Cindy, heeft je menstruatie al meer doorgezet? Bubbels, hoe staan jij en je man nu in het benittten van de eisprong? Welke afwegingen spelen daarbij een rol? Toute, krijg je al wat meer vertrouwen? En met de rest? Iemand nog tips hoe de wachtbank tijd door te komen 🤔 Oh ja 'let it go...' ga mijn best doen haha
Hahaha mijn dochter zou idd Let it goooooo zingen voor je Nou die 25 procent speelt me parte en de mening van mijn omgeving. Ik denk dat mijn lijf zich langzaam klaar maakt voor ei maar heb het nog niet on beschermt durven doen vind het zo lastig!!
Ha meiden, daar ben ik weer. Is even terug lezen en reageren, wat is er veel gekletst, gezellig hoor. Cindy wat een tegenvaller dat de waardes nog afwijkend waren, je dan vrij snel die menstruatie hebt waar je op hoopte en loopt dat ook weer raar, vervelend zeg. Is er inmiddels een goede menstruatie of morgen weer contact met de gynaecoloog? Ladybird op het wachtbankje, super spannend meid. Duimen draaien voor je. Toutepetite, wat een super mooie knalfeest. Knap dat je een week hebt kunnen wachten met testen, daar zou ik echt te ongeduldig voor zijn. Gefeliciteerd meid, nu kan je er niet meer omheen hé en kan je mooi het lijstje invullen als eerste zwangere in deze club. Dat maar vele moge volgen. Frummels, lijkt me wel lastig in de wachtstand of lukt het wel nu je weet dat er een plan aan zit te komen. Is over drie weken alle uitslagen en een plan voor de weg naar een goede zwangerschap? Lola en Jairy, ook jullie op het wachtbankje, dat worden spannende weken hier met alle testers, ook voor jullie duim ik! Bubbels, wat moeilijk meid dat jullie niet goed weten er voor te durven gaan, snap het uiteraard, maar denk dat je daar zelf ook wel onrustig van wordt. Hoe staat je man erin? En de omgeving, zijn die meningen nog wat toevoegend in positieve zin? Het is wel goed dat je er open over bent maar zoveel mensen, zoveel meningen is lastig.!
Nou dat is het precies mir je slaat de spijker op zijn kop. Want het enige wat me nu nog tegen houd is de mening van andere.. wat 'als het weer mis gaat. Zegt iedereeen dat ik zei het toch? Dat houd me tegen.....
Wat irritant bubbels, dat mensen in je omgeving denken HET juiste advies te hebben, terwijl ze niet in jullie schoenen staan. De kans dat het wel goed gaat is ook groot, zien ze dat ook of zien ze alleen beren? Staan de mensen die jullie het meest naast staan wel aan jullie kant en zullen zij er voor jullie zijn als dat nodig zou moeten zijn?
Hier het gevoel dat mijn lijf nog helemaal niet op orde is sinds de miskraam. Sowieso de vraag natuurlijk wat de echo op 23 maart gaat uitwijzen betreft die cyste. We hebben besloten sowieso tot die tijd er nog niet voor te gaan, we willen eerst wat meer duidelijkheid. Nu had ik bedacht dan in ieder geval wel mijn cyclus te gaan volgen met ovulatietesten, kijken of dit lijkt te kloppen.... Nou klopt dus geen snars van. Wel een test gehad die positief leek, echter de digitale cb bevestigde het niet en gaf aan geen LH piek... Volgende dag was de test alweer stuk lichter, heb ik in die 24 uur geen vruchtbaar slijm gezien, geen ovulatie pijn of andere symptomen gehad van een eisprong. En als het al een piek was was deze wel heel erg kort. Met de echo van 9 februari zei de gyn wel dat het baarmoeder slijmvlies erg dun was maar dat kon met de periode in de cyclus te maken hebben....heb echter nu toch wel twijfels over het herstel van mijn lichaam. Hou ik vocht vast, en hoe ik ook mijn best doe af te vallen, er gaat niks af. De testen gebruik ik al een tijd, ook voor de andere keren dat ik zwanger werd. Het vroege tijdstip van testen heb ik eigenlijk altijd gedaan en de pieken klopte toen. Ik ga regelmatig snachts eruit om te plassen, in ieder geval 1x, maar meestal 2 tussen 00.30 uur en 6.30 uur. Dit waren mijn testen. De "piek" was op cd 19. Ik blijf nu doortesten tot menstruatie om te zien wat er verder gebeurd.
