@dovemeisje: beterschap allemaal. @heppie: wat een schatje is het toch. Lisa drinkt nooit water is mij verteld dat het niet nodig is. Toen ik als Nanny werkte deed een moeder het weleens als het heel warm was. (ze was kinderarts) Dus ik denk dat ik pas met water ga beginnen als het heel warm is. Je moet dan lauwwarm water geven en zeker geen koud water ivm darmkrampjes. Lisa zit inderdaad onder de gewichtscurve maar boven de lengte curve dus we wachten het maar af. Wat je ongi betreft ik ben het alweer 4x geweest en dat is ook niet goed zei de gyn. Dus wacht het ff af en anders toch maar ff bellen naar de gyn of HA @hier: weinig nieuws. Zo maar eens aankleden en een fles geven. Ff bedenken wat ik ga aantrekken want het is zulk mooi weer. Ik denk een leuk jurkje met hakken. Wel onhandig want ik moet wandelen met de meiden van het zwangerschapszwemmen. Hebben jullie nog contact met meiden van het zwemmen, gym oid? Wij gaan namelijk elke week op maandag wandelen. nou tot tikkers Allemaal een digihug Liefs Jessica
@ dovemeisje,heel veel beterschap. @ Heppie, jeetje meid wel heftig dat je mannetje op je verjaardag word geopereerd. En wat een heerlijk mannetje is hij zeg wauw! Jij gebruikt ook de dr Brown fles,hier ook werkt wel tegen de krampjes. Mijn meisje is ook niet dik en ze is toch al 7100 gram bij 65,5 cm lengte. Kreeg er comentaar op dat ze te lang en te zwaar is,maar ik vind zelf van niet,ziet er goed uit. En ze liepen te klagen over het feit dat ze een te klein hoofdje heeft. Tja kan het niet oppompen als een ballon haha. En die adviezen van het cb word je niet goed van,ik mocht haar vanwege haar gewicht niet meer dan 100 ml per flesje geven(anders word ze te zwaar) nou ammehoela ze krijgt toch echt gewoon 180+ 6 schepjes. @ Jessi, ja heerlijk weer he? ik hoorde dat het deze week zelfs 20 graden kan worden dat is heerlijk. Wat trek jij je meisje trouwens aan met dit weer,vind het zo moeilijk inschatten wat ik haar allemaal aan moet doen,ze ligt dan met dekentje in de wagenbak,maar wil haar ook niet te dik aankleden met dit heerlijke weer. Sprongetjes? Volgens mij zit mijn dametje er ook middenin,ook al is ze dik 2 weken te vroeg. Ze is jengelig,niks is goed,ze wilt alleen maar staan,en als je haar laat liggen of zitten word ze echt pissig en gaat ze schreeuwen,maar zodra je haar dan weer laat staan gaat ze lachen pfff raar kind af en toe lol Ook doet ze nu hazeslaapjes en wil alleen in slaap vallen op je schoot en is aan het spelen met haar fles ipv lekker drinken. Groetjes Bianca Ps dit is mijn meisje nu hihi.
Lekker mannetje ook Heppie, Stijn doet ook wel eens zelf z'n fles vasthouden Ze zit wel boven het gemiddelde gok ik @Bianca? Aan gewicht is indien nodig later wel wat te doen maar aan lengte en een te klein hoofd kan je weinig veranderen denk ik ...honger lijden hoeft zeker niet en als alles in verhouding is prima toch! Heerlijk meissie hoor Leuk Jessi, een wandelclubje. Heb niet aan gym of zwemmen of iets gedaan, had ik voor de contacten misschien beter wel kunnen doen... Nu we toch bezig zijn met spammen: Stijn als 'dressman' en vanmorgen...meneer heeft uitgeslapen tot 9 uur, 9 uur ja!
Hai allemaal! Ik ben er ook nog! Erg druk gehad. Kleine vakantie en vandaag wennen op het kinderdagverblijf. Ik ga snel bijlezen!
