hoi allemaal ik ben iwi ik ben net bevallen van een zoon op 24 dec hij was 4680gram zwaar en 56 cm lang hij heet donnyhan en ik ben erg trots ik ben pools en dit is erg nieuw voor mij dus ik word nu nog geholpen en straks moet ik alles zelf schryven spannend dus ik zal wel wat foutjes maken gelukkig 2012 allemaal
Gefeliciteerd allemaal met jullie december wondertje! Geniet er verder van meiden! Groetjes een mama van september 2008
Hoi allemaal Een gelukkig nieuwjaar gewenst met al onze mooie nieuwe wondertjes!! Het was even geleden dat ik geschreven had hier, ben erg druk geweest met Lucas! Hij heeft eigenlijk nu dagelijks krampjes. De eerste twee dagen was het echt drie uur non stop krijsen. Dat vonden we zo erg dat mijn man en ik ook echt hebben moeten huilen omdat we het gewoon niet meer wisten! Ik heb de tweede dag ook de VK gebeld 's avonds omdat we ons zorgen maakten om hem. Hij was drijfnat van het zweet, super heet (temp was 37,6) en had geen stem meer over....hij had zichtbaar zoveel pijn. De VK raadde aan om infacol te gaan halen de volgende dag dus dat hebben we gedaan, en ze raadde aan om een osteopaat in de armen te nemen, vanwege mijn bevalling. @loesje: de ruggeprik was voor mij ook echt een verlossing!!! Ik heb 14 uur weeen gehad, ik startte met met 2 cm ontsluiting bij de inleiding en na 14 uur had ik nog maar 4 cm. Lucas lag niet goed ingedaald (kwamen ze op de OK pas achter) waardoor er geen ontsluiting kwam. Ruggeprik met pijnstilling mislukte, daarna remifentanil maar ik heb ongeveer 10 uur weeenstormen gehad. Dus ook ik was echt KO. Ik besef me nu eigenlijk ook pas dat ik op dat moment echt afhankelijk was van de gynaecoloog. Ik heb hem gesmeekt om een KS en hij heeft uiteindelijk Ja gezegd. Maar als hij nee had gezegd had ik nog door gemoeten. En bij die gedachte schieten de tranen me nog wel eens in de ogen.... We zijn gisteren bij de osteopaat geweest. Heel bijzonder hoe ze Lucas omschreef. Ze zei dat hij heel gevoelig is, en dat hij het fijn vind om door ons veel aangeraakt te worden en zacht behandeld te worden. Hij vind het fijn als we veel praten tegen hem. Dit merken wij zelf ook. Nou moet je natuurlijk wel een beetje geloven in osteopathie...die vrouw was zich steeds aan het verantwoorden voor de 'vage' dingen die ze zei...voor ons was het helemaal niet vaag maar erg herkenbaar. Maar goed, ik sta erg open voor dat soort dingen! Het enige waar ik me nog wel een beetje druk om maak is het aantal uren slaap die Lucas krijgt. Vanmorgen heeft hij tot kwart over 10 lekker bij ons in bed gelegen en geslapen. Daarna is hij toch wel wakker geweest tot zeker 14 uur. Hij heeft zoveel kramp dat hij vaak daarna doodmoe in slaap valt bij ons. Maar zodra we hem dan in zijn bedje of box leggen gaat hij huilen. Waarschijnlijk omdat hij bij ons lekker warm ligt en dan ineens koud komt te liggen. Om 16.30 heb ik hem net nog gevoed en om 17.30 was hij echt helemaal diep in slaap. Dus heb ik hem toch maar in zijn bedje gelegd (deze met een kruikje voorverwarmd) en hij slaapt nu nog (is nu 18.50). Daar ben ik dus wel erg blij mee. 's Nachts gaat het beter. Dan komt hij om de 3-4 uur en soms zit er al 5 uur tussen. Maar als je echt kijkt naar de werkelijke slaaptijd dan valt die ook tegen. Gisteren heb ik hem na het vuurwerk om 1.00 uur nog een keer gevoed. Voordat hij dan weer in zijn bedje ligt, is het 2.00 uur. Vanmorgen meldde hij zich pas om half 7 dus dan heeft hij 4,5 uur echt geslapen. dat is wel heel lang voor zijn doen. Maar als er 3 uur tussen de voeding zit, dan slaapt hij daar maar 1,5-2 uur tussen (omdat ik dus nog moet verschonen en het voeden duurt ook al wel 45 minuten).... De onzekerheid is er dus nog steeds! Sorry voor mijn hele lange verhaal!!