Mir, lastig als de symptomen er opeens niet zijn of niet matchen met de testen. Kan de piek ook 's nachts zijn geweest? Mijn piek was deze maand ook erg kort. Bubbels, lastig al die meningen. Uiteindelijk blijft het natuurlijk jullie keus. Bij ons speelt ook wel dat we het veel langer stil willen houden een volgende keer (op wat gezinsleden na). Dat we in ieder geval een goede nipt en 12 weken echo hebben. Het liefste houd ik het dan tot een week of 15 stil. Maar of het lukt om mijn buik te bedekken... afgelopen winter droeg ik een sjaal die mijn buik wat bedekte. Maar ja als we komende maanden zwanger worden gaat dat natuurlijk lastiger.
Lola, tja blijft altijd gissen, maar ook snachts niks gemerkt, geen pijn, geen slijm. Ben snachts ook altijd wel paar keer wakker en zou ik het gevoeld / gezien moeten hebben. Sowieso een verandering van slijm rondom die dag, maar 0,0. Ik kan me voorstellen dat je het nu langer stil houdt, wij ook tot in ieder geval twaalf weken en een goede nipt. Lola, ze ag je bij jou zo vroeg al een buikje dat je het verbloemde met sjaal? Dan ben jij heel erg slank ws.
Nou mir die 2e test knalt wel!! Raar dat cb dat niet bevestigd. Wel benieuwd wat je ngesteldheid dan doet of die na dag of 16 na die piek komt. Lola ik wil het ook langer stil houden hoor geen zin in meelijdende blikken van waar ben je mee bezig. De meeste direct bij ons zouden snappen als we er weer voor gaan. De mensen die verder wet staan vinden de uitslag in juli afwachten beter. Maar ja en dan? Krijgen we 25 procent te horen geven ze dan weer fraai advies over wel of niet en zo ja via de mmm of niet? Nee denk het niet want dan weten ze niet wat te doen. Dus dan denk ik houd dan ook nu je mond. Ik had de laatste zwangerschap trouwens echt heel snel een buik met 6 weken al maar dat waren ook heel erg mijn darmen die lastig deden
Lastig Bubbels, ik zou vooral jullie eigen gevoel volgen. Jullie moeten je er goed bij voelen. Hier goed nieuws voor nu. De ongi is niet verder doorgebroken.. maar...We hebben overleg gehad met de arts en we mogen door met de hormonen. Volgende week maamdag krijgen we een echo. Er mag geen eigen ei gaan rijpen en het baarmoederslijmvlies moet dikker worden. Als dit beide goed gaat mogen we door voor de ontdooiing van onze embryo. Dus nog heel wat stappen te gaan maar voor nu goed nieuws dat we door mogen gaan met de medicatie
Toute, jaa, dat is echt geen tuurtest meer natuurlijk, hoe voel je je nu? Gefeliciteerd! Wat spannend! Heb je al Eem afspraak gemaakt? Mir, inderdaad, er lijken toch positieve tussen te zitten. Gek van je cb dan. Sterkte met wachten tot 23 maart, maar misschien ook wel een goede gedachte om eerst eens in kaart te brengen hoe je lichaam het oppakt. De tijd zal het leren Bubbels, het blijft lastig denk ik, die anderen staan niet in jullie schoenen. Er zullen misschien altijd mensen blijven die denken het beter te weten. Maar je zult toch van jezelf uit moeten gaan, en niet van anderen. Het is jullie leven. Maar dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, dat begrijp ik. Sterkte. Cindy, goed nieuws zeg! Spannende tijd voor de boeg. Succes de komende week tot aan de echo Lola & Jairy, hebben jullie al een remedie gevonden om het wachtbankje aangenamer te maken? Ik werk deze weken wat meer, dat helpt wel, haha. De afgelopen 4 dagen gewerkt, vandaag een dagje vrij en de komende 3 dagen mag ik weer. Dus dan is het vrijdag, en dan maar eens kijken of ik me dan nog steeds kan inhouden, haha!
Ik ga me trouwens wel steeds meer inbeelden. Ik slaap slecht, droom veel, af en toe menstruatiekrampen, donkere tepels. En dan sla ik mezelf weer voor m'n kop, ophouden nou, slaat nergens op. Toen ik zwanger was, voelde ik niets. Dus klaaaaar, hoofd. Grr..
