december mamma's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door jessi, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    mmarianne Lisa was ook een stuit maar krijgt geen echo? Ik heb een versie gehad met 36 weken. Die gelukt is trouwens. Misschien daarom niet maar toch vreemd dat Lisa het dan niet krijgt.

Wat de kriebels betreft we gaan in juli officeel voor een 2de weer de MMM in zie daar best weer tegen op.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Is standaard zeiden ze, hier dan alleen waarschijnlijk :(

Ik heb met 37 weken een versie ondergaan, welke mislukte...heeft de volle 38 weken in een onvolkomen stuit gelegen.
    Daarom is ie ook niet gemeten, er mag tot aan de echo niet aan z'n beentjes 'getrokken' worden. Vind het op zich wel een goed iets. Ben alleen wel benieuwd hoe zo'n echo bij zo'n kleintje gaat. Klein manneke, groot apparatuur, vreemde mensen...we gaan het meemaken, kunnen daarna gelijk door naar de kinderarts voor de uitslag.

Grote beslissing Jessi en spannend natuurlijk ja maar nog niet te druk over maken, vooral genieten van je meisje nu ;)

3. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Gisteren is de fysio geweest voor Lucas. Hij heeft wel een beetje een afplatting maar niet zo heel erg. Maandag komt hij terug en dan wordt er een meting van zijn hoofd gedaan. Maar hij kon zo met het blote oog wel zien dat het niet erg was waarschijnlijk. Wel zag hij dat Lucas' motoriek en rotatie naar rechts veel beter is dan naar links, dus daar gaan we wel mee aan de slag. Hij wil Lucas de komende 3 maanden in de praktijk onder controle hebben, want vanaf 6 maanden moet de beslissing genomen of kindjes een helm moeten of niet...

4. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    Hallo Meiden,

Ik kom hier jammer genoeg veel te weinig probeer wel bij te lezen elke keer maar zodra ik een stuk heb getypt dan is alles in ene weg en dan heb ik gelijk geen zin meer.

Gister weer de eerste keer gewerkt dat viel vies tegen voel me geen onderdeel meer van het team en weet ook niet of dat gaat komen. Er zijn al een aantal dingen in mijn verlof voorgevallen die mij niet in mijn koude kleren zijn gaan zitten. Nu hoorde ik gister weer wat en ik weet niet wat ik daar allemaal mee moet. Ik heb wel een collega aangesproken die zou mij elke 2 weken bellen met de ins en outs ze heeft niet een keer gebeld dus ik wou weten waarom...

Ik heb donderdag een gesprek elders voor een baan op mijn werk weten ze het niet en een aantal collega's van mij zitten bij mij ook op FB of Hyves dus graag niet naar vragen daar. Woensdag 14 maart heb ik een gesprek met mijn leidinggevende jaar gesprek en ik wil het hier ook wel in aangeven.

5. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @dovemeisje: wat vervelend dat je je er niet meer tussen voelt passen...Natuurlijk altijd lastig als je er een tijd uit bent geweest, maar zeker als ik lees dat er de nodige dingen gebeurd zijn! Knap dat je al op zoek bent naar ander werk! En ik zou het idd ook even aankaarten bij je baas als je dat gesprek hebt. Weet hij overigens dat er dingen zijn voorgevallen en dat jij je nu zo voelt?
    Succes in ieder geval een een knuffel! Ik zal overigens op FB niets zeggen.

@marianne: wil jij of je man je laten steriliseren? Hier hebben we het er ook wel over gehad, we willen heel graag een tweede kindje, maar daarna vind ik het wel prima. Ik wist alleen niet dat je dan een jaar moest wachten? Tenminste als je het als vrouw laat doen hihi:p

@hier: vandaag weet ik niet wat Lucas heeft maar hij slaapt toch goed!!! Vannacht was het ineens heel onregelmatig op gekke tijden. Hij werd ineens om 22.30u wakker en begon enorm hard te huilen, terwijl we hem normaal om 23 uur moeten wakker maken. Dus toen fles gegeven. Normaal komt hij rond 5 uur voor de volgende fles, nu al om 3.15u....Dus toen maar een kleine fles gegeven want hij mocht geen grote meer in de nacht. Ik vreesde het ergste dat hij dan rond 6 nog een keer zou komen, maar hij sliep tot 8.15u door!!

