Hallo mamma's! Ik zag dat Bianca een leuke foto had (2 zelfs) van haar dochter. Hierbij ook eentje van Jill
Hi meiden Allereerst gefeliciteerd met jullie mooie kindjes!! Wij zijn met een hele groep december mama's nog in het bevallingstopic op de laatste baby aan het wachten! Daarna komen we ook naar het bevallen topic toe maar misschien vinden jullie het leuk om alvast te komen kletsen voordat we straks hier een invasie plegen! Jullie zijn van harte welkom http://www.zwangerschapspagina.nl/bevallingslijst-forum/327044-december-2011-mamas-deel-6-a-2.html#post11758968 Liefs flora
Hallo allemaal aller eerst nog een gelukkig nieuw jaar en natuurlijk gefeliciteerd met jullie baby's Ik ben 16 december trotste mama geworden van mijn dochter Milou ze was 48 cm en woog 2830 gram. Bevalling ging eigenlijk heel goed/snel ben wel in ziekenhuis bevallen was 15 december al opgenomen maar heel die dag bleef het bij 2cm ontsluiting. 16 december om 9.00 zijn mijn vliezen gebroken en om 12 uur had ik 10cm ontsluiting en om 13.10 is Milou geboren zie hier mijn trots
flutterby: welkom en leuk dat je komt meekletsen! Hoe meer zielen hoe meer vreugd! Lucas is volgens mij met een groeispurt bezig. Gisteren en vandaag drinkt hij heel onregelmatig en vaak wil hij twee borsten, terwijl hij eerst altijd maar uit één borst drinkt. Voor diegene die ook BV geven: bieden jullie altijd de andere borst ook aan? En hoe weet je nou zeker dat de 1e borst leeg is? Ik zit daar wel een beetje mee, want soms drinkt Lucas wel 40 minuten aan dezelfde borst, maar hoor ik hem nog wel slikken (wel eerst veel zuigen voordat hij slikt, maar ik last juist dat hij dan bij de vette achtermelk is en die is ook belangrijk). Maar hij is soms na een voeding nog wat jengelig.....ik weet dan niet of dat nog trek is of dat dat krampjes of iets anders is.... Donderdag moet ik naar het consultatiebureau, dan zal ik dat eens vragen!
WAUW wat een mooi meisje!!! En wat een snelle bevalling! Hoe plaatsen jullie eigenlijk twee foto's?? Hier nog even een foto van Lucas! We hebben toen hij 5 dagen oud was een fotoshoot laten maken door iemand die newborn shoots doet! Bekijk bijlage 212711
@jessi: zou je me nog even per PB je reknr door willen geven? dan maak ik het geld voor de bh's over!!! Ik zit trouwens nog maar 2,5 kilo boven mijn startgewicht! Dan is alles er al weer af
ow en nu we toch berichtjes aan het posten zijn, leuk om te weten: Je kunt nu 99 foto's laten afdrukken bij Snapfish voor 99 cent! Niet duur dus! Ik heb daar mijn kerstkaarten namelijk destijds voor niets laten afdrukken, ze hebben vaak acties en de kosten zijn heel laag en de kwaliteit goed! www.snapfish.nl
Hoi meiden, Als jullie het goed vinden, kom ik hier ook meeschrijven Ik was op 7 december uitgerekend van onze kleine man, maar ik ben uiteindelijk met 38+6 wk ingeleid. Dus onze zoon Ruben is op 29 november geboren en woog 3380 gram. Maar ik voel me nog steeds een december mama Ik heb nog twee kids, Nynke van bijna 6 en Timo van 3. Een lekker druk huishouden nu dus, maar wel helemaal geweldig
Hallo, Vanaf volgende week gaat mijn partner weer werken en dan ben ik dus alleen met de kleine overdags. Ik vind het doodeng... De afgelopen dagen heb ik het gevoel dat ik alleen maar voor het eten ben. Als onze meid overstuur is door bijvoorbeeld krampjes is mijn partner degene die haar rustig krijgt. Als ik haar gewoon even wil vasthouden begint ze al snel te zoeken naar eten. Ook als ik haar wil troosten en ze eigenlijk niet echt honger heeft. Het lijkt wel alsof ze mij alleen als plek om te eten ziet. Niet een plek om kalm te worden. Ik ben zo bang dat ik haar niet rustig krijg als mijn partner eenmaal aan het werk is. Ik wil ook niet elke keer weer die borsten tevoorschijn halen als het zover is. Is er een manier waarop zij mij misschien minder ruikt en niet direct aan eten denkt als ik haar pak? Van de kraamzorg die ik de eerste dag kreeg mocht ik geen deo en parfum gebruiken om die kleine aan mijn geur moet wennen. Nu heb ik het gevoel dat dit me tegenwerkt. Zou het makkelijk voor me worden als ik dag nu wel weer ga gebruiken? Als ik dan mijn normale kleding aan heb ruik ik misschien minder naar eten en zodra ze honger heeft kan ik haar aanleggen en vind ze de weg wel toch? Ik weet het gewoon echt even niet meer. Ben zo bang dat ik straks alleen met haar ben en ze niet kan ophouden met huilen, omdat ik haar niet kan troosten.
