we verkopen het hele jaar door spullen en dat geld doen we in een spaarpot wat je alleen met een blikopener kunt openen en dat gebeurt dan begin december hele jaar door kopen we al speelgoed voor de kids
Mijn werkgever betaald de eindejaarsbonus altijd in november uit, kun je het nog lekker uitgeven voor de feestmaand. En kadootjes sla ik al in vanaf september.
Ik verbaas me soms hoeveel mensen uitgeven aan de Sint en dat anderen zich dan te kort voelen schieten. Niet doen! Wij geven denk ik best wat uit aan de kerstdiners hier thuis, meestal organiseren wij het omdat we nu eenmaal de meeste ruimte hebben om te eten, spelen en logeren. Voor de Sint kreeg ik thuis altijd een groot cadeau en dan wat kleinigheden waaronder ook een chocoladeletter en een pyjama. Niets ergers dan verveelde kinderen die alleen maar meer willen ipv leuk kunnen spelen met iets. In de schoen is een mandarijn, mooie brief en een keer een klein cadeautje ook heel mooi. Heeft niets met geld te maken maar leren wat dankbaarheid is.
Zo dat is best veel. Ik weet niet of je maandelijks wat meer kan missen, maar wij doen express wat hoger zetten dan ingeschat (110 euro ingeschat wij hebben hem op 150 euro staan). Wij krijgen altijd eind van het jaar best leuk bedrag terug. Dit jaar 270 euro. Die 40 euro extra per maand missen we niet. Anders geven we het wel uit aan andere onzin dingen. Zo voorkomen we extra onverwachte kosten. Doen we ook met water bijvoorbeeld