Mir inderdaad, bijna niemand krijgt binnen drie weken na een miskraam weer een eisprong. Sowieso moet eerst het hcg uit je lijf, wat meestal 2-6 weken in beslag neemt, afhankelijk van hoe ver je in je zwangershap was. Tot die tijd krijg je ook geen eisprong want je lijf gaat pas weer aan het werk als het hcg weggaat. Ik heb na al m'n miskramen met 8-9 weken geen eisprong gehad in de ronde erna. Bij m'n miskraam met 5 weken wel maar toen kwam ie een week later dan normaal. Ik lees wel eens dat vrouwen na een miskraam die opgewekt is met pillen of die curretage hebben gehad meteen een eisprong hebben, maar die hebben dan een cyclus van bijv 8 weken. Liva ik vond een groot verschil dat je stolsels helemaal uit elkaar kan trekken en dat weefsel hard en stevig is. Als je denkt dat je het nog niet verloren bent dan denk ik dat ook, want je denkt echt wel: he wat is dit? Als je een stuk weefsel of het vruchtzakje ziet. Sterkte
Update..! Ik ben helemaal schoon jeej!!! uiteindelijk geen curettage gehad maar een ingreep. Ze konden het zo weghalen. Er is niet geschraapt. Heb ook geen pijn nu. En ik hoef niet meer op controle te komen. Want via camera konden ze mijn baarmoeder helemaal zien, en gezien dat alles schoon was. Ze verwachten dat het bloeden binnen twee dagen stopt. Dus geen last van bloed tijdens mijn reis. Ik hoop echt dat ze gelijk hebben!
Dat is goed nieuws, Gember! En wat fijn ook dat een curettage uiteindelijk niet nodig is geweest! Nu kun je straks lekker genieten van je vakantie en even tot rust komen wanneer het bloeden echt helemaal over is. Mir, we hebben de dagen redelijk goed benut, of het echt voldoende is geweest weten we hopelijk in/na het weekend. Wat vervelend dat je menstruatie zo heftig is geweest, hier was ie ook wel wat heftiger dan normaal qua buikpijn en bloedverlies, maar ik heb geen stolsels verloren. Hoe was je nacontrole? Hier had ik mijn eisprong 5 weken na de curettage, maar wel pas nadat ik eerst ongesteld ben geworden, drie weken na de curettage. In die tijd daartussen had ik geen eitje, precies zoals frummels aangaf.
Ik ben na die verhalen wel heel benieuwd of ik wel of geen ei krijg voor ik ongesteld word. Ben nu 4 weken na dato en voel nog geen naderend ei of ongi dus ik wacht gewoon geduldig af. Afgelopen maandag testte ik voor het eerst weer wit op hcg test. Zou je er globaal van uit kunnen gaan dat je cyclus nadien weer normaal in werking gaat qua ei of ongi of staat dat er helemaal los van? Frummels merkte jij dat tijd tussen wite test en ongesteldheid steeds ongeveer even lang was? Fijn gember, dat scheelt weer een ritje ok! Fijne reis en geniet er maar flink van. Oehhh van het weekend de eerste testerrrrrr spannend!!!!!
Net gebeld door de arts. Op 16 februari hebben we een afspraak. Het zou mooi zijn als ik al ongi zou zijn geworden voor die tijd omdat dat beter voor mijn lichaam is met alle hormonen die daarna weer komen. Maar ook zonder ongi gaat de afspraak gewoon door. Op de 16e gaan we kijken hoe we gaan starten met hormonen (welke en hoeveelheid ligt aan wel of niet ongi geworden voor die tijd) ook wanneer we precies mogen starten gaan we op 16e bespreken. Enige nadeel ik moet 10 weken lang hormonen gaan gebruiken maar dat maakt me niks uit. We hebben een eerste afspraak weer staan. De 16e gaan we meer horen. Ik ga er vanuit dat het wel maart zal zijn voor we echt een terugplaatsing gaan krijgen. Maar voor nu ben ik al heel blij met de afspraak op de 16e.. weer iets om naar toe te leven. Nu maar hopen dat de menstruatie ook door breekt voor die tijd.
