Ik denk dat ik twee weken geleden erachter kwam dat ik niks meer opschreef, ineens onthoud je het allemaal Heb je al eens een andere speen/fles geprobeerd Heppie? Ik heb een Tommee Tippee fles, lijkt op een borst en heeft een kleiner gaatje dan de avent- en difraxfles die ik had. Stijn dronk te snel hoor, jij zou dus een groter gat moeten hebben. Ik probeer mee te denken Omdat Stijn 's avonds beneden is hoeven we 'm niet echt wakker te maken voor die laatste voeding. Neem 'm mee naar boven, verschoon 'm, doe z'n pyjamaatje aan, leg 'm in z'n slaapzak, dan is ie min of meer wakker en krijgt ie een fles...en slaapt vervolgens een uurtje of 7/8. Lucas ligt al op bed dan hè dus die moet je dan echt wakker maken, zou ik ook niet pikken Nog even over dat poepen: omdat ik zelf darmproblemen heb en verpest ben door de laxeermiddelen ben ik daar wel heel voorzichtig mee.
@marianne: fijn dat je meedenkt, maar we hebben op advies van het zkh. dr.brown flessen. Tegen de krampjes. Ik heb inmiddels daar ook speen 2 en 3 van gekocht. Ook geprobeerd maar speen 2 ging echt nog te snel. Hij drinkt nu goed, nippertje nog niet. Ik denk als we naar grotere flessen gaan, dat we dan speen 2 gaan gebruiken. We gaan tot dinsdag lucas niet wakker maken voor een laatste fles en dan met het cb even overleggen. Overigens slaapt lucas alle slaapjes in zijn eigen bedje en is ook nooit langer beneden dan anderhalf uur. Soms in zijn jengeluurtje van 18-19u. Dit doen we al sinds 3wkn. Soms denk ik dat we hem meer bij ons moeten houden, maar als hij moe is dan ga ik hem ook niet wakker houden. We zijn nu bij mijn ouders voor het eerst, hij heefthier zijn eigen kamertje en slaapt heel goed, ben trots op hem!
Hey meiden Ff vraagje: vanmiddag zijn we weer thuisgekomen van mijn ouders, ik heb zelf gereden, mijn man heeft geen rijbewijs, maar ik ben best wel geschrokken van mijn concentratie. Deze was echt slecht en ik moet zeggen dat ik met moeite thuis heb gehaald.....had op een gegeven moment ontzettende hoofdpijn en begon zowat dubbel te zien. Doodeng ook omdat Lucas in de auto zat.... Herkennen jullie dit???
@heppie: Ja ik kan niet langer dan 30min rijden. Ik doe het wel maar dan krijg ik hoofdpijn. Heb tegenwoordig ook steeds vaker mijn bril op. Verder is mijn concentratie sowieso 0,0. Ben bang dat als ik woensdag aant werk ga ik steeds afdwaal. @hier: Ben een beetje down. Vandaag 3 jaar geleden kwam ik er achter dat ik zwanger was. Helaas werd dit een mk. Nooit meer aan gedacht onbewust weg gestopt denk ik. Toen ik vanmiddag op de babykamer kwam trof het me in eens. Ik heb er ook nooit over durven praten. En nu voel ik me schuldig want dit kindje heb ik dood gezwegen.
Jessi...meid! Heb zelf voor jill ook twee keer een MK gehad. Heel naar om mee te maken. Die gevoelens zullen je waarschijnlijk blijven overvallen eens in de zoveel tijd. Vervelend maar niet raar toch? Als je maar blijft genieten van je kleintje!
