december mamma's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door jessi, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Hoi dames hier gaat het met lars goed heeft al 3 prikjes gehad, van de laatste gelukkig geen last gehad. we zijn vorige week met fruithapjes begonnen, hij vind het heerlijk. Verder hebben we hier een zeer zwar tijd die voorlopig nog niet over is. Zal proberen weer wat meer mee te komen kletsen.

2. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Meiden de foto's van de shoot ben zo trots. :D

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    nog 2

4. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    en de laatste

5. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Jessi wat een mooie foto's

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Mooie foto's van een mooi meisje :)

Hoe is het met Lucas na z'n tweede prikje Heppie?

Wij zijn vandaag naar Dean Saunders sr geweest, zie hier het resultaat...die adelaar had m'n man al maar is wel opgepimpt.

Later meer hoor, denk wel aan de decembermama's maar komt elke keer wat tussen :)

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @beertje: hopelijk niks heel ernstigs? In ieder geval sterkte met wat het ook is!

@jessi: WAUW wat een mooie foto's!! Wat een snoetje zeg! Heel lief!

@marianne: lucas heeft niet zo heel veel last na de prikjes, wel wat verhoging (38,5) maar dat had hij de vorige keer ook. Alleen dat uitbakeren was een klein drama vandaag en gisteren. Omdat hij gisteren overdag ook al niet sliep zonder puckababy, hadden we hem gisterenavond wel in de puck gelegd. Maar vandaag mag dat dus niet, dus hij heeft heel veel gehuild vandaag en vooral om half 8 vanavond. Gelukkig heeft manlief heel veel geduld (ik ook hoor) en heeft hij heel lief Lucas getroost en is er net zo lang tegen blijven praten/ hem vast blijven houden totdat hij in slaap viel. Het is nu 22.10 en hij slaapt nog steeds gelukkig! Heeft nu alleen een pyama aan, dus ben benieuwd vannacht!
    Verder heeft hij veel last van zijn eczeem met die warmte...zijn kin is echt een drama nu en zijn armpjes ook...

@tattoo: mooi hoor!! De lijntjes zijn strak getattoeerd! En dat hartje erbij is heel lieflijk!
    Mijn ontwerp is bijna klaar. Krijg een cherry blossom over mijn huidige tattoo heen en dan een tibetaanse mantra om mijn enkel heen, dan is de oude helemaal gecovered....
    Hoop deze snel te kunnen laten zetten aangezien de kosten rond de 150 euro zijn en we dit weekend te horen hebben gekregen dat wij 300 euro zelf moeten gaan betalen aan de kinderopvang...:$ per maand...

8. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ MMarianne mooi tattoo

@Heppie je heb een pb. Wat balen dat lucas onder het eczeem zit. Hoe is het gegaan het sapen met lucas?

Hier heeft lars vandaag appel en peer op en smullen dat hij doet. je ziet hem balen als het op is haha.

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @beertje: sterkte meis, heb je al een PB teruggestuurd!

Ik ben zo benieuwd wanneer ik Lucas mag gaan bijvoeden. Hij zit nu sinds hij doorslaapt op 5x180/6. Drinkt niet altijd alles op maar dat is nu dus wel het max wat hij mag hebben. Op het CB dachten ze ook wel dat hij op een gegeven moment meer wil hebben gezien zijn gewicht...

Maar even vragen bij de KA op 17 april. Heb trouwens van het CB ook een verwijzing gekregen voor een dietiste voor Lucas. Ben benieuwd wat die dan kan doen v oor ons.

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hey meiden,

@beertje: Wat is er niets ernstigs hopelijk?

@Heppie: fijn dat hij niet veel last heeft gehad van zijn prikjes verhoging is altijd vervelend.

@mmarianne: Hele gave tattoo's

@hier: Lisa krijgt vanaf gister fruithap en vind het helemaal geweldig. Verder komt morgen de logopediste ben benieuwd wat ze te vertellen heeft. Verder ben ik begonnen met de b12 injecties maar heb vandaag de griep toeval? Zo lekker op tijd mijn bedje in en ff niets nu eerst mama mia kijken heerlijk. voor de 100000ste x :p

tot tikkers

11. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Hallo allemaal,

Heb t zo druk gehad... Eindelijk weer bijgelezen.