Dat is best rap! En ik denk dat als vele hier eerst hun ongi afwachten het ook zo maart is voor er actie op eieren kan worden ondernomen Je hebt iig een afspraak in het verschiet! Wij de 13e voor nacontrole dus ben ook heel benieuwd..Dan krijgen we de definitieve uitslagen van het onderzoek tot dusver. Hoe voelen jullie je emotioneel? Ik heb nog wel slechte momenten en dat ik er om moet huilen maar de zwarte sluier is er vanaf. Ik voel me ook veel minder moe en dat is wel heel prettig.
Hoi meiden, Ik ben weer terug van vakantie en helemaal bijgelezen. Maar even te druk om op iedereen persoonlijk te reageren. De menstruatie is bijna weer klaar, dus dan gaan we maar weer langzaam aan richting eisprong. Die verwacht ik ergens tussen cyclusdag 14 en 19. Mooi gezegd Bubbels dat de zwarte sluier eraf is. Dat is bij mij ook zo. Het heeft wel een plekje. Hoewel het me laatst overviel dat ik iemand in de supermarkt tegen kwam en vroeg hoe het met me ging, opeens de tranen weer kwamen. Verder blijft bij mij wel het gemis van het kindje en het niet zwanger zijn/baby krijgen. Toen ik laatst tegen mijn man zei dat ik het kindje miste, zei hij: 'ja maar het was gewoon niet goed en niet gezond'. Waarop ik zei: 'het was misschien niet gezond, maar het was wel een lief kindje'. Zo voelt het ook echt en daarom mis ik het kindje wel. Ik vind het maar een rare bedoeling dat we nu weer opnieuw moeten klussen, moeten afwachten, moeten testen etc. Het voelt erg onnatuurlijk. Hebben jullie dat ook?
Cindy dat is fijn dat jullie toch nog vrij snel al een afspraak hebben, Lola, ik herken je gevoel idd. Het missen van, het weten van nu zou ik zo ver zijn...de voorbereiding, het kamertje dat je dan ziet waar ik al allemaal ideeën mee had. Ene keer is het het 1, dan weer het ander waardoor je er aan wordt herinnerd. En dan in mijn omgeving vier zwanger, twee al verder maar twee blijkt nu rond dezelfde datum als wij zouden zitten.... Dat doet wel echt pijn, erg lastig.
Zo herkenbaar alles wat jullie zeggen. Ik mis ons kindje ook. Mijn man zei precies het zelfde. Het was niet gezond en kon niet verder leven. Dat besef ik me ook heel goed. Maar ik mis ons kindje wel. Ik heb het afgelopen jaar alles opgeschreven waar we mee bezig waren, alle hormonenen en doktersbezoeke . En schreef op een gegeven moment echt aan ons kindje. Nu we weer een afspraak hebben en dus echt de eerste stappen hebben gezet naar een volgende zwangerschap wilde ik ook weer gaan schrijven. Het voelde gek om nu voor een "nieuw" kindje te gaan schrijven.. Ook wij hebben het emotioneel een plekje gegeven nu na vier weken. We zijn toe aan de nieuwe stappen maar toch overvalt het verdriet ook ons soms nog. Het blijft toch ons eerste kindje.
Mannen zijn ook allemaal 't zelfde haha mijne denkt er ook zo over terwijl ik dit kindje wel als een uniek persoontje zie waar ik afscheid van heb genomen. Ik heb nu wel zoiets van het is goed zo. Ik berust er in. Maar dat neemt niet weg dat ik inderdaad ook nog in huilen uitbarst als iemand vraagt hoe het gaat. We komen er wel meiden!
