@marianne: hier zachte derrie van de BV hè!! Meestal heeft Lucas zo'n 3-5 poepluiers per dag. Heb al vaak gehad dat ik net verschoond had (of nog bezig was) en pfffffft alles weer onder...Zo heeft mijn man 1x om 3 uur 's nachts zijn hele ochtendjas en de vloer onder gehad hahaha. De uren dat Lucas slaapt varieren hier heel erg. Meestal slaapt hij voor middernacht heel lang en dan ineens komt hij weer netjes om de 3 uur. Had het liever andersom @flutterby: leuk Center Parcs! Wij willen daar van de zomer naar toe met zo'n kortingsbon van 40%. Als ze dan in ieder geval geldig zijn! @bamboe: zooooo herkenbaar. Hier begonnen de krampjes exact met drie weken oud. We hebben twee dagen 3 uur non stop krampen gehad, gelukkig was dit steeds tussen 5-7 uur 's avonds en was hij 's nachts weer rustig. Een week later begon bij ons dus de ellende van dat vele en harde huilen/krijsen. Hou je beebje dus maar goed in de gaten en lekker veel bij je houden! Hier huil ik ook steevast mee hoor als Lucas zo'n aanval heeft. Ik vind het verschrikkelijk om hem zo te zien. De borstvoeding hier verloopt ook weer even rot. Het happen doet weer verschrikkelijk zeer. Is weer even zo'n periode. Ik wil morgen ook overleggen met de kinderarts of ik ook over kan op de fles. Het maakt me wel verdrietig maar ik trek het ook bijna niet meer. Heb gisteren hier een topic gestart over de spanning die ik voel als Lucas in zijn bedje ligt en huilt....ik kan daar erg slecht tegen na het hele gedoe van vorige week. bovendien ben ik zelf echt zo moe. Ik kan niet genoeg herstellen van mijn KS en de bevalling, zeker niet zonder rust. Omdat Lucas zoveel huilde, heb ik afgelopen week ook niet kunnen rusten en nu sta ik ook nog op een super streng dieet. Gisteren was ik even bang dat ik er echt doorheen begin te zitten, dat beangstigd me wel een beetje, zeker omdat mijn moeder met mijn geboorte een hele zware postnatale depressie heeft gehad. Nu weet ik wel dat dit niet erfelijk is, maar toch.... Lucas heeft sinds een paar dagen veel korsten op zijn gezicht, oren en hoofdhuid, zou dit berg zijn? Ik heb wat foto's in mijn album geplaatst. http://www.zwangerschapspagina.nl/members/49948-albums8911.html Vanmorgen heb ik hem om half 12 in bed gelegd. Hij heeft een uur lang steeds om de 5 minuten gehuild. Even huilen (meer jengelen) dan weer 5 minuten stil. Dan weer jengelen, dan weer stil. Ik ga dan niet kijken omdat ik het dan erger maak. Bovendien heeft hij net voeding gehad, een schone luier een knuffel van mij dus er kan niets zijn. Herkennen jullie dit of hoe zouden jullie dit aanpakken? Dit is vooral overdag want 's nachts slaapt hij eigenlijk altijd goed....
