december mamma's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door jessi, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden,

ben even niet zoveel online, mn nichtje is dinsdag opgenomen met weeen, ze is alleen pas 30 weken zwanger. Jessi wist het al van FB, maar ik ben dus niet zoveel online.
    Morgen ga ik naar haar toe, ze zijn met man en macht aan het remmen met weeenremmers. Tot nu toe lukt het aardig, al heeft ze bijna iedere nacht een soort wee-aanval, waarbij alle toeters en bellen weer moeten uitrukken. Ze is doodmoe maar willen alles op alles zetten om de 32 weken te halen..

Hier gaat het weer prima, Lucas slaapt weer lekker! Afgelopen week voor het eerst naar het KDV geweest. Hij heeft het heel goed gedaan alleen slaapt er bijna niet. 2x45 min en één dag 1,5 uur en 30 min. Dus niet zo lang. Maar hij moet ook wennen aan alle geluiden enz. Ze slapen met 8 kindjes op 1 kamer en ze gaan allemaal op andere tijden slapen...

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Lees het nu pas, hoe is het met je nichtje...zijn de weeen onder controle?
    Hoop dat het allemaal goed gaat natuurlijk, sterkte.
    Fijn dat het met Lucas in ieder geval goed gaat.

Hier geen bijzonderheden denk ik, gaan vandaag een appel proberen...peer vindt ie echt heerlijk :)

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoe doen jullie dat met appel? Koken jullie dat of iets van te voren?

4. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Appel kook ik eerst 10min. En dan pureer ik hem.

Hoe gaat het verder met iedereen?

5. MMarianne

Appel en peer gaan er lekker in, ga vandaag worteltjes maken.
    Hij krijgt nu tussen fles 1 en 2 een paar hapjes en tussen fles 3 en 4, hoe doen jullie dat?

Z'n middagslaapje is deze week standaard 2 uurtjes maarja hij maakt nachten van (minimaal) 12 uur. Hij heeft gister 20.00 de laatste fles gehad, legde 'm 20.45 op bed en hij slaapt nu nog steeds :D

Het is zo'n vrolijk manneke, ik word met de dag verliefder :)

Morgen gaat ie voor het eerst bij opa en oma logeren, spannend!

6. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hey meiden

Wat is het rustig hier!

Hier gaat alles zijn gangetje.
    Nog steeds niet aan het werk en de injecties werken ook nog niet 2 te gaan dus hoop dat ze nu snel gaan werken. Met Lisa gaat het super geniet van der hapjes en word te snel groter. Doet nu zoveel en kan al zoveel. Ze zit al los rollen verdomd ze overigens. Ik denk als ze zich even inspant het kan. Ze krijgt haar eerste tandje zag vanmiddag in haar mondje een wit puntje. Zo grappig.

nou tot tikkers

Liefs Jessica

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden,

idd rustig hier!
    Lucas is bij de kinderarts geweest, we hebben diverse smeerzalven gekregen. Hij heeft toch echt eczeem, dit is niet gerelateerd aan de KMA. Wel triggert het elkaar, dus ze heeft ons toch aangeraden zo lang mogelijk te wachten met bijvoeden omdat Lucas daar dan toch heftiger op kan reageren.
    Hij zit nu op 28 schepjes voeding, met een nachtfles op 30/31. Dus wel aan de max. Ben benieuwd hoe lang hij dat nog gaat volhouden.

Op het kdv gaat het steeds beter. Hij heeft vrijdag middag bijna 3 uur buiten geslapen!!! Normaal slaapt hij daar heel slecht maar ik denk dat hij een beetje aan het wennen is nu.

Het werken valt me zwaar, ik werk nu 5 dagen per week, wel maar halve dagen maar ik vind het pittig. Volgende week ook nog halve dagen en dan anderhalve week echt fulltime. Pff ben benieuwd hoe ik me dan voel!

8. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    @ heppie hoe gaat het?

Ik mag morgen weer naar de dokter, hoop dat hij nog pijnstilling voor schrijft de pijn is nog nit weg. Vrijdag zijn mijn man en ik 10 jaar samen.