Vandaag heeft hij overdag steeds 1,5-2 uur per slaapje geslapen :$, dat is echt goed voor hem!!!! En hij is super vrolijk de laatste dagen! Vorige week had hij een sprongetje, ik lees vaak dat ze dan daarna juist heel goed te pas zijn....hij lacht wat af, zo lief om te zien!!

Heb wel een discussie met mijn man gehad vandaag, ik vond het moeilijk maar ik ben een keer goed boos geworden. De laatste tijd sinds er hier weer wat meer regelmaat is, lijkt hij steeds meer aan mij over te laten. Hij geeft Lucas 1x per dag de fles door de weeks, om 19u. Maar de laatste tijd zegt hij nooit meer uit zichzelf dat hij de fles wil geven. Door de weeks doe ik de was, strijk, poets, kook, enz. Ik zeg vaak genoeg dat ik moe ben, maar op de een of andere manier valt dat kwartje niet....Als Lucas gegeten heeft en even mag spelen bij ons, dan legt hij hem vaak na 10-15 min alweer in de box. Ik heb het idee dat hij niet zo goed weet wat hij ermee aan moet, terwijl het nu juist leuk begint te worden! Ik zou het gewoon zo fijn vinden als hij eens uit zichzelf iets doet voor me, of Lucas een keer extra de fles geeft....Want hij zegt steeds dat ik mijn rust moet nemen...Ja daar kan hij aan bijdragen!! Ik snap wel dat hij ook moe is als hij van zijn werk af komt, maar het is super vaak zo dat hij nog beneden zit als ik om 23 u de fles ga geven...
    pffff mannen!

6. MMarianne

Mijn man gaat voor 'de knip' :D ...ze adviseren om er een jaar over na te denken. Maarja, bij ons is nooit sprake geweest van een tweede...was al blij als eentje zou lukken. Ons gezin is compleet: twee hondjes, een kat en een prachtig mooi manneke!

Jou verhaal over je man klinkt me bekend in de oren.
    Hier pas geleden ook weer woorden over gehad. Ik moet zeggen dat mijn man alles voor me doet maaaaar ik moet wel alles vragen en soms ben ik daar helemaal klaar mee...ga het dan zelf doen met het gevolg dat ik er niet vrolijker en fitter op word ;)
    Ik moet leren dingen te vragen en hij moet leren zelf dingen te zien.

Mijn man is niet echt een babytype, hij is gek op z'n zoon hoor maar weet ook niet goed wat ie ermee moet doen. Hij geeft de fles, laat 'm ff uitbuiken op schoot en legt 'm dan weer in de box. Je mag ook met 'm praten hoor zeg ik bijvoorbeeld wel eens maar hij weet niet hoe. Ik sta hier op zich niet van te kijken, ik weet dat ie zich niet zo kan laten gaan maar zie wel hoe hij geniet als ik met Stijn bezig ben...hij heeft geen moeite luiers te verschonen en op zijn manier doet ie het goed en denk dat het elke dag nog beterder wordt.

Je hoort ook wel vaker dat het voor mannen pas echt leuk wordt als ze kunnen praten en lopen. M'n man kijkt uit naar de dag dat ie een dagje mee kan met de vrachtwagen ;)

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Zo herkenbaar, waarom zien mannen het niet...hier ook. Hij doet ook alles wel maar ik moet ook alles vragen. En soms ben ik dat ook echt zat...zal wel man-eigen zijn helaas...