Hey meiden Ff een snel berichtje want ik ben echt doodmoe. We zijn net pas thuis uit het ziekenhuis. Vanmorgen 7 uur vertrokken en 19 uur thuis. In het ziekenhuis werden we goed opgevangen, Lucas werd rond 10 uur pas naar de OK gereden, en hij had om half 5 's nachts zijn laatste fles gehad. Maar hij deed het super, mopperde niet en huilde ook niet. Hij lachte tegen alles en iedereen en vond het wel prima. Ik ben mee de OK in gegaan. Moest zo'n overal aan (paste er maar net in hhihi) en mocht mee naar binnen. Ik mocht Lucas zelf op de tafel leggen op een soort warm luchtkussen. Daar kreeg hij een kapje op zijn mond met narcose gas. Hij sputterde amper tegen, gaf misschien één keer een gilletje. Toen werd hij slap en moest ik gaan...dat was wel moeilijk. De operatie heeft een uur geduurd, het was schijnbaar een behoorlijk grote breuk. Maar de arts zei dat alles in tact is gebleven, dat vond ik ook wel belangrijk (zaadleider enz, voor de toekomst toch wel belangrijk!). Ron mocht naar de uitslaapkamer. Dat duurde best wel heel lang omdat de verpleegkundigen van de afdeling pas na 45 min kwamen. Dat vond ik wel moeilijk want ik hoorde Lucas hard huilen...en ik mocht er dus niet heen. Hij kreeg eerst wat suikerwater, later een fles half melk/half suikerwater en daarna een gewone fles. Hij dronk ze allemaal goed leeg en spuugde nauwelijks! Ook zijn eerste plasluier kwam al snel. Dus in principe mochten we naar huis. Maar we moesten wachten op de chirurg, en die kwam dus pas om kwart voor 6.... In de tussentijd heeft Lucas helemaal niet meer geslapen dus hij was behoorlijk van de kaart net! Thuis fles gehad en lekker naar bed gebracht waar hij nu heerlijk ligt te slapen. Hopelijk slaapt hij vannacht ook lekker. NIet voor ons maar voor hemzelf... Ik heb wel 4 paracetamollen van 120 gram gekregen. Ik ben niet zo van de pillen maar ik ga deze op advies van het zkh wel geven de komende 24 uur. Het wondje ziet er ook mooi uit. Hij mag een week niet in bad, en verder ziet zijn hele onderkant roze! Dat is tegenwoordig de nieuwe kleur van jodium @marianne en @bianca: mooie foto's!! Weet je wat ik zo raar vind: als je kijkt naar onze kinds krijgen ze bijna allemaal dezelfde hoeveelheid melk en het gewicht en lengte loopt zo uiteen...hoe kunnen ze daar dan commentaar bij het CB op hebben? We geven toch gewoon de hoeveelheid die voor het gewicht staat? Ik snap dat niet zo goed... Nou ik ga snel slapen want ik ben echt doodmoe!
@Heppie: hoe gaat het nu? @Bianca en marianne: Wat een heerlijke kindjes heb jullie toch. @hier: vanmorgen toch maar weer naar de KA gebeld want de reflux word weer erger. Maar nog geen antwoord gehad. Nou ja hopelijk morgen wel. Verder vandaag weer gewerkt en vond het erg leuk. Lisa wel heel erg gemist. Morgen Lisa ook maar ff een paar uurtjes naar het KDV. Kan ik het etentje voorbereiden en heb ik ff me handen vrij bij het boodschappen doen etc. Ook ff het huis een flinke beurt geven. Liefs Jessica
Hoe is het nu met Lucas? Gister lekker wezen shoppen met en voor Stijn en mezelf En gister ook een afspraak gemaakt met Dean Saunders sr, over twee weken laat ik Stijn op m'n pols tatoeëren...z'n naam en geboortedatum welteverstaan. Ben ook maar weer naar de fysio gegaan, m'n rug/heupen/bekken zitten helemaal in de knoop Stijn zelf doet het nog steeds super, vanmorgen weer uitgeslapen tot 8.45