Even een update:
    CB had weer iets op te merken. Zeggen ze eerst dat Jill er goed uitziet. Lekker aan het lachen en alles daar. Dan wegen... En vinden ze haar toch wel licht. Ik biedt haar altijd meer aan qua flessen, maar ze drinkt ze nooit leeg. Jill mag ongeveer 750 cc, maar drinkt meestal minder. Ze woog vorige week donderdag 4900 gram. Niet echt zwaar, maar ik heb ook altijd ondergekocht gehad.... En nog steeds. Gelukkig praten ze me niet echt een schuldgevoel aan, zolang ze blij is en er goed uitziet hoef ik me nog geen zorgen te maken. Maar vind t wel vervelend dat nooit eens alles gewoon goed is bij het CB.

Het leuke is dat ze de dagen een ineens bijna 800 cc dronk! Helaas is dat nu over want ze al twee dagen erg verkouden waardoor ze slecht drinkt. Nog niet eens 600cc vandaag. En ook 38,5 koorts.
    Jill is nu al voor de derde week naar het kinderdagverblijf geweest, waarschijnlijk daar t virus opgepikt. Gelukkig doet ze t daar heel goed. Ze slaapt er meerdere keren, soms uurtjes maar soms ook een paar achter elkaar.

Hoe bevalt t werken bij degene die alweer begonnen zijn?
    Ik vind het echt heel erg. Ik weet dat die kleine goed zit op het kdv en bij familie. Maar vind het zelf zo zwaar. Heb t helemaal niet meer naar mijn zin, wil alleen maar bij de kleine meid zijn. Ik heb in totaal pas vier dagen gewerkt nu, misschien trek ik nog bij. Kan echt huilen bij het idee dat ik vrijdag weer moet. En heb niks te klagen want ik werk maar drie dagen.

Is er iemand van jullie die niet werkt en gaat werken? Ben benieuwd of er misschien nog belatingvoordelen of andere dingen zijn. Mijn vriend zie namelijk dat ik alles maar moet uitzoeken en als ik t echt niet zie zitten misschien maar moet stoppen met werken. Dat wil ik nu niet zomaar gaan doen, ik denk dat t beter is even een paar maanden moet aankijken.
    Ben ook benieuwd hoe t werkt met ouderschapsverlof. Van werk krijg ik niks betaald, maar bij de belastingdienst kun je dan wel iets terugkrijgen. Als ik nu een jaar lang een dag minder werk, moet ik dan weer daarna drie dagen werken of mag ik ook min contract naar twee dagen veranderen dan? Weet iemand daar meer van... Anders ga ik maar even met de belastingdienst bellen.

12. MMarianne

Geen verstand van, sorry...ik heb een wao uitkering. Wel vervelend dat je het niet meer naar je zin hebt, goeie zin is misschien nog wel belangrijker dan het geld maar tja het geld is meestal wel een noodzakelijk iets....lastig.

Het cb zei de laatste keer dat een fruithapje pas met een maand of 5 ter sprake zou komen, hij krijgt 5x180/6 en als ie een slaapdag heeft 4x210/7. Hij doet het daar goed op, alle flessen gaan leeg, dus dan hoef je toch niet met fruit of iets te beginnen? Moeten maandag weer heen...

Slapen doet ie ook nog steeds goed en wordt steeds beweeglijker/actiever, trappelt zich de hele box door :D

Hij is ook zo makkelijk met weggaan, vorige week op een verjaardag werd ie moe en heb ik 'm achter mij in de kinderwagenbak gelegd en meneer ging gewoon liggen pitten...het was een kinderverjaardag dus genoeg herrie!

Hij is wel heel erg op mama gericht. Op zich wel logisch en ook wel leuk natuurlijk maar ik zeg regelmatig tegen m'n man dat ie wel wat meer interactie met 'm mag hebben, dat zit er nog steeds niet echt in.

Ik ben vorige week voor de eerste keer alleen met 'm op stap geweest, wandel wel regelmatig maar ik had een half jaar geen auto gereden :) We zijn samen naar het tuincentrum geweest en van het weekend had m'n man een motordagje en ben ik met Stijn en de hondjes naar mijn ouders gegaan. Hele onderneming is dat en ben dan wel kapot maar wel meer voldaan kapot zeg maar. Voel nog veel onrust in m'n lijf maar voel me over het algemeen wel wat zekerder, wel fijn.

