hey meiden @bamboe: Lisa doet het prima op het nieuwe schema. Ze probeert het wel steeds om te gooien dus houden we haar kort. @heppie: Als wij weg gaan neem ik altijd haar slaapschaap mee en voor langere tijd haar zingende kikker. Zodat ze iig iets vertouwds heeft. Ze slaapt bij mij ouders op haar eigen kamertje. Daar heeft ze ook een zingende kikker. Bij mijn schoonouders slaapt ze in haar bedje bij ons op de kamer. Als we ergens heen gaan waar ze geen eigen bedje heeft slaapt je in de kinderwagenbak. Heeft Lucas geen vertrouwd melodietje of knuffeltje? Dat doet hem iig denken aan thuis. @marianne: Lekker hoor dat stijn nu doorslaapt. @hier: Lisa gaat als een speer. Ze krijgt zelfs bolle wangen. Gister kennis wezen maken op het kdv. Nog 2 weken en dan moet ik echt weer aan de bak. Gister al een schema zitten maken voor me werk. Zelf heb ik een flinke oorontsteking dus moet zo naar de HA. Lisa drinkt de laatste 3 dagen haar flessen niet leeg zou dat heel erg zijn? Ze laat steeds 50-70 staan van de 150. Denk dat ik het morgen ff vraag op CB. Ze krijgt morgen haar eerste prikjes arme ding vind het nu al zielig voor dr. nou tot tikkers Liefs Jessica @heppie: de meeting is het 2de weekend van april.
hey meiden Gisteren naar het ziekenhuis geweest, Lucas heeft idd een liesbreuk. Vandaag heeft de kinderarts ons gebeld: in Rijnstate Arnhem opereren ze baby's nog niet zo jong, dus we moeten naar het Radboud in Nijmegen. We moeten nu de oproep van de chirurg afwachten en hij gaat dan beslissen hoelang er gewacht gaat worden. Verder hebben we weer andere zalf gekregen voor op zijn gezicht en armpjes. Als de eczeem op zijn armpjes niet verbeterd krijgen we weer andere voeding (Nutrimigen) want de KA vermoed dat het dan toch nog reactie is op de voeding. Vandaag heb ik de bedrijfsarts gebeld, hij belt vandaag nog terug. Ik moet nl voor het einde van mijn bevallingsverlof aangeven of het wel of niet gaat met werk. Nu zou ik mijn ouderschapsverlof er achteraan plakken, maar dit wil ik niet gaan gebruiken om zelf aan te moeten sterken. Ik wil dus proberen een paar weken in de ziektewet te gaan, omdat ik merk dat het me allemaal te veel is geworden. Ik ben gewoon op. Ik slaap slecht, mijn wond van de KS hersteld wel maar ik heb veel napijn, moet er 's nachts nog veel uit voor Lucas, ben veel duizelig, mijn concentratie is waardeloos en bovenal, die zorgen die we hebben (gehad) hebben me echt een duw gegeven. Als ik dus over drie weken zou moeten werken, zou ik dat niet kunnen. Ik hoop dat ze begrip hebben voor me, waardoor ik een paar weken de ziektewet in ga en mijn ouderschapsverlof kan laten opschuiven. Eén collega van me was gisteren op bezoek (die heeft de afgelopen weken veel voor ons gedaan, woont vlakbij) en ze zei dat ik moest proberen dit schooljaar niet meer voor de klas te hoeven werken. Ze zei dat ik beter weer voor halve dagen met kleine groepjes kon werken, of administratief werk moest doen,maar meteen weer volle bak voor de klas met alle gesprekken/ vergaderingen e.d. dat trek ik niet. Zij had nl een beetje in dezelfde situatie gezeten 20 jaar terug.... @jessi:: wat moet ik me voorstellen bij een slaapschaap?????????? hahahaha Voor wat de meeting betreft, ik zal even kijken wat ik doe.. vind het lastig om nu al ja of nee te moeten zeggen! Ik kom niet meer veel op het andere forum, hopelijk wordt me dat niet kwalijk genomen....
