Toute neeeeeeee...O lieverd wat rot zeg en ook zo onverwacht na zo'n mooie cb test...Hoe is het nu, heeft het doorgezet of is er nog hoop? Ik denk aan je meis wat een naarheid... Een LF kan trouwens ook kort zijn hoor! mijn LF is maar 8-10 dagen, maar dat is eigenlijk te kort. Het mooiste is een lf tussen de 12-16 dagen, en dan is 10-11 krap gemiddeld. Omdat mijn LF te kort is zal ik ook vanaf volgende cyclus weer utrogestan gaan gebruiken vanaf mijn eisprong; dat is progesteron om mijn LF te verlengen. Succes meiden op de wachtbank! Ja ei wel of niet benutten is idd dubbel. Je leest ook wel eens dat het ineens wel goed gaat en die hoop heb ik dan stiekem ook...Ik denk dat we het gewoon proberen, maar dat ik niet heel teleurgesteld zal zijn als het niet zo is, omdat ik weet dat we dan een plan hebben voor de volgende ronde.
Ik schrik me rot tout oh ik vind dit zo naar voor je. Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Hoe gaat t met je? Ik hoop heel erg voor je dat het niets ernstigs is! Niet ego meid! Gebruik dit forum ook voor jou. Ik ben nog niet erg actief geweest hier, maar ik leef enorm met je mee. Ik ben op dit moment nog steeds op reis. Ik ben gisteren ongesteld geworden. Ondanks n onduidelijk gevoel in mn baarmoeder en n ongebruikelijke cyclus denk ik toch mn eisprong gevoeld te hebben, want ben precies 14 dagen later ongesteld. Leerzaam om van jullie te leren over lf enzo. Mijn lf is normaal tussen de 14 en 16. Deze x was t 6. (6 dagen na mn ingreep, waarvan ik de eerste 4 dagen nog bloedverlies had). Het stelt me dus gerust dat Frummels zegt dat dat te kort is. Dan voelt t toch minder als n mislukking dat ik niet zwanger ben geraakt. Daarnaast vond ik t n twijfel achtig eisprong. Normaal voel ik t duidelijker. Maar ik weet niet wat t anders geweest was. Ik temp en test niet en ik check geen slijm. Ik merk t aan m'n eierstokken. Dat heeft tot zover altijd geklopt. Ik wil even kwijt dat ik t fijn vind om zoveel te leren hier. Die kennis geeft me houvast. Voor het NOD lijstje; 30 jaar - 1e kindje - 23 maart
NOD LIJST LadyBird 26 jaar 1e kindje 26 februari Mir 38 Jaar 2de kindje rond 2 maart Jairy 27 jaar 3e kindje 3 maart Lola 31 jaar 2e kindje 4 maart Bubbels 31 jaar 3e kindje 16 maart Cindy 39 jaar 1e kindje rond 20 maart Gember 30 jaar - 1e kindje - 23 maart Frummels 29 jaar 1e kindje ? Toutepetite ? jaar ? kindje ? ZWANGER ♡
Even een update van mijn kant: na mijn bloedverlies maandagavond, heb ik dinsdagochtend mijn gyn gebeld voor advies. Haar assistent adviseerde me om toch langs het ziekenhuis te gaan voor een spoedecho, maar wel eerst even te bellen met het ziekenhuis voor second opinion. Gezien de hoeveelheid bloed, geloofde ik er niet meer in, maar goed. Het ziekenhuis zei dan weer dat ik wel langs mocht komen, maar dat het misschien niet zoveel zin had (bij 5,5 week zwangerschap) en dat ik ook net zo goed kon afwachten. Ik ben dan gewoon gaan werken dinsdag en 's avonds toch spontaan beslist om wel een spoedecho te laten doen. We waren dus inmiddels 24 uur verder sinds mijn bloedverlies. Eenmaal in het ziekenhuis vroegen ze waarom ik niet direct tijdens het bloedverlies naar de spoed was gekomen. Op dat moment tuimelde mijn hoofd echt, zoveel tegenstrijdig advies, eigenlijk weet niemand wat je nou moet doen. Enfin, heel veel testen en 3 uur later, waren ze dan eindelijk bereid om een echo te doen. Ik was kapot, was direct uit het werk gegaan, en niks gegeten, en het was inmiddels 22uur geweest. MAAR: de echo was goed en we hebben een embryo gezien en zelfs een hartje. En ook nog wel oud bloed. Het is een heel mysterie, want het bloed stroomde er echt uit maandagavondplus ik heb nog een stolsel gevonden van ongeveer 1 cm bij 1 cm. Ik heb utrogestan en multivitaminen voor mama's meegekregen en mag fysiek niet al te druk doen. Alleen: vanochtend liep ik naar het werk en ja hoor, ik voelde weer wat vloeien en ben dus weer bloed verloren, deze keer wel donkerbruin en niet helderrood. Maar het was opnieuw vrij veel. Ook heb ik veel last van pijnlijke steken. Al met al zit ik weer terug in de onzekerheid helaas. Mijn volgende echo is volgende week woensdag en ik ben doodsbang...Ik moet zeggen, ik heb, behalve tijdens de 5 min echo gisterenavond, nog maar weinig genoten van mijn zwangerschap.