8. MMarianne

5420 gram en 58 cm, het gewicht en lengte van Stijn :D

Nagekeken en goedgekeurd door de kinderarts en z'n tweede prikjes gehad, na wat gebruld te hebben naar die grote nare man ligt ie nu heerlijk te slapen :)

Nog even gevraagd naar de echo van morgen maar dat is dus gewoon standaard bij stuitligging hier.
    Misschien dat ze ook naar mijn rug en heupen kunnen kijken want pffff, fysio maar weer bellen :(

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @marianne: dat is netjes volgens mij dat gewicht en lengte! Lucas is iets groter en zwaarder, maar loopt ook prima in zijn eigen lijn. Had wel even een spurt toen hij van borst naar fles is gegaan. Wij mogen volg.week dinsdag, nota bene op mijn verjaardag krijgt hij zijn 2e prikjes!!

Hier is meneer helemaal zijn ritme aan het omgooien! ben ik sinds 2 dagen de laatste twee flessen op de avond aan het verhogen naar 180, in de hoop dat hij langer slaapt (omdat hij de laatste anderhalve week rond 5 uur pas kwam), komt meneer ineens vannacht en de nacht daarvoor om 3 uur!! Ik snap er niks meer van...

Het gaat hier echt heel lekker nu. Het enige wat nog lastig is, is het moment richting de avond. Hij is rond 17-17.30 wakker en blijft dan jengelen tot hij de fles krijgt. Deze geven we vaak al iets eerder omdat ik het zo zielig vind, dat gejengel. Hij wil dan niet in de box, wipper, bij mij, wandelen, alles is dat te veel. En het lastige is, is dat hij dan om kwart voor 7 echt doodmoe is en slecht drinkt, doet er dan ruim 30 min over...

10. MMarianne

De kinderarts in het ziekenhuis heeft Stijn ook goedgekeurd, inclusief z'n heupjes. Daar hoeven we dus niet meer heen.
    Hij zit qua gewicht en lengte iets onder het gemiddelde maar volgt keurig z'n eigen lijntje.

Twee uur moesten we hier weg en kwamen vier uur thuis, rottijd kwa eten natuurlijk maar meneer werd vanmorgen half 9 pas wakker en dat kwam dus heel mooi uit vandaag. Hij heeft verder vandaag wel wat slaap gemist dus hij ligt nu op bed, volgens mij de eerste keer dat ie op dit tijdstip slaapt :D

Vandaag is ook weer gebleken hoe makkelijk hij is en wat een charmeur het is, pakte iedereen in :D ;)

Hij heeft het de afgelopen drie dagen vrij druk gehad, veel indrukken, dus morgen maar lekker een dagje thuis, ben ik zelf ook wel aan toe eigenlijk...ben nog best snel moe en voel m'n litteken nog vaak opspelen en met m'n rug en heupen gaat het ook ff niet lekker maarja....Stijn is goedgekeurd en dat is het belangrijkste :)

11. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @marianne: wat een goed nieuws! Fijn dat Stijn 'goedgekeurd' is door de arts!

Hier gaat het overdag echt super!! Hij is zo vrolijk, lacht veel! Alleen het slapen is geen succes maar daar moet ik me maar bij neerleggen.
    Hoe is dat bij jullie eigenlijk? Hier 3 slaapjes overdag van ongeveer een uurtje. Maar aangezien ik 4 uur tussen de voedingen heb zitten, heb ik steeds veel tijd over. Lastig alleen dat Lucas dan super moe is voordat hij aan zijn fles begint...en dan gaat hij jengelen....

Wat voeding betreft bied ik hem nu te veel aan...overdag krijgt hij 5x180/6 en in de nacht een flesje van 120/4. Hij heeft het echt nodig overdag en in de nacht slaapt hij nog niet helemaal door. Meestal wordt hij rond 5 uur wakker. Als dat op een gegeven moment wegvalt, blijft er dus 5x180 over.
    Ik hoop dat dat niet erg is, overdag laat hij nl wel eens een beetje staan.

