Even een controversieel vraagje, eens kijken wat de meningen zijn... Zijn er hier mensen die expres niet in april zwanger proberen te worden, zodat het kindje niet in december geboren wordt? Zo rond alle feestdagen is dat juist misschien niet zo leuk.... Ik kom op deze vraag, omdat wij onze tweede ronde in april niet mee zullen doen. Nu zitten we nog in de eerste ronde, over 1 week is mijn NOD. We doen niet mee, omdat ik voor congres in het buitenland zit, precies in de week dat mijn eisprong zal vallen (inclusief voorafgaande vruchtbare dagen). Na even een moment gebaald te hebben, vond ik het niet zo erg meer, omdat ik me besefte dat we daardoor geen kindje rond de feestdagen zullen krijgen. Niet zo erg dus, aangezien het voor een kind misschien niet zo leuk is om tussen Sint, Kerst en Oud en Nieuw jarig te zijn. Het decembermijden is bij ons dus niet expres, ik denk dat als ik niet in het buitenland had gezeten, we er gewoon voor gegaan waren. Maar ik vroeg me af of er mensen zijn die expres hier rekening mee houden? Wat is jullie mening hierover?
Ik hou er absoluut geen rekening mee. Ik heb in januari '09 een miskraam gekregen nadat ik 9 weken zwanger was. Na de miskraam is dit dus mijn 2e rond weer en zou dolgraag weer zwanger willen zijn. Of het nou valt op 5 december of tijdens de kerst, het maak me allemaal niets uit als het maar gezond is!
Ik zal blij zijn als ik uberhaubt zwanger ben, en als ons kindje dan in dezember zou komen is het heel erg welkom. Je kan met vanalles rekening houden: grote vakantie, verjaardag van de andere kinderen of de ouders. Ik denk dat je het soms niet moet willen plannen
Nee hoor daar houd ik echt geen rekening mee. Een kindje is voor mij alle maanden even welkom . Een vriendin van mij is afgelopen 4 december bevallen van een dochter. Misschien is t voor een kindje iets minder leuk om zo vlak voor sinterklaas bijvoorbeeld jarig te zijn, maar mijn vriendin en haar man zitten er echt niet mee hoor. En ach, t is alleen de jaren dat ze echt klein zijn dat t misschien iets minder is, aan de andere kant, zo'n kind weet dan ook niet beter en zal er ongetwijfeld niet minder gelukkig om zijn.
Ik houd er ook geen rekening mee... Als alles goed blijft gaan ben ik uitgeteld rond de verjaardag van mijn nichtje, die dan 3 wordt (dochtertje van mijn broer en schoonzus) En we hebben een heleboel verjaardagen vanaf die tijd tot aan eind december.... Maarrrr ik snap wat je bedoeld. Ik heb er wel over nagedacht... maar kon het niet laten om toch gewoon door te klussen Mét resultaat nu Groetjes Cynthia
na twee miskramen te hebben gehad weet ik dat je geen zwangerschap kunt plannen, en het uberhaupt een wonder is als je een gezond kindje mag ontvangen, ik vind het dus ook echt raar dat mensen daarom niet proberen zwanger te worden in die maand....wat nou als je vervolgens nog een jaar aan het proberen bent, en het jaar daarop, het weer april wordt, en je nog steeds niet zwanger bent, wat dan? Ga je dan weer die maand overslaan?
Ik hou er ook geen rekening mee en zal alleen maar blij zijn als we zwanger zijn. Dat is het mooiste geschenk. Zelf ben ik ook in december jarig en weet wat het is en zo erg is het ook niet. Ok, je verjaardag valt wel wat weg ivm alle feestdagen, maar het is maar net hoeveel aandacht je daar zelf aan besteed en hoeveel je als ouders daaraan besteed.
Nou nee, heb ik geen rekening mee gehouden. Ik ben dan ook bevallen op 18 december, maar na 3 miskramen maakte het mij echt niet uit wanneer ik uitgerekend zou zijn! En mijn meissie krijgt gewoon haar verjaardagsfeestjes hoor! Zo is er altijd wel wat! (ik ben zelf begin augustus jarig en dan zijn er weer een heleboel mensen op vakantie!)