Hai allemaal, Ben gestopt met de infacol. De krampjes lijken er niet minder van te worden en Jill spuugt de hele boel onder als ze het heeft gehad. Vanmorgen bij de huisarts geweest met een berg vragen. Gelukkig kwam mijn partner mee. Hij zorgde ervoor dat we het niet alleen over Jill hadden, maar ook over mij. Jill ziet er goed uit, altijd leuk om te horen. De spruw bij haar is nog niet helemaal weg, en daar was ik al bang voor. Dus ik ga nu weer lekker na elke voeding haar mondje door met het spul en lekker mijn borsten insmeren na de voeding. Maar het is niet ernstig en ze heeft er nu ook geen pijn van en ik ook niet meer... Dat scheelt weer. En toen moesten we over mij gaan praten. Ik trek de bv niet meer. Heb in ieder geval meteen bloed laten prikken en krijg morgen de uitslag als het goed is. Kijken of de ijzer nog op peil is. Ik heb ervoor gekozen over te gaan op gedeeltelijk flesvoeding en borstvoeding. Ik heb na de afspraak nog niet zelf borstvoeding gegeven. Heb wel afgekolfd en dat gegeven aan Jill. Nog een meevaller. Ze spuugt nu veel minder, blijkbaar komt het melk bij mij er nogal hard uit en kan dat kleine maagje dat niet aan. Vandaag zijn haar krampjes ook wat minder. Dus ik hoop dat dat straks ook beter is als we willen slapen. Ik reken er maar niet op... Dan kan het altijd meevallen. @ flutterby; ik slaap slecht. Al een paar nachten niet meer dan 5 uur. We hebben vandaag het bedje van Jill naar haar eigen kamer gedaan. Ze heeft er nu vanmiddag al geslapen en slaapt nog steeds, dus dat gaat goed tot nu toe. En dan hopen dat het vanacht ook goed gaat. Ik hoop dat ik dan wat minder wakker lig van alle geluidjes. Ik kreeg wel een goede tip van mijn huisarts die ik misschien wel ga volgen. Als iemand (moeder, zus, vriendin) een nachtje zou kunnen logeren bij ons kan zij Jill een nacht lang de fles geven (kv en bv maakt niet uit), dan zou ik een nacht lekker kunnen slapen. Mijn partner kan het ook doen, maar doordeweeks moet hij nu ik weer lange dagen werken, dus extra hulp zou lekker zijn. Vond het een raar idee, maar misschien ga ik het toch regelen. Overdags een uurtje bijslapen werkt niet echt om de schade in te halen. En ik eet trouwens ook slecht. Heb nergens trek in de laatste dagen. Nu ik dit tik bedenk ik me dat ik niet eens brood op heb vandaag. Moet mezelf dwingen om te eten, maar ook opletten dat ik niet zoveel met de kleine bezig ben dat ik vergeet te eten. @ heppie; fijn om te horen dat anderen dit ook herkennen. Hebben de dagelijkse aanvallen lang geduurd? Ik weet dat het soms tot 3 maanden door kan gaan, maar weet niet echt wat ik moet verwachten. Bij ons zijn de krampjes het ergst rond een 11 uur in de avond, hierdoor is het vaak al na middernacht voordat Jill gaat slapen. Vandaar mijn korte nachtjes want onze dame is meestal na de voeding van 8 of 9 uur klaarwakker en wil dan niet meer in haar bedje, maar lekker bij je hangen en mee naar deed huiskamer.
hey meiden, Snot verdorie iedereen beantwoord en toen was het in 1x weg. @mmariane: Lisa poept derrie van die zure groene brrrr @flutterby: Lekker hoor een weekje niets zou ik ook wel willen. @Heppie: Die plekjes lijken een beetje op eczeem dus ik zou het even navragen bij de kinderarts. Wat vervelend dat je BV weer wat stroever gaat. Kun je niet iemand vragen zoals Bamboe doet zodat jij een beetje kunt bij tanken. @Bamboe: Slim idee om iemand te vragen kun je lekker tot rust komen. Lisa heeft ook erge krampjes gehad, gelukkig zijn die minder geworden door de infacol. @hier: ALWEER bij de huisarts geweest (ze zullen wel denken) Ik heb toch verteld dat Lisa zoveel spuugt nu was ik door verwezen door het cb. Eindelijk gaan ze er iets aan doen. Ik heb medicijnen voor dr gekregen en hopelijk werkt dat snel. Ik heb een ding gekocht dat ze op dr zij kan liggen zonder risico. We zijn er namelijk achter gekomen dat ze dan beter slaapt. Me moeder en vader zijn vandaag langs geweest en me moeder heeft ff gepoetst zodat ik het ff rustig aan kon doen. Had ik ff nodig ik was zo moe. Ik hoop dat dat snel minder word. Nou tot tikkers Liefs Jessica
@jessi: wij hebben ook van die schuimblokken waar we Lucas tussen leggen, hij ligt ook op zijn zij. Dit vanaf twee weken geleden nu en hij slaapt veel beter! Heb het op het CB niet gezegd want dan zouden ze het alleen maar afkeuren. Lucas begint ook te spugen, hij geeft bijna na iedere voeding voortaan een mond melk terug. Ook kwijlt hij veel maar dat komt denk ik omdat hij zoveel op zijn knuistjes sabbelt. Toch vraag ik morgen voor de zekerheid even wat de klachten precies zijn van verborgen reflux (in het ziekenhuis). @bamboe: wat goed meid dat je naar de dokter bent geweest. Mijn man kwam net thuis van zijn werk en wil dat ik ook naar de dokter ga bellen. Ik trek het ook niet meer. De bevalling, de keizersnede, de krampjes en het vele huilen van Lucas, de borstvoeding die niet lekker loopt, het weinige slapen en het super strenge dieet waar ik me erg slap door voel, eisen zijn tol nu. Ik voel me erg slapjes en zie volgens mijn man ook erg wit. (zie ik altijd wel hoor maar hij zegt dat nooit, en nu viel het hem meteen op). Ik wil me voor iedereen goed houden, maar dat kan ik niet meer...
