Toch een beetje fijn een negatieve test Jairy. Toch weer een nieuwe start... Ik heb na 3 dagen witte afscheiding ook opeens een bruine onderbroek 😕 Ik ben gister voor het eerst in bad geweest. Kan het daardoor komen? Ik heb maandag de nacontrole inclusief echo. Ik hoop stiekem dat ze dan ook info kunnen geven over eventuele rijpe eitjes en dikte van baarmoederslijmvlies. Morgen ga ik weer een test doen. Cindy hoe gaat het met jou? En de andere meiden? Ik merk dat de tijd me wel goed doet, het krijgt een plekje. Maar toch zit het bijna wel 24/7 in mijn hoofd. 💔
Die lijven van ons die zijn maar in de war Ja tijd doet wel goed hè merk het na 8 dagen ook al. Al kan het verdriet me soms overvallen! Ik durf pas te testen als mijn temp onder de 37 is. En ik denk na minimaal 2 weken
Ik voel me nog wisselend. Ik ben nog erg moe en emotioneel gaat het op en af. Soms kijk ik uit naar een nieuwe poging, soms ben ik alleen maar bang voor weer een teleurstelling. Mijn bloedverlies is nu "normaal". Ik verlies normale stolsels en rood bloed dat af en toe meer bruin is. Het is met name bij het afvegen. Het stroomt er niet echt uit. Ik heb morgen een nacontrole met echo. Ik hoop dat alles er goed uit ziet daar binnen ik zal nog wel even blijven vloeien als ik jullie verhalen zo lees is het toch gemiddeld twee tot drie weken dat het aanhoudt en ik ben vandaag / vanavond precies een week na de miskraam. Op zich logisch dat het allemaal nog niet rustig is zowel lichamelijk als geestelijk. Maar het is wel slopend. Ik kijk erg uit naar meer rust en weer vertrouwen in mijn lichaam. Met name dat laatste vind ik erg moeilijk. Maar ja de tijd zal het leren.. ik hoop dat ik in februari over een week of twee a drie toch weer anders terug kijk op deze heftige tijd.
Bubbels, ik heb geen idee. Ik heb tot nu toe ook nog nergens last, normaal krijg ik vaak op de dag dat ik ongesteld wordt last van wat lichte krampen, maar nu alleen helder rood bloedverlies. Vanmorgen bij het plassen voor de test was er nog niks te zien en daarna ben ik continue bezig geweest voor de kids, tot aan dat daarnet weer naar de wc ging. Lola, ik denk niet dat het door het badderen komt, misschien is het nog wat oud bloed dat hoog heeft gezeten? Ik ben benieuwd naar wat je testje morgen doet! Het voelt ergens inderdaad 'fijn' dat de test nu negatief is, we kunnen nu langzaamaan opnieuw van start. Hier heeft tijd ook veel gedaan, evenals het verdriet laten komen wanneer het nodig was/is, en was het stoppen van het bloedverlies na de curretage echt een moment voor mij dat ik het goed een plekje kon geven om het echt te gaan verwerken. Soms merk ik nog wel dat ik wat moeite heb met bepaalde dingen, maar dat zijn vlagen die ik ook gewoon over me heen laat komen in de wetenschap dat het er bij hoort. Cindy, wat een rollercoaster aan emoties en gevoelens is het ook he, ik hoop dat je snel wat meer rust terug weet te vinden en dat je bloedverlies ook gauw afneemt. Ik denk dat het vertrouwen in je lichaam terug krijgen iets is wat stap voor stap moet gaan gebeuren en wellicht helpt een goede echo morgen daar al een beetje bij. Dikke knuffel nogmaals en rust lekker uit wanneer je dat nodig hebt!
