December miskraam, op naar 2017

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Frummels, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Het zijn duidelijke strepen Toute! Had je de vorige keer wel dikke strepen? Bubbels, klinkt inderdaad goed om schoon schip te maken!
    Ik had altijd een cyclus van 31 dagen. Dus dan zou aanstaande donderdag ongeveer mijn eisprong zijn. Maar geen idee of deze cyclus anders is, omdat ik nu pas 6 weken na de curretage ongesteld was geworden. Ik hoop dat mijn vruchtbare slijm zich goed laat zien als signaal

2. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik ben na 5 weken en 1 dag ongesteld geworden. Meestal zat ik tussen de 27 en 30 dagen dus valt op zich reuze mee. Behalve dan dat mij ei veel later was althans als er echt iets gesprongen is. Ik denk het namelijk niet omdat ik er pas een paar dagen na zat en nu al zo ongi.
    Benieuwd of ik volgende ronde wel een ei heb. Als de volgende cyclus ook wat langer is dan zal het eind februari zijn.
    Ik hoop idd ook dat mijn lijf het last merken!

3. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Nou mijn temperatuur ging alle kanten op en had paar dagen terug ook al wat bloed. Dus in een ei deze ronde had ik weinig vertrouwen dan liever schoon schip. En bovendien heb ik dan nog even tijd om na te denken wat we willen..

4. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Mir, we vinden het zeker spannend! Voor ons was het wel meteen een keuze waar we het beide meteen overeens waren, de wens voor een kindje samen was groot en nu natuurlijk nog groter.

Mag je er nu wel voor gaan? Of moet je sowieso weer wachten tot de echo over 6 weken?

Bubbels wat fijn dat je ongesteld bent geworden!

Tout, ik vind je testjes er mooi uit zien hoor! Hoe voel je je verder?

Hier krijg ik dadelijk bij een nieuwe zwangerschap al een vroege echo en daarna mag ik elke week voor een echo komen, puur en alleen om even te kijken of alles goed gaat en het hartje nog klopt. Ik ben best blij met deze planning want ook al bied het niet direct zekerheid, het geeft wel geruststelling als we telkens even mogen kijken of alles goed is.

Ondertussen zit ik alweer op CD7, mijn ongie was na 4 dagen weer over, al verloor ik gisteren nog wat spottingen en vanmorgen ook nog een heel klein beetje. Over twee dagen mogen we weer aan de slag met ovutesten, ben toch wel weer benieuwd. :)

5. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Spannend Jairy! Jij hebt ook vrij korte cycli he, zoals ik. Ga je je eisprong rond Valentijn hebben? ;)

Ik voel me goed, dankjewel! Maar heb geen symptomen, de vorige keer wel. Ben natuurlijk superblij met de positieve testen, maar houd veel meer dan de vorige keer een slag om de arm. Logisch ook. Heb bijvoorbeeld nog geen behoefte om mee te schrijven met 'mijn' bevallingslijst. Dat was de vorige keer wel anders. Het komt wel weer terug!

6. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Klopt inderdaad, Toutepetite. Mijn cyclus ligt gemiddeld rond de 26 dagen (vorige ronde 24) en ik heb m'n eitje vrijwel haast standaard op cd13. Menstruatie is hier meestal ook maar 3/4 dagen.
    Als ik van hetzelfde uit kan gaan verwacht mijn eitje nu rond de 17de, dus iets na Valentijnsdag en een extra gelegenheid om die dag extra gezellig te maken haha.

De symptomen zullen vast snel volgen, al kan ik wel begrijpen dat je een slag om de arm houd. Langzamaan komt alles geleidelijk aan wel terug, alles gaat in stapjes nu. (;
    Heb je de vk al gebeld, of wacht je nog even?

7. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Snap ik helemaal ! Misschien komt t na de 1e echo wel. We duimen allemaal met je mee :)

8. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Jairy, zo'n korte cyclus lijkt me wel ideaal. Dan hoef je niet mega lang te wachten op een nieuwe kans. Ik zit vandaag op cd 13, maar nog geen tekenen van een naderende eisprong. Hoop toch wel dat ie deze week komt en mijn lichaam gewoon weer op orde is.
    Toute, logisch dat je een slag om de arm houdt. Hoe voelt het intuïtief?

9. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Net nacontrole gehad. Ze verwacht dat mijn cyclus weer snel normaal zal zijn aangezien ik 5 weken na bevalling weer ongi was. Kans op herhaling blijft vooralsnog 1 procent dus voor de gyn geen beletsel om er weer voor te gaan. Toch wel raar om dat zo te horen.... nu eens zien als ik over week of 2 een ei heb of we dat ook daadwerkelijk aandurven

10. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Jaa spannend hoor Bubbels. Dubbel allemaal he... je wil niks liever dan zwanger zijn, maar dan wel met de zekerheid dat het dit keer goed gaat.

Ik zit op cyclusdag 14, heb een ovulatietest gedaan maar die gaf echt een heel licht streepje. Dus ik moet nog even geduld hebben.
    Ik gebruik de kruidvat testen. Geven die altijd een licht streepje aan of heeft 1 van jullie wel eens gehad dat het test venster helemaal wit blijft? Ik weet eigenlijk niet of een licht streepje betekent dat de LH zich langzaam aan gaat opbouwen of dat je altijd lichte LH streepjes plast...

11. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Meestal geven ze altijd wel een streepje, je hebt altijd wat lh in je lijf. Een streepje zegt dan ook weinig over een naderende ei sprong. Maar goed wat vandaag niet is kan morgen maar zo komen! Hoe laat was je cyclus vorige ronde en hoe is ie normaal?

12. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bubbels, wat fijn dat de nacontrole goed was! Het lijkt me inderdaad wel heel erg dubbel, maar ook weer spannend! Ga je ovutesten gebruiken of kijk je het gewoon aan?

Lola, ik vind mijn korte cyclus ook best wel prettig, zou er niks aan willen veranderen want het scheelt inderdaad soms het lange wachten ( al lijkt dat gevoelsmatig niet zo haha).
    Hier geven mijn ovutesten ook altijd lichte streepjes, maakt niet uit welk merk. Voorheen gebruikte ik ze van de Big Bazar en daar had ik ook lichte streepjes voor de piek, bij die van de action ook en nu gebruik ik de dipsticks van zwanger & kids en vanmorgen stond ook daar een licht streepje op. Bij mij lijken ze vaak wel iets op te lopen wanneer ik erg dicht op mijn lh piek zit, maar dat hoeft niet. Ze kunnen ook zomaar ineens knallen.

13. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Mijn eisprong is redelijk voorspelbaar en ivm vruchtbaar slijm zie ik 'm ok aankomen. Daarbij genomen dat we eens per zoveel dagen sowieso wel seks hebben maakt dat ik niet ga testen, mis m toch niet;). Wel spannend hoor haha zit nu pas op dag 4 en ben nog ongesteld maar over een ruime week wordt 't weer serieus business. En dat terwijl ik vorige keer dacht dit is de laatste keer ooit op voor een baby. Maar het is zoals het is dus frisse moed er weer voor gaan!

Ik merk dat ik me steeds weer sterker voel lichamelijk maar ook geestelijk. Al zat ik vandaag soms met een bibberend stemmetje. Hoe is dat bij jullie?

14. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Spannend allemaal hoor, voor bijna iedereen intussen! Ik zit op het wachtbankje, sinds ik weer wat mobieler was, wel nog goed gebruik gemaakt van deze maand denk ik. Heb geen testen gedaan, maar vaak zie ik wel aan slijm hoe het ervoor staat. Raar hoor, straks weer de vraag: afwachten of al testen? Blegh..

Vorige week begon er een nieuwe stagiaire op mijn werk. Een andere collega vroeg hoe het met me ging, en hoe de nacontrole was. Dus dat nieuwe meisje vroeg wat er aan de hand was, en eigenlijk zonder nadenken gooi ik er meteen uit dat ik pas geleden een miskraam gehad heb. Zij schrok daar best van, toen dacht ik, oh ja het is best heftig ja. Het lijkt allemaal alweer lang geleden, en soort van ver van m'n bed show. Heel gek. Alsof het niet over mezelf gaat.

