Nou eisprong voelen is ook een breed begrip hoor Lola. Want ik voel mn ei vaak al groeien van af dag 5 tot aan eisprong af en aan, dus dan weet je ook nooit wanneer precies. En onderzoek heeft aangetoond dat als je het voelt je niet weet wat je voelt, want je kan het groeien voelen, of het op spanning/knappen staan en zelfs na eisprong kan je nog pijn voelen, dus echte duidelijkheid krijg je er niet mee. Ga je helemaal niets gebruiken of mogelijk wel ovulatietesten, mocht het deze ronde niet raak zijn? Als mijn gyn tegen mij links zegt, dan bedoelt hij voor mij links, maar weet niet hoe de jouwe het verwoord heeft? Een follikel kan altijd leeg zijn, dat hoeft niet zo te zijn na miskraam en dat kan ook gebeuren in een 'gewone' cyclus. Zoals ik al eerder zei zou het ook een cyste kunnen zijn die er al zit vanaf je zwangerschap of erna is gekomen. Dat had ik na mn eerste miskraam. Als het wel een goed eitje was dan ligt het voor de hand dat hij nu gesprongen is maar ook dat is geen wetenschap. Je kan wel je slijm checken. Mijn slijm wordt wit (creamy/sticky), niet niet meer rekbaar en het verandert van geurloos naar licht zurige geur na eisprong. Als je dat vindt, dan is de kans groot dat je eisprong geweest is.
Ahh Frummels bedankt, duidelijk! Ik denk dat we deze maand maar gewoon afwachten. Het kan een echte eisprong zijn geweest, een cyste of een lege follikel. Mijn ovulatie testen zijn al een week allemaal even positief dus dat komt gewoon nog steeds door het hcg. Ik doe morgen weer een zwangerschapstest. Ik verwacht nog steeds een licht streepje, maar we gaan het zien. Over 2 weken gaan we een weekje skiën in Oostenrijk. Als ik nu wel een eisprong zou hebben dan kan ik daar dus ongesteld worden (Pff zit ik ook niet op te wachten daar) of heel misschien weer zwanger zijn. Hoop dat door de ski vakantie de tijd in ieder geval snel voorbij gaat. Hoe gaat het met de andere meiden?
Veel plezier in ieder geval op vakantie Lola. Ik ga morgen ruime week weg op wintersport dus ben dan even niet actief denk ik. Vanochtend stuk weefsel verloren van een cm dus hopelijk was dat de reden dat m'n test niet lichter Ess afgelopen dinsdag. Ik neem een test mee op vakantie en doe volgende dins de volgende en hopelijk is ie dan wel negatief.
Ik leer elke dag meer door dit forum! Frummels ik herken heel erg wat je schrijft over de eisprong. Ik heb ook echt geen flauw idee wat ik voel! Het groeien denk ik. De sprong zelf iig niet. Maar inderdaad na de eisprong ruikt het anders! Nooit bewust gerealiseerd, maar nu je dit zegt herken ik het! Ik denk dat het gewoon vooral fijn is als je een regelmatige cyclus hebt. Dan weet je zelf ook wel, zonder testen, wanneer je ongeveer de meeste kans maakt. Maar idd na miskraam is dat onduidelijk. En nou vind ik het toch wel handig dat ik terug kan vallen op mijn lichamelijke gewaarwording, de groei van van de eicel dus waarschijnlijk. Frummels wat fijn dat je zo'n vertrouwen hebt! Ik heb ook veel vertrouwen. Dat geeft me toch een sterker gevoel. Vandaag verjaardag van mijn vriend gehad. En zijn moeder zei tegen me dat stress niet goed voor de zwangerschap is. En dat het daarom zo goed is dat we op vakantie gaan, zodat ik minder stress heb. (Ik had toen idd iets meer stress, net nieuwe baan) Alsof ik daardoor een miskraam heb gehad ofzo? Ik vind haar echt een lieve vrouw, maar dat is echt zoiets stoms om te horen. Ik vind het heel naar dat in eerste instantie de vrouw wordt aangekeken als er een miskraam is. Er was iets niet goed in de bevruchte eicel. Daar heeft mijn vriend net zoveel aandeel aan. En zo zie ik het niet hoor. Het is niemands schuld. Maar nu leek t net alsof ik iets niet goed gedaan zou hebben. Ik hoop dat ik me aanstel. Ze zal dat vast niet zo bedoeld hebben. Oja en dat haar moeder aan een stuk door kinderen baarde, nooit een miskraam gehad. En dat ik het niet te veel moet willen, want dan lukt het niet. En een andere vriendin van me vroeg hoe het met me ging en heb daar heel eerlijk antwoord op gegeven. En toen vroeg ze gelijk hoe het met mijn werk gaat... echt zo.. wat??? Aahh sorry hoor. Vond het ergens toch confronterend ofzo. Zo'n sociale bedoeling, gezellig maar confronterend. Er waren ook mensen die juist hele lieve dingen zeiden. Maar je merkt wel dat niet iedereen je snapt vind ik. Heb bedacht dat ik daar volgende keer duidelijker in wil zijn.. ook als het niet okey voelt. Een hele fijne vakantie Lola en Frummels!
