december mamma's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door jessi, 15 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    hoi hoi

@heppie: Ik ken het wel ja van de 6 weken. Lisa had het toen ook heel erg. Wat boeken betreft heb ik die alleen gelezen tijdens me zwangerschap. Oei ik groei kan ik me ook niet in vinden.

@hier: Lisa is totaal verandert. Ze is vrolijk en lacht veel. Vanmiddag contact opgenomen met de kinderfysio. Haar nekje ontwikkeld zich niet goed omdat ze alle energie heeft moeten steken in de reflux onderdrukken. Nu moet ze naar de fysio voor oefeningen etc. En we hebben een puckababy gekocht want ze moet ingebakerd worden. Ik moet alleen nog ff kijken hoe dat ding werkt.

Gaan die van jullie ook met jullie 'praten' Lisa praat sinds kort met je. Zo lief zit ze allemaal bekkies naar je te trekken en met haar armpjes en beentjes te zwiepen. Dit is ook iets wat ze pas doet vanaf het ziekenhuis. (zouden ze wel het goede kindje hebben meegegeven denk ik soms :p)

nou tot tikkers

Liefs Jessica

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Fijn dat het beter gaat met Lisa!! Hoe heb je dat ontdekt van haar nekje? Of hebben ze dat in het ziekenhuis gezien??

Ik gebruik ook een puckababy, vanmiddag lag Lucas ineens overdwars in bed, daar schrok ik wel van maar hij lag niet onder de dekens met zijn hoofd....
    Lucas vind het niet leuk maar hij slaapt er wel heel goed in!

Hier nog niet echt praten, maar wel kreten en geluiden die uitgeslagen worden en volgens mij schrikt hij er zelf van soms hahaha. Zijn handen en benen gaan alle kanten op, met zijn handjes maakt hij steeds van die 'hiep hiep hoera' bewegingen :D en zijn beentjes trappelen wild heen en weer.

Ik weet ook zeker als we hem zonder puck in bed zouden leggen hij echt nooit zou gaan slapen!

3. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @heppie: Het nekje hebben ze ontdekt in het ziekenhuis. Daar kwam de fysio langs om haar na te kijken. Ik geloof dat ik bijna de hele riedel heb gezien. Fysio, logopedist, kinderarts, pedagoog, maatschappelijk werk. En dan de verpleging die haar observeerde ze zijn daar echt heel secuur met alles. Beter zo dan dat ze denken het zal allemaal wel.

Leuk he die hiep hiep hoera bewegingen.
    Lisa snapt nog niet dat ze geluid kan maken. Ze zeiden in het ziekenhuis dat ze ongeveer 2,5 week achter loopt in haar ontwikkeling. Dat klopt ook wel met wanneer ze heel erg begon te huilen

4. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    pfff hier weer een huil uurtje...als ik meneer in zijn bed leg krijst hij alles bij elkaar, pak ik hem op, is hij direct stil...

Dat zijn lastige momenten want ik weet dat hij aan het vechten is tegen de slaap. En hij moet gewoon wel zijn rust hebben.
    Voor de fles is het nog veel te vroeg, dus ik wacht nog ff 5 minuten af. Anders haal ik hem er toch maar weer uit...

5. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @ heppie: Ze hebben in het ziekenhuis gezegd dat we Lisa 10 min moeten laten huilen, Speentje aanbieden troosten en haar kikker laten zingen en gelijk weg gaan. Als ze dan weer huilt het zelfde ritueel. Als ze dan blijft huilen 10min eruit halen even troosten. Dan 30min wachten en meestal slaapt ze dan tis ff moeilijk om ze te laten huilen maar tis wel het beste.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Meneertje ligt nu ook te vechten in z'n bedje. Speen in bed doen wij overigens niet, dan kan ik blijven lopen. Ga ff kijken of ie misschien gespuugd heeft, doe 'm over z'n bolletje aaien, eventueel z'n muziekje aanzetten en ga weer weg...meestal is één keer naar boven gaan nu al voldoende!