Daar ga ik ook echt geen rekening mee houden. We willen dolgraag een kindje en het maakt me niet uit wanneer het geboren wordt, ALS er maar een kleintje komt dan vind ik t prima! Mn vader is eerste kerstdag jarig en dat gaf altijd wel gedoe, maar het is ook hoe je er zelf mee om gaat denk ik dan.
Ik zou er zelf wel rekening mee houden... als ik deze cyclus zwanger ben, zou ik uitgerekend zijn voor begin december... Valt nog mee vind ik. Maar de volgende cyclus (indien ik nog niet zwanger ben tijdens deze cyclus en op voorwaarde dat deze cyclus weer regelmatig is -ben je nog mee ? )) zou ik uitgerekend zijn 1 januari... en laat december nu net op werkgebied een immens drukke periode zijn... Dus denk ik er aan om eventueel ook een rondje over te slaan ... Ik wil héél graag zwanger zijn, maar om het risico te lopen dat mijn man de bevalling zou missen, zou ik te jammer vinden... snap je ?
ik zelf hou er ook rekening mee. onze dochter is geboren op 6 december 2007, een dag na sinterklaas. Ik heb daar zelf totaal geen problemen mee, maar we gaan deze maand dus niet bewust klussen, omdat ik anders 2 december uitgereknt zou zijn. dat is voor beide kids niet leuk, dus wij houden nu even een stop en proberen het over 2 maand gewoon weer. dan maar wat later een kindje, maar 2 in december, en zo kort op elkaar hoeft vor ons allebei niet. snap best dat de meeste er geen rekening mee houden, met onze dochter maakte het ook niets uit, maar als je voor een tweede gaat en je zou die datum evt kunnen vermijden doen wij dat toch. kuzz
Bij ons thuis zijn november en december echt drukke maanden, in november 6 verjaardagen in december 4 verjaardagen en dan dus nog alle feestdagen. Ik zelf ben 2e kerstdag jarig. Maar dat vind ik echt geen reden om een zwangerschap uit te stellen
Ja, ach, mijn zoontje is op 9 december geboren. Ik was op 30 november uitgerekend, dus ik was wel een beetje zenuwachtig dat het de 5e zou gebeuren. Maar verder maakte het me niets uit. Ik ben gewoon verschrikkelijk blij dat ons wondertje er is. Bovendien, uiteindelijk kan je toch niet plannen. Als je rekent op januari, kan je met een vroege bevalling net in de feestdagen zitten. Eind november kan inderdaad 5 december worden. Begin mei kan dodenherdenking worden (dan is mijn zusje jarig...). Midden in de zomer is altijd iedereen op vakantie. Zo blijf je bezig.
Ik ga er niet op letten, maar ik moet zeggen dat ik zwanger zijn van augustus tot en met april erg fijn vond. Lekker fris buiten en daarna kan je snel met baby buiten wandelen, geen moeilijk gedoe met warm houden en allerlei kleine friemeljasjes en truitjes maar gewoon 1 rompertje... klaar Moet er niet aan denken om mijn buik van toen te hebben (en opgezwollen enkels op het laatst) en alles, als het buiten 30 graden is, pfuuu! Maar ja, het komt zoals het komt...
Wij letten ook niet op de uitrekendatum of de zwangerschapsperiode, zo heeft alles zijn voor en zijn nadelen.. Voor mij zou het juist heel praktisch zijn op mijn werk om in de zomer zwanger te zijn. We gaan er voor, en met de lente kriebels voel ik me super lekker dus wie weet.
Heb het hier toevallig vorige week over gehad met mn vriend. Wij gaan er geen rekening mee houden. Zouden zo blij zijn als het raak is dat de maanden me niks kunnen schelen.
Ja, hier een vermijder. Volgende maand gaat mijn Mirena er uit. Nog niet deze maand vanwege de decembermaand. Ik weet dat mocht ik snel zwanger zijn en het kindje komt te vroeg, dat het dan als nog een decemberkindje wordt. So be it. Ik snap als je al wat langer bezig bent, je het niks kan schelen wanneer het komt, maar dat je blij bent dát het komt. Maar om de Mirena er nu uit te laten halen of volgende maand, dat maakt niet heel veel verschil, dus dan kies ik voor de decembermaandvermijding.