Hey meiden rustig hier!! Alles goed met jullie? We moeten vanmiddag naar de gyn, mijn moeder gaat gezellig mee en Lucas ook. We laten hem dan nu ook even lekker doorslapen tot een half uur voordat we moeten gaan zodat hij zijn buikje lekker vol heeft! Daarna hopen we hier nog even snel het centrum in te kunnen om nog wat boodschapjes te halen. Hopelijk is dat voor hem niet te lang. Hebben jullie je kindje wel al een aantal uren achter elkaar ergens mee naar toe genomen? Lucas ligt niet graag in de kinderwagenbak omdat hij daar plat ligt, maar hij ligt wel graag in de maxicosi. Maar daar mag je je kindje weer niet te lang in laten liggen.... Sinds 2 dagen gebruiken we Nutriton door de voeding. Nou dat hebben we gemerkt, hij heeft ineens 2-3 poepluiers per dag en knalgeel! Ik was bang dat dat erg was maar dat is gelukkig niet, maar zijn luiers houden het lang niet altijd waardoor hij soms helemaal onder de poep zit.... Vanmorgen had mijn moeder de fles gegeven en ja hoor, ze riep naar boven (ik was lekker even onder de douche op mijn gemakje, anders is dat altijd vlug vlug) of ik schone kleding mee wilde nemen want hij zat helemaal onder de poep hahaha. Ze ging zich meteen verontschuldigen, alsof zij daar de oorzaak van is
Even een vraagje aan jullie: Omdat Lucas nog totaal geen regelmaat heeft met de fles, kom ik soms op hele ongelukkige tijden uit. We proberen de laatste fles altijd rond 23 uur te geven. Dat is ook de enige fles waarvoor we hem wakker maken, omdat we een beetje willen proberen toch iets van een ritme te krijgen. Maar vandaag komen we weer moeilijk uit. We moesten vandaag naar het ziekenhuis voor mijn na-controle dus Lucas is erg lang wakker geweest (heeft wel hazeslaapjes gedaan in de MC). Nu heb ik hem de fles om half 6 gegeven (moeilijke tijd vind ik), maar nu twijfelen we wat we moeten doen: - om half 9 nog een fles (120/4) en dan om half 12-12 uur (150/5)..., óf - nu laten slapen totdat hij zelf wakker wordt en dan hem de fles van 150/5 aanbieden. Geen idee hoe lang hij dan slaapt, dat kan tot 21 uur zijn maar ook tot 23.... Dan hebben we alleen wel kans dat ik er vannacht 2x uit moet. Normaal komen we meestal ergens tussen half 7 en half 8 uit met de avond voeding en dan maken we hem altijd om 23 uur wakker. Wat doen jullie als je niet echt uitkomt met voedingen?? En wat zou ik nou het beste kunnen doen? De voeding van 23 uur geef ik altijd boven op zijn kamertje met gedimd licht zodat hij daarna meteen weer verder kan slapen. We hebben hem nu om kwart over 6 in bed gelegd, ook een beetje een lastige tijd vind ik...
@ heppie hier ook totaal geen ritme erin te krijgen. Ik maak jill niet wakker voor een fles omdat ze hem dan nooit op drinkt. Soms rek ik wel in de tijden om regelmaat te krijgen. Helaas is ons beetje regelmaat weer helemaal weg omdat jill door haar verkoudheid slecht dronk. Soms maar 30 of 60 cc. Dat ritme komt vanzelf wel. Maar vooral als de hoeveelheid flesvoeding wat meer gelijk blijft. Nu gaat t nog omhoog en hebben ze steeds meer nodig. Ik merk bij jill dat de hoeveelheid die ze drinkt ook nog wisselt per dag. Is dat bij jou ook? De ene dag komt ze totaal op 17 schepjes, soms ook op 21. Hoeveel mag die kleine van jou?