Oh, hoe zit het met jullie hormonen? Tijdens m'n zwangerschap niet echt last gehad van wisselende stemmingen maar nu, poeh...en van de week begon ik zelfs te huilen omdat ik een gat in m'n nieuwe trui had. Zonde natuurlijk maar om daar nou om te gaan huilen :):D

Kan ook wel janken om m'n lichaam, tis jaren geleden dat ik strak was hoor maar nu is het wel heel dramatisch...heb altijd wel last van een opgezette maag/bovenbuik maar nu, lijk in elk shirtje nog steeds zwanger :(

Meneer is ondertussen naast me in z'n wippertje in slaap gevallen, ga ik even wat actie ondernemen en als ie zo wakker wordt gaan we een rondje winkelcentrum doen.

Fijne dag :)

P.S. wat was het lekker weer hè, genieten...

13. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ Jessie Je hebt pb. Hoe gaat het nu met je?
    @ Heppie dank je.

Hier gaat het verder zijn gangetje, Heb vandaag fruithapjes gemaakt en in de vriezer gedaan dus menner kan weer vooruit. Vanaf dinsdag krijgt hij op dinsdag, donderdag en zaterdag groente en de rest van de dagen fruit. Ben benieuwd wat hij van de groente vind.

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

@marianne: wat een heerlijke foto!
    Lucas slaapt hier eigenlijk alleen maar in zijn eigen bedje. Op zich prima maar ik wil hem toch ook wel laten wennen aan het slapen ergens anders (en dan niet bij andere mensn, maar bijv. in de kinderwagen of in zijn deryan travel cot). We moeten (ja lees: moeten...) over twee weken naar mijn schoonouders. Zij hebben niets voor Lucas in huis dus moeten wij alles meenemen. niet erg alleen denk ik dat hij daar niet zal slapen.
    Bij mijn ouders heeft hij zelf een eigen ledikantje en kamertje, daar slaapt hij als een roos (hij sliep daar ook voor het eerst door!)...

@hormonen: die zijn er hier ook nog wel maar ik ben vooral gewoon heel erg moe. Lucas slaapt wel door sinds een paar dagen maar wordt 's nachts soms nog wel even wakker, valt dan binnen 5 min weer in slaap...maar we hadden bijv. vanavond bezoek, na een uur geconcentreerd kletsen heb ik zo'n koppijn en gaat alles langs me heen. Ik zie dan ook echt op tegen het werk, ik ben zo bang dat ik het niet volhoud....

@bamboe: ik moet na pasen weer beginnen, her-integregen fulltime:(. Dit omdat ik anders geen fulltime ouderschapsverlof meer krijg.
    Lucas gaat dan 3 dagen naar het KDV en mijn moeder komt dan 2 dagen per week. Ik zie er heel erg tegenop. Gelukkig is het maar voor 5 weken en bouwen we per week op met wat meer uurtjes per dag. Dus het is niet echt 5 volle dagen. Na die 5 weken kan ik mijn ouderschapsverlof opnemen en zit ik weer thuis tot na de zomervakantie!

wat betreft dat ouderschapsverlof: ik heb betaald verlof dus dan krijg ik niets terug. maar bij onbetaald verlof kun je wel wat terugkrijgen. Hoeveel precies weet ik niet, ik dacht iets van 5 euro per uur of zo...
    Helemaal stoppen met werken, tja dat zou ik ook wel willen maar wij moeten samen 8 dagen blijven werken om alles rond te krijgen. Dus ik 3 en mijn man fulltime.
    Ik zou het anders een keer goed laten doorrekenen door iemand die er verstand van heeft.

En wat betreft Jill: als jij het idee hebt dat ze het goed doet, is het toch oke? Als ze tevreden is dan lijkt het me niet zo erg dat ze wat minder drinkt? Het CB vind juist dat Lucas aan de grote/zware kant is. 64 cm en 7 kilo. Maar hij ziet er helemaal niet dik uit, maar is gewoon ook groot. Ach het is nooit goed....

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

Nou we hebben weer onrust in de tent...gisteren begonnen. Hij slaapt weer slecht overdag en gisteren om 18 uur was hij niet meer te houden. Dus maar eerder de fles gegeven. Toen naar bed, om 22.15u ineens wakker (denk door het zoontje van mijn man die vanaf de overloop naar beneden schreeuwde...en bedankt). Dus toen maar de fles gegeven.

Vannacht ineens 4 uur huilen. Wij eruit even kijken. Ligt meneer enorm te duimen!! Super schattig! alleen wel wakker, dus maar fles gegeven.
    Overdag vandaag onrustig, en nu ligt hij alweer 20 min te huilen. Heeft vandaag 3 enorme poepluiers gehad, terwijl hij er normaal max 1 per dag heeft. Kwijlen e.d.