Gember, wat balen zeg. Op dat soort reacties zit je echt niet te wachten 😔 Frummels, ik hoop dat je nu helemaal schoon bent. Geniet van je vakantie! En Gent komt steeds dichterbij he, fijn! Ik ga zo maar weer een test doen, 4 weken na de curretage. Ben benieuwd! Ik heb geen slijmverlies meer, dus op basis daarvan heb ik wel echt een opbouw en afbouw gezien. Ik twijfel nog of ik een zwangerschapstest meeneem op vakantie. Ik wil er niet te veel mee bezig zijn. Maar we hebben wel een sauna in ons complex en dat mag volgens mij niet als je zwanger bent toch? Jairy, Tout, Mir, Cindy, Bubbels, Appeljo, Ladybird, hoe gaat het met jullie?
Ik ga zo ook weer testen. Mijn temperatuur blijft onveranderd hoog. Wel vannacht zo goed als geen bloed gehad heerlijk! Mijn weerstand is wel prut ben alweer verkouden en keelpijn is al 2e keer na bevalling! Ik ga komende tijd nog niet werken. Ik heb naast dit alles (waarvan ik voor geen drol herstel) ook nog veel meegemaakt met een van onze Kids. Dat maakt dat ik nu eerst mpet zorgen dat ik lichamelijk sterker word zodat ik daarna weer aan de bak kan.
Bij mij gaat het af en aan. Zowel met bloedverlies als emotioneel. Ik verloor van de week helemaal niks meer en gister plots weer wat helder rood, ook vandaag weer bruin rode afscheiding. Het is niet heftig meer, maar wel vervelend om na twee weken nog steeds iedere ker geconfronteerd te worden emotioneel heb ik hele goede dagen en dagen waarop ik mezelf vooruit moet slepen. De angst voor de toekomst is groot metk ik. Ik wil zo graag door maar ja zolang er nog resten komen en mijn lichaam duidelijk nog aan het herstellen is kunnen we vrees ik nog wel even wachten op een eisprong en nieuwe menstruatie. Enige voordeel is in mijn geval dat de wachtlijst die ze hebben in Utrecht voor onze terugplaatsing wel elke dag minder wordt. Ik hoop gewoon over een week echt geen bloedverlies meer te hebben. En dat februari een positievere maand wordt. Omdat ik een eigen bedrijfje heb moest ik wel weer snel gaan werken. Dat hakt er wel in merk ik. Pff wat een roller coaster is dit. Gelukkig gaat het wel per week beter en lees ik dat jullie allemaal deze emoties hebben en ik dus niet gek ben Hoe gaan jullie om met de angsten voor een eventuele nieuwe miskraam? Of ben ik de enige die hier zo bang voor is?