7.30/8.00 (120/4) 11.30/12.00 (120/4) 15.00/15.30 (120/4) 19.00 (120/4) 22.30/23.00 (150/5) Zo gaat het hier al anderhalve week, mij hoor je dus niet klagen Als ie 'smorgens wakker wordt begin ik gelijk te rekenen haha, wil liever niet later dan 23.00 uur uitkomen en dat gaat goed dus...soms vraagt ie nog niet maar hoef 'm ook nooit echt wakker te maken. @Heppie: ben je er een beetje uitgekomen met de voeding gister? En nog lekker gewinkeld? En je werk al gesproken? Lucas en jij zijn nu het belangrijkste hoor! Ik ga maandag naar de hypnotherapeut, heb al zoveel geprobeerd en had alles redelijk onder controle maar tis nu weer één spanningsveld dat lichaam van me wat diverse ongemakken teweeg brengt...ben benieuwd maandag. Wordt er eentje wakker hier, ga 'm zo ff badderen. Fijne dag...
@bamboe: Lucas zou in principe 5x150/5 mogen hebben dus 25 schepjes per dag. Maar met 5 flessen komen we nog niet uit. Hij heeft er soms wel 7 (!!) nodig op een dag... Hoeveel flessen krijgt Jill? Lucas drinkt overigens alles tot op de laatste drup op en laat nooit wat staan.... @marianne: Dat is een netjes schema!! We hebben Lucas gisteren na de fles van half 6 niet meer wakker gemaakt omdat hij pas om kwart over 7 sliep. Hij kwam vervolgens om 21.45 u en toen heb ik een grote fles gegeven. Daarna kwam hij om 2.30 u, maar vanmorgen ook alweer om 5.20 uur.... En net gevoed om 8.45 u Heb dus al weer 3 flessen voor vandaag gehad. Dus ga ik het alweer niet redden met 6 flessen (ik reken van 0.00-0.00).... Ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken om te proberen naar 5 flessen te gaan, want dan moet er langer de tijd tussen zitten. Maar als ik grotere flessen geef, is hij misschien wel wat langer verzadigd. Sommige mensen zeggen ook wel dat ik gewoon naar 6x150 moet gaan en dat die 6e fles dan vanzelf wel wegvalt, omdat hij dan waarschijnlijk de nacht vanzelf langer maakt. Maar ik vind het ook een beetje eng om te doen omdat hij dan 900 ml binnen krijgt per dag en dat is wel veel vind ik. want als hij dan straks naar 4x180 zou moeten dan is er geen opbouw meer in hoeveelheid.....maar van de andere kant kan hij de hoeveelheid volgens mij wel aan... Vanmiddag moet ik naar de verpleegkundige van de Arbo dienst. Daar heb ik een gesprek. Ik heb alles wat ik wil zeggen opgeschreven. Volgens mij baas kan ik me niet ziekmelden vanwege Lucas, dat doe ik ook niet, maar door de situatie met Lucas voel ik me gewoon niet in staat om te werken....hopelijk begrijpen ze dat! Fijn dat je naar de hypnotherapeut kan Marianne! Hopelijk helpt het je! Gebeurt het bij jullie ook wel eens dat jullie kindje eerder wakker wordt dan hij/zij de fles nodig heeft? Lucas was dus vanmorgen vroeg ineens wel heel vroeg (5.20u) maar hij huilde echt hard. Ik heb hem dus maar de fles gegeven maar vraag me af of ik hem eigenlijk had moeten proberen te troosten met een speentje en hem weer verder had moeten laten slapen? In de nacht rek ik namelijk nooit en geef ik gewoon als hij wakker wordt.... Overdag heb ik nl een soort van ritme dat als hij wakker wordt hij de fles krijgt, samen spelen, alleen spelen en weer naar bed. Maar als hij dan een half uur voordat hij de fles moet hebben wakker wordt, is mijn ritme dus een beetje in de war....hoe doen jullie dat?
