December miskraam, op naar 2017

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Frummels, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toutepetite

Toutepetite Actief lid

28 okt 2016
    246
    103
    43
    Vrouw
    Heb even ingelogd om Bubbels heel veel sterkte te wensen. Ik denk dat het nu achter de rug is en als het kon, dan gaf ik je een onwijs dikke knuffel.

Cindy, jij heel veel sterkte morgen, ik hoop dat het allemaal vlot zal gaan en dat jullie snel kunnen focussen op de volgende terugplaatsing, ik duim voor jullie. Wat naar trouwens voor je man dat hij zoveel botbreuken heeft gehad, ik zat even te knipperen toen ik las "meer dan 100".

Frummels, wat een knaltest nog! Hopelijk snel zo een, maar dan voor een nieuwe zwangerschap. En dat deze maar snel afloopt, zodat je verder kunt. Lady, bij jou zie ik niks meer hoor.

Mir, ik vind het ook wel een beetje eng, maar er zit niks anders op. Als we niet opnieuw proberen, lukt het zeker niet...Ik doe (nog) geen ovulatietesten en temperatuur ook niet, kijk alleen naar mijn slijm en naar mijn cyclus-ap. Ben erg regelmatig, dus de berekening van de ap klopt bijna altijd.

Applejo en Lola, ik duim voor jullie dat jullie snel een negatieve HCG test hebben, dit weekend of volgende week!

Jairy, wij lopen ongeveer gelijk he. Bij mij is de miskraam nu 2,5 week geleden, ik verlies helemaal geen bloed meer en mijn afscheiding neemt sinds gisteren toe, dus wellicht dat mijn cyclus op gang aan het komen is. Zou heel fijn zijn!

Qua voorstellen: ik ben 34 jaar, en we zijn voor ons 1e kindje aan het proberen. Ik was nu dus in de 2e ronde zwanger, maar helaas is het vruchtje gestopt rond de 6 weken. Ik kwam hier pas achter bij 10 weken, want had toen pas mijn eerste echo. De miskraam is opgewekt met cytotec, en kwam op gang 19 december. Nu ben ik aan het wachten op mijn menstruatie, want ik mocht van mijn gyn niet direct in de eerste cyclus na mijn miskraam zwanger worden. Dus wanneer wij er weer voor mogen gaan, is nog even afwachten...

2. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Bubbels, hier wordt ook aan je gedacht! Sterkte meid,

3. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Onze zoon is gisteren om 14.15 geboren. De eerste gift pillen deed weinig en de 2e keer inbrengen maakte dat de vliezen al braken en na 3 kwartier na inbrengen mocht ik weer opstaan en toen kwam hij al.
    Je zag het hele buikje mega groot zijn en als in het rompje is in verdrukking geweest. Dus het was de juiste beslissing.

Na placenta op wc nog een flink groot stolsel verloren en vannacht niet meer echt. Bloed natuurlijk wel maar lang niet zo erg als na voldragen zwangerschap. Nu eens zien hoe lang dit gaat duren

Ik ga denk ik pas over week of 2 testen. Was 13 w dus wat dat betreft zou hcg wel hoogtij hebben gevierd

4. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Jeetje bubbels, heftig hoor. Gelukkig wel op de pillen goed gereageerd. Was / ben je in het ziekenhuis of thuis. Het was een flinke afwijking dan zo groot, wordt er nog verder onderzoek gedaan nu naar wat jullie zoontje had? Heel veel sterkte meid! Denk aan je. Knuffel

5. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    De blaas die groeide alleen maar omdat er geen uitgang wad dus dat verdrukt alles en daarom wad het buikje he erg uit verhouding. De rest zag er wel normaal uit.
    Ze gaan hem vandaag inderdaad onderzoeken.. Al hoor je uitslag pas over een week of 6

6. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Bubbels, wat ontzettend heftig, maar ergens lijkt het me wel fijn dat de pillen er niet al te lang over hebben gedaan. Nogmaals gecondoleerd met dit grote verlies en heel erg veel sterkte!

