december mamma's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door jessi, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Het is goed gegaan. Ik was met de auto op weg naar Nijmegen maar ben omgedraaid omdat het echt gevaarlijk glad was. Gelukkig mocht het gesprek telefonisch doen.
    De verpleegkundige van de arbo was heel begripvol en we hebben afgesproken dat ik 3 weken in de ziektewet ga na mijn verlof. Mijn zwangerschapsverlof zou eindigen op 27 febr. Dus 3 weken erbij en dan moet ik 16 maart terugkomen. Dan kijken we verder.
    Mijn baas belde vandaag en was gelukkig ook begripvol. Hij komt morgen met wat collega's op kraamvisite.

Ik denk dat we het zo gaan plannen dat ik dit schooljaar niet meer voor de klas kom te werken. De zomervakantie is nl heel vroeg dit jaar (30 juni) en als ik mijn ouderschapsverlof opneem, dan denk ik dat ik pas na de meivakantie weer hoef te werken. Waarschijnlijk mag ik dan aangepast werk doen (administratief, toetsen afnemen, met kleine groepjes kinderen werken enz.)

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Heel fijn, zo'n begripvolle baas @Heppie.

Minder fijn is die oorsteking @Dovemeisje, kijken wat de ab gaat doen...sterkte.

Oei @Jessi, zou ietwat snel zijn denk ik hè.

Hier ook nog weinig actie, de gyn vroeg vorige week of we al gemeenschap gehad hadden..eeeh nee. Heel normaal hoor zei ze, was blij dat m'n man mee was :D
    Op één of andere manier staat m'n hoofd er niet naar en durf ik niet, slaap sinds m'n bevalling ook met een shirtje aan...voel me zoooo niet aantrekkelijk :)

M'n schoonzus komt twee keer in de week twee uurtjes, hulp uit onverwachte hoek maar oh zo welkom...ben afgekeurd dus alle hulp is welkom.

Vanmorgen was het weer 7.30 uur hoor, manneke had dus waarschijnlijk echt honger die nacht ervoor. Ga nu elke voeding 150/5 geven, kijken wat het schema wordt...7.30/12.30/17.30/22.30/6.30 of 7 uur zou mooi zijn :D

3. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    hey das fijn en dat je baas ook begripvol was nog meer. Ik hoop dat voor je dat je het zo kan regelen dat je pas na de zomer vakantie weer voor de klas staat...
    Succes en rust goed uit (snap dat dat niet altijd haalbaar is)

Hebben jullie al wat meer gehoord wanneer Lucas geholpen gaat worden aan zijn liesbreuk..

4. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Ja de oor ontstekingen zijn echt rot Roos is er ook bekend mee die heeft buisjes enkel is de laatste er nu ook bijna uit dus weer tijd voor nieuwe.... Maud neemt de AB goed in dus even kijken wat het na 7 dagen is. Morgen belt de huisarts mij even op hoe het gaat... Anders toch naar het zh.

Hahahaha ja dat is een standaard vraag van de gyn mn daarachter aan de anti conceptie. Leuk dat je man het nu ook van een ander hoorde dat het normaal was. Mijn hoofd heeft er ook lang niet naar gestaan veel te moe...

Mag ik vragen waarom je bent afgekeurd. Lijkt me heerlijk die hulp. Ik zou een schoonmaakster tijdelijk nemen maar aangezien mijn partner geen werk heeft ga ik geen €88,- per maand uitgeven dus nu nog maar even zelf alles doen op de vrije momenten...

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @marianne: wij zitten nu op 3x150 en 3x120....de tijden staan echter niet vast, ligt aan de eerste fles 's ochtends. Maar meestal is het zo rond:
    2.30 150/5
    6.30 120/4
    10.00 120/4
    13.15 120/4
    16.30 150/5
    20.00 150/5

Ik ga 14 febr even overleggen of ik ook gewoon naar 6x 150 kan. Ik denk het wel hoor maar ik wil eerst even kijken hoeveel hij aangekomen is.
    De laatste fles is hier dus al om 20 uur. We hebben stiekem de hoop dat hij aan de tijd van 2-3 uur steeds een half uurtje aan gaat plakken zodat hij richting 7 uur 's ochtends gaat. Wakker maken om 23 uur werkt hier niet hebben we gemerkt. Mocht de tijd niet opschuiven gaan we het toch weer proberen om 23 uur maar eerst dit maar eens twee weken proberen!