Hey Meiden Het gaat met Lucas best goed, alleen het slapen overdag is nog niet wat het moet zijn! Wanneer gaat er eigenlijk een slaapje vanaf? Want het slaapje van rond 17 uur is echt een drama. @marianne: wat gaaf dat je je door Dean Saunders sr laat tattoeren! Ik ga er ook weer eentje zetten. Een klein hartje bij mijn bestaande tattoo voor Lucas en één ga ik laten coveren. Die is niet mooi meer en daar wordt iets anders overheen gezet. Je gaat m wel ff showen he als ie klaar is?!? Vandaag ook met de arbo gesproken. Dat is echt een ingewikkeld verhaal. Ze willen dat ik ga reintegreren. Vanaf 11 april moet ik een paar uurtjes per dag gaan werken, niet voor de klas maar ondersteunend. Vanaf 14 mei melden ze me dan weer beter. dan kan ik dus mijn ouderschapsverlof opnemen en tot de zomervakantie weer thuis zitten. Maar er is veel verschil in verlof of ik nu op basis van mijn parttime werkfactor (wat ik straks ga werken) of op basis van mijn fulltime werkfactor wat ik nu werk. Alleen als ik ga voor dat laatste, dan moet ik ook fulltime reintegreren wat betekent dat ik dan 5 dagen moet komen werken.... Ben er een beetje van in de war, want als ik maar parttime ouderschapsverlof mag opnemen krijg ik maar 55% betaalt van mijn parttime salaris, en dat redden we financieel echt niet! Donderdag heb ik een gesprek met mijn directeur, kijken of we wat kunnen schuiven en of hij schappelijk is voor me.... Bah dit had ik niet verwacht.... p.s. willen jullie voor diegen die facebook hebben, mijn nieuwe pagina liken? Bij de eerste 30 vind-ik-leuk' en ga ik een handgeborduurd spuugdoekje verloten! Dit is de link: https://www.facebook.com/Borduurgeschenkjes
"Vind ik leuk" Heppie ...vind het echt leuk hoor, m'n schoonmoeder borduurt ook veel dus Stijn heeft al wat exclusieve shirtjes en lakentjes en een eigen kerstslab. Wel jammer van je werk, het was zo goed geregeld dacht ik. Misschien kan je aangeven dat het buiten financieel ook psychisch geen optie is...hoop dat jullie eruit komen. Over het 17 uur slaapje: ik ben nog steeds zo dat je ze niet kan dwingen tot slapen en het 17 uur slaapje is bij 9 van de 10 een probleem, ben het al zo vaak tegen gekomen hier. Tussen de fles van 15.30 en 19 uur slaapt Stijn ook maar iets van 45 kwartier. Hij speelt wat, hij jengelt wat, hij knuffelt wat, hij tukt wat...heb me erbij neergelegd. Meneer doet trouwens nu nog steeds slapen, vanaf 23 uur gisteravond dus al hè...al de derde keer deze week dat ie zo uitslaapt Wij wonen tegen Hoorn aan dus zijn gewoon binnen gelopen bij de familie Saunders ...m'n man heeft onze bulletjes op z'n arm staan en ik hun pootjes dus tja, dan kunnen we het niet maken Stijn er niet bij te zetten natuurlijk.
@marianne: bedankt!!! Ja ik vind het super leuk om te doen het borduren, alleen moet ik dus nu even bekijken hoe het allemaal werkt als ik het officieel wil maken met de belastingdienst enz. Heb 17 uur slaapje laten we voorts hoe het gaat. We zien wel. Alleen speelt hij dan niet maar jengelt gewoon. Ach het hoort erbij. Sinds we zijn kamertje overdag ook iets donkerder maken slaapt hij al beter. Gisteren een uurtje of 16 ondanks dat ik mijn verjaardag vierde en het dus best druk was. Donderdag ga ik met mijn baas om de tafel. Een aantal collega's heeft al aangeboden eventueel te willen oppassen voor een paar keer als ik daarmee mijn fulltime verlof kan behouden, hartstikke lief dus! Lucas werd vannacht om half 4 al wakker. Dus mijn man ging hem vast uit bedje halen en ik de fles maken. Hij zat HELEMAAL onder de poep, maar het was echt waterdunne diarree....dus we hebben hem helemaal schoongewassen, verschoond, bed voor een deel verschoond en toen maar de fles gegeven. Hij heeft gisteren wel bij veel mensen op schoot gezeten....ik bedacht me dat die mensen misschien hun handen niet goed gewassen hebben of zo. Mijn vader wilde zo'n spelletje doen met Lucas dat hij met zijn vinger over de lippen van Lucas gaat van boven naar beneden, want dan begint lucas vaak een geluidje te maken...echter rookt mijn vader...dus misschien heeft hij daarvan wel iets binnen gekregen. Verder drinkt hij vandaag wel gewoon goed, dus we kijken het maar even aan. Ik heb trouwens een foto van de ouders van Ron gekregen. Zijn moeder heeft nog maar 1 foto van toen hij baby was, omdat ze de rest heeft weggedaan (ivm een gewelddadige ex die overal op de foto bij stond). Het is bizar hoeveel Lucas op Ron lijkt . Iedereen zei wel steeds dat ze op elkaar leken maar ik zag het niet zo. Maar nu wel hahaha Zie hier: Bekijk bijlage 231316 Bekijk bijlage 231317