Jeetje wat een verhaal. Wat je verloren bent, kan dat geen 2e vruchtje zijn geweest? Dat het mogelijk een tweeling was en dat een je lijf heeft verlaten en dat er nu nog een andere zit? Maar hartje al met 5.5 is wel vroeg dat lijkt me een goed teken of niet!! Oud bloed kan nog best even aanhouden lees ik vaker hier.. Hoop zo dat dit kleintje vast houdt en dat je een mooie echo hebt volgende week. Maar wel echt een achtbaan zeg..
Gember, ik hoop dat je erg geniet van de reis. Ben benieuwd naar je ervaring. Ik heb een schoonzus van Sri Lankeese komaf, haar ouders overwinteren daar altijd. Goed dat je je eerste menstruatie hebt, en hoop dat je je ei komende keer weer overtuigender voelt de nu, hier ook hele andere eisprong en geen symptomen itt de ovulaties voor de miskraam. Toutepetite, wat fijn dat je even update komt geven en wat een in eerste instantie toch goed nieuws! Een kloppend hartje al met 5,5 week is wel vlot hoor. Daarnaast snap ik ook goed je zorgen, en zal je pas gerust zijn ws als je stuk verder bent. Zou het kunnen dat je zwanger was van een tweeling of zagen ze daar op de echo geen aanwijzingen voor. Bloed wat je nu verliest ws het bloed wat nog op de echo zichtbaar was en als oud bloed hé lichaam verlaat. Heb je je ziek gemeld op je werk?
Poeh Toute, wat een rollercoaster zeg. Maar een knipperend hartje is wel heel bijzonder, ik wens voor jou dat het kleintje goed mag groeien en blijft zitten. Ik dacht idd ook gelijk aan een tweeling zwangerschap. Gember, geniet nog even van je mooie reis! @all: hadden jullie symptomen voor je NOD? Ik weet nog dat ik bij de laatste twee zwangerschappen een opgeblazen buik had. Dat heb ik nu niet. Het enige wat ik nu heb is vroeg wakker worden en een iets onrustigere huid. Ach ja we wachten rustig af, vandaag 5 dpo. Ik hoop het testen in ieder geval nog een week uit te stellen. Bij de vorige zwangerschap had ik op 11 dpo al een licht streepje, maar de zwangerschap daarvoor pas op 14 dpo.
Ik had na de innesteling ook opgezwollen buik eigenlijk alle 3 de keren. Ik wist het eigenlijk al voor de test. Maar 5 dpo is daar nog te vroeg voor lijkt me want als het eitje al innestelt gebeurd dat niet eerder dan vandaag toch? Hou ons maar op de hoogte van alle kwaaltjes benieuwd of wij straks ook wat herkennen
Toute, wat een onzekerheid weer snap heel goed dat je nog amper hebt kunnen genieten. Hoop zo voor je dat je dat na volgende week wél kunt gaan doen. Veel sterkte komende week, rustig aan! Hier nog geen bloed gespot, geeft moed hè wel veel afscheiding, zit elke keer terug te denken aan het begin van m'n eerste zwangerschap, maar kan er nu alweer zo weinig meer van herinneren.. Nou ja, afwachten maar. Alle symptomen kunnen verwijzen naar zwangerschap óf aanstaande menstruatie, dus wat dat betreft.. Niet gek laten maken
Pfff had ik gister en vandaag ineens oud bloed?? Meteen het ziekenhuis gebeld of ik nog door mag met de hormonen. Gelukkig wel. Maandag gaan ze kijken of de medicatie iets heeft gedaan. Als mijn baarmoederslijm dik genoeg is, krijgen we de datum voor eventuele terugplaatsing. Dus nog even 3 dagen duimen hier!