Cindy, herkenbaar hoor. Ik laat de angsten gewoon toe, want het zijn ook reële angsten. Ik denk dat ik er bij een volgende zwangerschap ook heel anders in sta. Veel voorzichtiger en rekening houdend met slecht nieuws. Ik zie nog steeds een streepje op mijn zwangerschapstest staan, vandaag 4 weken na de curretage. Zie foto hieronder. Bubbels hoe was jouw test? Ik denk dat mijn ovulatie testen daarom ook positief blijven. Voor mijn gevoel is het teststreepje op 16/1 wel iets donkerder. Wat vinden jullie? Dat komt ook overeen met mijn slijm. Maar ja misschien mag ik de ovu testen niet als betrouwbaar zien en heb ik geen eisprong gehad. De tijd zou het maar weer leren... 🙁
Ik zou niet vertrouwen op je ovu testen zolang je nog een streep ziet op de zw.sch. test. Ik keek net op de test van laatst is het opeens een goed zichtbaar streepje geworden ipv tuur Vanochtend nog steeds tuurstreepje
Hier gaat het rustig aan. Helaas lijk ik sinds een paar dagen de keelpijn van vriendlief over genomen te hebben en tevens krijg ik er volgens mij ook een verkoudheid bij ( mijn temp schommelt ook licht, dus daaraan kan ik het eveneens merken). Gisteren had ik even een down moment, toen ik ovutesten wilde halen en ze deze ineens nergens bleken te hebben. Op dat moment had ik wel even zoiets van "Bah, ik hoor die dingen niet eens meer nodig te hebben." Na even mijn hart bij vriendlief uit te hebben gestort ging het wel weer, maar die kleine momenten nog he... ik had ergens niet verwacht dat die nog zo na konden blijven. Mijn ongesteldheid is inmiddels helemaal voorbij en nu ben ik benieuwd of ik rond de 23ste inderdaad mijn eitje mag krijgen. Lola, ik zou ook niet durven te vertrouwen op je testen nu zolang je ook nog positief op HCG test. Cindy, ik herken het ook wel hoor. Zelf vind ik ergens het opnieuw zwanger worden ook een beetje eng, meer omdat ik ergens bang ben dat het weer mis gaat. Hier heb ik wel al een mooi plan mogen maken bij de VK, die me zodra het zover is een wekelijkse echo hebben aangeboden. Het is geen volledige geruststelling, maar het helpt wel mee om er een beetje geruster in te staan. Frummels, hoelang nog voor je afspraak in Gent?
Hee meiden, ik reageer ook weer eens een keer. Afgelopen week lekker een weekje weggeweest en nergens aan gedacht. Toen we gister weer thuis waren vroeg er iemand aan me hoe het nu ging en wenste ze me sterkte. Heel gek, maar een milliseconde dacht ik: waarvoor, waar heb je 't over? Toch een teken dat ik het een beetje achter me ga laten, geloof ik. Vandaag precies 5 weken geleden.. Wat fijn dat er al ongestelden onder ons zijn! Ik wil ook!! Ik heb de laatste paar dagen wel het idee dat ik menstruatiekrampen heb, maar ik denk dat dat tussen m'n oren zit. Dat ik het té graag wil. Tja.. 6-8 weken stond er in de bijsluiter van de Cytotec, daar gaan we dan maar vanuit.. Ik was ook een paar weken gestopt met foliumzuur. Zag het even niet zitten, waar zou ik het voor doen? Maar vanaf 1 januari weer opgepakt, goed voornemen voor m'n miskraam slikte ik Etos Zwanger Worden, nu heb ik smelttabletjes foliumzuur+vit.D van Davitamon. Vind ze erg fijn, klein en maar 1x per dag! Het ziekenhuis had mij ook aangeraden eerst een menstruatie af te wachten voordat we het weer zouden proberen, omdat stel dat je meteen weer zwanger raakt, ze heel lastig een termijn zouden kunnen vaststellen. Mijn man en ik zijn alleen niet goed met anticonceptie, dus wij hebben ons er niet aan gehouden.. Maar, zoals iemand hier eerder ook zei, klussen is minder dan voorheen. Emotioneel misschien inderdaad, heb er gewoon even niet zo heel veel behoefte aan. Woensdag ga ik voor het eerst weer eens naar het ziekenhuis na mijn miskraam. Nog geen nacontrole gehad oid, dat vind ik toch ook een beetje eng ofzo. Maar woensdag is eigenlijk ook geen nacontrole, ik ben ingeschreven voor het preconceptioneel advies spreekuur. Geen idee wat ik me daarbij voor moet stellen, we gaan het meemaken. Maar, ik ga zeker wel vragen of ze misschien even van binnen kunnen kijken. Ik moet in principe pas voor nacontrole na mijn eerste menstruatie. Fijne vakantie, Frummels! Het heeft mij wel geholpen om even afstand te nemen.
Wij hebben morgen gesprek met geneticus vind het heel spannend! Bloedverlies lijkt te zijn gestopt en sinds 2 dagen gaat temperatuur heel langzaam zakken. Ik ga woensdag 3 weken na bevalling nog laatste test doen... Ik ben hier ook ziek echt weerstand van natte krant. Merken jullie dat ook?