Toutepetite, wij gaan inderdaad gelijk, scheelt precies twee dagen. Hier ook echt totaal geen bloedverlies meer en mijn afscheiding is ook aan het toenemen. Ik heb vanmorgen weer getest en ik denk niet dat er nog veel hcg te vinden is in mijn lijf, in de verte nog een vaag streepje te zien. Ik heb ook erg benieuwd naar wat mijn cyclus nu gaat doen!

Vanmorgen dus weer een testje gedaan en in de verte meen ik nog vaag iets van een streepje te zien. straks na het werken nog even kijken hoe die is op gedroogd want de vorige keer kwam er toch nog een roze streep op te staan.
    Mijn temp is echter nog niet gezakt naar het basale, maar misschien komt dat nog?

7. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Bubbels heel veel sterkte! Een heftige dag voor jullie gister en de aankomende tijd zal zeker nog heel verdrietig zijn. Ik hoop dat jullie met elkaar jullie zoontje een fijn plekje in jullie hart kunnen geven.

Wij gaan vanmiddag naar het ziekenhuis voor de pillen. Vergeleken bij jullie een minder heftige dag. Maar ook bij ons zal het nog veel emoties oproepen. Ik hoop dat bij ons de medicatie ook snel zijn werk doet.
    Zodat we hopelijk na dit weekend echt aan de verwerking kunnen starten.

8. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Cindy dat het nu mij heftig was maakt jouw situatie niet minder heftig. Je gaat vandaag afscheid nemen van een wondertje dat zo gewenst was! Heel veel sterkte

9. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Bubbels, veel sterkte met het verlies van jullie kleine zoontje.
    Cindy, voor jullie ook veel sterkte!

Het is voor ons alweer twee weken geleden dat het hartje stopte. Het is nog steeds verdrietig, maar ik merk wel dat de tijd me goed doet. Ik ben alweer gewend aan het niet zwanger zijn. Hoewel ik nog wel heel vaak denk: 'als ik nog zwanger was dan... had ik nu leuke positiekleding aan, of hadden we binnnekort de geslachtsbepaling, had ik op de verjaardag van mijn dochter een mooie dikke buik, had ik iets leuks voor de babykamer gekocht etc.

Met alle dingen ben ik er dus wel mee bezig, maar wordt er niet heel emotioneel van. Wel een beetje sip maar ook wel de hoop dat ik het komend jaar alsnog mag doen voor een nieuw kindje

10. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Cindy veel sterkte, ook voor jullie. Hoever je bent, maakt het verdriet niet minder denk ik. Je keek ernaar uit naar dat kleine wondertje en als het dan niet goed gaat is dat zo verdrietig!

Ik merkte dat ik ook ging kijken naar naasten die in een verder stadium hun kindje hebben verloren, maar het maakt me niet minder verdrietig. Dit overkomt ons nu en dat vind ik gewoon heel moeilijk.

11. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Om 23.45 op 5 januari is ons zo gewenste kindje met vruchtzakje en al "geboren". Ik had flinke weeen die na een tijdje afnamen. Toen ik op stond voelde ik dat ik begon te vloeien. En toen ik in de emmer keek waar ik bewust op ging zitten lag daar ineens een vruchtzakje. Hoe moeilijk ook, ik ben ook blij dat we het nu gezien hebben. We hebben het voor ons op een mooie manier een soort grafje gegeven. Heel bewust afscheid genomen. Nu met een kruik naar bed. We zijn verdrietig maar kunnen nu ook weer verder. Dank jullie wel voor alle steun de afgelopen dagen. Het heeft me enorm geholpen.

12. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Cindy, dat klinkt inderdaad als een mooi en verdrietig afscheid. De eerste dagen blijven wel even verdrietig hoor, het gemis is dan zo groot en je droom is definitief voorbij. Laat je goed verwennen en geef zelf ook aan waar je je fijn bij voelt.

Hoe gaat het met de andere meiden?
    Ik probeer mijn gedachten wat te verzetten door op zoek te gaan naar een leuke vakantiebestemming voor de zomer.

13. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Nou gedachten verzetten lukt niet echt...
    Heb een slechte dag, althans ik denk opeens de hele dag aan de baby. Net voor het eerst de echo foto's bekeken die zijn gemaakt toen het hartje al was gestopt (voor onderzoek). Het was zo'n lief poppie met alles er al op en aan ❤

Heb ook voor het eerste een zwangerschapstest gedaan, het is vandaag 2 weken na de curettage. Helaas nog een behoorlijk positieve test 😞

Hoe gaan jullie er mee om?

14. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Met vallen en opstaan denk ik.
    Voor woensdag had ik dagen dat het redelijk ging maar ook dagen waarin mij niet vooruit kon slepen. Aan huilen geef ik gewoon toe. Daarna schouders weer recht en doorgaan tot er een volgende emotioneel struikelblok komt. En hopelijk worden de tussenpozen steeds groter.
    Ik heb ook professionele hulp gezocht. Maar dat os ook omdat onze jongste het afgelopen jaar stuk of 10 keer is opgenomen en dat gaat je ook niet in de koude kleren zitten. Zij kan mij hopelijk ook hierin een steuntje geven.

Testen doe ik ook denk ik pas over week of 2.
    Ik moet de komende dagen temperaturen om in de gaten te houden dat ik geen ontsteking krijg wegens achtergebleven resten. Misschien ga ik na deze week wel door met tempen om te zien of ik ok gelijk weer een eisprong krijg. Maar goed dat heeft nu de laagste prio bij mij.
    Momenteel voel ik me geestelijk goed dus ik ga eerst voor lichamelijk herstel. Dan het geestelijke. En dan de blik vooruit

15. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Cindy wat verdrietig maar fijn dat het achter de rug is denk ik of niet? Hopelijk vindt het snel een plekje en kunnen jullie ook weer vooruit kijken naar die cryo die nog wacht. Benieuwd wanneer bij ons beide het bloedverlies stopt, wat dat beteft gaan we gelijk op

16. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Ja, ik ben "blij" dat het achter de rug is. Ik merk dat ik inderdaad met ups en downs alles oppak. Soms gaat het heel goed en dan moet ik ineens even huilen. Ik merk vooral dat ik geen concentratie heb. Dat ik alles half doe of er met mijn gedachten gewoon helemaal niet bij ben. Ik ben ook benieuwd hoe lang het bloedverlies gaat duren. Ergens ook fijn dat we gelijk lopen. Dat geeft ook steun. Fijn om zo samen even te kunnen kletsen.

17. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Even een vraagje. Ik heb gister het vruchtzakje in zijn gehaal verloren. Daarna nog wat flinke stolsels en bloed. Vanmorgen ook nog wel stolsels en bloed, maar nu ienie minie stolsels en bijna geen bloed meer? Ik heb het ziekenhuis gebeld. Die gaven aan dat dit kan. Soms verlies je veel bloed soms weinig en soms pas dagen later. Wat zijn jullie ervaringen?
    Ik moet vrijdag wel terug naar het ziekenhuis om te kijken of er geen resten zijn, dus dan heb ik sowieso een controle. Maar ben wel erg benieuwd naar jullie ervaringen.

18. Lola1986

Lola1986 Actief lid

8 okt 2016
    247
    2
    18
    Ik heb een curretage gehad. Twee dagen daarna opeens bijna geen bloedverlies meer, maar de dag er na wel. Daarna wordt het vooral oud bloed en bruin slijm. Er zit bij mij niet echt een mooie afbouw meer. Ik merk vooral dat als ik meer doe en beweeg er dan ook meer uitkomt.

19. Mir78

Mir78 Bekend lid

21 nov 2014
    838
    81
    28
    Vrouw
    Cindy, sterkte. Gelukkig is dit gedeelte achter de rug en hopelijk een echo waar op is te zien dat de pillen goed hun werk hebben gedaan. Wat mooi dat jullie toch een soort grafje hebben gemaakt...