Oh spannend Cindy! Ik hoop voor je op een terugplaatsing! Ladybird, jij staat nu bovenaan, mijn duimen draaien ook voor jou! Spannend weer he, nu het zo dichtbij komt. Gember, jammer dat je ongesteld bent geworden, maar wel fijn dat je je lichaam en alle symptomen steeds beter leert (her)kennen. Kan heel handig zijn. Ik temp en test ook niet, maar hou wel mijn cervixslijm / afscheiding in de gaten. En ik hou mijn data bij in zo'n ap, die voorspelt mijn dagen ook bijna altijd goed. Bubbels, hebben jullie uiteindelijk de vruchtbare periode goed benut? Of is deze nog niet voorbij? Frummels, zijn jullie er al over uit of jullie er nu voor gaan of nog even wachten? Ik weet ook echt niet wat ik zou doen, maar ik vermoed er toch voor gaan. Mir, jullie wachten dus nog even op het onderzoek 23 maart, toch? Lukt het "in kaart brengen" van je cyclus een beetje? Jairy!!! Mijn cyclusmaatje...Ook voor jou duim ik, jij zit inmiddels ook op het wachtbankje. Ik duim trouwens voor iedereen hoor! Lola, ik heb nooit symptomen gehad voor NOD, behalve dan dat ik normaal bruinverlies heb voor de NOD, en de 2 keer dat ik zwanger was/ben , had ik dat niet. Ik hoop dat ik niemand ben vergeten... Lieve reacties allemaal, op mijn warrig verhaal ik heb niet echt een update ofzo, maar wilde toch even op jullie reageren. Ik heb nog steeds een beetje bruinverlies, maar het is sowieso oud bloed, nog van maandag denk ik. Voor de rest kan ik niet anders dan de echo van aanstaande woensdag afwachten en hopen dat het hartje nog steeds klopt. Als dat niet zo is, zal de klap groot zijn nu ik al een hartje heb gezien. Ik heb zelden zo tussen hoop en vrees geleefd als deze dagen.
Ik denk aan je Toute, wat spannend. Dit zou toch eigenlijk niet mogen als je al een miskraam hebt meegemaakt. Niet dat je het een ander toewenst, maar jij (en wij allemaal) hebben toch recht op een ongecompliceerde zwangerschap 😘 Ladybird, wordt nu wel spannend he! Heb je een test datum in gedachte? Cindy, ik duim met je mee op een terugplaatsing! Bubbels, heb je nog gepraat met mensen in je nauwe omgeving over hoe jullie er nu in staan? Ik merk dat sommige mensen echt nog meeleven, maar het grote gros er niet meer naar vraagt. Weet niet of dat zo is omdat ze het vergeten zijn of misschien ook niet durven om er weer over te beginnen.
Herkenbaar hoor lola iedereen is door gegaan maar op zich is dat ook niet erg. Al heb ik soms wel fe behoefte om het nog te bespreken. Merk jij dat ook? Jairy en lola hier zijn de symptomen inmiddels op het bankje daar? Maak alvast maar plaats voor Cindy en mij (mijn cyclus mattie haha). LadyBird ga je al testen morgen? Heel spannend hoor! Ik denk dat mijn ei binnen nu en paar dagen moet komen gezien ik vruchtbaar slijm had afgelopen 2 dagen. Vandaag niet echt maat heb nog wel steken rond lies onderbuik dus denk niet dat ie al gesprongen is. Geen idee ook of dat gebeurd natuurlijk. Oh cindy super spannend op welke termijn zou de terugplaatsing zijn? Toutepetite de dagen zullen wel langzaam gaan tot woensdag of niet? Echt oneerlijk dat dit je zo overkomt!