Goedmorgen allemaal, Allemaal gefeliciteerd met jullie kleintje . Ook ik kom hier straks meeschrijven maar wacht samen met de andere mama's tot onze laatste december mama is bevallen. Ik zelf ben op 22 nov bij 38 weken ingeleid en bevallen van onze dochter E.smee. Ze was toen 4190 gram en ongeveer 51 cm. ( ik had zwangerschapsdiabetes ) Maar voel me ook een decembermama ! Groetjes Lin
oh meis, zoooo herkenbaar!! Ik heb de eerste week alleen ook achter de rug!! De eerste dag ging heel goed, de dagen daarna was het soms erg moeilijk.... Lucas slaapt goed als we hem in slaap in zijn bedje leggen. Leggen we hem wakker in bed dan gaat hij huilen....erg moeilijk vind ik dat. Laten huilen kan ik hooguit 5 min dan begin ik de zenuwen te krijgen en ga ik er heen.hrb nog geen idee hoe ik dit moeet gaan aanpakken. Het is ook alleen overdag moeilijk. Verder ben ik onzeker over de voeding. soms wil hij zo vaak de borst en ben ik bang dat ik niet genoeg heb voor hem. wat betreft troosten...hier is dat ook als lucas bij mij is dat hij alweer snel gaat zoeken...bij ron doet hij dat niet. ik denk dat je gewoon deo en parfum moet gebruiken, dat hoort toch ook bj jou? ik zweet nu veel meer dus als ik geen deo zou gebruiken, zou ik niet vrolijk worden van mezelf
@Florabella: Leuk, nog meer december mama's! Ik heb een poging gedaan met jullie mee te schrijven toen ik zwanger was, maar kon het niet bijhouden haha. @Inkie: Wat een mooie foto's en natuurlijk een mooi meisje @Heppie: Ook al zo'n mooie foto! Wat was hij al lekker wakker met 5 dagen! @Tam: Lekker druk met 3 kids, wel gezellig lijkt me! @Bamboe: Dat had ik ook toen ik nog bv gaf, zodra ze bij mij was wilde ze tutten/drinken. Denk dat dat vanzelf wel over gaat als ze wat groter wordt, je redt het echt wel @Jessi: Lekker uitwaaien daar nu zeker?
Gaan jullie kindjes 's nachts ook zo moeilijk slapen? Hier om 00.30u een fles gegeven, van te voren in bad geweest en om 02.00u sliep ze pas. Toen om 04.30u weer een voeding en toen ook weer zeker een half uur bezig geweest om haar in slaap te krijgen. Bij mij in bed slaapt ze wel, maar dat wil ik ook niet eeuwig blijven doen...
same here....ik weet niet wat hij vandaag heeft. Heb hem om half 11 borstvoeding gegeven. Rond half 12 daarmee klaar. Dus toen hij begon te gapen, naar bedje toe. Daar had meneer geen zin in, dus huilen tot ik na een half uur hem toch maar uit bed ben gaan halen (ja ik weet dat er genoeg mensen zijn hier die dat heel kwalijk vinden, maar ik heb besloten als het jengelen is, hem even te laten huilen, sorry als sommigen het daarmee niet eens zijn!). Even mee naar beneden genomen en daar begon hij alweer te zoeken naar de borst. Huh, hij had net uit twee borsten gedronken....dus gerekt tot 13 uur en toen maar weer opnieuw gevoed. Weer uit twee borsten gedronken, en nu heb ik hem net in bed gelegd. 5 minuten was het stil en nu zie ik de lampjes van de babyfoon alweer blauw opkleuren. Maar hij is al vanaf half 11 wakker dus hij moet echt even slapen, anders is hij echt over zijn theewater. Hoe doen jullie dit????????? Ik vind het verschrikkelijk om hem te moeten laten huilen maar ik kan hem toch ook niet dag en nacht bij mij op schoot laten slapen? Hij wil gewoon overdag niet in zijn eigen bedje slapen, ik heb hem net in slaap in bed gelegd maar hij is dus alweer wakker. Hier kan ik dus echt om janken....wat moet ik nou????? Een baby van 3 weken hoort ruim 15 uur te slapen per dag....nou dat redt hij echt niet. De ene dag is hij niet wakker te krijgen en vandaag heeft hij weer zo'n wakkere dag. En telkens als ik hem ga halen, wil hij de borst. Ik houd geen borsten meer over..... De lampjes zijn nu weer even uit, het is dus steeds af en aan. Worden jullie daar ook wel eens zenuwachtig van? We hebben om die reden ook de babyfoon van de slaapkamer afgehaald voor de nachten omdat ik zo lang te focussen op die lampjes dat ik gewoon niet sliep....
's Nachts is hier dus niet het probleem. Dan valt hij in slaap aan de borst en leg ik hem zo terug waar hij weer verder slaapt. Dan zit er zo'n 2-4 uur tussen voor de volgende voeding. Het is hier dus juist overdag een drama.... En aangezien ik erg van de structuur en regelmaat ben, en deze nu compleet mis, word ik erg onzeker.
@Heppie: Wat vervelend! Wil hij niet in een andere houding slapen? N. wil echt geen 15 uur per dag op haar rug slapen. Dus wissel ik rug, buik en zij af. Dan slaapt ze een stuk beter! Leg je hem wakker weg of slapend?