's Ochtends geef ik 'm wel gelijk maar de rest van de dag kijk ik naar hoeveel tijd er tussen zit. Heeft ie net twee uur daarvoor gegeten dan is het nog geen etenstijd, vanaf 3,5 uur mag ie eten zeg maar. Meneertje lijkt wel standaard wakker te worden tijdens ons avondeten, ongeacht hoe laat we eten ha, dan zetten we 'm bij ons in z'n wippertje. Geef 'm ook vaak m'n pink, zuigt ie het bloed uit m'n pink vandaan dan heeft ie echt honger...anders wil ie er gewoon bij zitten, aandacht. Als ie aan de 5x150/5 toe is dan begin ik gewoon 's morgens daarmee en zie wel hoe het lopen gaat, komt vast ook wel weer goed dan. Als ik het hier en daar zo lees dan zijn we gezegend met een makkelijk kind en zelf zijn we ook niet zo moeilijk, hebben geen strak schema wat we volgen. De laatste ronde is wel voorspelbaar, tussen de fles van 19 en 23 uur wil meneer echt niet naar bed dus dan blijft ie lekker beneden bij ons...hetzij in m'n armen of in z'n wippertje. Die strijd ga ik dan ook echt niet aan, niet moeilijk doen als het makkelijk kan is ons motto
@ marianne klinkt qua omgang met de fles een beetje hetzelfde als hier. Jill is 2 weekjes jonger dus wie weet hoe ze het dan doet. Ze heeft nu nog moeite om de 120/4 op te drinken. Dit lukt haar maar 2 of 3 keer per dag. 150/5 heb ik wel een paar keer geprobeers, maar dat lukt haar echt nog niet. Hoeveel wegen die kleintjes van jullie nu? Ik heb t idee dat jullie qua hoeveelheid fles al wat verder zijn. Jill is denk ik ongeveer 4200 nu. Was 3260 bij geboorte.
Stijn was bij geboorte 3430, is daarna flink afgevallen om vervolgens als een speer omhoog te gaan nu, een week geleden woog ie 4600. Moeten maandag naar het cb, benieuwd hoeveel ie dan weegt en dan krijgt ie ook z'n eerste inenting
Lucas was bij geboorte 3740 gram en 51 cm. Nu laatste keer in het ziekenhuis 4880 gram en 57 gram. Hij heeft net weer 45 min. echt ontroostbaar gehuild, zoals hij voor de opname deed. Daar schrok ik wel van! Even in de gaten houden want dat zou van de Nutriton kunnen zijn....(of liesbreuk, of toch honger?? Maar hij huilde al na 2 uur na de fles...). Ik houd ook wel minimaal 3 uur aan, maar dan red ik het niet met 6 flessen.... Lucas vind de tijd tussen 19 en 21 uur moeilijk maar we proberen hem toch iedere dag gewoon naar bed te brengen. De ene dag gaat het beter dan de andere hahaha. Vanaf morgen gaan we flessen van 150 proberen. Ik wil dit iedere dag gaan toevoegen. Dus iedere dag 1 fles meer van 150 ipv 120. Dus morgen 2 flessen van 150 en 4 van 120, dan 3 van 150 en 3 van 120 enz. Kijken of dat werkt...en hopelijk komen we dan op een gegeven moment op 5 flessen uit... Ik had eigenlijk om 16 uur een afspraak in Nijmegen bij de arbo maar ik ben omgedraaid, het was onverantwoord. Als het goed is kan ik het nu telefonisch doen straks...