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hoi meiden

Hier gaat alles zn gangetje. Ben erg moe van het werk, ik moet wat gas terug nemen van mijn baas. Ik moest een cijfer geven op een schaal van 1-10 hoe het met mijn vermoeidheid was. Ik gaf het een 8 en daar schrok hij van.
    Soms ben ik gewoon bang dat ik letterlijk omval, of dat ik door mn benen zak, zo moe ben ik.
    Gisteren ben ik om kwart over 9 naar bed gegaan, dat is goed bevallen :)

Morgen een begrafenis van een hele goede vriend van ons gezin. Is 25 jaar lang dagelijks 's avonds bij ons geweest. Het is een soort opa voor mij geweest, dus ik vind het wel moeilijk. Hij is 84 geworden. Wat ik alleen zo erg vind is dat hij alleen gestorven is. Hij hing over zijn rollator en was helemaal blauw. Had nog braaksel in zijn mond ,dus ik ben zo bang dat hij gestikt is...en dat hij misschien nog wel om hulp heeft geroepen...

Lucas heeft gisteren zijn 3e prikjes gehad. Heeft veel langer en harder moeten huilen, ik denk dat het besef misschien nu er meer is of zo dan de afgelopen maanden.
    Vandaag weinig geslapen op het KDV, vanmorgen 45 min en vanmiddag maar 20 min....en daarna thuis niet meer. Dus om half 7 de fles gegeven en doodmoe naar bed gebracht. Gelukkig slaapt hij nu wel lekker!

Slapen jullie kindjes trouwens al door? (van 23-7) Lucas heeft dit een dag of 8 gedaan maar nu komt hij gewoon weer iedere nacht tussen 3.30-5.00....dat begint me nu met dat werk wel op te breken merk ik...

10. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

Errug rustig hiero!

Ik weet niet of jullie 'geloven' in die sprongetjes van het oei-ik groei boek?

Vandaag hebben we echt een rot dag gehad. Vanmorgen werd Lucas rond 6 uur wakker, even lekker bij ons in bed gelegen, daar heeft hij zelfs nog even geslapen!
    Maar daarna was het drama. Vanmorgen wilde hij niet slapen, dus alles bij elkaar gebruld...heb hem er maar weer uitgehaald.
    Toen de fles van 11 uur, daarna op bed gelegd en toen sliep hij gelukkig 2 uurtjes.
    Na de fles van 15 uur moest hij naar bed (rond 16u) maar weer alles bij elkaar brullen. Dus na verloop van tijd eruit gehaald en zijn we samen gaan wandelen 45 min.
    De laatste fles hebben we dus al om 18,30u gegeven, langer kon ik niet rekken. Om 19u naar bed, hij was DOODMOE...maar slapen? Ho maar. Ik heb anderhalf uur naast zn bed gestaan. Uiteindelijk was het rond 21 uur stil.

We gaan hem dus nu ook niet meer wakker maken voor de fles van 23u. Ik ben benieuwd wat hij doet, want normaal wordt hij 's nachts sowieso wakker. Misschien als dit goed gaat, dat ik de fles van 23 uur er gewoon af ga halen en kijken wat hij doet. Hij wordt nu nl vaak al wakker rond 4-5 uur. En misschien doet hij dat nu ook wel...

Maar het is wel vermoeiend. Daardoor ook een dikke discussie met mijn man gehad. Na een dag van huilen, had mijn man zoiets van: laat hem maar even brullen, maar na 15 min wilde ik naar hem toe gaan, omdat hij echt lag te krijsen. Maar mijn man had zoiets van als je nu gaat, dan gaat hij straks voortaan altijd brullen (dus in de zin van verwennen).
    Eenmaal boven had hij heel veel last van zuur, dus toen voelde mijn man zich wel weer schuldig.
    Maar ik baal daar zo van dat we daar nu discussie over hebben, ik bedoel, dit soort dagen komen er waarschijnlijk nog veel meer...

Hebben jullie ook van dit soort dagen met jullie kindjes? En is dat dan 1 dag of meerder dagen?
    En hebben jullie ook wel eens flinke discussies/ruzie met je partner?

11. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Het is inderdaad rustig hier.
    Ik merk weinig van sprongetjes. Hier gaat het met Lars goed alleen zijn laatste fles is al weken een drama hier, die wil hij niet drnken. heb contact gehad met het cb maar ik moet hem blijven aanbieden want hij moet nog 4 flessen krijgen. Wij leggen Lars meestal rond 20.30 op bed en dan slaapt hij tot 7.00..

12. MMarianne

#392 MMarianne, 1 mei 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2012
    Manneke gaat hier nog steeds super.
    Zijn zaterdag naar de dierentuin geweest en 's middags op visite bij vrienden, die hebben een moeilijk manneke van bijna 8 maanden, en die keken dan ook hun ogen uit toen ik Stijn tussen ons in legde op de bank en hij even een powernap van 15 minuten ging doen :D

Z'n middagslaapje is nog hooguit 2 uurtjes, voor de rest doet ie wat powernaps...net waar ie ligt. Doen vaak aan het eind van de middag ook samen even een uurtje bankhangen en dan zakt ie soms ook nog wel even weg.