@ Bamboe goed van je naar de dokter. Ik ken de periode ook er helemaal doorheen zitten. Een dikke digiknuffel voor jouw meid.. @ Heppie meid denk goed om jezelf !!!!!!!!! Voor jouw ook een dikke digiknuffel
hey meiden Even een snel berichtje om te laten weten dat Lucas vannacht is opgenomen in het ziekenhuis. Hij was weer helemaal over zijn toeren gisterenavond en mijn man vond het welletjes. Dus hebben we gebeld en we mochten komen. De kinderarts vermoed nu toch een koemelkeiwit allergie maar ook verborgen reflux. Hij is direct aan de pepti met nutriton gezet en ik heb dus ook direct besloten om te stoppen met de BV. Nu ik dat besluit genomen heb, voel ik me er een stuk beter bij. Het was erg moeilijk om het daar achter te laten, want het is toch je kleintje....maar ik wist ook dat hij in goede handen was en dat hij nu eindelijk goed onderzocht wordt. Hij moet minimaal 2 nachten blijven, maar toen ik vanmorgen belde zeiden ze dat zijn uitslag al minder werd en dat hij 7 uur achter elkaar geslapen had! Raar toch dat hij nog steeds zo allergisch reageerde ondanks dat ik op dieet was. Dat mag ik nu ook weglaten gelukkig! Ik moet nu alleen kolven en ik weet niet precies hoe ik dat moet afbouwen, ik kolf nu alleen de druk eraf, maar ik weet niet precies tot hoeveel ik dan moet kolven. Had uit de ene borst 80 cc en de andere 100cc. Kan in het ziekenhuis ook kolven met een dubbele kolf dat gaat wat sneller. Ik vries de melk wel in voor de zekerheid. Maar ik ga nu snel naar het ziekenhuis en houd jullie op de hoogte!
@ Heppie; jeetje wat heftig voor jullie gezinnetje. Wel goed dat ze in het ziekenhuis zo alert reageren. Ik zou echt bang zijn dat ze me zo weer naar huis zouden sturen. Ben zelf ook bezig met kolfen. Geef nu bv en kv om beurten in de fles. Had jill vanmorgen nog aangelegd, maar ze lijkt t na alle flessen al niet meer echt te snappen. Doorslapn valt wel tegen als je borsten op springen staan. Ik kreeg advies om alleen de druk eraf te kolven tot het te doen is. Anders houd je de productie op gang. Ik merk dat de druk eraf bij mij ook als snel 60 cc is. Dit probeer ik nu vandaag asn te houden. Volgens mij hoef je dan steeds minder af te kolven tot het uiteindelijk stopt.
@ heppie... Sorry te snel op verzenden geklikt. Heel veel sterkte de komende tijd! Ben eg benieuwd wat er allemasl uitkomt nij het ZH. Dikke knuffel van mij
@Bamboe: Kun je je zoontje niet een nachtje naar je ouders brengen? Als ik mag doorslapen en mijn onze dochter doet word ik alsnog wakker en lig naar elk geluidje te luisteren. Of heb jij dat niet? @Jessi: Wat voor medicijnen krijgt ze? Merk je al verschil? @Heppie: Ah wat vreselijk, je kleine mannetje moeten achterlaten in het ziekenhuis . Maar nu word er tenminste actie ondernomen! Hopelijk is de Pepti de oplossing! Mijn oudste had ook kea en werd een heel ander kind met Pepti. Hoop dat Lucas snel weer mee naar huis kan. Ik heb ook afgebouwd door alleen de druk eraf te kolven, tot m'n borsten soepel waren zonder harde plekjes. Was er binnen een week al vanaf.. Maar ik ben al gaan afbouwen met 2 weken, scheelt misschien. Ohja en saliethee drinken!
