December miskraam, op naar 2017

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Frummels, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Wauw wat super fijn! Ik snap dat je voorzichtig bent met de vreugde, maar we gaan duimen voor een mooie zwangerschap deze keer!

2. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Frummels fijn dat de 1e stap is gezet! Zal wel raar zijn cyclus over slaan maar het is voor een goed doel :)

Tout hahaha tuurstreepje my ass dat is al een hele mooie streep!!! Ben je dan ergens in oktober uitgetekend?? Super leuk voor je!!!! Vindt je het spannend of voelt het goed?

3. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Haha.. My ass.... Snap het helemaal, ik was al druk op zoek naar een tuurstreepje maar die was niet te vinden. Ze zal dan rond 16 oktober uitgerekend zijn als ik terug reken naar de zwangerschap van mijn dochter. Ik testte toen 25 januari positief en was 4 oktober uitgerekend :)

4. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Whoooeeei Toute, wat een prachtige streep! Alvast een voorzichtige felicitatie 😁 Dat ons forum hier maar snel heel veel zwangeren mag krijgen!

Frummels, dat klinkt als een prettig bezoek aan Gent. In ieder geval vast veel duidelijkheid.

5. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Tout zou wel leuk zijn als we van samen in de juli club naar samen in de oktober club gaan :p
    Nee hoor, zal wel niet zo zijn want ik ben er nog steeds niet uit wat we nou willen. Irritant wel!

6. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    #326 Mir78, 7 feb 2017
    Laatst bewerkt: 7 feb 2017
    Cindy, Wat lastig hé als je dan hoort dat een stel ongepland zwanger is terwijl je zelf in zo een heel traject zit en recent nog een miskraam hebt ondergaan. Zo kijk ik altijd het programma " vier handen op 1 buik" , veelal ongepland en vaak tienermoeders die hun leven totaal niet op de rit hebben en maar wat doen

Frummels, fijn dat je test nu ook weer negatief was. Prettig dat je een goed gevoel hebt over Gent, fijn dat zaad van man goed was, alvast 1 ding uitgesloten. Dat dunne baarmoeder slijmvlies, is daar ook iets tegen te doen of zijn daar die progesteron pillen ook o.a voor? Gelukkig kunnen de afspraken vrij spoedig al en hoef je maar 1 cyclus over te slaan.

Bubbels wat lastig als je niet weet wat je wil, lijkt me ook moeilijk om een keuze te maken. Gebruiken jullie nu anticonceptie tot jullie eruit zijn?

7. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Nou Mir, was net ook weer een goede aflevering. 17 jaar en niet weten wie de vader is... gelukkig was ze wel liefdevol naar het kind toe.
    Maar de gunfactor speelt bij mij ook wel een rol. Als ik weer eens nieuwe zwangerschapsaankondigingen hoor dan denk ik ook vaak dat ik het een ander (of mijzelf haha) iets meer gun...

8. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Lastig soms heb die aankondigingen. Ik gun het ze van harte maar mijzelf ook. Vindt het nog lastig een weg te vinden in de omgang met zwangeren enzo.

Had vandaag huisarts aan de lijn die belde hoe het ging. Dan merk ik dat het toch wel hoog nog zit. Of in iedergeval snel omhoog kan komen. Al heb ik gelukkig niet meer dat het me te pas en onpas overvalt.

Wel tof alweer een eerste zwangere onder ons! Mag je nu ook eerder op echo?

9. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Oh echt, gelukkig liefdevol maar echt, zo gaat je dus met jezelf om, zwanger worden van een one night stand.

10. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Wat netjes zeg bubbels dat de huisarts nog belt om te vragen hoe het gaat. Meid dat het nog snel omhoog komt is helemaal niet gek, wat is nu een maand na zoiets ingrijpends en dan ook nog die onzekerheid en keuze waar jullie voor staan.

Ik kan ook slecht het omgaan met zwangerschaps aankondigingen merk ik, ik vind dat wel lastig want zo ben ik normaal niet maar een miskraam ervaren doet je toch anders in het moment zetten

11. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bubbels, ik vind het ook heel netjes van je huisarts dat deze je belt om te vragen hoe het gaat, lief ook. Toch een teken dat ze aan je denken.