@ heppie heb ik ook 0,0 concentratie... @ jessi ik ken jammer genoeg ook het gevoel.... @ hier ZIT ER DOORHEEN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vanmorgen bij de huisarts geweest met mijn 2 meiden....Maud was nog niet beter, leek weer slehter te gaan.Komt 3 x per nacht en kan soms echt zo hard gillen alsof ze pijn heeft. Nu woensdag naar KA kijken naar hoe wat..of zij wat kunnen vinden. Mijn oudste zit al een hele tijd niet lekker in haar vel snel moe, waardoor chagerijnig, veel last van eczeem en regelmatig last van haar oren. Dus moet ik bloed laten prikken bij haar om te kijken of daar wat is.Nu ook een schimmelcreme mee gekregen voor haar vagina. Deze is al tijden rood en daar smeerde ik altijd al wat op maar het ging niet weg nu dus de creme proberen. Ik krijg door dit alles de minimale slaap en ik ben op op dit moment. Maud wi hierdoor ook om het uur eten aangezien mijn bv door de vermoeidheid minder is geworden bah bah. IK KAN NIET MEER iK HUIL OM ALLES WAT LOS EN VAST ZIT EN IK WORD OOK SNEL GEIRRITEERD TERWIJL MIJN PARTNER OF KINDJES HET GOED BEDOELEN....
@jessi: knuf voor jou meis. Wat rot dat je je zo voelt maar heel begrijpelijk hoor! Dit is toch iets wat je je leven lang mee neemt en ik kan me voorstellen dat het een hele impact heeft.... @dovemeisje: balen dat je je zo voelt. Ook een knuf voor jou!! Is er misschien iemand die je kan ondersteunen? Een familielid of vriendin of zo? Hier is het drama met de flessen. Mag ik vragen of jullie even willen typen hoeveel jullie kindjes drinken? Hier dus nu 6x150 maar soms laat meneer ineens 60 cc staan en de laatste twee dagen is hij steeds na een uur slapen overdag alweer wakker. Ik krijg de tijden gewoon niet gerekt. Soms denk ik dat ik naar 180/6 ga maar hij doet nu al meer dan 30 min over een fles van 150. Zou ik dan toch een andere speen moeten? Want ik moet er Nutriton doorheen doen vanwege de reflux....
hey meiden @dovemeisje: Dikke knuf hopelijk gaat het snel beter met jouw en je meiden. Als er iets is wat ik kan doen zeg het maar. @heppie: Lisa krijgt 5x150/5 met 1,5 nutriton. Ze heeft dus flessen van 170 maar laat hier vaak 60 van staan. Is mij verteld dat dit niet erg is aangezien het een flinke plons is. Ik heb Difrax flessen met M speen en dan doet ze ongeveer 20min over een fles. Ik heb heel wat flessen en spenen uitgeprobeerd en deze werken het beste. Het probleen is met nutriton dat het zo dik word Lisa krijgt omneo en dat is al dikker van zichzelf Lisa krijgt pap dikte en zelfs dat boert ze op. Misschien een andere fles proberen? @hier: Voel me weer een stuk vrolijker. Lisa is vandaag lekker onrustig. Wou na 6 uur vanmorgen al niet meer slapen. Dus heeft ze bijna de hele dag gehuild/gejengeld. Soms denk ik dat ze dan echt aan het dwingelanden is want als ik kom stopt ze abrupt met huilen. Me rijbewijs aangevraagt 1,5 uur op het stadhuis gezeten met een jengelend kind. Gelukkig wou me vriendinnetje ff een oogje in het zeil houden toen ik eindelijk aan de beurt was. Morgen de fotoshoot ik heb er zo'n zin in. En dan is het alweer bijna woensdag en moet ik weer werken blugh ik heb zo geen zin. Wel voor maart een midweekje geboekt dus heb geen klagen na 3 weken alweer vakantie Nou tot tikkers Liefs Jessica
@ heppie jill is nog niet zover als jullie kleintjes. Ze zit nu op 6 x 120/4. Ik geef haar de laatste dagen wel eens 150/5 maar dat drinkt ze niet op 120/4 drinkt ze vaak al niet op. Lijkt me wellekker als ze dit uiteindelijk wel kan. Scheelt toch weer een flesje. Jill krijg 3 schepjes normale voeding en 1 comfort. Helpt goed tegen de krampjes. Ze kan t gewoon met speen 1 drinken. Door haar harde zuigkracht geeft de wat dikkere comfort geen problemen.