Gember, wat goed zeg dat je uiteindelijk geen currretage hoefde zeg, en alles nu schoon is. Hebben ze nu met een tangetje kunnen pakken ofzo? Dat hebben ze bij mij toen eerst ook geprobeerd op de poli omdat ik geen currretage wilde maar dat lukte helaas niet
Frummels bedankt voor de uitleg. Het klinkt ook heel logisch en heb me met dat stukje ook verder eigenlijk niet bezig gehouden omdat ik er toch niet meteen voor wilde gaan. Jairy ik duim voor je! Wanneer is je nod? Sorry misschien staat het er al maar leest zo lastig terug op foon. Mannen.... Ze kunnen soms zo "gevoelloos" over komen, zo feitelijk reageren. Hier ook toen ik zei dat ik me zo rot voelde niet meer zwanger te zijn etc... Reactie man, we gaan toch weer opnieuw proberen... Zucht, dat helpt echt niet zo een antwoord. Ik heb ooit eens een stuk cabaret gezien, mannen van Mars, vrouwen van Venus.... Zo herkenbaar Je vroeg hoe de nacontrole was, nou die heeft eigenlijk vooral tot komende donderdag onzekerheid gebracht. De gyn dacht nog een stukje weefsel te zien ( mag niet schelden dus doe dat dan ook maar niet), dus dat is erg onzeker nu. Komende donderdag moet ik opnieuw voor een echo ik dacht echt zo, ga erheen om daarmee te horen dat alles lichamelijk klaar is maar nee..... En ze adviseerde 2 - 3 cyclussen eerst af te wachten. Ik weet dat het een advies is maar zal toch niet voor niks zijn denk ik dan.
Hey Mir, Tjeej balen zeg! Bloed jij ook nog steeds? Of wil t juist maar niet bloeden en dat t daarmee blijft zitten? Ik heb n ingreep gehad. T heeft n naam, en ik weet t niet meer. He wat stom dat ik dat niet onthouden heb. Ze zijn in elk geval met n camera naar binnen gegaan. Daardoor konden ze heel gericht t stukje weefsel soort van weg zuigen waarmee ze de baarmoeder niet beschadigd hebben. Daardoor weten ze ook dat t schoon is. Ik kreeg geen narcose, maar werd op t randje van gehouden. Ik kreeg er niets van mee, maar was wel snel weer wakker. Ik wil ook geen curettage, maar dit viel echt super mee! Ik heb er ook geen pijn aan over gehouden. T bloeden is ook aan het minderen nu. Zou dat ook niet n optie voor jou zijn? Of is t weefsel daar te klein voor? Bij mij was t wel 1,1 tot 1,6 cm groot. Wat niet groot is, maar wel groot genoeg voor zo'n ingreep.
Zou even niet weten hoe dat heet wat jij bedoeld maar belangrijkste is dat het je geholpen heeft! Ws heb je dan dormicum gehad om te laten slapen. Ik vloeide niet meer van de currretage, na 1,5 week was bloeden gestopt, en nu een week geleden eerste menstruatie gehad en nu bleek dus die twijfel aan de hand van de echo. Ik vroeg wat er dan evt gedaan moest worden en toen zei de gyn dat ze dan eerst drie cyclussen afwachten of het dan inmiddels eruit is ja of nee.... Echt raar.
Ik vind dat we raar hoor. Ze zeggen we inderdaad dat sommige restjes met de eerste menstruatie mee kan komen. Maar hier hebben ze echt niet gezegd dat het meerdere menstruaties kan duren en dat heb ik hier ook nooit gelezen. Dus ik zou toch nog eens overleggen hoor!
Ja dat vind ik eigenlijk ook. Bij mij zei de gyn dat ik t al heb afgewacht en dat ik cytotec heb gebruikt met onvolledige miskraam als gevolg. Ik mocht van hem kiezen en hij legde wel uit wat de percentages waren van vrouwen die uiteindelijk alsnog curettage nodig hebben. Hij heeft er zelfs alles aan gedaan om voor m'n reis n last minute ingreep te organiseren! Ik had eerder ook eigenlijk vrijdag mijn echo, maar t voelde maandag al niet goed en heb gebeld, kon gelijk terecht. Dus als iets niet goed voelt, bel dan. Ik ben wat dat betreft enorm bevestigd dat luisteren naar je lijf heel helpend is.