Lisa woog bij geboorte 3225 en was 50cm woog afgelopen woensdag 4690 en was 55 cm. Nog steeds onder de groeicurve. @heppie: Het zit jullie ook niet mee he? Ik hoop dat grotere flessen wat beter gaan. @hier: Lisa is vandaag voor het eerste wezen zwemmen. Vond ze best leuk. Het is alleen weer foute boel met huilen. Ze is de laatste dagen weer ontroostbaar. Woensdag moeten we naar de KA voor controle en dan ga ik het toch nog eens over dat dag schema hebben. Ze is helemaal van slag als je daar ook maar een klein beetje van afwijkt. Ik kan niet eens meer boodschappen doen op deze manier en ze moet toch echt over 1,5 week naar het KDV. Misschien dan toch maar werk uitstellen? Denk alleen niet dat dat zal gaan ik begin net met een nieuw contract. Morgen ga ik opstap met een aantal vriendinnen en eigenlijk kijk ik er best naar uit even geen kleintje en lekker aan mezelf denken erg he? nou tot tikkers Liefs Jessica
@jessi: groeit Lisa wel op haar eigen tempo? Lucas zit ook iets onder de gemiddelde lijn maar groeit wel in zijn eigen lijn door. Leuk dat zwemmen, is dat dan speciaal babyzwemmen of ben je gewoon gaan zwemmen? Lijkt me erg leuk! Alleen ben ik heel onzeker over mijn eigen lichaam, moet maar eens een nieuwe tankini of zo kopen....want we willen in de zomer naar Center Parcs. Is er niets anders aan de hand dan als ze zo huilt?? Lucas heeft vandaag ook een dag gehad waarop hij meer huilde dan anders...misschien ligt het aan het weer??
Misschien wel, Stijn had ook een huildag...en maar vechten tegen die slaap maar de slaap heeft nu gewonnen. Had het hier van de week ook over zwemmen, lijkt me wel leuk en hopelijk Stijn ook ha. Dan gebruik je een speciale zwemluier?
bij het baby zwemmen heb je geen zwemluier nodig. Dus gister een heuse badpak gekocht voor dr zo schattig. 62 de kleinste die er was en ze verzuipt erin. Na de fles van 6 uur is ze in slaap gevallen maar nu wil ze niet wakker worden en deze fles niet arne zegt dat ze nu 60 heeft laten staan. nou ja het meeste is in ieder geval op. Lisa groeit wel op haar eigen tempo maar aan de zorgelijke kant met 2 maanden is ze pas 5cm gegroeid en in gewicht gaat het al helemaal niet snel.
@jessi: oh dat is wel vervelend, kan me voorstellen dat je dan zorgen hebt! Lucas groeit ook onder de gemiddelde lijn, maar wel volgens zijn eigen lijn zeg maar... Leuk dat zwemmen! Ik wil daar toch ook wel mee gaan beginnen, douchen vind Lucas helemaal super namelijk! meiden ik heb ff een vraagje: Ik vind het echt kei erg dat Lucas ALTIJD moet huilen als hij moet gaan slapen. Voel me dan zo verschrikkelijk slecht en bedacht me net ook dat het voor mij dan voelt alsof ik een slechte moeder ben. Overdag als hij wakker is, huilt hij eigenlijk nooit meer dus we hebben nu echt een lief, tevreden mannetje terug sinds de opname. Maar altijd voordat hij gaat slapen huilt hij. In de ochtend en overdag is dat even jengelen, maar 's avonds (dus rond deze tijd en rond 8 uur) moet hij altijd echt huilen. Ik ga dan meestal na een paar minuten even troosten, en zodra hij dan weer rustig is, loop ik weer weg, maar dan begint hij weer. Uiteindelijk valt hij wel in slaap, maar dan heeft hij zichzelf weer in slaap gehuild, en dat vind ik echt zo moeilijk.... Wordt dit beter? Of blijft dit zo?? Vandaag zijn we voor het eerst naar flessen van 150/5 gegaan en moet er dus overdag 4 uur tussen zitten. Tot nu toe gaat dat echt boven verwachting goed! Vanmorgen kwam hij uit zichzelf al om 7 uur, dus daarna om 11, 15 uur en straks om 19 uur dus (hij slaapt nu hopelijk tot 19u). Ik heb nu nog wel 6 flessen omdat hij 's nachts nog een keer komt, maar hopelijk schuift dat vanzelf op. Ik vraag me alleen wel af met slapen en wakker zijn hoe dat nu moet. Nu hij om de 4 uur komt, en nog steeds maar een uurtje, hooguit anderhalf uur wakker is, moet hij dus langer slapen tussen de voedingen in. Hoe gaat dat bij jullie? Hij maakt genoeg uurtjes op een dag hoor (meestal rond de 15 uur slaap) maar ik merk dat hij overdag vaak na een uurtje slaap alweer wakker is. En dan loopt mijn ritme in de soep van wakker worden-voeden-spelen-alleen spelen-slapen....