Hihi Bubbels, we zijn inderdaad matties met alles tot nu toe en nu ook in onze cyclus ik denk dat je me wel gaat inhalen als jij je ei nu binnen een paar dagen kan benutten. De terugplaatsing van onze embryo kan snel zijn (dat zal dan eind volgende week zijn) maar ook uitgesteld worden. Dit ligt en aan de dikte van mijn baarmoederslijmvlies en aan de planning. Heel suf, maar je wordt gewoon ingepland op basis van binnenkomst haha. Dus als het maandag allemaal al goed zit, kijken ze wanneer het lab onze embryo kan ontdooien in die week. In principe zullen we als alles mee zit dus tussen 1 en 10 maart de terugplaatsing hebben. En op die dag of binnen een paar dagen moet het embryo zich dan gaan innestelen.. dus dan haal je me in nog even afwachten dus, hoe alles er daarbinnen uitziet en wanneer we dan precies ingepland worden. Ik hoop jullie maandag goed nieuws te kunnen vertellen En dan hopelijk samen weer op het wachtbankje !
Spannend Bubbels, je ei kan elk moment springen toch?! Jairy, hoe is het met jou? Ik weet niet zo goed wat ik wel of niet voel aan symptomen. Volgens mij zijn het grotendeels mindgames. Het enige wat wel zichtbaar is, is een dikke pukkel in mijn nek 😞😉 Ik zou wel echt teleurgesteld zijn als het deze ronde niet lukt (hoewel ik ook wel realistisch ben dat het normaal is als het niet zo snel lukt). Mijn dochter is in maart jarig en ik had toen ik net zwanger was een heel leuk positiejurkje gekocht voor haar verjaardagsfeest. Ik zag mezelf dus al helemaal mooi stralend in die jurk met dikke buik. Net na de miskraam dacht ik: 'als ik dan tenminste maar weer opnieuw zwanger ben op haar verjaardag'. Slaat voor een buitenstaander misschien nergens op, maar zo voelt het in mijn hoofd.
Dat slaat wel ergens op. Je was zwanger en wil zwanger zijn. Heel logisch dat je op zo n dag als de verjaardag dan zwanger wil zijn als je bij de vorige zwangerschap dan een straal moment voor ogen had. En zo zullen wij allemaal van die bepaalde dagen hebben. Ik zelf hoop zwanger te zijn voor de uitgerekende datum. Niet dat je het vorige kindje daarmee vergeet maar het verzacht het gemis denk ik wel. Ik denk een ei te hebben binnen een paar dagen ja maar of ie ook echt springt? Frummels jij had toch 2 rondes geen ei? Ben heel benieuwd hoe mijn lijf het oppakt en was ik nog blij met de vorige ongi kan ik mij goed voorstellen dat ik een volgende ongi liever niet zie komen
Ik snap je helemaal hoor Lola. Ik heb hetzelfde als Bubbels. Ik hoop voor augustus zwanger te zijn. Het is een gevoel wat diep zit en op de één of andere manier geeft het troost. Wat speelt ons gevoel toch met ons hè dames! Maar ook fijn dat we hier alles kunnen delen en elkaar zo goed begrijpen!
Ik lees later even bij en reageer op iedereen, voor nu even ego-update-post: Hier gisteren een hysterscopie gehad en helaas geen goed nieuws. Mijn baarmoeder vorm is goed en ik heb ook geen tussenschot (dat is positief) MAAR er zit nog restweefsel voor de opening van m'n linker eileider, waarschijnlijk van m'n laatste miskraam. Ik word aankomende week gebeld en dan gaan ze een afspraak maken voor een opname. Het weefsel wordt dan onder narcose met een tang verwijderd (geen curretage, want dan zuigen ze alles leeg). Ik baal echt ontzettend, omdat ik er eigenlijk vanuit was gegaan dat het wel goed zou zijn en nu komt dit erbij en ben ik weer verder van huis. Mijn adviesgesprek blijft wel staan in maart, waar ze dan de uitslagen van het bloedonderzoek en het plan gaan bespreken dus daar ben ik blij mee. Ik hoop nu vooral dat ze mij deze cyclus nog kunnen opnemen, zodat ik volgende ronde niet weer hoef over te slaan, ik ben wel even klaar met op pauze staan...