Spannend, Bubbels! En wat fijn dat het bloedverlies gestopt is! Ik duim voor een negatieve test woensdag, gezien je temp aan het dalen denk ik wel dat het zo zal zijn. Mijn weerstand hier is ook bar slecht. Ben al een paar dagen verkouden/keelpijn en mijn wintereczeem is 2x zo groot geworden; waaraan ik ook goed kan zien dat het hier wat laaag is. Sinds gisteren ben ik begonnen met de ovulatietesten en volgens mij ben ik er net optijd bij. Zal zo een foto van die van gister en vandaag hierin zetten.
Oeehhh een naderend ei! Spannend De stomme keelpijn heerst ook wel maar ik lijk alles mee te pakken heel irritant.
Herkenbaar die lage weerstand. Ik ben echt bekaf en heb al een week hoofdpijn. Ik slaap echt super veel en blijf moe. Ik had vrijdag plotseling weer een klein stolsel en nu sinds gister geen bliedverlies meer. Hopelijk was dit toch echt het laatste . Ladybird balen dat het zolang duurt voor je weer gaat menstrueren. Hopelijk krijg je van de week een echo en wat meer duidelijkheidz Jairy bij jou een ei op komst! Super hopelijk over een paar weken een andere positieve test. Bubbels voor jou ook een spannende dag morgen. Ik hoop dat jullie de antwoorden krijgen waar jullie al zo lang op wachten. Hier nu al een paar dagen last van zere borsten?? een ei lijkt me stug 2,5 week na de mk. Maar wel raar.. ik hoop niet dat het nog hcg iswat actief is. Ben nu wel toe aan weer vooruit kijken en geen nasleep meer van de mk. Ik denk dat ik eind van de week eens een zw.test ga doen dan zijn we 3 weken na de mk. Hebben jullie ook nog of weer last van je borsten? Omdat ik het afgelopen half jaar alleen maar hormonen heb gespoten kan ik niet echt af gaan opeisprong ongi enz. Dus geen idee wat die pijnlijke borsten nu ineens kunnen zijn?
Geen idee cindy ik heb t tijdens zwangerschap gehad maar de hormonen rond een naderende ongi hebben het ook wel eens veroorzaakt. Hadden jullie laatste dagen ook dat t meer slijmverlies was? Want nu vruchtbaar slijm lijkt me stug ?
Dag allemaal! Niet zo actief de laatste dagen, want ook ik ben snipverkouden en niet fit. Ik test/temperatuur niet, maar volgens mijn ap heb ik morgen mijn eisprong. De ap gaat trouwens gewoon uit van het gemiddelde van mijn cyclussen voor mijn miskraam. Het klopt denk ik wel want heb 'last' van vruchtbaar slijm... Bubbels, ik duim voor een witte test! Cindy, geen idee waar het door zou kunnen komen, die pijnlijke borsten, misschien gewoon door schommelingen in je hormoonspiegel? Veel beterschap aan alle dames die zich niet zo lekker voelen!
Beterschap meiden, vervelend al die zieke kwaaltjes!! Cindy, ik heb geen last van mijn borsten rond de eisprong. Jairy, wat een knaller zeg! Fijn die duidelijkheid hè! Bubbels, heel veel succes morgen op het gesprek! Frummels, hopelijk geniet je lekker van de vakantie. Ladybird, ik vind het echt onzin dat de gyn adviseert om een menstruatie af te wachten vanwege dat je dan niet weet hoe lang je opnieuw zwanger bent. Ze hebben die mooie echo apparatuur in het zieke huis toch niet voor niks Tout, hopelijk geeft het vruchtbare slijm het juiste signaal af! Mir, hoe is het met jou? Hier weinig nieuws eigenlijk. Ik moet gewoon nog ruim een week wachten om te kijken of die follikel echt voor een eisprong heeft gezorgd en of ik of ongesteld wordt of het uitblijft en de testen weer oplopen...
Jeetje bubbels, ik heb dit bericht even gemist. Zag je berichtje dat je vandaag naar de geneticus moest en dacht huh... Dus even terug gaan zoeken. Wat schrikken als ze in eerste instantie zeggen dat er geen verklaring is voor de blaas dat dat " pech" is en dan hoor je toch nog dit. Heb jij al meer dan drie miskramen gehad dat alles is onderzocht of is dat specifiek gedaan vanwege die zichtbare afwijking aan de blaas. Ben heel benieuwd wat de geneticus gaat zeggen. Hopelijk toch nog een goede uitgangspositie, succes!