@dovemeisje: balen zeg van die oorontstekingen. Hoe merk je eigenlijk aan je kindje dat ze dat hebben? Want ze kunnen dat natuurlijk nog niet echt zeggen...Ik ben altijd bang als we Lucas in bad doen en er water in zijn oren loopt dat hij dat ook krijgt. Maar ik kan het ook niet echt voorkomen dat hij water in zijn oren krijgt....

@liesbreuk: we hebben nog steeds niks gehoord. Ik weet niet hoe snel dat normaal gaat dat je een oproep krijgt voor een beoordeling, maar ik had eigenlijk al wel iets verwacht. Het moet natuurlijk wel vanuit een ander ziekenhuis komen maar dat zou niet uit moeten maken want de KA heeft diezelfde dag nog alles doorgefaxt. We moeten de 17e weer op controle bij de KA, als we dan nog niets gehoord hebben, kaart ik het wel aan.
    Lucas heeft er volgens mij niet zo veel last van, maar ik wil gewoon dat er naar gekeken wordt, want stel dat het ineens een beklemming wordt, dan zijn we verder van huis.....
    (er werd toen gezegd dat als dat zou gebeuren, we met spoed naar het Rijnstate moeten komen in Arnhem en dan waarschijnlijk met een ambu naar Nijmegen gebracht zouden worden, daar wil ik helemaal niet aan denken!)

Vanmiddag komen mijn collega's en mijn baas op kraamvisite. Heb vanmorgen sinds lange tijd dus weer even flink gepoetst! Merk dat meteen aan mijn buik, die begint meteen te zeuren....

6. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ow nog even een vraagje: als je gaat tellen hoeveel ml je kindje op een dag drinkt moet je dat het aantal ml water tellen of de aangemaakte voeding?

Dus als ik 6 flessen van 150/5 maak moet ik dan 6x150 tellen of 6x 165 ?? Dat scheelt nl wel en aangezien Lucas soms een klein flesje tussendoor krijgt, vroeg ik me dat af!

7. MMarianne

Heb ik aan de voedingsdeskundige gevraagd hier @Heppie en je moet de 165 tellen. Vooralsnog liggen we op schema hier, 12.30 :D

8. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ow okee fijn om te weten! Dan zit ik met mijn 5x150/5 toch wel bijna op een liter....

9. MMarianne

825 :p ...denk dat je dan wel die 5x moet aanhouden!?

We zitten hier nog steeds op schema :D ...zo de laatste fles en dan kijken wat ie vannacht doet.

Ik ben trouwens afgekeurd wegens versleten ruggenwervelschijven en dystrofie in m'n voet, die combinatie maakt werken lastig...en het is allemaal pijnlijk. Heb nu ook last van slijmbeursontstekingen en hernia's en ischias ;)

Zitten jullie ook al in de zp facebookgroep of doen jullie niet aan facebook?

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Ow ik bedoel 6x150 hihi. Dan zit ik op 990 ml...maar ik heb wel eens gehoord dat hypoallergene voeding sneller verteerd...Ik ben gewoon heel bang dat Lucas te zwaar wordt. Ik ben nl zelf veel te zwaar en heb daar als kind en nu nog enorm veel hinder van gehad. Ik ben heel erg veel gepest en heb altijd gezegd dat ik op mijn eigen leven zweer dat ik er ALLES aan zal doen dat mijn kinderen nooit te dik worden...

Wat erg dat je zoveel pijn hebt! Dat lijkt me erg zwaar als je altijd met pijn moet leven..heb je dan tijdens je zwangerschappen ook meer pijn gehad of niet?

Ik zit zelf wel op facebook, maar ik wist niet dat er een ZP facebookgroep was? Zal eens even kijken alleen moet ik even opletten omdat ik hier natuurlijk onder een nickname zit en op ZP onder mijn eigen naam. Nou vind ik dat voor jullie geen probleem maar ik zou het vervelend vinden als ik bijv. ouders van school tegen zou komen....

Vannacht kwam Lucas weer ineens heel vroeg. Om 00.45 (vanaf 20.30u) en om 4.45 en om 8.45....geen touw aan vast te knopen dus...maar dit is wel vermoeiend omdat ik er nu 2x uit moet 's nachts. Maar we hadden zelf het idee dat het beter was om hem om 23 uur niet wakker te maken omdat hij dan korter slaapt dan dat we hem gewoon laten liggen....

11. MMarianne

http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/335188-zp-facebook.html ..is een besloten groep dus niemand anders kan zien dat je lid bent van zp, tis wel een kippenhok hoor :D

Ik kijk wel eens 'help mijn kind is te dik' en daar wil ik ook wel voor waken.