Ik doe 'm overigens gelijk ná z'n fles in z'n bedje, voor de fles denk ik dat meneer het ook niet zou pikken. Hij is nu van 8.15 tot 12 beneden geweest. Heeft in z'n wippertje gezeten en getukt, in de box 'gespeeld', bij mij gezeten, gebadderd, gegeten en nu dan in z'n bedje. Hoor en zie nu trouwens dat ie nog niet slaapt maar hij brult ook niet, 'kletst' wat en kijkt wat om zich heen :D

Kleine impressie hoe het hier zo ongeveer gaat, ga ik nu rustig een broodje eten en vanmiddag misschien nog ff een rondje om :)

7. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Hier ligt Lucas nu net te slapen. Heeft een uur lang gehuild maar dit was geen jengelen. Hij had zichtbaar weer pijn. Maar waar he....zijn het gewone krampjes die iedere baby rond deze tijd heeft, is het zijn liesbreuk, is het zijn verborgen reflux? Ik heb hem om 11.45 een fles gegeven en hij heeft wel 4x een hele mond teruggegeven, daarna gaat hij altijd even huilen...dus er zit hem wel wat dwars in zijn slokdarm heb ik het idee.
    Hij was doodmoe, viel steeds op mijn arm in slaap, maar dan ligt hij rechtop...ben blij als mijn broer vanavond komt, die heeft een houten plank gemaakt die omhoog loopt zodat zijn matrasje daar op kan liggen en hij veel schuiner ligt. Nu ligt er een dikke map onder maar dat bied niet genoeg steun voor Lucas.

Zo even het ziekenhuis bellen, om een afspraak te maken voor de liesbreuk...

Hier hebben we trouwens altijd hetzelfde ritme:
    wakker worden-fles-even samen spelen-even in de box-bij de eerste slaaptekenen naar bed. En dan weer opnieuw. Dit werkt best goed! Alleen is het een heel gedoe om hem steeds aan en uit te kleden. Hij ligt in een puckababy en daarin ligt hij alleen in zijn romper. Maar als hij beneden is, heeft hij wel gewoon kleren aan. Dus iedere 3-4 uur kunnen we hem weer aan en uit kleden hahah

8. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    @heppie: Ik heb daarom de puckababy hot summer. Deze is heel dun dan hoef ik Lisa niet steeds om te kleden erg handig. Wij hebben als ritme:

-uit bed
    -verschonen evt aankleden
    -fles
    -knuffelen
    -spelen in de box
    -bij tekenen van vermoeidheid naar bed
    -inbakeren
    -kusje en evt speentje
    -muziekje aan
    en dat ritme gaat zo 5x per dag.
    Net ging dat even niet omdat ik haar kamertje moest opruimen er lagen nog tassen vanuit het ziekenhuis. En ik moest haar was/ kast opruimen. Dus was ze net aan het jengelen van waarom ga je nou weg tis zo gezellig als je hier bent. Nu is ze weer stil ze begint door te hebben dat mamma niet zomaar haar oppakt uit bed. Gister een heel gedoe met dr gehad krijsen en als ik kwam abrupt stil en lachen. Nou dan huilt ze maar even hoor. Hoe moeilijk ik het ook vind anders raken we weer in het oude stramien van het huilen. Het scheelt dat ik nu weet dat ze geen pijn meer heeft. Ik ga zo maar eens de vaat doen en de flessen uitkoken bah.

Liefs Jessica

9. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    we mogen dinsdag al komen voor de liesbreuk, erg fijn want het vreet toch wel een beetje aan me.
    Er wordt van alle kanten gezegd tegen me: misschien heeft hij wel altijd pijn gehad van die liesbreuk en heeft hij helemaal geen koemelkeiwit allergie....
    Tja dat zou kunnen maar dan zou hij nu toch nog net zoveel moeten huilen?? Hij huilt nog wel maar lang niet zo veel en daarbij is hij nu 6 weken en 2 dagen en dan schijn je de piek van huilen te hebben...

@jessi: merk jij dat bij Lisa het huilen minder aan het worden is? Volgens de groeiboeken zouden kindjes nl met 6 weken de piek hebben en zou het daarna langzaam afnemen...

10. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Sinds ze uit het ziekenhuis is huilt ze bijna niet meer maar het is nooit echt een huilbaby geweest alleen de laatste 2 weken voor het ziekenhuis. Maar ik weet het niet precies omdat Lisa een klein beetje achter ligt in de ontwikkeling. Ze zeiden wel in het ziekenhuis dat ze vanaf 6/7 weken langer wakker zijn. 3 uur slapen 45min wakker etc.