Mag ik vragen hoe jullie het hebben gedaan? Ik heb er spijt van dat ik er nooit goed van tevoren over na heb kunnen denken wat voor mij / ons een goede manier zou zijn geweest., niet zoals nu, blijft vervelend voelen. Ik hoop het nooit meer mee te maken, maar zo wel wil ik beter voorbereid zijn.

Qua bloedverlies had ik eerste twee dag veel stolsels en het vruchtzakje, bloedverlies vond ik heel veel. Elk uur wel groot maandverband. Ik heb toen met zh gebeld om te vragen of ik nog 2de set pillen moest nemen of niet. Ze zeiden toen omdat ik veel vloeide en stolsels had verloren dat dat goed was en andere pillen niet hoefde dan. Vele bloedverlies en buikpijn bleef aanhouden dus op advies van meiden hier na 48 uur alsnog tweede set pillen genomen, daar geen stolsels meer op verloren, alleen meer buikpijn. Tot aan donderdags, vier dagen na pillen bleef vele bloedverlies aanhouden, en ook hevige buikpijn en uitstraling in benen. Die dag had ik een belafspraak en moest ik komen gezien de klachten die ik nog had en bleek toen incompleet te zijn en heb smiddags curettage gehad. Daarna was bloedverlies stuk minder en na 3 dagen begin het bruin te kleuren en af en toe, als ik wat meer deed nog wat helderrood, wat een normaal beloop is. Mij heeft het verbaasd hoeveel bloedverlies, dat haalde ik met menstruatie echt niet zoveel en ook na keizersnede bij de geboorte van mijn dochter heb ik amper bloedverlies gehad. Hoe voel je je verder lichamelijk, is de buikpijn nog erg?

20. Cindy77

Cindy77 Fanatiek lid

19 mei 2015
    1.042
    166
    63
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel voor de reacties.
    Ik voel op dit monent lichamelijk eigenlijk niks bijzonders. Er zit wel wat bloed in mijn verband, maar echt heel weinig. Ook al zegt het ziekenhuis dat het kan, ik vind het wel vreemd. Mischien dat het morgen ineens tich nog doorzet.. of blijkt vrijdag toch dat het niet los komt. Ik zal het maar even af wachten.

Mir: ik wil wel vertellen wat wij hebben gedaan hoor. Wist alleen niet of iedereen hier op zit te wcahten. Maar wij wisten natuurlijk al dat het mis was en hebben toen een klein dik glazen potje met een goed aflsuitend dekseltje gekocht. Met rubber en een extra ijzeren sluiting. Eigenlijk een mini "Wekpotje". We hebben bewust gezocht naat iets wat goed afsluit zodat het niet ineens kan gaan stinken. Klinkt wat leguber maar we wilden er wel rekeninv mee houden. Ons kindje zat nog in de vruchtzak en het vrichtzakje zat nog helemaal dicht. we hebben deze heel voorzichtig in een bakje water gewassen/ schoon gespoeld.
    We hebben het vruchtzakje niet open gemaakt.
    We hebben in bet potje eerst watten gelegd. Daarna een wattenschijfje en daar het vruchtje met vructzakje opgelegd. Hier weer een wattenschijfje overheen en daarna weer watten erboven op. Toen het potje goed afgesloten. We hebben het op onze slaapkamer met een echofoto in een lijstje gezet. Het voelde voor ons heel fijn. Als of we ons kindje in bad deden en daarna in een bedje legden. Het was heel fijn om samen zo af te sluiten. We hebben ook foto's gemaakt. Misschien voor een ander allemaal te veel, maar wij voelden ons hier heel goed bij.
    Ik heb ook echt het gevoel dat we het daardoor goed konden afsluiten.
    En we hebben nog iets tastbaars. Het voelt voor ins heel fijn zo.

Nu dus alleen even kijken hoe het lichamelijk zal gaan de aankomende dagen. Voor nu is het vooral het verlies een plekje gaan geven.

Deel Deze Pagina