December kindje- Is dat wel leuk ivm feestdagen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MuscleMe, 9 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn schoonzus is afgelopen kerstavond bevallen,precies op de uitgerekende datum,als je kinderwens zo groot is,kan je daar toch niks aan doen wanneer je kindje komt,wees blij en gezegend dat je zwanger mag/kan worden....

2. Selina1984

Selina1984 Fanatiek lid

14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Het maakte mij niet uit en het zou bij een volgende (mocht ons dat worden gegunt ivm pco) ook niet uitmaken. Was nu in september uitgerekend en ik ben dan jarig en het zoontje van mijn zus is dan jarig. Niet veel kans zou je zeggen om 2 verjaardagen op 1 dag te krijgen. Nou het scheelde niet veel. Begon een dag voor de verjaardag van mijn neefje met gebroken vliezen, heb zijn hele verjaardag in het ziekenhuis gezeten en ben gelukkig de dag erna bevallen. Moet eerlijk toegeven dat ik het niet zo leuk vind, maar ben super blij dat ze er is en de datum maakt dan echt niet meer uit. Je kan het zo goed plannen, maar bepaalde dingen heb je gewoon niet in de hand.

3. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik heb 3 kindjes in december. Ja het is druk in die maand, maar ik denk ook maar zo dan zijn we er ook weer vanaf haha...De kinderen vinden het zelf helemaal geweldig sint, verjaardag en dan de kerst nog eens. Ik heb het ook niet gepland, wij zijn gewoon voor een kindje gegaan, en ja dat is dus 3x in dezelfde maand gebeurd hihi....

4. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Die van mij is midden in de zomervakantie jarig ook niet 'handig' en dat is met nr. 2 straks ook zo als alles goed gaat. Het is aan jezelf. Hier wilde we alle kansen benutten.

5. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Precies Marnat. En omdat ik leef in een wereld die perfect zou moeten zijn en van mn voetstuk afdonder als dat niet zo is zit ik nog steeds te hopen dat jullie een kleintje krijgen:) Heel naief,ik weet het. Maar goed,toen ik zo ziek werd wist ik eigenlijk al dat het leven heel oneerlijk kan zijn.

6. merel123

merel123 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.194
    73
    48
    Jee wat een discussie..
    Als ik zwanger zou worden deze maand, zou ook 22 december de uitgerekende dag zijn..lijkt me heerlijk!
    Heb een grote familie en december is een maand waarin bij ons niemand jarig is..Dus ik zeg BABY KOM MAAR OP!:p
    Lekker tussen sinterklaas en kerst...3 dubbele feestmaand en nog meeeer cadeautjes:D

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nee hoor:D
    Ik zit ook niet nu al uit te rekenen,,,,,wat als.....

8. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    een december kindje is dat wel leuk.dat iemand daar over na denkt zeg.wees blij als je zwanger mag raken.dan maakt het toch niet uit wanneer het komt.
    mijn oudste is in december jarig 4 december en hij vind het geweldig lekker veel kadootjes.

9. Desstiiny

Desstiiny Fanatiek lid

20 mrt 2012
    1.156
    99
    48
    hmm ben zelf eind november uitgerekend, maar de kans is zeer groot dat het misschien december gaat worden.
    Als ik eerlijk ben kan het mij echt niet schelen...ben veelste dankbaar voor mn zwangerschap :)!

10. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Een paar dagen geleden ben ik erachter gekomen dat ik weer zwanger ben, ronde 2 na een missed abortion en curettage :)

Toen wij deze ronde ingingen, heb ik wel degelijk gerekend wanneer ik dan uitgerekend zou zijn. Toen ik uitkwam op 28 November hebben manlief en ik wel even getwijfeld of we er deze ronde voor wilden gaan.

Onze dochter is geboren op 22 Juni, heerlijk vond ik dat! Ik ben ook veel meer een lente & zomer mens, vind die kou verschrikkelijk, bah!

Echter, nadat we er eerst 6 maanden over deden om van ons vlindertje zwanger te worden (en die zwangerschap dus fout is gegaan) was de wens om uberhaupt weer zwanger te worden groter dan het 'bewaar' tegen een datum.

Ik loop nu precies gelijk met hoe mijn beste vriendin vorig jaar zwanger was van haar 2e en hoe mijn zus in 2006 zwanger was van haar 1e, zo bijzonder vind ik dat :D

Stiekem hoop ik wel dat dit kindje een weekje eerder komt, net als zijn/haar grote zus (38w4d) maar dat zien we dan wel. Gezondheid staat voorop!!!

Als ik nu zou beginnen met proberen zwanger te worden, zou ik zeker nog wachten tot April, maar als je eenmaal bezig bent is dat toch weer anders.

Groetjes,
    Larissa

11. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Stel dat het deze maand raak is dan ben ik ook in december uitgerekend. Maar dat maakt me niet zo veel uit. Vind december wel een bijzondere maand met al die feestdagen en dan het einde van het jaar.

12. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Ik weet het lieverd dat je het ons heel erg gunt en nog altijd duimt.
    Dat mag je zeker blijven doen.
    De wereld is oneerlijk en word nog erger maar goed dat is een hele ander wending.

Maar al jij op die manier dondert prima !
    Dan donder ik van mijn mooi nieuwe stoel als jij geen plak beeb draagt op dit moment.
    Doe ik ook heerlijk naief!

Ow en als je graag wil weten ongi had er moeten zijn , is er nog niet ! Al is de dag nog niet om kan nog.

