalling niet, ik was 10 januari uitgerekend en toch is ons meisje 13 december geboren.

Wel vind ik jammer dat soms dames die langer bezig zijn denken dat ze niet begrepen worden en als je maar ook wat zegt zich aangevallen voelen. Ik begrijp best hoe zwaar het is, mijn schoonzus heeft Pcos en heeft 2 jaar over gedaan, ik heb gewoon gezien hoe zwaar het voor hun was. Ik durfte mijn schoonzus niet eens te vertellen dat ik in de 2de ronde zwanger was ofzoals sommige het noemen " je kijkt ze aan en ze zijn zwanger"

Wij zijn op deze forum met een doel en dat is elkaar steunen en helpen.

16. wish23

wish23 Lid

17 mei 2011
    60
    0
    0
    dierenverzorgster
    drenthe
    Hier een mama die er 4 jaar over heeft gedaan om uiteindelijk zwanger te raken van een prachtig sinterklaascadeautje!! Was uitgerekend met kerst, maar te vroeg geboren. Enne had dr voor geen goud willen missen! Vind dan ook dat een baby niet te plannen is, het komt zoals het komt!

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.590
    113
    ik was 11 januari uitgerekend en ben 30 december bevallen.
    die uitgerekende datum is zo rekbaar. 3 weken er voor en 2 weken erna is een normale marge.

Volgens mi heeft het dus weinig zin om 1 maand over te slaan.

18. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Haha zo mee eens. Ik moet echt lachen om dit topic, lekker van deze tijd: plannen met die handel. Geniet van het leven zou ik zeggen en neem het zo het komt, het is zo cliche he, maar kan zomaar over zijn.
    Maar goed, zoals een ieder hier mag je hier natuurlijk je eigen mening op nahouden en het doen zoals jij je het beste voelt.
    Dit is alleen de mijne ;)
    Succes!

19. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Mijn zoontje is een paar dagen voor kerst geboren.
    Ik had met de kerst mss niet zo leuk gevonden (vooral voor hem) maar ik vind het verder prima zo; door net die maand zwanger te raken ben ik nu wel mama van het allermooiste en leukste knulletje van de wereld! :);)

20. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Wat maakt het nou uit om een maand over te slaan als je liever geen december kindje wilt? Het is niet alsof je een baby vermoord ofzo, je laat enkel één eisprong voorbij gaan!
    Wij hadden teveel haast, ik wilde een baby en wel snel (wie niet) en dat resulteerde in een geboorte in de nacht van vijf op zes december. Hoefgetrappel op het dak hahaha!
    De hele familie heeft gezegd "ach wat sneu, dat is ook niet leuk in december!"
    Onze tweede is in juli geboren en nu zeurt de familie dat dat geen leuke tijd is omdat het vakantietijd is. Het is gewoon nooit goed en er is altijd wat te zeiken.

Leef en laat leven.

Deel Deze Pagina