Hey meiden sorry ff een kort Ego berichtje. Lisa moet weer naar de KA morgen bellen ze ons. Was naar de HA omdat ze een te lage temp had 36.4 Daar bleek ze gewoon een virus had. Toen vroeg de HA naar hoeveel ze dronk. Ik zei dat ze gewoon dronk zoals altijd. Hij vroeg hoeveel voor in dr dossier. Ik zei 150/5 5x per dag en daar drinkt ze dan 9/10 x 100 van op en laat de rest staan. Toen keek hij even op de pc, en toen zei hij dat dat veeeelste weinig was met haar leeftijd moet ze makkelijk flessen van 180/6 op kunnen maar dat red ze echt niet. Ook vroeg hij hoe het met de reflux was
Hey Jessi Tjee meis, ik had al iets gelezen op FB maar wat rot zeg! Je meisje zou idd volgens mij al wel 180/6 mogen hebben, maar als ze steeds maar 100 cc drinkt...pff dat is niet zo veel. Lucas drinkt hier op wat ik hem aanbied, of het nou 120, 150 of 180 is...die laat nooit wat staan.... Heb je enig idee wat ze willen gaan doen in het ziekenhuis?? Heel veel sterkte in elk geval!
Ben trouwens vrijdag voor het eerst ongesteld geworden..pff veel erger dan voorheen en ik heb ook echt last van mijn buik en litteken. Trekt enorm... Hoop dat het toch wel over is deze week...maar van de andere kant ben ik ook wel blij, want ik ken ook twee meiden die na de bevalling niet meer ongesteld werden. Niet omdat ze zwanger waren maar omdat ze andere problemen hadden met de baarmoeder na de bevalling...
Hey meiden. Wat ist rustig hier. @heppie: Lekker he? De eerste x is altijd wat heftiger hopelijk word het snel minder en krijg je minder last van je wond. @hier: De kinderarts heeft gebeld waar de huisarts zich mee bemoeid. Hij en het cb mogen namelijk niets zeggen over de voeding. Ze zei dat dit op de eerste plaats aan mij is en haar. Lisa mag ook gelijk met 4 maanden fruithap. Verder komt de logopedist woensdag om mee te kijken. Lisa heeft heel vaak de hik en de Ka denkt dat dit te maken heeft met verkeerd drinken. Verders weer gewerkt vandaag en ben blij dat ik zo naar me bedje mag. nou tot tikkers xxx
Hey meiden Het is rustig hier,waar is de rest???? @jessi: Fijn dat de KA zo standvastig is! En dat er een logo mee gaat kijken. Lucas heeft ook heel vaak de hik, ik wist eigenlijk niet dat dit met het drinken te maken kon hebben! Vandaag heb ik Lucas voor het eerst naar het KDV gebracht. Het ging heel goed. Ik vond het zelf niet moeilijk omdat ik hem natuurlijk al vaker heb moeten achterlaten (ziekenhuis) en ik de meiden goed ken die daar werken, die lopen tenslotte in en uit bij ons op school. Hij was goed te pas alleen sliep niet zo veel, maar 45 minuutjes. maar ach, het manneke moet ook wennen denk ik! Hij heeft even in een bedje gelegen, even buiten in een bedje en in de box, en daar is hij in slaap gevallen. Moest er wel om lachen want hier slaapt hij NOOIT in de box.... Verder afspraken gemaakt op mijn werk. Ik moet 5 weken fulltime gaan reintegreren. Daar krijg ik dan wel 6 weken ouderschapsverlof voor terug en ik wordt fulltime doorbetaald tot 1 augustus. Het reintegreren is de eerste week maar een paar uurtjes per dag, daarna halve dagen en de laatste weken volle dagen. Ik vind het moeilijk maar het is maar 1,5 week dat ik echt fulltime moet werken. En ik krijg er dan wel veel voor terug want de laatste 6 schoolweken krijg ik dus weer verlof en dan de zomervakantie er achteraan, dus dan heb ik weer 3 maanden vrij. Dan is 2 weken fulltime werken ook wel te behappen!
