Tja Leef en laat leven gaat uiteraard altijd op en iedereen in zn waarde laten enz, maar iemand opent toch een topic om meningen te horen, nou daar zijn ze dan Uiteraard moet ieder het voor zich weten. Hihi, zeuren om vakantietijd pffff....familie he....
Dit is de startpost. TS zegt niets over pauze. Ze vraagt alleen of het wel leuk is om in december jarig te zijn ivm de feestdagen. Ik haal uit haar zinnen zelfs dat ze gewoon doorgaat en geen pauze neemt. Dat ze het de minst mooie maand vind kan toch? Wat een gedoe dit zeg.
Hier een dochter geboren op eerste kerstdag en ik vind het super bijzonder! ! Het is de perfecte gelegenheid om met heel je familie samen te zijn. Ze us drie weken eerder gekomen dan verwacht maar daar zijn we nu heel blij mee!
Ik ben zelf jarig tussen Sinterklaas en Kerst. Ik vond het vroeger al geweldig, december, mijn persoonlijke cadeautjesmaand waarin je je familie extra vaak zag. Ik vond het altijd heel speciaal dat er nog z'n extra feestdag was in december speciaal voor mij
Ik heb neit het hele topic gelezen Maar in onze familie zijn er 3 kindjes rond sinterklaas en kerstmis jarig, mijn dochter is 27-12 jarig, en echt... ze krijgt niet minder bezoek ofzo. Wel vind ik het zelf moeilijk met cadeautjes, omdat er dus al zoveel cadeautjes gegeven worden in die maand, en dan ook nog eens haar verjaardag.
Dit topic komt elk jaar terug. Dit jaar lees ik het eens met minder pijn omdat ik eindelijk een kindje in mijn armen heb! En geboren in december! Mij maakt het niet uit, vond het alleen wel spannend op 5 dec, hoopte toen dat de bevalling niet zou beginnen.
Had zelf de zelfde zorgen. Was op 6 dec uitgerekend. Gelukkig is ons meisje een week later op de 12 de geboren. Ben ook erg benieuwd hoe het straks met haar gaat in de maand december. Opeens heel veel kado's en dan een jaar weer niks. Maar wat ik van anderen hoorde die zelfs rond sinterklaas jarig waren was dat ze er nooit echt last van hebben gehad.
ik heb een dochter van okt en feb van mijn ex partner was altijd blij dat er een maand voor en een maand na de feestdagen was was de eerste ronde zwanger geworden. maar met mijn huidige partner ben ik 10 maanden bezig geweest om zwanger te worden en dat eindigde in een bbz en stel het is deze maand raak dan dec uitgerekend maakt mij niet uit dat ik lig te baren op sinterklaas kerst of oudjaarsdag. daar vind je in de toekomst wel wat creatiefs op sinterklaas is een tijdelijke viering hoeft ook niet op 5 dec te vallen en het is een dure maand maar kan je het hele jaar voor sparen
Wij hebben het er ook over gehad. We willen toch deze maand niet voorbij laten gaan! Nu zou ik bijv op 13 dec uitgerekend zijn. Mijn zoontje kwam 2 weken eerder, dus wie weet zou het toch een eind november kindje worden!!
Mijn vriend wilde heel graag deze maand overslaan maar omdat 'ie het zo graag wil en hij hoopte dat ik binnen een maand al zwanger was (mannen..) zijn we er toch maar voor gegaan. Nu afwachten haha
Je hebt ook door de rest van het jaar vervelende dagen... Zo was ik uitgerekend op koninginnedag haha maar 1 dag cadeau en het gaat na dit jaar toch niet meer door nu zie tik Sint en kerst niet zo snel verschoven worden, maar toch je hebt elke maand wel iets...
