Pakket bij de buren afgeleverd

Discussie in 'De lounge' gestart door crystals, 3 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    Hi iedereen

Gisteren was mijn vriend tot laat aan het werk. Ik eet dan vaak bij mijn moeder. Nu zou ons pakket tot max half 8 worden bezorgd echter om kwart over 9 was het pakket er nog niet. Ik besloot toch weg te gaan aangezien er rekening gehouden zou worden dat ik dus bij mijn moeder zou eten. En voor het zelfde geld komt hij ineens de volgende dag pas binnen. Normaal ben ik altijd thuis trouwens wanneer er een pakket binnenkomt.

Nou kwam de buurvrouw het pakket brengen. En ze vroeg of wij haar pakket ook soms zouden willen aannemen , ze weet niet of de andere buren het zouden aannemen omdat het misschien nonchalant zou zijn.

Nou was ik eigenlijk benieuwd hoeveel van jullie ervaren het aannemen van een pakket van de buren als nonchalant?

Vind je het vervelend of maakt het je niet zoveel uit? Ben benieuwd naar jullie reacties;)

2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.637
    5.664
    113
    Wij nemen zo vaak een pakketje aan van de buren. Bij ons is er bijna altijd wel iemand thuis en dat weet de postbode ook. Andersom worden er ook pakketjes aangenomen mocht er niemand thuis zijn. Heb er eigenlijk niet zo probleem mee. Als het echt een heel belangrijk pakketje is laat ik het onder rembours verzenden.

Het is voor de postbode ook vervelend als mensen maar pakketjes bestellen en vervolgens niet thuis zijn. Laat het dan bezorgen op een afhaal punt als je toch weet dat je niet thuis bent.

3. Talvi

Talvi Niet meer actief

Als het af en toe gebeurd zou ik het niet erg vinden. Maar elke keer nee tnx 😊

4. Freddel

Freddel Fanatiek lid

30 mrt 2015
    1.305
    406
    83
    Mijn buren nemen regelmatig mijn pakjes aan en andersom. Vind het niet meer dan normaal dat je dat voor elkaar doet als je gewoon thuis bent.
    Ik zorg wel altijd dat ik het zo snel mogelijk ophaal bij de buren want ik wil niet dat het in de weg staat. Zou het dan ook niet op prijs stellen als mijn buren hun pakketje na 2 weken pas komen halen als het bij ons in de gang staat.
    Verder zie ik er geen problemen in:D

5. Mij maakt het totaal niks uit. Wij doen dat voor elkaar. Je kan toch niet 24 uur thuisblijven als je een pakketje verwacht :) En als het uit het buitenland komt weet je ook niet wanneer het komt.

Maar hier gebeurt het ook gewoon over en weer. ;)

(Overigens veel webshops bieden ook de mogelijkheid om een pakketje af te geven bij een winkel, kan je het daar ophalen op een tijdstip dat jou uitkomt :D )

6. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Als er iemand thuis is, en ik hoef er niks voor te tekenen.. ja hoor dan neem ik het wel aan :) waarom elkaar niet een beetje helpen? Ze nemen ook zovaak iets voor mij aan :)

7. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Hier geen probleem. Kleine moeite toch?

8. Elmo

Elmo Niet meer actief

Liever speel ik ook niet de postbode. In mijn vorige huis was ik vaak de pineut vaak thuis en dichtstbijzijnde van het portiek. Vaak nam ik het aan en heel soms was ik dwars en had ik geen zin.

Deze week maandag ook pakketje aan genomen van de buren toevallig wel iemand die ik ken. Maar ben ook blij als mijn pakket bij de buren afgegeven woord. Beetje elkaar helpen.

Dat de bezorger laat was kan ze hebben het nu zeer zeer druk rijden zich een slag in de ronden. Dus als ik kan helpen ja oke dan.

9. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Prima neem het gewoon aan en de buren ook voor ons.

10. SweetPrincess

SweetPrincess Bekend lid

17 feb 2015
    601
    43
    28
    NULL
    NULL
    Wij nemen het pakket van de buren wel gewoon aan. Wij wonen hier nu een jaar in een klein soort appartementencomplex waarbij er 10 huizen zijn. Ik ben best een fanatieke besteller maar blijkbaar als wij er dus niet waren pakte niemand het pakket aan... omdat wij als laatste zijn en hij in de avond komt vinden al die oudjes het eng om open te doen...

Nu hebben we nieuwe buren ernaast en die hadden laatst wel ons pakketje aangenomen!
    Verder wij dus ook voor hun en van de nieuwe buren schuin beneden.