Haha irritant hoe je lijf een loopje met je kan nemen hé? Maar denk maar zo jullie zitten tenminste al op t wachtbankje ik moet eerst maar eens zien een ei te pakken te hebben. Cindy fijn dat je door mag ook al duurt alles nog even je bent er iig weer actief mee bezig ik duim dat alles goed gaat!
Bubbels, hoe spot jij je ei? Temperaturen, ovulatietest, slijm of voel je het? Ladybird, spannend hoor, jouw NOD komt wel heel dichtbij! Ga je eerder testen dan NOD? Had je bij de eerste zwangerschap ook symptomen? Mijn enige symptoom voor NOD was altijd een opgeblazen buik. Ik droom echt sinds mijn laatste zwangerschap ook mega veel, nog steeds helaas. Ik vind het loslaten van de gedachte of ik nu wel of niet zwanger ben vooral zo moeilijk omdat de wens juist nu zo overweldigend groot is. Mijn hele ziel en zaligheid roept om een baby en het is gewoon zo oneerlijk (voor ons allemaal) dat we al zo ver waren maar we opnieuw moeten beginnen.... Ik vind ons maar sterke vrouwen hoor 💖
Ik ben na de bevalling doorgaan met tempen. Toen had ik op dag 30 ei maar 35 al ongi. Merk het ook aan vruchtbaar slijm, had ik voor d'r 1e nooit maar daarna wel. Zit nu op cd 11 maar nog geen slijm gespot. Meestal heb ik rond cd 16 mijn ei maar kan goed zijn dat ie deze ronde, mits ie komt, weer later is. Ben wel ongeduldig haha. Denk dus wel dat we 'm proberen te benutten (Goh het hoge woord is eruit )
Mir je kan stoppen met testen hoor want ik weet echt zeker dat je piek woensdag was. Dus eisprong waarschijnlijk donderdag en vandaag vier dagen na eisprong. Ik heb dit regelmatig: positieve dipstick, maar geen smiley. Heeft te maken met de hoeveelheid hormonen. Ik heb ook wel gehad dat mn dipstick niet eens positief werd maar dat ik wel van de donkerste uit kon gaan, want ik zag dan aan mn temp dat ik een eisprong gehad had. Soms werkt het bij mij wel om de cb in dezelfde urine te steken als waarmee ik een positieve dipstick heb, ondanks dat dit dan overdag is. Dan geeft ie bij mij wel vaak positief, maar als je urine minder geconcentreerd is, is de kans al kleiner. Je moet juist s ochtends een cb doen, omdat je dan meestal 6-8 uur niet geplast hebt. Als je te vroeg wakker wordt, bijv 4.00 kan je het beste meteen met die urine de cb doen. En wat het plassen betreft, wat mij erg helpt os het volgende: Vanaf twee uur voor ik wil gaan slapen niets meer drinken. Goed uitplassen als ik naar bed ga. Mocht ik wakker worden mij omdraaien en proberen er geen aandacht aan te besteden en verder te slapen. Dit werkt bij mij heel goed want ik wil eigenlijk nooit s nachts het bed uit omdat mijn temp die ochtend erna dan niet betrouwbaar is. En ik had twee weken geleden ook een cyste. Meestal gaat die vanzelf weer weg. Grote kans dat dit bij jou ook zo is, hij schopt iig niet je hormonen in de war want je hebt gewoon een eisprong gehad gelukkig!
Jeeeej Bubbels Reuze spannend, maar ik snap je keuze/gevoel heeel erg goed! Frummels, hoe gaat het met jou? Ik ben even kwijt welk traject jullie vanuit Gent nu hebben uitgestippeld voor de komende maanden
Ik heb vrijdag de hysterscopie in Gent. Dan twee weken erna het adviesgesprek. Nu in dubio om wel of geen gebruik te maken van mn eisprong. Mn gyn raadt het af, zegt dat ze geen behandeling in gaat zetten als ik nu zwanger ben, maar na twee jaar proberen een eisprong overslaan is ook erg lastig. Maar heb nog ruim een week om daar over na te denken gelukkig.
Mijn man is er al poos weer klaar voor maar liet het aan mij of ik me er goed genoeg bij voelde.. Eiiiiitjeee kom nu maar door! Spannend dan ook voor jou. Ei overslaan voelt als een gemiste kans maar een behandeling missen die de zwangerschap hopelijk in stand kan houden misschien ook? Net als bij ons, dit is denk ik een keuze die je alleen maar vanuit je eigen gevoel kan maken...