Hoi meiden. Ik wil graag (weer) met jullie meeschrijven. Ik ben lang afwezig geweest. Ik had metv7 weken een leeg vruchtzakje, de week erop nog steeds. Toen had ik pillen gekregen en daarvan veel gebloed en aardig wat stolsels verloren. 2 weken later echo en het vruchtzakje zat er nog. Dus curettage ingepland. Paar dagen later kwam het vruchtzakje zelf. Maar helaas nog restweefsel. Gisteren ben ik gecureteerd en het is me meegevallen. Nu herstellen en hoop ik snel weer zwanger te kunnen worden. Ik ga nu even jullie verhalen teruglezen
Oh oh ik ben blij dat ik hier wat meer verhalen lees over de achtbaan waar we nu in zitten. Af en toe weet ik niet zo goed wat ik met mezelf aan moe. Gisteren zag ik voor het eerst een goede collega uit een ander filiaal, die vertelde dat ze zwanger was toen ik net mijn positieve test had gehad. Ik vond het toen zo leuk, ik had al helemaal bedacht dat we fijn verhalen konden gaan uitwisselen en samen shoppen e.d. En toen kwam dit bij mij. En zag ik haar gisteren. Ik heb me een beetje verstopt voor d'r en lekker weer even zitten huilen. Maar daar voel ik me dan weer schuldig om, want ik wil gewoon blij voor haar zijn. Blegh.. Ik wil gewoon zo graag verder.. Dat wachten helpt er voor m'n gevoel ook echt niet aan.. Jairy, wat apart dat bloedverlies.. Misschien hoort het er nog een beetje bij? Ik hoop dat het een menstruatie is, maar het lijkt me nog erg vroeg, toch? Lola, ik had dat ook. Een paar dagen niets in m'n onderbroek en toen ineens weer rare, vieze afscheiding. Zal er ook wel bij horen.. Mijn man en ik hebben last minute besloten om komende week een midweekje vakantie op te nemen en even lekker weg te gaan. Hoop dat dat er ook een beetje goed aan zal doen. Zo blijven we bezig meiden.. Zowel psychisch als lichamelijk. De tijd heelt alle wonden toch? Nog een reden om zsm richting februari te gaan, haha
Ja hopelijk hebben wel het in februari over springende eieren en houden we de wachtbankjes bezet .. Ik vind zwangeren die een stuk verder zijn niet erg. Die waren al zwanger voor ik het werd. Maar die ongeveer gelijk lopen met onze datum of een nieuwe aankonding (gelukkig nog niet gehad) vind ik lastiger. Niet wegens niet gunnen of jaloezie maar het confronteert teveel met mijn eigen wens nu. Maar goed dat overleven we hopelijk wel weer. Slikken jullie nu weer folium?
Lola het verschil tussen een open en gesloten baarmoedermond is dat je een klein gleufje voelt. dus als je door je knieeen gaat en je wijsvinger naar binnen helemaal naar binnen duwt dan voel je de baarmoedermond en ook een gleuf. Als die gleuf potdicht zit dan is ie gesloten, maar als je je vinger er een mini beetje in kan duwen (natuurlijk niet helemaal, maar dat het een beetje meegeeft (ik praat echt over milimeters hoor) dan is ie nog (een beetje) open. Als ie dicht zit dan is dat niet. Rond mijn eisprong voel ik altijd echt duidelijk dat ie open staat. Je kan het pas goed vergelijken als je het verschil hebt gevoeld dus als je het een aantal keer hebt gevoeld (gedurende je cyclus voor tijdens en na eisprong) dan ga je het herkennen. Op basis van 1 meting valt er niet zo veel te zeggen. Toute en Tammie fijn dat jullie weer meeschrijven. Op naar de positieve verhalen voor 2017! Jairy ik denk dat je ongesteld wordt meis. Ik had dat na miskraam 2 ook al naar ongeveer 3 weken. Als het rood bloed blijft kan je het als menstruatie zien. Als het weer stopt, dan kan het ook een 'tussenbloeding' zijn, die heb ik ook wel eens gehad na een miskraam, dan is je lijf toch beetje in de war. Bubbels ik ben nooit gestopt met folium slikken omdat het toch een maand in je lijf moet zitten als je zwanger wordt (tenmniste dan heeft het het grootste effect). Dus ja Lady die gevoelens mogen er ook zijn hoor van jaloezie. Mijn beste vriendin is hoogzwanger (in ronde 1) en ik ben heel blij voor haar, maar ik vind het ook moeilijk. Vooral tot 20 weken vond ik het heeeeel zwaar dat zij allemaal punten bereikte in haar zwangerschap die ik nog nooit bereikt heb en waar ik alleen maar van kan dromen. Heb het altijd met haar gedeeld en zelfs samen met haar gehuild erom. Mijn tweede werkweek ging beter dan de eerste. Nu gelukkig weekend. Ik ga morgen voor de vega test en ben super nieuwsgierig naar de uitkomst! Ik geef jullie morgen een update!