Ook even een vraagje over de voeding. Houden jullie je aan 150 ml per kilo lichaamsgewicht? Hoe ruim mag je dit nemen?
hey meiden Dovemeisje, voel je je alweer ietsiepietsie beter? jessi: ik hoor wel meer goede verhalen over de difrax fles. Omdat die Dr Brown fles aangeraden werd in het ziekenhuis, heb ik die gekocht en op zich drinkt hij hier goed uit. En hij heeft gewoon bijna geen krampjes meer...dus ik durf niet zo goed naar een andere fles te gaan.... Bamboe: ik hanteer wat op de verpakking staat (en dat komt overeen met 150 ml per kilo ongeveer). Ik zorg dat ik gewoon niet over de liter heen kom, dan zit ik wel veilig. Is er toevallig ook een sprongetje rond 8-9 weken of zo? Sinds 2 dagen slaapt Lucas niet langer meer in de nacht dan 3,5 uur of zo...en daarom heb ik dus vandaag al 7 flessen gegeven . Heb maar een beetje geschipperd tussen 120 en 150 flessen want anders kreeg hij wel heel veel! Als hij wakker is, heeft hij niet eens altijd echt honger. maar ik kan natuurlijk ook niet anderhalf uur wachten voordat hij een fles krijgt, want dan is hij veel te lang wakker, én moet hij direct na de fles naar bed en dat werkt ook niet... Vind het wel jammer, want hij sliep de week daarvoor altijd wel 1x een blok van 5 of 6 uur achter elkaar en lijkt nu weg te zijn.... Morgen naar het CB voor zijn eerste prikjes! Leuk valentijnscadeau hihi. Ik denk dat ik het erger vind dat hijzelf (hij weet het natuurlijk nog niet....)
@Heppie: "Als hij wakker is, heeft hij niet eens altijd echt honger. maar ik kan natuurlijk ook niet anderhalf uur wachten voordat hij een fles krijgt..." Als dit op de nacht slaat dan snap ik dat je niet anderhalf uur wacht maar overdag kan dat natuurlijk wel. Waarom een fles als ie eigenlijk geen honger heeft, snap ik niet helemaal?! Hoop dat het cb morgen wat voor je kan betekenen. Wij zitten overigens nu op 5x150/5 en alle flessen gaan leeg. Heb vandaag voor het eerst met Stijn in het grote bad gezeten, wat een feest. Gaan we vaker doen! Tis hier nu tijd voor de laatste fles maar eerst nog een virtuele groepsknuffel, kunnen we allemaal wel gebruiken zo te lezen
@ allemaal Lig net op bed. Vriendlief zit beneden te gamen. Ik kan dat niet uitstaan, ben alleen maar bang dat Jill wakker wordt en ik weer degene ben die haar stil moet krijgen. Ik zit me echt op te vreten hierboven. Ik denk dat dat nu even verstandig is want ik kan soms echt heel lelijk doen ineens. Al vind ik soms dat dat best even mag. Maar niet net voor het slapen.... Mijn vriend werkt de hele week. Heeft een hoge functie en vind dat hij zij rust nodig heeft. Logisch, maar ik ook, en dat krijg je niet altijd als je een kind hebt. Hij denkt dat ik lekker thuis de hele dag niks zit te doen, in ieder geval dat idee geeft hij mij. In ieder geval heeft hij het zwaarder. Als hij thuis komt wil hij rust. Ik kook, ruim op, doe nog ff een was, kook weer eens wat flessen uit, ondertussen moet Jill ook nog bezig gehouden worden. Als ze rustigs vind pappa het natuurlijk geen probleem haar vast te houden. Het enige wat ik wil is dat hij de laatste fles geeft. De eerste weken deed hij dat gewoon, toen was ik nog zielig en had ik pijn, en nu ineens is het allemaal moeilijk. Want hij wil een uurtje voor zichzelf, ff gamen, en precies op dat tijdstip. En dat tijdstip is bij