Ik vrees dat je ritme nog wel vaker in de soep zal gaan lopen Ik zit ook regelmatig met m'n handen in het haar hoor en heb veel aan de verhalen hier maar eeh als ik je hier en daar zo lees dan denk ik eerlijk gezegd dat je zelf wat losser mag worden en wat minder onzeker mag zijn Stijn is er ook zo eentje hoor, stopt met huilen als ik boven kom en begint weer als ik z'n kamertje uit loop. Het minste moeite kost het slaapje van 12 tot 15, dan jengelt ie soms eerst ook wat maar valt redelijk snel in slaap...vandaag zelfs tot 15.30. De rest van de tijd is het meer tukken wat ie doet en dat is meestal beneden. Nou ben ik zelf wat slechter ter been dus ik hou 'm misschien wat sneller beneden dan een ander. Maar hij is ook steeds meer wakker tussen de voedingen in en dan houdt ie zichzelf bezig in z'n wippertje of ik moet 'm bezig houden of hij tukt dus wat... We hadden vanmiddag kraamvisite, hij werd toen net wakker en is na z'n fles er gezellig bij gebleven en toen ze weg waren hebben we 'm beneden in de kinderwagenbak in de box gelegd, ik heb tig keer z'n speen erin moeten doen maar zo heeft ie toch nog een uurtje slaap gepakt. Heb het al vaker gezegd dat hij de laatste ronde nooit naar bed gaat, dat pikt ie echt niet en zoals je ongetwijfeld hier en daar gelezen hebt is dat voor de meeste baby's de moeilijkste/wakkerste tijd. Dan is het dus of volhouden met naar boven gaan en troosten/speen/muziekje/aai over het bolletje/niet druk doen of 'm uit bed halen. Ik doe het zeker niet allemaal goed maar er is ook niet voor alles een draaiboek en je bent niet meteen een slechte moeder als ie huilt, daar is ie baby voor...die huilen. Komt vast wel goed met het slapen en schema's en alles Fijn dat het met de voeding goed gaat trouwens!
@marianne: je hebt helemaal gelijk hoor! Maar ik ben gewoon zo onzeker. Het stomme is als mijn moeder hier is, dan voel ik me een stuk zekerder, maar als ze dan weer naar huis gaat, dan ben ik weer zo onzeker als de pest....(mijn moeder woont 110 km ver weg dus als ze komt is ze er meestal een paar dagen). Mijn man en moeder zijn beide heel trots op me en dat zeggen ze ook vaak, ze vinden dat ik het heel goed doe. Ik ben van nature wel onzeker maar ik had niet verwacht dat dit zo erg zou zijn bij me als moeder. En eigenlijk wil ik dit niet, want ik wil sterk zijn voor Lucas! Trouwens, nu had ik dit straks getypt en nu heb ik hem om 20.15u naar bed gedaan en hij heeft niet één keer gehuild (euh wel afkloppen hoor....) Wat betreft de flestijden, ik wil ook helemaal geen strak/vast schema binnen een korte tijd. Mijn man en ik hebben net overlegd en gezegd dat we het wel zien. We laten er in elk geval 4 uur tussen zitten en na 21 uur maken we Lucas niet meer wakker totdat hij zelf komt. En dan zien we wel! Het ene moment denk ik: ik laat alles los, en het andere moment maakt me dat dan weer stik-onzeker! Trouwens, ben nu naar Nick tegen Simon aan het kijken op Ned,1 echt een leuk programma!!!
