December vermijden

Discussion in 'Zwanger worden' started by Brix, Mar 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nikton

nikton Bekend lid

Jan 10, 2008
    703
    0
    16
    Ik zou er absoluut geen rekening mee gehouden hebben over wanneer het me wel/niet uitkomt. Je moet maar net het geluk hebben dat het lukt. Zo vanzelfsprekend is het niet om zwanger te worden (en te blijven). Als je het geluk hebt om op 1e kerstdag te bevallen, moet je je beseffen dat dit geluk niet voor iedereen is weggelegd... Ik ken er zo een stel die er alles voor over zouden hebben om op 5 dec, 25 dec, 31 dec of 1 jan te mogen bevallen! Dus ik zou het niet te hard om je heen vertellen dat december je niet uitkomt. Je weet nooit wie je kwetst!

2. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Helemaal mee eens :)

3. KateK

KateK VIP lid

Dec 26, 2008
    5,185
    0
    36
    Drenthe
    nou zit nu in ronde 8.. als ik straks in ronde 9 zit ga ik maar even niet klussen want stel je voor..

man, ik zou al blij zijn ALS het raak is!

4. roosje01

roosje01 Bekend lid

Mar 5, 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Ik zou dolblij zijn als ik zwanger zou zijn en dan maakt de datum voor mij niet uit!
    Ik kan me daarentegen wel voorstellen dat het mensen afschrikt. Mijn vriendin heeft een dochterje dat op 4 december jarig is, haar dochter is twee weken later geboren dan dat ze was uitgerekend dus je kunt er sowieso weinig van zeggen.

5. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    En mocht het betekenen dat je man dan niet bij de bevalling kan zijn?
    zou je dan evt december mijden ?

kheb het er vanavond over gehad. Hij zei dat we zowieso verder gaan proberen en dan wel kijken hoe het op te lossen mocht het dan eind december zijn. dus wel positief natuurlijk :)

6. SuLa

SuLa Fanatiek lid

Feb 14, 2009
    1,765
    1
    0
    En wat als je de komende ronde niet mee doet, dan weer wel, en het kindje wordt te vroeg geboren?

7. Trees

Trees Niet meer actief

Ik ben zelf een sinterklaaskind en heb er verbazingwekkend geen trauma's aan overgehouden. Ik zal eens aan mijn ouders vragen of zij misschien wel therapie nodig hebben om te verwerken dat hun dochter een decemberkindje was :) ;).

Waar hebben we het eigenlijk over? Nee ik zou hier werkelijk nooit rekening mee houden. De natuur is niet maakbaar, ook al zouden we dit soms zou graag wel willen. Misschien moeten we ook niet zo sterk proberen dit soort zaken naar ons hand te willen zetten, want de waarheid kan soms flink tegenvallen.

8. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    We gaan sowieso verdr doen.
    Ik zou 36 meter hoog springen mocht ik zwanger blijken, ook al zou het voor december zijn.
    Want wat kan mij het schelen als mijn kind in febr, juli of december geboren is. Ik zou sowieso al blij zijn dat er eentje op komst is.
    Maar het is toch normaal dat een mens er even bij stil staat dat als ik zou moeten bevallen eind december ik alleen moet bevallen?
    Maar zoals je geheel terecht zegt, ik kan een maand overslaan en dan toch te vroeg bevallen. de natuur valt niet te commanderen.
    nogmaals, ik wil graag zwanger zijn, eender wanneer... Was gewoon een bedenking van een vrouw die wil zwanger zijn en die er samen met haar man wil kunnen van genieten en ook samen kunnen genieten van de bevalling... en niet eenzaam en alleen.
    versta je ?
    :)

9. Trees

Trees Niet meer actief

Dit vind ik persoonlijke een goede reden om er echt serieus bij stil te staan, maar zoals je zelf al schreef mocht het raak zijn dan komt er tegen die tijd wel een oplossing. Mijn reactie was ook zeker niet voor jou bedoeld. Hopelijk ben je snel zwanger en mogen jullie samen de bevalling beleven.

Mijn reactie is voornamelijk bedoeld voor vrouwen die twijfelen omdat het zo vervelend zou zijn voor de kinderen om in deze maand jarig te zijn. Echt heus zo vervelend is niet en als je op een speciale dag jarig bent, vergeet niemand ooit je verjaardag :D. Misschien een tip mijn ouders hadden het niet breed, maar omdat ze mij evenveel wilden geven als mijn zus zette ze elke maand wat geld opzij voor de dure decembermaand. Ik kreeg dus echt dubbele cadeautjes en wat een paradijs was dat ;)

10. Lotteke82

Lotteke82 Bekend lid

Sep 29, 2008
    576
    1
    0
    Hey!
    Ik denk dat het zelfs leuk moet zijn om op die speciale dagen jarig te zijn :)
    zoals je zegt: je krijgt misschien wel dubbele cadeautjes hehe.

11. Bolle Buik

Bolle Buik Actief lid

Feb 21, 2009
    281
    0
    0
    Hallo iedereen,

Ik ben er van overtuigd dat een kindje toch op zijn eigen verjaardag komt! :)
    Of dat nou in december is ja of nee. Het is toch al sowieso een wonder om zwanger te zijn. De dag waarop je kindje geboren word maakt voor mij in ieder geval niet uit!

Succes voor iedereen die druk aan het klussen is!
    En gefeliciteerd voor alle meiden die nu zwanger zijn!

Groetjes Bolle Buik

Share This Page