Zou bijna denken dat hij een tandje krijgt, maar dat is volgens mij wel heel vroeg toch??
    Misschien is hij gewoon niet helemaal lekker....

16. MMarianne

Hopen dat het van korte duur is die onrust. Voor tandjes is het vroeg maar kan wel, toevallig vanmorgen bij het cb over gehad. Stijn heeft hele rode wangetjes en kwijlt erover, ook symptomen.

Omdat meneer al bijna een week uitslaapt tot 10-10.30 hebben we gister de fles van 23 uur gelaten voor wat het is. Heeft gister dus 3 x 210/7 gehad, om 20 uur de laatste en meneer werd 8.30 wakker...tis echt een slaapkop :D
    Vanaf vandaag krijgt ie dus 4 x 210/7. Tis vroeg zei het cb maar hij geeft zelf wel aan of ie ermee akkoord gaat of niet. Het hoeft nog niet maar als we nieuwsgierig zijn mogen we ook beginnen met een hapje fruit.

Hij weegt nu 6180 gram en is 62 cm, volgt keurig z'n eigen lijntje.

Met het manneke gaat het dus super.

Ik ben zwaar aan het ontzwangeren denk ik, vannacht werd ik zwetend en misselijk wakker en heb hoofdpijn en zit te hyperventileren met alle gevolgen vandien....als het aanhoudt ga ik toch even langs de huisarts. Mag ze m'n ijzer, schildklier en b12 controleren, ben ik misschien ook wat gerust gesteld.

Ga ik me nu klaarmaken voor de fysio, fijne dag verder :)

17. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ hepie hoe gaat het nu?

@ marianne wat fijn dat het goed gaat.

Hier is meneer vandaag van zijn rug naar zijn buik gerold.

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @beertje: wow van rug naar buik, dat is knap! Lucas kan al wel van buik naar rug maar nog niet andersom!

Hier was het gisteren echt een drama met huilen. Volgens mij heeft hij weer een sprongetje of zo. Overdag ging het nog wel maar hij slaapt gewoon nauwelijks overdag. En toen de avond in..pfff meneer heeft anderhalf uur echt alles bij elkaar gekrijst! Maar als ik dan ga kijken krijg ik een enorme glimlach. Er is dus niets aan de hand. Dus hebben we even moeten doorzetten.

Vandaag ging het iets beter, vanmorgen goed geslapen (bijna 2 uur) vanmiddag ongeveer een uurtje en in de namiddag weer niet. Hij is doodmoe, wrijft in zijn oogjes, oortjes enz. Maar slapen dus niet....
    Om 19 uur heeft Ron hem naar bed gebracht omdat ik vergadering had op het werk. Heeft weer 30 min gehuild, nu strekte hij zijn armpjes helemaal naar mijn man uit, dat heeft hij nog noooit gedaan. Zelfs ron vond het nu moeilijk om hem te laten liggen (en die is daar toch wel beter in dan ik).

Hij kletst veel in bed, brabbelen, kirren enz. Op een gegeven moment gaat dat over in huilen. Speentje wil hij niet op dat moment. Zodra hij uit bed gehaald wordt, is hij stil.

Er wordt vaak gezegd dat je kleintjes tot 6 maanden niet kunt verwennen, nou hij heeft het hier al echt wel in de gaten hoor!

wat betreft tandjes: ik heb de spullen maar alvast in huis gehaald, bijtring en druppeltjes. Dan hebben we het maar alvast hier!

Hoe gaan jullie met evt huilen bij het slapen om?? En hoe lang laten jullie je baby liggen?

19. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Balen dat hij zo huild.
    Bij ons liggen de koelringen in de koelkast. op het cb zeiden ze dat ze nu ok de speekselklieren aan het ontwikkelen zijn, dat ze daar ook meer van kwijlen. Lars slaapt ook minder hij is in de ochtend wakkerder en s'middags slaapt hij veel. als hij zachtjes aan het huilen is ga ik er niet heen maar huild hij zich overstuur dan ga ik er heen. Vaak krijgen wij ook een brede lach als we komen. Ook kan hij gewoon wakker in bed liggen zonder dat hij huild.

20. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    weten jullie al waar jullie heen gaan op vakantie? Wij blijven in nederland en gaan naar centerparcs.

Deel Deze Pagina