Wij hebben zelf overwogen om de ronde van februari over te slaan omdat onze eerste ook eind oktober geboren is (op de uitgerekende datum, dat kan dus ook!). Ik ben blij dat we het niet hebben gedaan want ik bleek zwanger. En inderdaad we waren zo blij dat het ons spontaan niks meer uitmaakte. Uiteindelijk zitten er 4 dagen tussen, dus ja we zitten dan wel met veel drukte, maar ik vind het ook gewoon heel bijzonder en leuk voor ze, ze krijgen allebei tegelijk kado's, vinden ze echt gaaf! Binnenkort hopen we op een derde wonder, en misschien houden we er dan toch wel rekening mee, maar ergens heb ik zoiets van: het lot bepaalt en het is goed zoals het is... Op zijn cruijffiaans: elk voordeel heb zijn nadeel, en elk nadeel heb zijn voordeel! En leven en laten leven!!!
Nope, heb daar zelf nooit aan gedacht. Maar ben ook de enige in nederland die pas de uitgerekende datum gaat tellen na een maand of twee, daar denk ik dus serieus niet aan. Ook wel weer vreemd eigenlijk. Ik hoop voor TS dat ze een prachtig december 2013 gaat hebben
Ik hoop van harte dat deze ronde gaat lukken en dan maakt me de datum niet uit. Gaat dan tussen kerst en oudjaar vallen :h
Ik zou er geen maand voor overslaan. T kan altijd alle kanten op. Ridder is van nov net voor alle feestdagen aan en hij stuitert vrolijk rond in die tijd als ik twee weken over gelopen had was het sinterklaas geworden. Maar goed hij is op de uit gerekende datum geboren. Nu ben ik zwanger en uitgerekend in een periode dat het heel rustig is qua feest dagen en verjaardagen en toch hebben we het gepresteerd om uit gerekend te zijn op verjaardag van vriend. Niet de leukste dag lijkt me maar goed we hebben het niet voor het kiezen. T kan alle kant op misschien komt ze eerder misschien komt ze later en misschien is ze wel net zo op tijd als haar grote broer. We zullen het zien als ze maar gezond is
goh dat je daar overnadenkt ,zwanger worden en zijn is al zo,n wonder ! en zo ie zo kan je zelf hellemaal niet plannen wanneer een kindje precies komt dus ik zou zeker geen maand overslaan.
Ik was afgelopen 29 december uitgerekend. Overal precies tussen, dus het kon alle kanten op. Ja, een drukke tijd is het dan, maar wij hebben daar verder niet aan gedacht van te voren. We wilden een 2e, klaar. Uiteindelijk is meneer de 14e geboren, dus precies tussen Sint en Kerst in, wel prettig, maar ach, er is altijd wel iets waardoor het druk/moeilijk/niet handig zou zijn. Voor ons heeft het uiteindelijk nog goed uitgepakt, net als bij de eerste die 1 februari is geboren. Dan is mijn man nog meer thuis i.v.m. seizoenswerk en het is winterstop, dus alle tijd met het gezin. Daarbij kon ik oprecht zeggen dat ik hoe dan ook verzorgt werd met Kerst en Oud en Nieuw
Ik ben al dol en dolgelukkig dat ik zwanger ben en hopelijk blijf. Het maakte me ook niets uit al kwam ie met de kerst. Elke datum is goed. In het leven valt niets te plannen,dat heb ik allang begrepen.
Klaprooos@ Idd mooi gezegt,! als je het allemaal eens goed bekijkt is er geen datum goed of is er wel wat. Bv : ow nu niet hoor want dan is mam jarig oma jarig pietje jarig ga zo maar door. Ik zeg daarom laat het gebeuren zie waar het schip strand! Goed of fout dat weet je nooit. Hier is die al gezonken er komt geen kleine zo als velen weten. Nogmaals als het zal gebeuren , geen dag zou dan uitmaken.
Ik heb uitgerekend dat als ik na mijn pilstrip en Clomid + Pregnyl (als, als, als want het een hangt natuurlijk helemaal af van het ander) meteen zwanger zou raken in de eerste ronde MMM (waar we ook niet vanuit gaan) ik rond mijn verjaardag ben uitgerekend. Een maand later? Schoonbroer jarig. Weer een maand later? M'n nicht. In december zijn er bij ons vier mensen jarig in de familie. De enige maanden die wel "uit zouden komen": mei, juni, juli, september... dat wordt 'm niet denk ik.