11. MMarianne

#151 MMarianne, 27 jan 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jan 2012
    Niet rot bedoeld hoor maar hoop niet dat je je teveel vastklampt aan die boekjes, dan word je gek en vergeet je nog te genieten ;)
    Stijn heeft nog helemaal geen echte huilperiode gehad en is 7 weken.

Merk wel dat ie vaker wakker is ja, zei het ook tegen m'n man: het is niet meer luier, eten, slapen hoor :D

Wat ik misschien wel het lastigst vind is de voeding, wanneer ophogen?!?

Heb vandaag een nieuw wippertje gekocht, Fisher-Price Wipstoeltje Bouncer Ocean Wonders online kopen? | SinQel.com ...vind 'm wel leuk, ik hoop Stijn ook ha.

Wel fijn trouwens dat je dinsdag terecht kan voor die liesbreuk Heppie, daar wil je natuurlijk zo snel mogelijk vanaf.

12. MMarianne

Hij vindt 'm ook leuk, z'n nieuwe wippertje...ff showen hoor :D

13. jessi

jessi Fanatiek lid

15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    Hij is heel gaaf.

Ik heb me net ff uitgeleefd op kleertjes.com
    2 rokjes en een heeeeeeeeel schattig vestje van Noppies besteld in opruiming dat wel :p

14. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @marianne: wat een gaaf ding! En wat een scheetje in de wipper ;)
    Ik hou me niet te veel vast hoor aan de boekjes, ik vond het alleen grappig om te lezen dat veel dingen uitkomen. Maar ik zie wel hoor wat Lucas laat zien, daar kan geen boekje tegenop!

@jessi: leuk he shoppen! Ik heb ZOVEEL kleertjes gekregen al voordat ik bevallen was. Mijn nichtje heeft een zoontje van 2 die op 15 december is geboren (Lucas de 14e) dus ik heb AL haar kleertjes gekregen en de maten kloppen dus precies met de tijd van het jaar! En ik heb 35 collega's waarvan 30 vrouwen waarbij ongeveer 15 baby's zijn geboren de afgelopen 3 jaren dus ook daarvan heb ik veel gekregen. En van de kraamvisite.

Ik hoef dus eigenlijk niets te kopen, maar soms kan ik het ook niet laten hihi

15. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

Doodmoe hier vandaag, hebben jullie daar ook last van?
    Merk dat die gebroken nachten me echt parten aan het spelen zijn. Iedere nacht er minimaal 1x soms 2x uit, en 4x per dag kolven waar ik nog een uur per keer mee bezig ben.
    Vandaag hebben we ook nog bezoek gehad, Lucas was wat onrustiger en heeft tussen 17 en 19.30 alleen maar gehuild, wilde niet slapen...nu ligt hij eindelijk op bed. Hopelijk maakt hij nog een paar uurtjes! Ik zou zo graag mijn bed willen opzoeken maar moet nog kolven...

En vanmorgen lag ik heerlijk in bed maar mijn borsten deden zo pijn dus ik moest er wel weer uit om te kolven...ik merk dat me dat zo tegen gaat staan. Het gaat ook steeds minder goed, mijn borsten krijg ik minder goed leeg, had van de week bijna een borstontsteking. Volgens mij krijg ik ook geen toeschietreflex en moet ik erg duwen om wat uit mijn borsten te krijgen....

16. MMarianne

Je bent toch aan het afbouwen of haal ik nu mensen doorelkaar? Sorry als dat zo is...maar als je afbouwt dan wordt de produktie toch minder en hoef je toch minder vaak/minder lang te kolven of zelfs alleen als je vol zit?!
    Ik begon enthousiast met kolven maar toen de kraamhulp weg was en de vakantie van m'n man erop zat werd het enthousiasme snel minder, kost heel veel tijd en energie ja..snap je dus wel.

Stijn heeft nu al vier nachten van 23 - 7 uur gemaakt, heel mooi schema vind ik. Hoor 'm soms wel wat pruttelen 's nachts maar dan slaapt ie gewoon. Heb 'm vannacht wel moeten toedekken, meneer trapt zichzelf ineens omhoog in bed, ga maandag denk ik maar een slaapzakje halen.