@ Flutterby Bij ouders logeren zou inderdaad ook kunnen. Vind dat nu nog wel moelijk, Jill is pas 3,5 weken oud. Slapen is inderdaad lastig omdat ik haar hoor 's nachts (jill is trouwens een meisje ) Als ik erg moe ben heb ik er geen last van, dan slaap ik best vast. Maar als ik al een paar uurtjes heb geslapen is het moeilijk om weer in te slapen. We hebben Jill vanaf gisteren in haar eigen kamer laten slapen. Haar bedje stond bij ons, dus daar was ze al aan gewend. Ze is met haar vertrouwde bedje terug naar haar kamer. Hierdoor heb ik wel vaster geslapen dan de afgelopen weken. Als ik het aandurf laat ik haar wel een keer bij opa en oma slapen. Aan iedereen? Hebben jullie je kleintje al eens een nachtje ergens anders laten logeren? En vanaf wanneer? Ik wil beginnen met Jill een keer 's middags naar opa en oma brengen, dan kan ze ook wennen aan ons campingbedje. Vind het wel moeilijk om los te laten, maar ik denk dat het wel rust geeft om dit af en toe te doen. Ik heb er ook vertrouwen in dat ze goed wordt verzorgd daar.
Logisch dat Jill een meisje is, zat ff niet op te letten . N. heeft nog nergens gelogeerd, mijn moeder heeft wel een avondje opgepast toen wij een bruiloft hadden. Z. ging voor het eerst logeren toen ze 6 maanden was en het niet anders kon en overdag oppassen met 3 maanden toen ik weer moest werken. Had toen ook veel meer moeite met loslaten, bij een 2e wordt je wat makkelijker . Al logeert Z. nog steeds maar zelden en alleen bij mijn ouders haha.
hey meiden, @heppie: Jeetje meis wat heftig ik wens jouw en je man alle sterkte toe. Hopelijk gaat het snel beter met je kleine mannetje. @hier: ik schrijf dit in tranen. Lisa heeft een reactie gekregen op de medicijnen (ranitidine) Ze is ontroostbaar zelfs bij mamma komt ze niet tot rust. Net even met dr buiten gewandeld toen is ze in slaap gevallen. Maar toen ik dr in bedje legde schrok ze wakker en nu huilt ze alweer een half uur. Ik weet het niet meer naar de huisartsenpost gebeld. We moeten onmiddellijk stoppen met de medicatie maar ze kunnen ook niets doen. Morgen maar weer terug naar de ha. Nu wil ik een verwijzing dit kan toch zo niet langer? tot tikkers Liefs Jessica
@ heppie sterkte met jullie kleine man hoop dat ie snel opknapt. @ Jessi o meid het zit jullie ook niet mee ik zou ook om een verwijzing gaan vragen sterkte ook voor jouw...
hoi, Ik ben met Lisa bij de huisarts geweest andere medicijnen voor geschreven gekregen. En we kunnen volgende week donderdag terecht bij de kinderarts. Wat ik alleen niet begrijp is dat we het bedje schuin moesten zetten en nu hoeft dat weer niet. Net wat onderzoek gedaan op internet. Daar staat dat osteopathie ook goed schijnt te werken. Zo eerst maar eens een praktijk zoeken. Ik had toch van die schuimblokken gekocht nu vind ze die in 1x niet meer prettig. Nou ja ze heeft vannacht in ieder geval geslapen. Wat wel zielig was is dat in dr slaap aan het huilen was omdat ze pijn had. Dus ik heb eigenlijk niet geslapen. Zie er niet uit en dan moet ik ook nog eens zo meteen voor me contract naar me werk. Hopelijk zet ze het daar niet op een brullen want ze gaat ff mee heb namelijk geen oppas. Zal er zo nog wel even een flesje geven. Ben zo blij dat er nu (goed) naar gekeken word. nou tot tikkers Liefs Jessica
@heppie: Hoe gaat het nu? Is hij al thuis? @Jessi: Werken de andere medicijnen? Balen dat je nog tot donderdag moet wachten
Hai allemaal. Hebben jullie tips tegen krampjes. Jill slaapt al bijna een week niet tusse 11 en 3 middernaxht. Breekt me echt op nu. Vanaf gisteren geef ik alleen nog flesvoeding. Op advies van cb ga ik comfort voeding tegen krampjes geveb. Infacol werkt niet.