Echter is er 1 buur waarvan we het niet meer aannemen omdat die vorige keer het pakket hier 3!!! weken liet staan?! Zegt ie ja ik ben paar keer aan de deur geweest s avonds maar jullie waren er niet tegen mn vriend. Terwijl we in de avond altijd thuis zijn want k kan niet meer zoveel door mn zwangerschap en ben in de avond heel moe. Rare gast is t.
    en de keer daarna ook al een week of 2. Dat vind ik dan gewoon heel vervelend dus ik heb de boel gewoon geweigerd.

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Gaat hier ook over en weer, toch fijn als je elkaar zo kan helpen.

12. misa

misa Niet meer actief

Echt totaal geen probleem. Hier gebeurd het regelmatig, wederzijds. Ik zie er ook werkelijk geen kwaad, irritatie oid in. Waarom zou dat een probleem zijn? Je deur open doen, aanpakken en klaar. De buren komen zelf wel weer ophalen.
    Uiteraard wil ik wel dat het die avond of de volgende dag opgehaald wordt. Maar dat is nog nooit een ding geweest. En desnoods loop ik er zelf even naar toe.

13. Jen30

Jen30 Niet meer actief

De postbode weet inmiddels precies wanneer mijn vrije dagen zijn en ik neem geregeld wat aan, onze deur is de eerste in het appartementen complex. Geen enkel probleem en zo zie je je buren nog eens! (grappig detail: de postbode zei: ik zie dat de gordijnen open zijn van de babyslaapkamer, anders bel ik echt niet aan als ze slaapt hoor)

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij doen dat voor elkaar ja, de post komt hier vaak tijdens school-haal-tijd ( 3 uur ongeveer ) en de buren zonder kinderen nemen dus vaak pakjes aan. Wij voor hun ook. Geen probleem. Bij sommige buren breng je het laat nog terug ( half 10 's avonds ) anderen laati k tot de ochtend liggen.

15. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik neem wel eens wat aan van de buren.
    zodra ze dan thuis zijn breng ik het zelf.
    ze hebben ook wel eens wat van mij aangenomen.
    zou het iig wel heel fijn vinden dat ze dat blijven doen.
    ik bestel wekelijks nieuwe voeding voor dl en dat komt wel eens krap of ik het red.
    als ze dat niet aan zouden nemen als ik niet thuis ben heb ik dus een probleem..
    (al zou een voorraadje misschien ook wel handig zijn)

16. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wij hadden buren die heel veel pakketjes kregen en bijna nooit thuis waren. Hun directe buren namen dan alles aan, die werden daar best wel gek van.
    Wij hebben ook een paar keer een pakketje aangenomen en als ze het dan op kwam halen, kon er geen bedankje af. Ik kom voor mn pakketje, doei.
    Dus die heb ik daarna geweigerd.

Voor andere buren nam ik het altijd aan, en vond ik het geen probleem. Ik ging het trouwens niet brengen, ze kwamen het maar halen.

De overburen hebben een keer van ons een pakketje aangenomen van ruim 500 euro (dat wisten zij niet) en dat hadden ze bij hun in de schuur gezet (die ze de helft van de tijd niet afsluiten....) Gelukkig niks gebeurt verder, maar dat vond ik dan toch wel vervelend

17. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ja hoor als ik thuis ben.. Waarom niet. Kleine moeite..

18. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ja hoor! Geen probleem. Niet dagelijks natuurlijk dat zou ik minder vinden.

19. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ligt eraan hoe vaak. Ik neem continue pakjes aan van de buren, heb daar op een gegeven moment geen zin meer in. Hoef ze niet hele tijd aan de deur :)

20. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Ik heb buren en daar komt het PostNL busje iedere dag voorrijden. 9 van de 10x zijn ze niet thuis en neem ik ze aan. Later op de dag komt ook nog eens DHL. Als in thuis ben neem ik het altijd aan.
    Eigenlijk irriteer ik me er wel aan, alleen weet de reden niet zo goed? Eigenlijk is t heel simpel, je zet het in de hal en wacht tot de buren het komen ophalen haha. Wij hebben ook een fijn contact met de buren dus ik weet niet zo goed waar die irritatie vandaan komt.
    Is niet altijd zo hoor dat ik geïrriteerd ben maar vaak denk ik wel; Ah nee daar staat die bus weer, die komen vast weer bij mij aanbellen haha.

Deel Deze Pagina