@heppie: Over dat slapen, dat herken ik helemaal. Mijn dochter slaapt ok niet van voeding tot voeding en is best veel wakker. Ik heb vanavond om 18.00 gevoed, waarna ze echt doodmoe waa. Heb haar om 18.45 in bedje gelegd, waar ze gelijk begon te gillen. Heb het even gelaten, want het is steeds zo. Uiteindelijk viel ze net voor 19.00 in slaap, ik blij! Maar helaas....om 19.15 zette ze het weer op een gillen...en nu is ze toch maar weer beneden.... wat doe ik hieraan??? Zucht....
Hallo Iedereen een gelukkig nieuw jaar en veel plezier van en met jullie kleintjes... @ Loesje en Iwi welkom hier... Ja een kruik in bed kan zeker helpen Maud doet het daar ook goed op. Morgen schrijf ik even wat meer zit er doorheen vandaag na 2 nachten van 2,5 slaap.. xxx
pff zwaar he! ik merk nu al dat het er in hakt op 1-2x per nacht eruit te moeten. Meestal slaap ik zo'n 2-2,5 uur voordat de volgende voeding weer gegeven moet worden. Gelukkig slaap Lucas meestal weer snel in. Aleen vannacht was hij na de voeding klaarwakker! En hem dan in bed leggen heeft geen zin. Dus heb ik hem maar op schoot gehouden in bed na de voeding van 4.15. Uiteindelijk lag meneer tegen 6 uur weer in zijn bedje. Mijn man slaapt gelukkig door want die moest vandaag weer beginnen met werken (en daar had hij en ik beide wel moeite mee!)
@heppie: ik geloof het graag. dikke knuf @loesje: Dat heb ik ook zelfs als ik het bedje verwarm. Dus dan slaapt ze maar bij me even. Lisa is vaak s'avonds wakker en wil dan gewoon niet in dr bedje. Nou dan maar gezellig tv kijken op de bank met haar dr bij. @hier geen nieuws zo naar het consultatie bureau.
Hallo meiden, Gevonden, de december-groep. Ik sluit me er graag bij aan. Op 24 december ben ik bevallen van een dochtertje Jill. 11 dagen jong nu. Bevalling is heel goed gegaan, maar naar mijn idee wat te snel. 4 uur en 14 minuten. Heb maar 34 minuten geperst. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. De kleine meid doet het gelukkig heel goed. Ze was wel meer dan 7% afgevallen, maar is al bijna weer op haar geboortegewicht van 3260. Helaas hebben mama en Jill nu spruw. Vind t zo zielig voor dat droppie. Je ziet dat ze pijn heeft. Kan drinken (borst) soms maar 30 seconden volhouden. ( is bij mij ook wel zeer gaan doen). Maar heb sinds gistermiddag medicijnen voor ons allebei dus ik hoop dat die snel hun werk doen. Nog 1 vraag aan jullie. Ik zie van die leuke metertjes met geboren op onder jullie berichten staan. Hoe kan ik dat maken?
Hai allemaal. Nog een vraagje over herstel na de bevalling. Wanneer zijn jullie voor het eerst naar buiten geweest? Hoe snel konden jullie je weer goed verplaatsen in huis? Met name traplopen, luierverschonen, kindje in bad doen. Ik heb namelijk nog zoveel pijn dat dat niet altijd lukt. Badje redt ik sowieso niet. En de trap kan ik 1 of 2 x per dag op en af. Ik wil zo graag weer dingen doen, maar kan me nu nog niet eens alleen redden thuis. Krijg nu hulp van een schoonzuster, omdat mijn partner anders niet eens zou kunnen gaan werken.