Jill elke dag anders... Hij geeft de fles wel, maar dan moet ik echt op mijn strepen gaan staan. Zo vind ik het echt te moeilijk gaan. En dan geeft hij de fles, komt hij binnen 15 minuten al beneden, ze slaapt.... Raar ik ben minimaal een half uur bezig. Rustig drinken, beetje wakker maken, zorgen dat ze zoveel mogelijk drinkt en dan nog tien minuten overeind want anders gaat ze spugen. Hij, snel fles erin, o ze valt in slaap, ff overeind voor max 5 minuutjes en in bed. Fijn... Hij lekker gamen. En ik hoor vervolgens op de babyfoon dat Jill aan het spugen is, een half uur wakker ligt en uiteindelijk in slaap valt. Opzich niet erg, maar op een halve fles doet ze het niet tot 4 uur. En met wat extra spugen al helemaal niet. Ben benieuwd hoe laa ze komt. Fijn. Wat moet ik nou. Als ik er wat van zeg dan zegt hij dat ik t dan maar lekker zelf moet doen, ja lekker dan. De enige keer op de dag dat ik de fles niet geef. En als ik niks zeg kan ik er dus 2 keer uit omdat hij zich zo aan het haasten was om te gamen. Dus krijgt Jill een een extra fles en geef ik er alsnog zelf 6. Want de nachten doe ik ook, je zal maar slecht slapen en niet goed je werk kunnen doen. Echt... Als het kan gaat hij binnenkort maar eens een hele dag doen wat ik doe, inclusief de nachtflesjes. Hij weet dat ik minder ga doen als ik ook weer werk. Maar is er van overtuigd dat Jill dan lekker doorslaapt en het allemaal veel makkelijker gaat. Dat gaat nog tegenvallen... Stiekem ga ik daar dan echt van genieten. Is dat erg? Sorry maar ik moest dit echt even kwijt... Sta echt op springen. Vergeet ik er ook nog bij te zeggen dat mijn vriend volgende week even een weekje naar Amerika is voor werk... Ben benieuwd of ik verschil merk.
@bamboe: Het lijkt wel of ik mijn eigen verhaal lees. Arne kan ook zo zijn hij heeft het zwaarder want ja hij werkt 40 uur op een zware mentale functie. Ik heb hem een x flink de waarheid verteld en nu helpt hij geweldig. Hij doet zelfs boodschappen dat deed ie niet eens toen ik hoogzwanger was. Ik heb hem verteld dat ik het niet meer trok, en op het puntje van een depressie stond. Toen ging er bij hem wel een lampje branden. Nog steeds hebben we weleens woorden maar hij helpt nu wel sneller en beter. Ik gun hem trouwens 1 avond in de week een uitje op vrijdag avond, gaat hij een spel doen met een aantal vrienden.
Hoi dames,mag ik nog met jullie meekletsen? Ik heb in het begin wat meegekletst met jullie,maar door de drukte(3 kids) en ziek babymeisje ontschoot mij heel deze topic. Mijn meisje is vanaf 1,5 week oud naar nu precies 2 maanden oud al zo benauwd en verkouden. Vandaag is ze alweer 2 maanden oud,vandaag op het cb heeft ze haar 1ste prikjes gekregen,menn wat is dat zielig,kan er nu na 3 kids echt nog steeds niet tegen,tranen rolden over mijn wangen. Ze heeft spruw waardoor ze de borst steeds niet goed pakt. zo woog ze van de week nog 6250 gram bij 62 cm,nu weegt ze nog maar 5750 gram bij 62 cm,gewoon een halve kilo afgevallen mijn arme meid. nu heb ik kuurtje tegen de spruw gehad,hopelijk helpt het bij haar. Heppie? Hoe gaat het met Lucas en zijn liesbreukje? Gaat alles nu goed met hem? Ik heb niet alles gelezen,dus kan nog niet op iedereen reageren,ik ga even bijlezen(is wel lekker veel). Heppie,suc6 met Lucas bij het cb en met zijn prikjes.