hoi meiden Lucas is thuis! Ik mocht hem vanmiddag al meenemen, had ik niet verwacht! Nu heb ik hem al 2 voedingen gegeven, pepti zonder nutriton. Maar hij heeft wel bij beide voedingen 3x een flinke mond teruggegeven. Dus ik houd het wel even in de gaten, want dat is niet de bedoeling (ik weet eigenlijk niet wat normaal is). Het is nu wel zo dat hij na de fles minimaal 10 minuten rechtop moet zitten ivm boertjes e.d. dus in slaap in bed leggen is er niet meer bij! Vanmiddag en nu ook weer huilt hij toch wel even een aantal minuten voordat het stil is. Blijf het moeilijk vinden, maar ook de kinderarts zei dat het wel goed was om een kindje even te laten huilen. En aangezien we hele fijne begeleiding in het ziekenhuis hebben gehad ga ik met hun advies mee! Ben alleen wel benieuwd hoe dat dan vannacht zal zijn, want dan zal hij ook wel even moeten huilen maar dan zijn we ook boven, dus dan hoor je het wel nog harder. Of hebben jullie de ervaring dat baby'tjes 's nachts na de fles rustig verder slapen???
@heppie wat fijn dat de kleine weer terug is! Ik moet jill na de fles ook minimaal een kwartier overeind houden. Anders komt alles er in bed uit. Ze door t zitten vaak nog wakker. Wat wel werkt de helft van de keren is op een stoel naast haar bed zitten en haar tegen mijn schouder laten hangen. Dan zit ze overeind maar kan ze wel in slaap vallen en haar hoofd op mijn schouder laten hangen.
@bamboe: geef jij de fles dan 's avonds/ 's nachts op haar eigen kamertje? Ik zat dus net met mijn man te overleggen waar we de fles zullen gaan geven, want ik ga deze geven aangezien mijn man gewoon moet werken. Maar als Lucas wakker wordt dan moet ik wel eerst nog de fles maken, dus dan zal hij wel even huilen.. Als het werkt op zijn eigen kamertje wil ik dat ook gaan proberen!! Heb jij al een ritme met voedingen? In het ziekenhuis werd Lucas namelijk ook gewoon op verzoek met de fles gevoed. Maar ze zijn daar ineens naar 5 voedingen gegaan terwijl ik zelf 6x voedde per 24 uur....
@ heppie ik geef de voedingen tussen 23.00 en 8.00 meestal op haar eigen kamer ja. Ik heb daar een stoel staan waar ik lekker op kan zitten met haar. Dit hebben we ook gedaan omdat mijn vriend elke dag moet werken en ik hem niet wil storen door haar in bed te voeden. Soms neem ik haar wel even mee naar onze kamer hoor, maar in principe zoveel mogelijk in haar eigen kamer. Ik merk dat dit bij haar ook een bepaalde rust geeft. Meestal zit ik ongeveer een uur daar voor de voeding. Rustig luier doen, voeden, beetje rondlopen, nog wat voeden en dan minimaal een kwartier haar overeind houden. Vaak slaapt ze dan, maar ook als ze wakker is kan ik haar best makkelijk in bed neerleggen. Ik hoor dan dat ze soms nog wel even wakker is, maar ze valt meestal zelf wel in slaap. Soms nog even gepiep. Ik probeer dan eerst een kwartier te wachten voor ik naar haar toe ga. Tenzij ze echt hard huilt. Als ze wakker wordt en ik maak de fles laat ik haar soms ook gewoon in bed huilen. Kan niet zoveel kwaad en het is maar een paar minuten. Soms neem ik haar op mijn arm mee naar beneden, maar ik vind het niet echt handig om haar op de arm te hebben terwijl ik een flesje maak. Ritme met voeding heb ik niet echt. Ik mag van het CB nu 120 cc per week geven. De ene keer drinkt ze alles en slaapt ze 4 uur door. De andere keer drinkt ze maar de helft en slaapt ze tussen de 2 en de 3 uur. Bij 2 uur probeer ik altijd wel tot 3 uur te rekken als ze niet hongerig is. Ik merk dat ze hierdoor nu wel minder voedingen nodig heeft. Het regelt zichzelf wel. Een paar dagen terug hield ik me nog echt aan een schema van elke 3 uur. Een beetje te erg. Heb ik nu losgelaten en ik merk dat ze nu 6 of 7 keer komt. Uiteindelijk heeft ze aan het eind van de dag ook ongeveer gegeten wat ze nodig heeft en dat is het belangrijkste. Dat ritme komt wel, hoop ik.