Dat nieuwe wippertje is trouwens een uitvinding, die trillingen en zeegeluiden werken heel rustgevend...misschien het proberen waard voor Lucas ;)

Ga me voor de buis nestelen met 'm, de laatste ronde blijft ie altijd beneden...boven leggen heeft weinig zin want het is z'n meest wakkere/drukke periode tussen de voedingen in en is dan eigenlijk alleen tevreden in mama haar armen :D

Fijne avond :)

17. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    @marianne: ik ben inderdaad aan het afbouwen maar ik heb geen TSR meer bijna, en moet dus echt veel moeite doen. Daarbij had ik afgelopen week bijna een borstonsteking dus ik moet echt helemaal leegkolven. Mijn linkerborst produceert nauwelijks nog, dus daar ben ik zo mee klaar. Maar rechts geeft meer problemen. DIe borst had altijd heel veel melk en daar had ik dus ook bijna een ontsteking....
    Een hele harde grote knobbel die ik niet weggekolft kreeg. Daarbij heb ik dus geen tsr dus de melk loopt er na veel knijpen heel langzaam uit. én ik heb ook last van Reynauds (vaatvernauwing) waardoor mijn tepels na het kolven soms zo donkerpaars zijn (of juist spierwit) en dan super zeer doen.
    Heb nu sinds enkele dagen witte koolbladeren in mijn bh, het lijkt te helpen het schijnt dat dit de melkproductie afremt...

Wauw van 23-7 dat is netjes!!!
    Ik zit hier echt met een dilemma. Lucas krijgt nu 6 flessen op een dag. Hij heeft Pepti, en krijgt 5x120/4 en 1x150/5 (als laatste voeding van de avond). Maar hij redt het hier maar net mee. De laatste dagen komt hij ineens weer om de drie uur en dan kan ik het moeilijk rekken. Maar naar 7 flessen terug is geen optie want dan moet ik de hoeveelheid terugbrengen en dan heeft hij na een fles nog trek....
    In de nacht maakt hij soms 4 of 5 uur achter elkaar maar dat is meestal maar 1 of 2 keer.

Heb even twee vraagjes aan jullie:
    1. Zijn jullie al eens meer dan een paar uur buiten de deur geweest met je kleintje? En hoe doe je dat dan met slapen? Lucas is nu gewend in zijn eigen bedje, maar over twee weken gaan we een weekendje naar mijn ouders. Daar heeft hij dan ook zijn eigen kamertje maar hoe zorgen we er voor dat hij daar ook lekker slaapt? En als je bijv. bij vrienden bent of zo, moet je een kindje laten wennen aan een ander bedje??

2. Hoe lang zijn de middagslaapjes bij jullie? Hier varieren ze van 45 minuten tot 3 uur. Vandaag is het niet echt wat. Hij is veel wakker, slaapt moeilijk en als hij slaapt wordt hij snel wakker. Het was vanmiddag bij beide buren erg druk met kinderen en geluiden ( de huizen zijn erg gehorig) en hij werd daar steeds wakker van. Ik ben niet de hele tijd naar hem toe gegaan want hij moet ook wennen aan deze geluiden maar ik vind het wel moeilijk!!

18. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    @ allemaal
    Paar drukke dagen gehad dus even niet gereageerd. Wat een verhalen weer allemaal. Ik ga maar even niet overal op reageren... dan wordt het zo een lang verhaal. Toch een kleine poging.

@heppie
    Ik ben 2 weken geleden ook de bv gaan afbouwen. Trok het zo slecht en weeg nog maar 55 (terwijl ik voor de zwangerschap 62 woog, en dat was al aan de magere kant). Valt wel tegen hoor dat afbouwen. Ik gaf soms tot 10 voedingen per dag een Jill. Had het idee om 50/50 fles en borst te doen, maar was er zo klaar mee. Ben toen helemaal over gegaan op de fles na een dag aanrommelen. Mw wilde ook niet meer normaal aan de borst en dronk helemaal netjes uit de fles.
    Wel minder is dan dat je denkt ik stop en geef alleen flesjes en dat je dan nog gezellig mag kolven omdat dat natuurlijk niet in een keer kan. Ik heb uiteindelijk wel binnen een week alles afgebouwd. Heb zolang mogelijk proberen te rekken, steeds de kop eraf gekolfd en 1 keer per dag mijn borsten helemaal leef gekolfd. En lekker masseren onder de douche. Geen ontstekingen, maar ik denk dat ik wel geluk heb gehad dat dit zo gemakkelijk ging. Wel erg pijnlijke borsten gehad met die stuwing. Ik kolf nu 3 dagen niet meer en lek wel elke keer als Jill huilt...
    Morgen kunnen jullie geholpen worden toch voor de liesbreuk? Heel veel succes/sterkte. Ben benieuwd hoe het daarna gaat.