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Dan duim ik gewoon dat die rot-ongi wegblijft! Toevallig las ik laatst een boekje over kinderloosheid. Mensen weigeren te accepteren dat mensen zijn die kinderloos blijven. Ze gaan dan denken dat het paar er niet alles aan heeft gedaan. In hun ogen moet de wereld perfect zijn en als dat niet zo is schieten ze helemaal in paniek. Een soort zelfbescherming dus. Ik hoop dat de ongi nog heeeel lang weblijft bij je!

14. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen

Duim maar hard door nog steeds niks .
    Een boekje over kinderloosheid dat mensen het niet accepteren dat er mensen zijn die kinderloos blijven!! die ken ik niet .

15. mij1

mij1 Actief lid

6 dec 2012
    193
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier maakt het niet uit hoor of het een december kindje zou worden. Als het toevallig deze maand wel raak zou zijn is het van harte welkom.

16. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    het maakt mij ook niet uit wanneer ons kindje geboren wordt. Ben dan gewoon blij dat ik een kindje mag krijgen :)

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Allereerst vind ik december de leukste maand van het jaar. En daarbij, ik zou dolblij zijn als ik zwanger ben. Wat kan mij het nou schelen in welke maand dat is? Je zal maar net een pauze houden in de maand dat het misschien wel lukt. Knap lullig dan ;)

18. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Het blijft idd ieder jaar in maart weer een verraderlijk onderwerp. Je hebt dan toch wel 2 groepen....
    Laat ik nou in beide groepen zitten. Ik raak niet makkelijk zwanger en voor een tweede kindje zullen we toch weer IUI nodig hebben. Voor onze dochter was het meteen de eerste IUI raak, niet gedacht dat dat zou gebeuren! De eerste ronde is niet gelukt en eigenlijk zouden we voor een tweede IUI gaan, maar... Ik wil het niet. Niet in december. Ik ken te veel mensen die in december jarig zijn en er altijd al n hekel aan hebben gehad. En mijn kindje zou meer dan welkom zijn, want ik weet dat het niet makkelijk gaat en ik heb in 2011 een mk van een december-kindje gehad. Maar dan nog. Dus besloten om er niet voor te gaan.
    Uiteindelijk ben ik heel blij met m'n keuze: m'n schildklier doet t niet goed en dat moet dus eerst opgelost worden, ik heb al een week flinke griep en voel me flink beroerd (en heb m'n eisprong waarschijnlijk gehad) en ik heb het zo druk gehad op m'n werk dat ik compleet gestresst en oververmoeid was. Dus was dit de maand voor mij om ervoor te gaan? Nee. Kennelijk om meerdere redenen niet.

Ik vind het trouwens niet fair dat er gezegd wordt dat t niet zou kunnen dat zo'n topic gestart wordt op een forum als dit, omdat er zo veel meiden zijn waar het niet bij lukt. Klopt, er zijn veel meiden waar het moeilijk of helaas zelfs niet bij lukt. Maar daar is ook het MMM-deel voor. In het zwanger worden-deel zitten ook meiden die net bezig zijn en gelukkig ook nog onbevangen erin kunnen staan. Heerlijk, zo was ik ook ooit! En laten we hopen dat het voor zo veel mogelijk dames zo mag blijven. Leef gewoon met elkaar mee, of je nu wel of niet makkelijk zwanger raakt. Dat zou t allemaal een stuk makkelijker maken!

19. Janna

Janna Fanatiek lid

#179 Janna, 23 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2013
    Ik ben zelf in december jarig en mijn dochter ook. Daarnaast heb ik al sinds mijn pubertijd last van winterdepressie (echt depressief: medicatie, lichttherapie), dus december is sowieso niet echt een periode van het jaar dat ik barst van de energie. Ik vond afgelopen december met alle verjaardagen en feestdagen echt heel zwaar. Ik kan me voorstellen dat dat een reden zou zijn om "een maandje over te slaan".

Overigens ben ik nu niet aan het proberen zwanger te worden, omdat we wegens andere omstandigheden weer gestopt zijn met proberen zwanger te worden van een tweede. Ondanks dat het bij mijn dochter een jaar geduurd heeft voor het raak was, kan ik me dus wel voorstellen dat we hier rekening mee zouden houden. (En ja, ik snap dat een jaar nog niet te vergelijken is met 10 jaar, maar ik wil er alleen maar mee aangeven dat ik begrijp dat je niet meteen zwanger bent als je dat wilt.)

Ik vind het trouwens niet helemaal kloppen om te zeggen dat je zwanger worden niet kunt plannen. Natuurlijk, je kunt nooit plannen wanneer je wél zwanger wordt, dat heb je niet in de hand. Maar je kunt wel plannen om níet zwanger te worden. Natuurlijk is het een luxe als het bij jou zo makkelijk gaat dat je je er geen probleem mee hebt een maand over te slaan. Als je echter in die luxe-positie zit, waarom zou je er dan geen gebruik van mogen maken?

20. ikkeook

ikkeook Actief lid

12 jan 2013
    484
    1
    0
    Heel veel!!
    Brabant
    Ik heb hier niet alle reacties gelezen maar mijn mening is dat ik het echt belachelijk vind als je gaat plannen wanneer je baby wel of niet welkom zou zijn er zijn hier stellen die er figuurlijk een moord voor zouden doen zwanger te raken of wat dacht je van baby's die niet gezond ter wereld komen of stellen die een baby verliezen tijdens of na de bevalling nee je kan toch niet gaan plannen of sorry maar december is het kind niet welkom

Deel Deze Pagina