welkom!! De banner is gelukt zie ik ik heb een keizersnede gehad dus mijn herstel is iets anders. Ik ben deze weer voor het eerst alleen overdag en vind het ook zwaar. Lucas heeft veel kramp en huilt best veel als hij wakker is. Ik merk de laatste dagen aan mijn buik dat het een beetje te veel is. Overdag kom ik nauwelijks aan iets toe. Lucas is nu al beneden vanaf kwart over 9. en slapen ho maar. maak me daar zorgen over. hij valt bij mij in slaap maar leg ik hem weg dan gaat hij huilen....dit doet hij 's nachts niet, raar he.... badje deed ik ook pas na 10 dagen.. geef jezelf de tijd!! je hebt een hele veldslag gestreden!!
hoi hoi. @bamboe; welkom Ik heb nergens geen last meer van maar ik ben geen maatstaaf is liep et 3 dagen alweer buiten met de honden. Mijn grootste gevaar is dat ik te snel wil. Je hebt net een marathon gelopen daar moet je van herstellen en dat duurt even. Maak niet de zelfde fout als ik anders stort je in. @heppie: komt goed lieverd hij is gewoon graag bij je. @hier: Gister begonnen met andere voeding speciaal voor kindjes die spugen en krampjes hebben. Volgens mij werkt het wel ze spuugt veel minder. Hopelijk worden de krampjes dan ook minder. Ik snap alleen niet wat er zo erg is aan in dr bedje liggen. Slaapt ze super diep leg ik dr weg wordt ze naar 10min wakker en gaat brullen. Ze is echt heel veel gegroeit maar zit nog steeds onder het gemiddelde, gelukkig niet te veel.
@jessi: hopelijk helpt die voeding beter!! @all: zouden jullie eens een dag willen beschrijven zoals het nu gaat? Ik ben gewoon benieuwd hoe jullie het doen. Wij hebben gisteren samen besloten dat Lucas meer in zijn eigen bedje moet slapen. Hij is de laatste dagen tussen 4 's middags en 9 's avonds tot wij naar bed gaan niet meer naar bed gegaan omdat hij dan alleen maar huilt. Maar we zijn bang dat hij dan gewoon oververmoeid is en daardoor compleet over zijn toeren is. want overdag slaapt hij ook al niet zo best. Dus vandaag de proef op de som genomen: Vanmorgen om 8.45 gevoed. Daarna na wat huilen terug naar bed gedaan om 10 uur. Hij heeft toen tot half 1 geslapen. Dat is echt super voor zijn doen!! Toen gevoed en even met hem rondgelopen, even met zijn rug tegen mijn buik gezet zodat hij kon rondkijken. Daarna even in de box naar de muziek geluisterd van de mobile (die heb ik nog niet rondgedraaid omdat mijn kraamhulp zei dat dat nog te veel onrust bracht). Daarna even in de kinderwagen naar de winkel geweest (hij heeft geslapen in de kinderwagen, maar wordt wakker als de kinderwagen stil staat hahaha). Van 14.45 -15.45 geslapen in de kinderwagen. Daarna weer gevoed. En toen werd het moeilijk: Om half 5 wilde ik hem naar bed brengen. Huilen, huilen. Dus even mee naar beneden en wilde hij nog een keer drinken (volgens mij is hij aan het groeien want hij wil vandaag steeds 2 borsten in plaats van 1). Daarna nogmaals naar bed gebracht en toen viel hij in slaap....voor 5 minuten. Mijn man naar boven, kus gegeven, weer even stil....daarna weer 10 minuten keihard krijsen. Nu is het dan eindelijk even stil.... pff wordt dat ooit minder het gevoel als ik hem hoor huilen?? Ik blijf dat zo moeilijk vinden en het druist tegen al mijn principes in. Maar Lucas heeft dat blijkbaar echt even nodig. En dat wat betreft het voeden. Ik had van mijn moeder een boek gekregen van de Tevreden baby. Nu ik dat gelezen heb ben ik helemaal in de war! Die vrouw is echt super van de schema's en afkolven en fles geven met borstvoeding... pfff was er maar gewoon EEN manier die iedereen moest volgen. Ik wordt gewoon onzeker van alle adviezen! Laatste vraagje voor diegene die borstvoeding geven: is er bij jullie al iets van een ritme te vinden m.b.t. voeden? Komt dit echt vanzelf of moet je dat zelf in de hand nemen? SORRY voor al mijn geklaag, vragen en onzekerheid....het is weer zo'n dag