Tammie fijn dat je weer met ons mee schrijft! Hoe voel je je verder? Ladybird, het gevoel van jaloezie is niet vreemd hoor! Ik merk het hier ook zo nu en dan, vooral wanneer iemand net zo ver is als ik eigenlijk zou zijn. Ik moet dan ook flink een keer slikken voor ik het weer van me af kan zetten. Bubbels, ik heb echt maar een paar dagen, zo rond de curretage, geen folium geslikt maar voor de rest ben ik het trouw elke dag blijven slikken. Wel heb ik mijn dure Compleet Mama van Davitamon verruild voor een eigenmerk potje van de trekpleister. Frummels, zou het? Dus dan is het niet te vroeg, of te snel na de curretage? Het is nog steeds rood bloedverlies en sinds vanmiddag heb ik er ook lichte menstruatie krampen bijgekregen, dus gevoelsmatig roept alles naar me dat ik ongesteld geworden ben maar een deel van me lijkt er nog niet van overtuigd.
Ja dat bedoel ik eigenlijk ook. Ik had zo n mama compleet en die is wel prijzig. Daar ben ik 2 weken terug mee gestopt kon het niet meer opbrengen. Nu sinds paar dagen toch maar folium weer gaan slokken. Ik zit nu op dag 9, temperatuur nog hoog en bloed kleurt bruiner en wordt minder maar nof wel aanwezig. Ook wat meer stolsels?
Tammie en Toute, fijn om wat van jullie te horen! Ondanks dat we elkaar allemaal niet kennen, schept het wel een band en geeft het toch troost. Mijn zwangerschapstest is vandaag 3 weken na de curretage gelukkig wat lichter. Nog een licht streepje te zien, dus restje HCG. Had nog 1 ovulatietest liggen en gedaan. Controle streepje is behoorlijk donker (nog geen knaller). Wat denken jullie? Vals positief door restje HCG of een eisprong in de maak? Hebben jullie ooit een ovulatietest gedaan toen je pril zwanger was? Ik temperatuur niet, dus daar kan ik niks aan merken. Ik heb ook 1 week niks geslikt. Daarna weer gewone foliumzuur ipv mama puur. Vast een fijn weekend, met wellicht wat sneeuwpret ⛄️
Frummels, ik ben benieuwd naar de uitslag van je vega-test vandaag! Bubbels, ik vond de tabletten van Compleet mama ook iets te prijzig om ze te blijven slikken terwijl ik niet meer zwanger ben dus die heb ik maar in de kast gezet gezien en verwisselt voor een potje foliumzuur. Dat het bloedverlies af aan het nemen is, is een goed teken! Hopelijk daalt je temp geleidelijk aan ook. Wat betreft de stolsel, volgens mij mag je die best nog wel wat verliezen maar als je echt twijfelt zou ik even bellen. Lola, mooie afloop op je testjes meis! Ik denk zelf wel dat je ovutest nog reageert op het restje hcg wat je er nog in je lijf zit. Hier is het vandaag nog steeds bloedverlies, dus stilletjes aan ga ik er toch vanuit dat ik ongesteld geworden ben. Ook mijn temp is weer gedaald en in een normale cyclus zou ik dan ook ongesteld zijn/worden. Ik ben benieuwd in hoeverre dit patroon nu wellicht verandert kan zijn..
@frummels succes, spannend zeg. @jairy het gaat wel elke dag wat beter. Het lijkt er inderdaad op dat je ongesteld bent. Wel fijn dat je lichaam het weer oppakt. @lola dat is wel flink lichter inderdaad. Hopelijk snel een negatieve test. Ik denk dat de ovulatietest pas betrouwbaar is als de hcg helemaal weg is? Denk ik. Ik ben gestopt met foliumzuur. Ga ik ook maar weer aan beginnen.
Ik heb voor nod met ovu test gestest en die was vrij donker bij lichte zwangerschaptest ik denk dus hcg en nog niet van ei Ik kon die pillen gewoon even niet slikken. Wat voor zin heeft het? Maar ja voor nu weer wel natuurlijk
Yep ik denk zelf ook dat ie op hcg reageert. Ik heb maandag de controle, wellicht krijg ik dan meer duidelijkheid (als in wel of geen rijpe eitjes te zien op de echo). Ik vind dat wachten wel moeilijk hoor. Ik merk dat ik steeds ongeduldiger word. Ik wil zo graag iets doen...weer een beetje hoop creëren, weer ergens naar toe leven. Is er bij jullie iets gezegd door de gynaecoloog om na de miskraam/curretage een maandje te wachten of er gelijk weer voor te gaan? Enerzijds lees ik dat als je lichaam er klaar voor is het gewoon weer kan. Anderzijds lees ik op forums wel eens dat je dan een weer een grotere kans op een miskraam hebt (maar wellicht is dit broodje aap...)