Hallo Meiden, Even niets van mij gehoord dus even een klein berichtje. het is hier druk druk druk. Roos heeft net een oorontsteking achter de rug. Maud is vanaf woensdag ziek, veel huilen, gillen snot en hoesten. Vrijdag naar de dokter met haar geweest blijkt ze 2 oorontstekingen te hebben... GRRRRRRRRRRR nog een orenkind ik was er al bang voor.. Zo zielig het doet haar zo zeer.. We hebben een neusspray meegekregen en kijken of die helpt ze geven liever nog geen AB kuur aan de kleintjes...Afgelopen nacht heeft ze niets anders gedaan dan heel hard gillen we zijn er beide verschillende keren druk mee bezig geweest... Vanmorgen als eerste maar de huisartsenpost gebeld was het zat om Maud te zien met zoveel pijn. Mocht langs komen vlgs de arts was de ontsteking op de terugweg want het zag er donkergrijs uit dat betekend dat er nog wel veel druk op staat maar als het vuurrood is is het ontsteking. Arts heeft mij een AB kuur van 7 dagen meegegeven maar het advies wel om het liever niet te geven en even af te wachten vandaag omdat het niet meer vuurrood was. (moet je met dat advies zeg... hier heb je een kuur maar geef hem liever niet....) Hopen dat ze lekker slaapt vannacht scheelt de helft. @ Heppie hier begint er een ritme te komen en dat met bv... Geloof me Lucas regelt het helemaal zelf een ritme en hoeveelheden... Je onzekerheid meid ik begrijp je helemaal.Het is ook niets in ene een verantwoording krijgen over zoiets kleins wat helemaal afhankelijk is van jouw.. Het is nieuw je hormonen en slapeloze nachten helpen je ook niet. Als je moeder en man trots op je zijn, mag jij dat ook zijn meid...Ik ben ook zo onzeker op zijn tijd dat ik het niet meer zie zitten en vooral als ze zo blijven huilen en niets helpt. Je voelt onmacht, maar onthoud goed het beste wat onze kindjes hebben zijn wij en onze eeuwige liefde en bezorgdheid..... Maud woog 3970 gram en 51 cm bij de geboorte. Bij 9 weken woog ze op het bureau 5760 gram en was ze 59 cm. Alles bij de bovenste lijnen alles in proportie....
Och jee @dovemeisje, wat een ellende...beterschapjes en sterkte! Fijn dat je het goed oppakt @Heppie, het is ook allemaal goed bedoeld Denk dat elke prille moeder wel onzeker is en die hormonen, breek me de bek niet open. Tijdens m'n zwangerschap weinig last van gehad, ik voelde me super en nu pfff...voel me soms ook zo schuldig naar Stijn toe omdat ik mezelf soms helemaal niet leuk vindt zo en al m'n kwalen van de afgelopen paar jaar lijken nu wel allemaal in sneltreinvaart voorbij te komen (denk aan hernia, ischias, slijmbeursontstekingen, paniekaanvallen). Maar hij komt niks tekort zegt oa m'n man en ik doe het hartstikke goed. Het is natuurlijk ook altijd fijn om die bevestiging dat je het goed doet te krijgen en dat hebben we ook nodig. Ik haal van het forum ook zoveel informatie af en je leest ook veel herkenning, dat stelt mij vaak al gerust...en jij vraagt het nog -tig keer Als ie zo wakker is en z'n fles gehad heeft gaan we ff met z'n allen, man kind hondjes ik, naar het strandje...mag ie z'n veel te grote skipak weer aan En vanmiddag weer kraamvisite.... Oh en @Jessi, eeh helemaal geen luier met zwemmen?