Hey meiden Nou, Lucas heeft zijn prikjes gehad, hij zette het even flink op een brullen, echt zo zielig! Gelukkig was hij goed te troosten. Maar omdat het gesprek daar best lang duurde is hij 3 uur wakker geweest . Hij mag vandaag niet in zijn Puckababy dus dan maar in een pyama. Ben benieuwd, want als dit goed gaat, dan koop ik geen puckababy mini maar gaan we gewoon over op een normale slaapzak. Nog even overleg gehad over de voeding én over zijn afplatting. Ik heb dat nooit gezien en de osteopaat ook niet maar de verpleegkundige zag het meteen. Ik schrok daar wel een beetje van! Maar wat kan ik daar nu tegen doen? Als ik zijn hoofdje in zijn slaap verleg naar de andere kant, wordt hij wakker óf draait hij zijn hoofdje direct terug. Ik heb hem net op het aankleedkussen andersom gelegd maar dan gaat hij ineens naar de muur kijken ipv naar mij...Hebben jullie nog tips?? Lucas was flink aangekomen, hij weegt nu 5535 gram bij 60 cm. Kwam nu met gewicht wel boven de middellijn uit. Geen probleem maar hij was wel ruim aangekomen, tja wat wil je met al die extra flessen de afgelopen dagen! Wat voeding betreft: ik moet toch flessen van 150 blijven geven. En Lucas weer wakker gaan maken om 11 uur. Omdat ik anders 2x 's nachts eruit moet en ik steeds op 1 fles extra uitkom...ik moet nu bij de laatste fles 10cc extra water doen, maar daarover twijfel ik omdat dat de voeding dunner maakt, en dat met zijn reflux weer niet zo handig is. Misschien moet ik bij die fles dan ook wat meer nutriton erbij doen. @marianne: de reden waarom ik geen anderhalf uur wacht, is omdat hij dan veel te lang wakker is. Hij is meestal max 75-90 min wakker na een slaapje. En als ik eerst anderhalf uur wacht, dan nog een fles moet geven en dan nog min 15 min rechtop moet zitten vanwege reflux klachten, dan is hij veel langer dan 2 uur op. En dat is veel te lang voor hem.... Op het CB zeiden ze wel dat sommige kindjes wat langer wakker zijn overdag, dat was niet zo erg zei ze. Ik ga dus even goed naar hem kijken deze week om te zien wat hij aankan wat wakkere tijd betreft... @bamboe en jessi: ook hier wel eens woorden hoor! Mijn man geeft altijd de fles van 19 uur maar soms is hij dan net aan het computeren en bromt hij een beetje als ik het vraag. Als hij dat doet, kan hij van mij een reactie verwachten en dan is het ineens geen probleem meer! De overige flessen in de nacht doe ik allemaal. Ik heb hem wel eens gevraagd of hij het in het weekend wil doen, dan zegt hij ja, maar als het puntje bij paaltje komt, sta ik 's nachts weer op. Dit is er zo ingeslopen vanwege de BV die ik eerst gaf, maar nu kan hij het ook. Alleen denk ik dat hij bang is dat Lucas niet direct gaat slapen na de fles. Bij mij is het zo dat als ik 's nachts voed, ik Lucas meteen daarna kan terugleggen en hij meteen doorslaapt. Ik denk dat mijn man bang is dat hij dat bij hem niet doet (en daarom maar net doet alsof zijn neus bloedt). Nou moet ik wel zeggen als er iets is 's nachts, ik hem altijd kan wakker maken en hij direct naast zijn bed staat (bijv. als Lucas zijn bed nat is of zo). In huis deed hij de eerste 6 weken bijna alles, omdat ik een KS had gehad, maar ik merk nu dat het weer een beetje het oude verhaal wordt, dat ik bijna alles in huis doe. Ik vind het ook zwaar hoor, alsof zorgen voor een baby geen dagtaak is! Daarbij was, strijk, kook, poets ik ook nog. En dan zegt hij heel lief dat ik mijn rust ook moet pakken...ja wanneer dan Misschien ook hier maar weer eens een gesprekje aangaan hihi @bianca: Lucas heeft nog geen oproep gehad voor zijn liesbreukje. Vrijdag moeten we terug naar de KA voor de voeding, dan vraag ik er wel even naar want ik vind het lang duren.... wat vervelend dat je meisje al zo lang ziekjes is. Kan ze niet een keer een kuurtje krijgen?? En dat ze zoveel is afgevallen, zeiden ze daar nog iets van?? Hopelijk werkt de behandeling tegen de spruw! Lucas was juist heel veel aangekomen. Weegt nu met 9 weken 5535 gram bij 60 cm. Pff wat gaat dat snel!!