Stijn heeft zich keurig aan mijn schema gehouden, meldde zich om 7 uur vanmorgen. Zou toch wat zijn als ie dit gelijk volhoudt ha...
    Jammer en ook wel lastig dat Lucas nog niet echt een schema gevonden heeft.
    Meneer is na de fles in het grote bed in slaap gevallen dus dat wordt vanmiddag weinig slapen denk ik, gaan wel ff een rondje om...qua slapen hebben we verder geen echt schema. De ene keer heeft ie 's morgens z'n lange slaap en een andere keer 's middags, verder zijn het kleine tukjes wat ie doet.

Had al snel zwangerschapsischias en was de laatste weken van m'n zwangerschap helemaal uitgeschakeld maar heb het langer volgehouden dan gedacht. Ben gelukkig niet misselijk geweest of iets en bloeddruk bleef keurig, alleen m'n spieren en zenuwen zaten dwars/knel. Ik had maar één missie en dat was m'n bruiloft goed doorkomen, was toen 28 weken zwanger, en ik had een topdag...daarna mocht ik instorten van mezelf en dat deed ik :D

12. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    ik ben verliefd. Kom er net pas achter. Ging net lisa uit bed halen en toen ik dr rook en in me armen voelde had ik helemaal kriebels. Ik wist altijd al dat ik van dr hield meer dan wie dan ook. Maar verliefd nee...

13. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    @ jessi en allemaal

ik be ook verliefd en heb daardoor wat moeilijkheden met jill.
    Jill wil namelijk tussen 7 uur in de ochtend en eind van de avond niet in haar eigen bed slapen... Waarom? Omdat ik t veel te lekker vind als ze lekker tegen me aan slaapt. Wat nu? Elke dag maar proberen tot ze zich in slaap huilt?

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @marianne: heb me aangemeld :)

@jessi: wat lief hoe je dat zegt! Hier ook hoor. Meneer ligt vaak te jengelen in bed en als ik dan binnenkom dan begint hij breeduit te lachen en gooit hij zijn hoofdje alle kanten op! Vanmiddag leek het wel alsof hij aan het schateren was...

@bamboe: hier hebben we ook veel van die momenten gehad. Ow wat is dat moeilijk, en nog hoor! Lucas heeft de eerste weken heel veel gehuild vanwege de pijn. Omdat wij toen niet wisten wat er nou aan de hand was, hebben we aan alle kanten hulp gevraagd mbt dat huilen. Want hij huilde vooral als hij naar bed moest. Ik heb zoveel boekjes te leen gehad, van de 5-minuten regel, tot Ria Blom, tot allerlei andere methodes. En steeds zei iedereen dat ik mijn hart moest volgen. Omdat een vriendin/collega van me in een zelfde situatie heeft gezeten (alleen het verhaal was iets anders, haar dochter is met 36 weken, 2 kilo geboren, mijn collega had HELLP) heb ik veel met haar gepraat. Zij heeft Ria Blom toegepast hoe moeilijk ze het ook vond. Het heeft haar enorm geholpen. Dus hebben we het ook geprobeerd. We moesten Lucas (nadat we wisten dat medisch de boel even rustig was) 20 minuten laten huilen. Dat mag max. 2 dagen. Dan moet het minder worden. 20 minuten lijken wel 2 uren.....
    Maar Lucas huilt nu echt zoveel minder. Hij is eigenlijk altijd binnen 5 minuten stil, zo niet dan is er ook echt wat aan de hand....

Het blijft moeilijk. Ik heb hier echt een kookwekker gehad. Wat ik vaak deed was dat ik op de overloop bleef staan zodat ik goed kon horen wat voor huil het was.
    Nu is het zo dat Lucas eigenlijk niet meer tegen mij aan in slaap kan vallen :D:( (wel jammer! maar eigenlijk ook goed!).

Misschien kun je het eens proberen met 1 of 2 slaapjes per dag en zo uitbreiden? Succes in elk geval!

15. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Ik heb jill nu op bed liggen. 20 minuten huilt ze nu al bijna. Maar wat dan? Ze is moe maar gaat dus niet slapen. Ik zie in het boekje ook niet wat ik nu moet doen. Hekp!

16. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    1,5 uur huilen. Ben er helemaal klaar mee. Weet niet of ria blom de oplossing is. Die kleine meis helemaal overstuur. Drinkt niet eens meer haar fles op. In de avond slapen is geen probleem. Hoop dat ze nu niet tegen haar bed opziet vanavond...

17. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hey Bamboe: 1,5 uur is inderdaad veel te lang, maar volgens mij zegt Ria Blom ook max. 20 minuten. En dan er naartoe, zorgen dat je kindje weer rustig wordt en opnieuw proberen. Maar als dit voor jou gevoel niet de methode is, moet je het niet doen hoor!
    Lucas heeft hier eigenlijk altijd tussen 18-19 uur zijn jengel uur. De eerste weken schommelde dit heel erg maar nu heeft hij dit op een vast uur. Meestal halen we hem er dan maar eerder uit.

Meiden ik zit zo in twijfel met de voeding...pff wat dat betreft is flesvoeding wel passen en meten hoor!
    Ik kom bijna niet meer uit met 6 flessen zelfs niet....we geven nu 6x150. Hij doet een half uur over een fles en overdag kan ik het echt niet rekken tot 4 uur....wat moeten we nou?
    En ik twijfel ook of we hem nu wel of niet wakker moeten maken om 23 uur. De afgelopen twee dagen niet gedaan, de ene keer slaapt hij van 20-00.45 en de andere dag van 20.30-2.00 uur. Dat betekent dus wel dat ik er 's nachts 2x uit moet in plaats van 1x. Als ik hem om 23 uur wakker maak, komt hij vaak rond 3 uur en dan vaak tegen 7 uur weer. Dan hoef ik er dus maar 1x uit.

PFFFFF ik kan hier wel dagen over nadenken/piekeren/uitproberen, ik wordt even niet goed van mezelf met dat wikken en wegen. Soms denk ik: MENS, maak nou eens een keuze :x (ja sorry moet mezelf even streng toespreken hahaha)

18. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @Bamboe: gewoon doen wat je goed voelt.

@heppie: Blijf gewoon adem halen. Ik hoop dat je snel wat keuzes kunt maken. Lucas geeft op een gegeven moment vanzelf aan wat hij wil.

@hier: Lisa is weer stil nu ze haar medicijnen krijgt. Gisteravond heeft ze de hele boel bij elkaar gekrijst. Dus vanmorgen weer de KA gebeld gelukkig hadden we deze keer een andere arts en die snapte het. We mogen de Nexium weer geven en ze is gelijk een stuk rustiger. Nu krijgt ze in ieder geval nexium tot april en daarna zien we wel weer.

Hoe vaak poepen jullie kindjes? Lisa poept namelijk niet iedere dag. Ik heb nu lactulose gekregen maar durf dat niet zo goed te geven.

19. MMarianne

Bij mijn weten hoeven ze ook niet elke dag te poepen, Stijn doet dat ook niet...die poept soms twee dagen niet en dan drie keer op één dag en de ene keer zijn het wat keuteltjes en de andere keer wat vloeibaarder. Maar als de huisarts je lactulose heeft gegeven zal daar wel een reden voor zijn?!

Wij zijn overgestapt op 5x150/5 en hij pikt het gelijk op, hebben weer een superschema...sorry Heppie.
    Hij krijg dan wel 825 ipv de 840 die hij kreeg maar dit is prima zegt de voedingsdeskundige en hij redt het met 5 uur ertussen en maakt een goeie nacht.
    Vraag het anders aan een deskundige Heppie en volg dat advies dan een tijdje op, niet één dag maar een week ofzo...steeds wisselen van tactiek is het denk ik niet, worden jullie beiden niet rustiger van.

Maakte me juist een beetje zorgen of Stijn niet té rustig is, het gaat allemaal zo makkelijk en goed :)

De ochtend, daar geniet ik het meest van. Hij wordt zo vrolijk wakker en dan neem ik 'm mee naar het grote bed voor de fles en daarna kletsen en lachen we wat...ja, ik ben ook verliefd ;)

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Leuk he al die verliefde mama's!!
    @marianne: je hebt gelijk hoor dat ik gewoon een tijdje een schema moet volgen.
    Ik ga hem nu in ieder geval tot we naar het CB moeten dinsdag niet wakker maken voor de fles. Dan heb ik het een week geprobeerd en kan ik ook aan hun laten zien hoe en wat.
    Ik schrijf nl nog alles op hihi, wanneer hij slaapt en eet....

@jessi: Lucas poept nu meestal iedere dag 1x. Maar ik vind het vrij dun. het is echt knalgeel (door de pepti) en plakt werkelijk overal aan vast :(
    Toen hij BV kreeg poepte hij wel 5x per dag en had hij echt spuitluiers. Met KV stinkt de poep ook echt VEEL erger...en is dus heel anders van substantie (veel dikker en plakkeriger)

Deel Deze Pagina