@heppie: Ik was weg me vader was gister jarig en heb gewerkt etc. Lisa is nu dood op dus die ligt nog lekker te slapen. En hoe ist bij jouw? @hier: We zijn dus weg geweest naar mijn ouders en Lisa vond het daar wel prima, alleen is ze nu erg van slag van het weekendje maar das altijd. En ze weten nu eindelijk waarom ik zo moe ben ik heb een zwaar B12 en ijzer tekort en ik heb ook pfeifer gehad. Hoelang geleden weten ze niet maar ik heb het wel gehad. Verder waren er geen verontrustende uitslagen en is dit goed te behandelen. Vanmiddag hoor ik meer. Verder gaat hier alles zijn gangetje en gaan we weer lekker wandelen vandaag met de meiden van het zwemmen. Liefs Jessica
Hier gaat het ook lekker! Lucas begint echt steeds meer geluidjes te maken, en soms probeert hij me zelfs na te doen Dit weekend zijn we naar mijn ouders geweest. Van vrijdagmiddag tot zondagmiddag. Het is heel goed gegaan, hij sliep weer als een roosje! En.....hij heeft zelfs 2 dagen doorgeslapen!! Van vrijdag op zaterdag en van zaterdag op zondag! Van 23 tot 8!!! Alleen kwamen we dus gisteren thuis en gewoon weer zelfde ritme naar bed, en....meneer kwam vannacht weer om 4.30 Waarom lukt het nou thuis niet? We doen bij mijn ouders echt alles exact hetzelfde als hier, hij heeft zelfs bijna hetzelfde bedje! Bed staat op dezelfde plek, raam is op dezelfde plek enz.. Maar hier lukt het blijkbaar niet. Hopelijk vanacht wel! We gaan hier vandaag beginnen met de puckababy af te bouwen. Lucas begint zichzelf echt af te zetten met zijn voetjes en tilt makkelijk zijn billen op. Ook trekt hij zijn benen op en rolt dan naar de zijkant. En dan vinden wij het risico te groot worden dat hij dat straks ook in bed doet. Als dat gebeurt kan hij zijn handen niet gebruiken om zich terug te duwen, of om zijn hoofd te ondersteunen zodat hij gewoon kan ademen. Morgen krijgt hij ook zijn 2e serie prikjes (waren uitgesteld vanwege de operatie) en dan mag hij sowieso niet in de puck. Hebben jullie kindjes de 2e serie al gehad en hebben ze er last van gehad? Lucas heeft hier wel 2 dagen verhoging gehad na de eerste prikken. Dus ik ben erg benieuwd! Verder ben ik ook erg benieuwd naar zijn nieuwe gewicht en lengte. Hij groeit zo mooi maar wel boven de curve. Ik vind het alleen erg vervelend dat mensen nu al opmerkingen beginnen te maken richting hem en mij vanwege mijn overgewicht. Zo van: oh das een lekkere dikkerd, of grote brok...nou hij is helemaal niet dik, maar hij is gewoon ook groot. Zijn gewicht past precies bij zijn lengte en hij krijgt zelfs minder voeding als hij zou mogen hebben. De dagen dat hij doorsliep heeft hij 5 flessen gehad (2x180 en 3x150, dus hij zou zelfs nog meer mogen).... Nou komt de fysio zo...ben benieuwd wat zijn afplatting is volgens mij wel wat beter geworden wat ik zo met het blote oog kan zien. Maar ik wil het wel even zeker weten omdat hij nog wel steeds een ernstige voorkeurshouding heeft!
Hey Heppie Lisa heeft totaal geen last gehad van de prikjes. Maar er zijn ook kindjes die er heel erg van slag raken. Wat het doorslapen betreft ik denk dat het bij je ouders misschien wel wat heftiger is, en daarom daar beter slaapt hij is toch echt ergens anders. Wat het gewicht betreft hadden wij gister ook zo iets.. Wat vreemd he dat er zo'n klein fijn poppetje uit 2 van die flinke ouders kan komen. EN BEDANKT!!!! Soms snap ik ook niet waar ze zich mee bemoeien. Zolang alles in balans is hoef je je nergens schuldig of zorgen over te maken en mensen denken toch altijd dat ze zich met jouw kinderen mogen bemoeien. Lieverd komt goed net de HA aan de telefoon gehad ik moet 10 weken lang 2x per week b12 injecties en 6 weken staal tabletten dus het valt mee. Hopelijk trekt me b12 bij anders zit ik voor altijd vast aan die injecties. xxxx