december verplichtingen!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweeling, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als je ouders gescheiden zijn, en je ook schoonouders hebt, is het nog erger. Dan heb je drie partijen die verwachten dat je langskomt, terwijl er maar 2 kerstdagen zijn. En dan willen ze het liefst ook allemaal dat je op 1e kerstdag komt, want 2e kerstdag is minder belangrijk he...

Wat mij betreft mag het allemaal afgeschaft worden, die onzin. Hoewel ik de aanloop naar de feestdagen wél leuk vind: sinterklaas op tv en al die blije kindjes in de stad, een boom halen en versieren, kaarsjes aan, warme chocolademelk drinken onder een dekentje....gezellig 8) Maar die kerst zelf...nee. Dat grenzeloze gevreet en geconsumeer van tegenwoordig, dat heeft toch niks meer met de echte kerstgedachte te maken joh. Niet dat ik er niet zelf aan meedoe hoor, maar toch. Als het aan mij lag bleef ik lekker thuis in bed liggen :p

2. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    pffff
    na heb opa zover dat we geen sint vieren dat het teveel is en dat ie anders maar iets met kerst moet doen als ie perse wilt dus...hopelijk geen gezeik hier meer over

alleen blijft dit gezeik (heel raar) ieder jaar weer terug komen :(

3. Niet meer actief

Wij van 24 tm 27 en volgend jaar ook en jaar daarop ook enz enz haha

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wij doen al jaren met mijn ouders met sinterkerst, ofterwijl tusenkerst en sinterklaas komen wesamen en doen we suprise, dobbelen of gewoon kadootjes onder de boom.net wat we afspreken

met mijn schoonouders spreken we een dag af die ons allemaal uitkomt, meestal wel eerste of tweede kerstdag en verder hebben we niets. We doen verder ook niet aan verplichtingen. we gaan bij schoonouders altijd gourmetten maardat doen we zo ongeveer 10 x per jaar dus is puur voor de gezelligheid.

als die kleine er is straks wordt het wel weer gewoon sinterklaas in ons gezinnetje, evt. met opa en oma. maar als we dat niet willen zeggen we dat ook gewoon.

5. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Ja pffffff.... vreselijk. Ik heb dus nu al kerststress, al helemaal sinds mijn schoonmoeder 1ste kerstdag af aan het dwingen is op een niet al te leuke manier (zoals ieder jaar). Ik heb zin om overal een lekkere flinke hoop op te leggen... Ik vier met mijn gezin en de rest kan me eigenlijk kapot vallen.... :oops: Met kerst ben ik altijd een beetje verbitterd vooral door de druk die mijn schoonfamilie op ons legt. En dan heb je ook nog een stieffamilie die ik niet kan luchten (en zij mij niet) en daar moet je dan zogenaamd gezellig mee gaan zitten doen... wat ik van nature niet kan. Ik ben dus de hele maand december niet aanspreekbaar voor commentaar.... :) :)

Wat wij hier met sinterklaas gaan doen weet ik niet. Ik ben een beetje de anti-sint en de anti-kerst. Verplicht gezellig doen... bah... Bij mij thuis is iedere dag een feestje behalve in december :evil:

Deel Deze Pagina