Gember wat fijn dagen curretage niet was. Een hele fijne reis gewenst! Mir wat vervelend ze dat je nog niet schoon bent. Weet je hoe groot het is? En ik neem aan dat je wel gewoon zwanger mag proberen te worden? Een curretetage is best wel een ding en maakt je lijf ook weer in de war (plus het risico op infectie of verklevingen) dus ik zou er persoonlijk voor kiezen dat als je hcg uit je lijf is en je gewoon een eisprong krijgt het af te wachten, maargoed dat ben ik. Jij had niet getest toch sinds miskraam om te zien of het hcg weg is? Bij mij bleef de test positief tot het stukje weefsel van een cm er uitkwam en nu is ie bijna negatief (nog mini tuurstreep). Ik heb mn hcg ook vrijdag laten prikken dus ik ben benieuwd. Als er bij mij nog wat zit, maar m'n cyclus komt verder wel op gang dan wil ik ook even afwachten. Maar dat komt ook omdat ik zelf erg bang ben voor de mogelijke consequenties van curretage ondanks dat het een kleine kans is. Sterkte, kan mij voorstellen dat dit niet helpt bij je verwerkingsproces...
Bij mij ging het wat anders dan ik meestal lees Bubbels. Ik werd de eerste twee keren ongesteld bij negatieve test. Dat was na 3,5-4 weken. Nu werd ik ook na vier weken ongesteld maar was m'n test nog niet negatief. Als antwoord op je andere vraag, meestal komt de cyclus weer op gang bij het verdwijnen van hcg maar er zijn altijd uitzonderingsgevallen natuurlijk. Hopelijk heb jij snel weer een normale cyclus. Zijn jullie er al uit of jullie er weer voor willen gaan?
Bubbels het is raar maar waar, ik zei ook al meteen dat ik het raar vond dat als het zo zou zijn er nog meerdere cyclussen gewacht wordt met een plan van aanpak. Maar dat was hoe het altijd ging, vertelde ze me. Dat het lichaam het er in die tijd vaak zelf uitwerkt. Gember hier ook eerst cytotec met incomplete miskraam als gevolg en dus alsnog gecureteerd en dat is nu dus misschien niet volledig geweest. Dus die twee dingen zijn allebei al gedaan. Maar weet dat het mensenwerk is maar denk als donderdag blijkt dat het toch zo is, ik bang ben dat ik boos wordt. Vond de currretage zo eng, zeker met de keizersnede die ik heb gehad bij de geboorte van mijn dochter. Hierdoor was verhoogde kans op perforatie bij currretage. Hoe is het nu met jou? Is je bloedverlies nu al aan het minderen? Een hele mooie vakantie gewenst alvast! Frummels, wanneer was er bij jou wat achtergebleven, en dat kwam met de eerste menstruatie eruit? En hoe groot was dat? Was dat ook na al een currretage te hebben gehad of na spontaan loskomen of cytotec? ik heb inderdaad niet getest na miskraam. Ze heeft niet gezegd hoe groot het is, ze wilde eerst over 5 weken afspreken na volgende cyclus maar heb gezegd dat ik dat te ver vond en nu had een andere gyn plek donderdag, kijken wat haar bevindingen zijn. Wat ik begreep was het dus beter af te wachten 2-3 cyclussen voor weer zwanger te proberen te worden. Ik weet het ook niet wat nou goed is of wat niet, vind het maar gedoe allemaal.
Bij mij was het vruchtje er uitgekomen na cytotec behandeling. Mijn test bleef lang positief dus toen was ik al bang dat er nog wat zat. Dat klopte, was te zien op de echo en toen is er bij mijn volgende menstruatie (4 wk na miskraam) een stukje weefsel uitgekomen van iets meer dan 1 cm. Daarna geen echo meer gehad maar m'n test loopt wel verder af dus ik hoop dat ik nu schoon ben. Mijn advies zou zijn, doe een (goedkope) zwangerschapstest, dan weet je hoeveel invloed het restweefsel heeft op je lijf en is een keuze wat te doen misschien ook makkelijker te maken?