De vorige keer op het CB was hij best ruim aangekomen. Maar toen was ik net van Borst op flesvoeding over...
    Volgende week moeten we weer terug op mijn verjaardag :D (alleen krijgt hij dan ook weer prikjes:()

12. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    ow btw: Lucas wordt nu sinds 2 dagen wat vaker wakker 's avonds....dat heeft hij daarvoor nooit gedaan (eigenlijk al niet vanaf zijn geboorte). Hij was net weer even wakker, en is dan heel makkelijk met het speentje weer in slaap te krijgen. Vannacht was dat ook 2x.

Hoort dat bij een sprongetje? (12 weken hebben jullie daar ook last van?) Of is dat toeval?

13. MMarianne

Dat heeft Stijn vorige week ook een paar dagen gehad, misschien een sprongetjesymtoom ja.

Hij slaapt overigens nog steeds, heeft om half 5 z'n laatste fles gehad. Dacht erover 'm half 8 wakker te maken maar laat het aan hemzelf over, maak 'm wel wakker voor de 23 uur fles...mocht ie dan nog slapen. Hij mist dan dus de half 8 fles en heeft er al wat slaapuren op zitten nu, benieuwd wat de nacht brengt!?! Vrees een vroegertje maar stuur 'm dan wel weer naar het vertrouwde ritme :D

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi meiden

Mn manneke heeft echt last van zn sprongetje! Ik heb hem vanmiddag in bed gelegd, hij was compleet overstuur! Er even uitgehaald en lekker bij me genomen, daarna viel hij in slaap voor een half uurtje. Nu wordt hij weer langzaam wakker.

Ik merk dat zijn ontlasting aan het veranderen is. Toevallig was een collegaatje van me vanmorgen hier met haar zoontje, die 4 weken ouder is en ze zei me dat haar kindje nu hele andere poep heeft. Bij Lucas merk ik dat er soms wat donkergroene klei-achtige stukjes tussen zitten.

Verder hebben we vandaag te horen gekregen dat Lucas op mijn verjaardag geopereerd gaat worden! Aanstaande dinsdag 13 maart. De verpleegkundige die belde, wilde de datum dan veranderen vanwege mijn verjaardag, maar dat wil ik niet, want dan moeten we nog langer wachten. En wat is nou een mooier cadeau dan dat ze mijn ventje weer gezond maken!!?? Ik vier het dit jaar toch niet uitgebreid en vrienden/ familie komen pas het weekend daarna...vind het wel spannend met narcose enz!

15. MMarianne

Wie weet hoelang je dan nog moet wachten en als je toch geen groot feest gepland hebt is het juist een mooi cadeau ja, tuurlijk is het spannend maar je mag de hele tijd bij 'm zijn hè?

Ik heb bij het cb ook naar het poepen gevraagd, Stijn kan flink persen maar heeft nooit echt een luier vol. Drie keer op een dag wat en dan weer een dag niet en vind het wat plakkerig. Maar klonk niet verontrustend, als ze straks aan het fruithapje en dan aan de groentes gaan zal het wat zachter gaan worden zei de arts. En dat persen lijkt heel wat maar is niet écht persen, het poepproces is nog in ontwikkeling zeg maar dus hoefde ons geen zorgen te maken. Heb het zelf aan m'n darmen dus ben daar wel scherp op.

Ik heb 'm trouwens gisteravond om 22 uur z'n laatste fles gegeven en hij ging 23 uur weer naar bed en werd gewoon 7.45 uur wakker, had het echt ff nodig dus dat slaapje en heeft z'n fles van 19.30 niet gemist...we zitten dus gewoon weer op schema vandaag.

16. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @marianne: we mogen er inderdaad bij zijn, bij het onder narcose brengen mag er 1 persoon bij en als hij naar de uitslaapkamer gaat mag er weer 1 persoon bij zijn.

Vandaag naar het CB geweest, Lucas is al 62,5 cm en weegt al 6320 gram! Pff wat gaat dat hard! Maar hij ziet er helemaal niet 'dik' uit of zo. Ik geloof dat zijn lengte ook wel aan de lange kant is, dus het is wel in verhouding gelukkig. Ik mag van het CB echt niet boven de liter uitkomen met voeding, maar zoals ik het nu doe is het oke. En dan moeten we gewoon afwachten totdat hij uit zichzelf gaat doorslapen.