hey meiden, @heppie: Hoe gaat het nu met Lucas is ie alweer over de schrik heen? @bianca: Welkom terug. Wat vervelend van je kleine meisje. @hier: Vandaag de fotoshoot gehad was zo leuk kan niet wachten tot ik de foto's kan bekijken. Ook was de allerlaatste controle in het ziekenhuis voor mij. Hoera daar zijn we vanaf!!! Ik hoef pas weer heen als we een 2de willen of zwanger ben. Verder heb ik het hh gedaan en ben gewoon lekker bezig geweest. Morgen voor het eerst weer werken zal wel wennen worden om vroeg uit bed te gaan. Zo de laatste fles en daarna ff met de honden uit. Als dat gedaan is lekker me bedje in of laptoppen lijk er wel verslaafd aan de laatste tijd. Misschien toch een teken dat het tijd word dat ik weer ga werken nou morgen zal ik alles vertellen over hoe een eerste werkdag weer is aaaaaaah ik wil niet. Tot tikkers Liefs en dikke knuffel voor iedereen Jessica
En Jessi? Hoe was het? Viel het mee of tegen?? Gisteren naar het CB geweest voor zijn prikjes, daar zagen ze dus een afplatting, nou heb ik hier even in het topic over de redressiehelm gevraagd wat ik moet doen, maar zei zeggen allemaal dat ik naar de fysio moet omdat het anders erger wordt....hebben jullie kindjes ook een afplatting? Of hebben die geen voorkeurshouding?? Ik kaart het vrijdag even aan,maar ik had vanmiddag zoiets van: oh nee ook dat nog...ik hoop echt niet dat hij zo'n helmpje moet...
hey meiden, @heppie: Lisa heeft een kleine afplatting maar het is te verwaarlozen. Ik laat het wel in de gaten houden. @hier: Ik ben gesloopt. Heb spierpijn en heb hoofdpijn. Heb in de auto flink zitten brullen. En vond het werk ook niet echt leuk vandaag. Ik probeer het bij elkaar te houden maar wil ff flink janken. Morgenochtend weer gelukkig ben ik dan op de leukere woning van de 2. Zo lekker me schoenen uit en bankhangen. Lisa is nu aan het huilen hopelijk valt ze ook zo in slaap want ze is op.
Hallo meisjes, Vanmorgen naar de KA geweest met Maud konden niets vinden ben wel boos geworden want ik had een assistent en zij walsde over het hele verhaal heen zo van je bent toch maar een ongeruste moeder.Ja hoor ik zit hier voor mijn lol met zo'n kleintje pas toen ik liet doorschemeren dat ik zelf vpk ben, begin ze anders te praten grrrrrrrrrrr Uiteindelijk is er ook urine opgevangen maar die was ook schoon. Volgens arts assistent een gezond kindje... Tja en wat nu maar weer eens afwachten.. Vrijdag belt mijn huisarts mij op daar maar weer eens mee overleggen...