@ MMarianne
    Wat lekker die lange nachten. Jill slaapt meestal 1 keer 5 uur en heeft nu 3 keer in de afgelopen 2 weken ook 7 uur gedaan. Ben ik al heel blij mee. Fles ook altijd met tussenpozen van 4 uur sinds een week. Hiervoor kreeg ze nog elke 3 uur en deed ik ook nog bv.

@jessi
    Zag dat je al helemaal een ritme hebt sinds de kleine uit het ziekenhuis is. Ben zelf ook maar gaan proberen om dit wat meer te doen. Had eigenlijk niet echt een ritme en merk dat Jill soms helemaal hyper is van te veel indrukken. Door wat meer ritme is ze al een stuk rustiger. Gaat het nog steeds goed met Lisa?

Nog een keer @ allemaal
    Ben benieuwd naar ervaringen van jullie over 2 dingen.

1. Verkoudheid
    Jill is nu erg verkouden, gelukkig nog zonder koorts. Heb nu neusspray voor baby's en zo een neusdingetje (om snot eruit te zuigen). Ze drinkt niet zo goed uit de fles door haar verstopte neus, maar het lukt nog aardig om uiteindelijk wel bij haar het nodige binnen te krijgen. En dan stinkt ook nog het hele huis naar ui, omdat ik een halve onder haar bed heb en onder de box (oma's tip). Ben benieuwd hoe jullie ermee omgaan. Ik merk dat Jill best huilerig is hierdoor en niet helemaal snapt wat er allemaal aan de hand is.

2. Bewegen in bed
    Ik heb Jill nu al een paar keer na een paar uur slapen op verschillende plekken in haar bed gevonden. Ik liet haar altijd gewoon in kleertjes onder een laken met dekentje slapen. Alle knuffels heb ik maar snel uit haar bed gehaald nu.
    Jill slaapt wel heel goed in, maar lijkt zichzelf na een paar uur wakker te bewegen en kan dan niet meer slapen doordat ze buiten de dekens raakt. Heb nu een slaapzakje voor haar. Wil haar niet in een puckababy doen of inbakeren. Ze slaapt namelijk altijd met haar armen naast haar hoofd en heeft geen problemen met inslapen. Heb 1 keer haar armen in een doek gewikkeld en mevrouwtje werd helemaal panisch, gillen. Hoe laten jullie je kleintje slapen?

19. MMarianne

@Heppie: Stijn zit op hetzelfde voedingsschema als Lucas maar hij laat er nog wel 4 uur tussen zitten en maakt lange nachten, wij laten het dus nog even zo. Als ie dit niet meer redt dan is het advies van de voedingsdeskundige hier om alle flessen op te hogen naar 150/5, heb ik toevallig net gevraagd.

Bij m'n schoonouders hebben we 'm gewoon in de kinderbakwagen laten slapen. Vandaag waren we bij mijn ouders en daar heeft ie op het grote bed van opa en oma geslapen. Zijn middagslaapjes variëren ook van een uurtje tot drie uur, als ie écht geen zin meer heeft dan haal ik 'm eruit. Vuurwerk, stofzuigen, geluiden doen 'm niks...tis echt een hele makkelijke slaper, heeft ie van z'n vader ;)

En succes morgen!

@Bamboe: lijkt me heel zielig, zo'n verkoudheid bij zo'n klein mensje...beterschapjes en sterkte.