Maar ja, wachtbankje dus. Eigenlijk 2 weken rust, maar zo voelt het niet. Ik hoop er zo op, echt niet goed. Heel veel hoop, maar weinig vertrouwen. Kunnen we snel 2 weken verder zijn??

15. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ladybird herkenbaar hoor! De gyn vroeg vandaag hoe ik de bevalling ervaren heb en toen zei ik ook net pt het het verhaal van iemand anders is... toch raar soms te bedenken dat dat allemaal ons is overkomen.

16. mama v yannick

4 nov 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha meiden wat fijn om jullie hier weer te vinden na deze verdrietige tijd! Ik heb in dec ook m'n laatste MK gehad en ben daarna door de medische molen gehaald. Zoals de verwachting al was is er niks uitgekomen en hebben wij weer groen licht gekregen om er weer voor te gaan. Spannend weer! Deze keer nogmaals proberen en mocht het dan weer fout gaan dan kunnen we eens kijken naar de opties van bloedverdunners. Dit voordeel weegt overigens niet op met de nadelen volgens mijn gyn aangezien er niks uit m'n bloedtesten is gekomen. Kort samen gevat....waarschijnlijk gewoon dikke pech 2x de kans op een gezond kindje en een voldragen zwangerschap is nu op 80% geschat dus we gaan er weer voor.... hopelijk snel goed nieuws en dat het deze keer maar zo mag blijven

17. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Spannend mama van Yannick, 2x pech is wel moeilijk te bevatten he.
    Bubbels, ik voel me ook wel beter. Zo langzamerhand ben ik alweer net zo lang niet zwanger dan dat ik wel wist zwanger te zijn. Dat went ook wel weer. Toch denk ik nog elke dag, vandaag was ik eigenlijk 19 weken...

Ik merk vooral dat wanneer ik wat chagrijnig ben het verdriet en de onmacht me weer bekruipt. En dan voelt het weer even zo oneerlijk dat ik/wij nog met lege handen staan.
    En dan heb ik zooo geen zin om weer met die stomme ovulatietesten te kl*ten en nu weer te moeten wachten op mijn eisprong (grrr waarom komt ie niet gewoon op dag 14).
    Klinkt allemaal heel negatief, maar het valt eigenlijk best wel mee in het dagelijks leven ;)

18. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Jup lola zelfde hier hoor. Als ik moe ben of chagrijnig of wat dan ook besluipt het verdriet me en dan kan ik het ook niet tegen houden. Maar dat zijn nog maar momenten en geen dagvulling meer.
    Ik zit pas op cd 5 dus ik geniet nog even van de status quo haha

19. LadyBird90

LadyBird90 Bekend lid

10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Lola, hier precies hetzelfde ja. Stomme testen, stom wachten, stom gedoe! Waarom lukt het bij heel veel vrouwen wel gewoon zonder gedoe? Zo ongezond leef ik toch niet? Wat doen zij nou beter dan ik? Ja Facebook, die advertentie van de 9-maandenbeurs heb ik nu wel gezien. Jup.. Weet er alles van..

* negatieve modus UIT *

Gelukkig is dat inderdaad, zoals Bubbels zegt, geen dagvulling meer. Alleen nog slechte momenten. En dan vind ik het lastig om daarmee om te gaan, ik wil er niet meer bij stil staan. En ik wil verder niemand ermee lastig vallen, dus dan hou je het maar voor je.

* positieve modus AAN *

Mag ik al testen? ;)

20. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Haha Ladybird wat herkenbaar zeg!
    Zo irritant die 9 maanden beurs reclames! En dan al die stomme mensen die op Facebook bekend maken dat ze in juli of augustus papa of mama worden, grrrr ;)

Hopelijk snel goed nieuws voor iedereen hier!
    Daarover gesproken... Toute, hoe gaat het met jou? Heb je al knaltesten?

Deel Deze Pagina