Hij is gek op appel, peer en courgette, worteltjes vindt ie toch niks.

's Avonds gaat ie tussen 20/20.30 uur naar bed, hoor 'm tegenwoordig om 7 uur wat brabbelen/spelen en vervolgens slaapt meneer tot 8/8.30...slaapt nu ook nog.

Gister had ik het erg slecht: vreselijke hoofdpijn, duizelig, stijve nek, spierspanningen, huilen, huilen, huilen...ontzwangeren/oververmoeid??

Manlief gaat over twee weken bij een nieuwe baas beginnen en donderdag komen er kijkers voor het huis. Huis staat al een jaar te koop en willen 'm eigenlijk wel uit de verkoop halen maar nu komen er donderdag dus kijkers, zit niet echt op een verhuizing te wachten eerlijk gezegd. Vind het ff teveel grote veranderingen in een korte tijd. Heb jaren stil gestaan, min of meer in een depressie, en nu net getrouwd en een kind en manlief dus een nieuwe baan en misschien verhuizen en een vader die niet lekker gaat en een eigen lichaam wat niet meewerkt...om maar wat dingen te noemen. Ben altijd sterk en positief maar kan het ff niet opbrengen :(

Om vrolijk te eindigen voeg ik een dierentuinfoto en een tuinfoto van gister toe :)

13. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hey meiden,

Sorry dat ik al een tijd niets getikt heb maar er valt weinig te melden :p

Hier gaat alles zijn gangetje. Lisa zit nu op 4 voedingen en slaapt van 20:00-9:00 en overdag een paar kortere slaapjes. Lacht de hele dag en heeft de grootste lol. Kort om een vrolijke blije baby die meer wil dan ze kan. Echt een kattekopje dus. Ze wil niet meer liggen en alleen nog maar zitten. Verder vind ze groente en fruithap heel lekker.

Met mij gaat het nog steeds niet goed en ik zit dus nog steeds thuis.
    Hopelijk horen we vrijdag meer bij de gyn.

tot tikkers

Liefs jessica

14. MMarianne

Het is toch ook leuk om leuke dingen te delen, hoeft toch niet altijd "ellende" te zijn?!?

Ik heb van de week sperziebonen aan het menu toegevoegd en dat gaat er ook lekker in. Heb het boek "Opperdepop" gekocht, staan wel leuke en handige eettips in.

15. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Ik heb het boek ook. over een paar weken mag ik de recepten gaan proberen. Lars heeft gisteren bruinebonen met appel op heerlijk vond hij het hij heeft heel het potje op :$.

16. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hey meiden,

Niet te veel kletsen hoor kan het bijna niet bij houden :p

Ik heb het boek opperdepop ook staan zulke leuke dingen in.
    En bruinebonen met appeltjes tja daar kun je Lisa in begraven.

zie ze eet zich ervanzelf uit.

Verder gaat alles hier zijn gangetje. Weinig te melden maar wat niet is kan nog komen. Lisa moet binnenkort weer naar de KA voor controle. En heb vandaag gebeld dat ze niet poept zelfs met laxeermiddel. Dus weer ff afwachten.

Liefs van Lisa en mij

17. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Wat is het rustig hier.

Me mij wil het maar niet bijf last houdn van ichias. Met ars gaat het goed.

@ jessie hoe gaat het nu met Lisa?

18. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

Rustig hier. We gaan Lucas vannacht voor het eerst niet wakker maken om half 11. Ben zo benieuwd wat hij doet! Hij dronk nl de laatste twee dagen maar 100 cc en daar deed hij ruim een half uur over. Viel steeds weer in slaap. Dus nu gaan we 7 uur de laatste fles geven (210/7)

Verder ben ik ziek vandaag, pff voor het eerst sinds ik mama ben. Het valt me vies tegen, gelukkig is mijn moeder gekomen na 3 uur reizen. Maar ik was niet echt een gezellige mama voor Lucas.
    Of hij het gevoeld heeft of niet weet ik niet maar meneer heeft alleen maar gehuild als hij naar bed moest vandaag. Hij is wakker goed te pas alleen doodmoe. Dus nu is mijn moeder weer wandelen ;)

19. beertje4

beertje4 Actief lid

14 dec 2008
    259
    0
    16
    Hoi meiden,
    Ik hoop dat het met iedereen goed gaat.
    Met lars gaat het goed we mogen nu beginnen met elke
    dag groente en fruit.
    Groetjes

20. jessi