Ik slik zelf de mama fit tabletten nog. In overleg met de gyn. Zij gaf aan dat die pillen ook goede vitamines bevatten als je zwanger wilt worden. Bouwt een mooi buffertje op als je van iets aan de lage kant zit. In mijn geval vitamine D. Ik ben net weer thuis van de controle echo. Alles was netjes. Er was eigenlijk niks meer te zien. De baarmoedermond was zo goed als gesloten, en het baarmoederslijmvlies mooi dun. de eierstokken hadden aan beide zijden kleine eiblaasjes. Voorlopig nog niet rijp natuurlijk, maar fijn te weten dat alles weer klaar ligt. Niet dat ik die eitjes ga gebruiken want we zijn op de wachtlijst gezet voor de terugplaatsing van onze ingevroren embryo. Voor ons dus geen tempen of ovulatietesten. Ik moet wel het liefst uit mezelf gaan menstrueren, dan krijgen we in de volgende cyclus onze embryo. En anders wekken ze met medicatie de boel op. Maar ja voorlopig is het eerst wachten tot we uberhaupt weer aan de beurt zijn, we hopen eind februari of maart. Nog even geduld dus..
Spannend die wachtlijst hopelijk bellen ze snel! Ik slik vit d en e extra want daar heb je idd snel te kort aan en voor wat meer energie kan het ook geen kwaad!
@Lola bij mij zei ze over 4 weken controlle en dan bespreken we gelijk ogen we gelijk door willen gaan of niet. Dus ik denk niet dat je hoeft te wachten. @Cindy wat fijn dat alles er goed uitzag! Fijne gedachten dat je lichaam het weer oppakt toch? Wij hebben ook nog 2 cryo's.
Cindy fijn dat alles er goed uitziet! Jairy hoe is het bloed nu? Ik denk dat je ongesteld bent meid! Lola ik heb n mn eerste twee miskramen ovulatietesten gedaan en zwangerschapstesten. Zolang ik positief testte was mn ovulatietest altijd positief of bijna positief. Als ik het zo zie, zou ik met 95 procent zekerheid zeggen dat hij reageert op hcg. Ik ben pas weer op mn ovulatietesten gaan vertrouwen toen de streep lichter werd. Dat duurde vorige keer zo lang, dag ik nu dus nog niet beginnen ben. Ik heb wel van die goedkope gehaald van de action om het te checken. Vega test gedaan en er is wat uitgekomen. Ik zet het even morgen neer als ik achter de laptop zit, want op mn iPad tikken is niet zo prettig.
Oh ben benieuwd wat er is uitgekomen Frummels! Ik ben altijd foliumzuur blijven nemen, dat had de gynaecoloog aangeraden. Ik neem ook vitamine D & calcium tabletten, maar dat heeft niks met mijn zwangerschapswens te maken, heb gewoon een tekort aan calcium, want eet/drink te weinig zuivel. Die tabletten hebben ook extra vitamine D, want dat helpt bij het opnemen van calcium. Mijn gyn stond er inderdaad op dat ik een cyclus zou overslaan, waarom weet ik eigenlijk niet. Maar ze wilde mij zelfs de pil laten nemen een maandje, maar dat heb ik afgeslagen. Condoom was ook goed (duh...). Wilde echt even geen (extra) hormonen in mijn lijf. Ik denk dat ik ook ongesteld ben geworden, heb sinds gisteren bruinverlies en vandaag afwisselend bruin en helderrood. Maar het is allemaal nog niet zoveel, dus nog even afwachten. Qua timing zou het kunnen, had altijd een gemiddelde cyclus van 26 dagen, en zolang is het ook geleden ongeveer, mijn miskraam. Ben blij dat het voor iedereen (als ik het niet mis heb, en anders sorry...) zo goed als achter de rug is. We kunnen weer vooruit kijken en hopelijk zitten we weer gauw op de wachtbankjes.