hey dames, ben ik weer. Had 2 zieken thuis. Heppiedepeppie,mijn meisje komt om de 4 uur voor de borst. Ze drinkt dan zo'n half uur tot 3 kwartier en dan komt ze 4 uur later weer. Snachts slaapt ze van 12 tot 6 uur door. Bij het cb vertelde ik dat ik me zorgen maakt dat ze zo weinig komt. Maar ze weegt nu ruim 5 kilo dus ik moet me geen zorgen maken zei ze. Ze is 1,5 kilo bij in 3 weken dus dat is wel fijn. Ze heeft soms krampjes en dan leg ik haar gewoon aan,merk wel dat ze er rustig door word/is. Slapen jullie kindjes ook zoveel? Daniëlle slaapt erg veel. Mijn meisje heeft honger,ga haar even voeden. Gr Bianca
hoi dames @heppie: Lisa is ook veel wakker hoor. Overdag slaapt ze veel en s'avonds is ze heel veel wakker. Ons rooster is meestal tussen 6-7 word ze wakker krijgt ze een fles. Daarna slaapt ze tot een uur of 10 en dan kleed ik dr gelijk aan. Dn is ze meestal een uurtje wakker en krijgt ze om 11 uur nog een fles. Meestal gaan we na de fles boodschappen doen en dan slaapt ze in de wagen of maxi cosi. Als we thuis zijn slaapt ze meestal door in haar bedje tot een uur of 3 dan is ze meestal weer 1,5 wakker. Dan slaapt ze tot een uur of 6 en dan is ze tot een uur of 12 wakker. Met kleine hazenslaapjes tussendoor. Ze meld zichzelf nauwelijks voor de fles dus daar moet ik zelf rekening mee houden. @bianca:zie verhaal hier boven. Wat een lekker meisje al. Jeetje 5 kilo Lisa red 4 nog niet eens @hier: sinds dinsdagavond bezig met de nieuwe voeding en het gaat super. We hebben ook sinds gister een minimonkey en ze vind het geweldig. Als ze wakker is ligt ze er heerlijk in in de box als hangmatje en valt in slaap. Ook met het hondenuitlaten is het super ik heb me handen vrij voor de honden en zijn slaapt gewoon door. Ik ben zo blij dat ze nu minder huilt met die nieuwe voeding. Gister was super grappig we hadden haar in de maci cosi en toen ze de wind in dr gezichtje kreeg had ze helemaal grote ogen van wat overkomt me nu weer. nou tot tikkers Liefs jessica
Mag ik met jullie meekletsen? Mijn dochter is geboren op 9 december met 40+5 weken na een turbobevalling van ongeveer 2 uurtjes! Flinke dame van 4160 gram . Ze heeft ook nog een grote zus van 2,5 die wel een beetje moet wennen aan het delen van papa en mama . @Bamboe: Ik heb met deze bevalling weinig geleden, gelukkig! Wat vervelend dat je nog zoveel pijn hebt! Last van je hechtingen? @Jessi: Hier ook eentje die niet zo dol is op haar eigen bedje, lastig he.. @Heppie: Ik ben na 10 dagen gestopt met bv en geef nu fv op verzoek, er is nog niet echt een duidelijk ritme. Overdag komt ze meestal om de 3 uur en 's nachts laat ze er 1x 5/6 uurtjes tussen. Hier is het: wakker worden, verschonen, eten, boeren, knuffelen en weer slapen. @Bianca: Wat een mooie meid, flinke dame! Hier nu ook weer veel slapen, 2 wakkere momentjes per dag, dan is ze 1,5 uur klaarwakker
@bamboe; welkom Ik heb nergens geen last meer van maar ik ben geen maatstaaf is liep et 3 dagen alweer buiten met de honden. Mijn grootste gevaar is dat ik te snel wil. Je hebt net een marathon gelopen daar moet je van herstellen en dat duurt even. Maak niet de zelfde fout als ik anders stort je in. @ Jessi; wat lekker als je herstel zo snel gaat. Ik heb zeker je advies opgevolgd, met als resultaat vandaag even de deur uit en mee naar de supermarkt! Heerlijk. En dan natuurlijk nu even rusten, ook al denk ik het niet nodig te hebben.