Hier nog iemand die af en toe nog moeite heeft met zwangerschaps aankondigingen. Afgelopen week kwam mijn schoonzusje langs en die besloot doodleuk te vertellen hoe een vriendin van haar totaal ongepland zwanger is geworden, nog thuis woont en in een relatie zit dat volgens mij net over was. Ik betrapte me later dat ik erg koeltjes reageerde en vervolgens tegen vriendlief heb lopen klagen ("Waarom moest ze dat nu zo vertellen? Wat moet ik met die informatie?"). Op dat soort momenten merk ik nog goed dat het verdriet er nog steeds zit. Ik had echt zoiets van, bah wij willen het zo graag en raken ons kleintje kwijt en iemand anders telt geheel ongepland aan.
    Uiteindelijk is het van mij geen afgunst, of wat dan ook, maar van mijn naaste omgeving kan ik het blijkbaar nog niet goed handelen.

12. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de lieve reacties! Zou leuk zijn als er meerdere zouden volgen voor oktober.

Over het streepje: ze hadden geen gewone testen meer in de winkel, alleen de "early" predictors, die heel gevoelig zouden moeten zijn. Er stond op: vanaf 4 dagen voor NOD te gebruiken. Vandaag is dus mijn NOD, dus ik had eerlijk gezegd wel een superstreep verwacht icm met die extra-gevoelige test. Voor alle duidelijkheid, het is het streepje links van die hele duidelijke knalroze streep he. Maar anyway, vond jullie reacties echt super tof en lief, en ben zeker ook heel blij, maar houd even een slag om de arm. Ik wil even kijken of de streepjes gaan oplopen.

Voor wie het vroeg: nee, ik "mag" niet eerder langskomen voor een vroege echo, dat vindt mijn gyn niet nodig. Aan de andere kant, bij haar is het standaard om bij 8 weken de eerste echo te doen (of je nu een geschiedenis hebt of niet), dus in die zin mag ik toch wel eerder dan normaal langskomen.

Frummels, fijn dat er schot in de zaak zit EN dat je maar 1 cyclus hoeft over te slaan.

13. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    #333 Mir78, 8 feb 2017
    Laatst bewerkt: 8 feb 2017
    Oh Jairy, ook zo " fijn" dat je schoonzus je dat dan even gaat vertellen. Begrijp ook nooit zo goed dat mensen denken dat je op zulke verhalen zit te wachten na net een miskraam te hebben mee gemaakt. En daarbij is 99 procent betrouwbaar qua anti conceptie.... Die 1 procent.... Of de cijfers kloppen niet want je hoort het zo absurd veel tegenwoordig of ze springen onzorgvuldig met anticonceptie om of kiezen stiekem bewust en doen alsof het een ongelukje is.

Toutepetite, ja het streepje links van de donkere ja... Een streep dus. Hoe dan ook ben je zwanger, anders zou er geen streep zijn. ;). Nu is het vooral duimen dat deze op gaat lopen dus met 48 uur zou hij weer wat donkerder moeten zijn. En wat die Early test betreft daar had mijn verloskundige het toevallig nog over. Er zijn idd mensen waarbij hij eerder dan NOD aanslaat maar daardoor is het cijfer van miskramen ook gestegen omdat het vaak tot NOD mis gaat maar dan wel al een positieve test hebben. Voorheen waren die testen allemaal niet positief geweest zeg maar, ze vond die Early testen dus geen vooruitgang. Van welk merk is deze test? Is het zo een dipstick of heb je het staafje uit een cassette gesloopt?

14. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Haha, nee hoor, ik heb helemaal niks gesloopt, ze waren al zo (dip sticks inderdaad, van Verity).

Hmmja, ik heb vanochtend weer zo'n early test gedaan (heb nog steeds geen gewone test in huis), en het streepje is helemaal niet donkerder dan gisteren. Vandaag is het dus al NOD+1 en het was met ochtendurine, dus had wel gehoopt op een donkerder streepje. Voor nu ga ik het laten rusten, en overmorgen weer testen om te zien of het wel oploopt. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden!

15. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Hcg verdubbeld in 48 uur, dus beste idd even wachten tot overmorgen ochtend. Oh wat lastig weer hé, dat eerste periode geneuzel van oplopende testen en weer testen etc. Ik ga voor je duimen.

Hier vanmorgen getest, wel een witte test. Voelt raar om een test te doen om zeker te zijn dat hij wit is.... :(

16. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Hee meiden, ik ben weer even een tijdje afwezig geweest. De dag nadat ik het positieve nieuws kreeg dat mijn baarmoeder er goed uit zag en dat we er weer voor mochten gaan, ging mijn buik ivm mijn vroegere operaties opspelen. In het weekend op de Spoedeisende Hulp beland en er was een verblijfscatheter in mijn blaas geplaatst, waarna ik enkele dagen later bij de uroloog zou moeten verschijnen. Helemaal de balen in natuurlijk, en toen bleek ook nog dat die enkele dagen, anderhalve week werd, vanwege drukte bij de uroloog. In de tussentijd dus helemaal niet kunnen klussen, maar gelukkig is het vandaag eindelijk weer allemaal zo goed als verholpen. Ik zit nu op CD 15, dus hoop dat we nog op tijd gaan zijn nu.. Geen vertrouwen in deze ronde, dus..

Mir, hoe is het met je? Had je binnenkort nou nog een afspraak? Wens je veel sterkte, k.tbericht zeg!!

Toutepetite, wauw, ik denk dat we allemaal voor je duimen! Fijn hoor. Maar, toch weer stom dat we weer zo in die onzekerheid van klussen, wachten, testen, wachten zitten hè.. Blegh..

Frummels, fijn dat je een goede afspraak gehad hebt! Hoop echt dat dit je gaat helpen!

Jairy, fijn dat je menstruatie weer in een goede cyclus lijkt te zitten. Maar, we gaan nu misschien meer op een NOD groepje lijken, dus hopen we geen rood meer te zien! Succes deze ronde!

Op FB zag ik een aankondiging over iemand die begin september is uitgerekend. Dan denk ik ook, wauw, kunnen zij dat al plaatsen? Dan had ik het dus al helemaal erop kunnen hebben, als alles goed gegaan was.. Dat vind ik wel weer confronterend.

Positieve gedachten meiden, daar gaan we voor!!

17. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Jeetje ladybird dat is niet niks, al die tijd met een Catheter moeten lopen? Heb je deze gevolgen van eerdere operatie vaak? Lijkt me echt goed balen. Fijn dat nu weer beter gaat en hopelijk op tijd voor je ei! Gebruik je ovulatie testen?

Ik heb morgen weer de echo, ben benieuwd.

18. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Tout misschien ben je een middag tester die testen moet je niet met elkaar vergelijken.

In mijn beleving is iedereen die zwanger was tegelijk met mij gestopt. Soms zie ik dan weer iemand en dan denk ik sjee die is nu inderdaad uitgerekend nu ipv 35 weken toen. Gek hoe dat werkt in je brein.

Lady wat naar joh! Ben je mooi klaar mee... hopelijk tref je je ei nog wel :)

19. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Nee, normaal heb ik er weinig last van, en precies nu we dachten even niet naar het ziekenhuis te hoeven, tenzij er weer 2 streepjes te zien zouden zijn, gebeurt dit.. En dan is het dubbel balen als het ook nog eens tijdens 'klus'week is. Hoop echt dat ik weer een wat langere cyclus heb, zoals meestal. Dan heb ik nog kans mijn ei niet gemist te hebben :)

Gebruik geen testen oid. Wil ik nog niet aan, en vooral manlief wil het 'spontaan' houden. Eh tja.. :p

Succes morgen, Mir!

20. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Een ovulatie test doen zonder dat hij het weet en dan spontaan verleiden is ook spontaan toch ;). Nee grapje hoor. Was je met de vorige zwangerschap snel zwanger?

Deel Deze Pagina