Stijn trappelt zich ook regelmatig bloot en slaapt ook het liefst met z'n handjes naast z'n hoofd, omdat ie verder geen slaapproblemen heeft vind ik inbakeren ook niet nodig. Heb vanmiddag een slaapzakje gekocht en die gaan we vannacht uittesten. Pyjamaatje, slaapzak, lakentje, dekentje, dat is het advies van de kraamdeskundige hier...toevallig ook net gevraagd :D

@Met Stijn gaat het dus wel goed allemaal maar bij mij is het weer één en al hyperventilatie/paniekaanvallen/spierspanningen, tijdens m'n zwangerschap helemaal geen last van gehad en nu is alles dubbel en dwars terug...beetje jammer wel :(
    Ik ben ook vandaag weer voor het eerst ongesteld geworden, dat heb ik nou echt niet gemist het afgelopen jaar maarja...
    Morgen naar de gynaecoloog voor controle, voel het litteken nog wel trekken maar verder gaat het wel goed denk ik...aan die blubberbuik doen ze verder niet veel denk ik ;)

Fijne avond :)

20. heppiedepeppie

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    hey meiden

Lucas heeft hier zeker last van zijn 8 weken sprong....je moet deze nl rekenen vanaf zijn uitgerekende datum en aangezien hij 10 dagen te laat geboren is, komen we daar dan wel op uit. Ik hou me niet aan die boekjes vast hoor maar alles wat er in staat herken ik nu wel!
    Hij wil veel meer eten, slaapt slechter en wil eigenlijk alleen maar bij ons zijn. Vooral in de avonduurtjes heeft hij het heel moeilijk.
    Hij heeft de afgelopen dagen ineens van alles ontdekt, heel grapppig! Zijn handjes en voetjes zijn helemaal 'hot' bij hem, en hij maakt sinds een paar dagen heel veel geluidjes!! Erg leuk om te horen! Alleen het weinig slapen en veel voeding willen is iets minder ;). Vannacht kwam hij om 3.15 en ineens ook om 6.00 uur. Dat is wel heel kort achter elkaar, maar hij had echt honger...

Het schijnt een paar dagen te duren, ben benieuwd.....hebben jullie al iets gemerkt?

Morgen moeten we naar de kinderarts, hoop zo dat we even ons verhaal kunnen doen en niet dat we een consultje hebben van 10 minuten en dan weer buiten staan, maar dat ze ook echt even de tijd nemen. Ik heb geen idee hoe dat met kinderartsen zit....en of we morgen dan ook al een echo krijgen voor de liesbreuk...
    Eigenlijk willen we de voeding/ reflux ook aankaarten maar ik weet dus niet of dat kan....

@marianne: ik heb ook wel eens gehoord dat je fles voor fles kunt ophogen. Dus wel gewoon 6 flessen, maar dan beginnen met 1 van die 6 flessen 150 te geven, de volgende dag 2, daarna 3 enz. Als het goed is gaat er dan vanzelf meer tijd tussen zitten. Maar ik wil hem ook niet te veel geven in verband met zijn reflux, want dan heeft hij daar alleen maar last van.
    Rot zeg van je hyperventilatie! Ik heb dit 5 jaar lang gehad, waarvan 2 jaar extreem, ik was 18 en durfde nergens meer heen. Ik heb dit gekregen nadat mijn eerste verkering plots uitging, daarvan ben ik zo overstuur geraakt dat ik daardoor ben gaan hyperen. En uiteindelijk is dat dus erger en erger geworden, maar na 5 jaar was ik er vanaf. Soms voel ik het nog aankomen hoor, vooral in de auto, ik heb heel lang de angst gehad flauw te vallen en dat iedereen dan naar mij zou kijken (ik ben altijd heel onzeker geweest en wilde juist NIET in de belangstelling staan). Vooral bang dat dt achter het stuur zou gebeuren waardoor ik een botsing zou maken. Het is overigens nooit gebeurd...
    Heb je er therapie voor of gehad? Ik heb 2 jaar lang Mensendieck therapie gehad.

@bamboe: Lucas is nog niet verkouden geweest. Je ui-verhaal klinkt me bekent! Dit helpt echt hoor, deden wij vroeger al toen wij nog kind waren! Lucas ligt hier in een puckababy dus die kan eigenlijk geen kant op. Vorige week lag hij bijna dwars in bed, daar schrokken we wel van want als hij onder de dekens zou komen kan hij geen kant op...

Deel Deze Pagina