Als ik in sommige forums lees dat er kindjes zijn die met 4 of 5 weken al doorslapen ben ik soms wel eens jaloers....maar van de andere kant gaat het nu al stukken beter gelukkig en dat is me veel meer waard!

17. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hey meiden,

@mmarianne fijn dat Stijn weer door de controle is.

@Heppie: Spannend dat Lucas snel geopereerd gaat worden. Hopelijk gaat alles goed. Jeetje je hebt een klein beertje. Lisa was vorige week 5250gram en 60cm lang. En ze is 2 weken ouder.

@hier:We zijn heerlijk op vakantie geweest. Ik ben gesloopt maar zo erg genoten heerlijk uit eten geweest en gezwommen. Ook zijn we naar Trier geweest. Prachtige stad en lekker weer gehad. Lisa heeft super genoten van het zwembad en had de grootste lol. Ook veel pappa en mamma tijd gehad. Ik weet alleen niet wat ik moet met de reflux van Lisa. Ze boert de laatste tijd weer veel en verslikt zich er steeds in das heel erg. Toch maar de kinderarts bellen? Ook weer erg veel last van haar buikje veel krampjes.

Liefs Jessica

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hey meiden

@jessi: Lekker dat je weg bent geweest, ik miste je hier al hihi! Ging het dan ook goed met slapen? Daar ben ik straks wel benieuwd naar als wij voor het eerst op vakantie gaan. (zal wel zomervakantie worden, center parcs of zo)
    Oeh, als ik zie wat Lisa weegt dan is Lucas inderdaad wel zwaar. Maar hij zit echt maar net boven die gemiddelde lijn. Zit Lisa daar dan onder? Volgens mij zijn jongetjes toch altijd wat zwaarder of niet? Hij oogt in ieder geval niet dik of zo. Maar heb hier wel truitjes maat 62 die strak zitten. Moet ik ook wel zeggen dat er echt veel verschil zit in pasvorm per merk. Heb shirtjes die zijn zo groot daar verzuipt hij nog in, maar ook shirts die zitten hem al te strak...
    Wat betreft de reflux, als je echt denkt dat ze er zoveel last van heeft zou ik idd wel contact opnemen met een HA of KA. Lucas heeft dat hier ook maar niet bij iedere fles. Dus ik wacht het even af, omdat ik liever geen medicatie gebruik als het niet echt nodig is.

ff vraagje mbt water drinken: ik lees hier op het forum regelmatig dat kindjes water drinken als ze bijv. ziekjes zijn of dat er meer water aan een fles toegevoegd wordt, en dus de melk verdund. Maar wanneer doe je dat eigenlijk? Ik heb Lucas nog nooit water gegeven, ik denk dat hij daar ook diarree van zou krijgen?

Heb de laatste dagen wat kramp in mijn buik alleen weet ik niet of dit van de wonden binnenin zijn of dat ik ongesteld moet worden. Ik heb sinds mijn bevalling nog geen menstruatie gehad.....Zijn er hier meer meiden die nog niet ongesteld zijn geweest? Vind het wel een beetje lang duren....ben denk ik bang dat het niet goed op gang komt of zo, want missen doe ik het niet :D

19. dovemeisje

dovemeisje Bekend lid

21 mei 2010
    508
    0
    0
    hey meiden,

Ik ben jullie niet vergeten het is de laatste maand hier behoorlijk balen allemaal nu zitten we allemaal incl Maud in het griepmandje ik probeer zsm weer gezellig mee te kletsen.

dikke knuf xxxx

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Beterschap!!

ff foto spammen van Lucas nu! Hij houdt tegenwoordig altijd zijn eigen fles vast hahaha

Bekijk bijlage 229641

Bekijk bijlage 229642

Deel Deze Pagina