Zorgen dat krullen in haar bij peuter mooi blijven

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Apple2015, 13 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Ik hoop dat ik de vraag hier goed stel en dat hij niet bij een andere afdeling moet om maar zo te zeggen:)
    Me kleine meid van net 3 heeft mooie blonde krullen, maar de krullen pluizen enorm. Op een geven moment is het net zo een pluizenbol. En het haar is ook zo droog. Ik doe er dageijks biosilk in maar dit helpt maar even en dan is het weer terug. Nu zag ik bij de drogist allemaal freubels staan om haar mooi krullend te krijgen maar ik vraag me af of dit werkt.
    Misschien heeft iemand tips voor mij wat ik het beste kan doen en/of gebruiken.
    De kapper gaf als advies dat ik het haar overigens niet te vaak moet wassen. Max 2 keer per week maar ook dit helpt niet

2. gaiamaria

gaiamaria Actief lid

17 jun 2009
    154
    4
    18
    Haarolie, gewoon van Kruidvat is het goedkoopste.

3. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Mijn dochter heeft ook krul haren, behoorlijke dichte krul. Ik gebruik Cantu, te koop bij een black hair kapper of toko. Houd het haar ook wat vettig zodat het minder snel pluist. En ik was haar haren heel weinig inderdaad, dan gebruik ik shampoo van Kids Organics.

5. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Dit is het haar van mijn oudste meisje. Cantu/ kids organics of Shea butter kan ik je aanraden qua producten.

6. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik heb een dochter met prachtige pijpenlokken. Ik was haar haar altijd met biologische rozenshampoo en conditioner. Is wat prijziger dan gewone shampoos maar het werkt heel goed bij haar! Haar krullen zien er nu gewoon prachtig uit!
    Hier een link van een goede shampoo
    Urtekram 100% natuurlijke biologische Rozen shampoo droog haar

Succes!

7. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nog minder wassen. Wij wassen max 2x per maand. Gebruiken soms cantu maar vaker een druppeltje jojoba olie. Altijd nat kammen ( met spuitflesje maak ik het nat s morgens)

8. Apple2015

Apple2015 Actief lid

23 okt 2015
    252
    0
    16
    Dank jullie wel voor de tips.
    Ik heb zo een flesje van andrelon perfecte krul gehaald. Deze maar is tellen.

2 keer per maand haar wassen lukt helaas niet. Mevrouw smeert nog wel is regelmatig eten in haar haar of ze ligt te rollebollen door het zand/ aarde waardoor het haar er niet meer uit ziet 😷

9. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier ook een meisje met fikse krullenhier wordt het iedere dag gedoucht waarvan 3 keer week wassen na het wassen doe ik het gelijk inspuiten met een moisturizer en dan doorkammen dat gaat goed, het pluist nu veel minder en heeft een mooie glans, maar vorige week met de mist was ze weer coupe ontploft!!!

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Niet wassen met shampoo. Alleen 1 x per week. De rest van de week met alleen conditioner wassen.
    Uitspoelen en dan kammen ennnog een beetje conditioner erin doen zonder uit te spoelen.

11. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    ts heeft jouw dochter ook heel erg last van klitten?!
    hier klit het al als ze gedoucht heeft, ik word er gek van..

weet iemand of ik al iets van conditioner gebruiken mag voor d'r?!
    ze is 3..

12. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Hoop hier ook DE tip te vinden.
    Mijn dochtertje van bijna 2 is ook een krullenbol. Het pluist en klit heel erg. Ik gebruik vaak kokosolie, maar dat blijft vettig aanvoelen.

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Inderdaad het haar alleen wassen met een conditioner en alleen kammen als het nat is... bij voorkeur kammen op het moment dat de conditioner er nog inzit.

14. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik kam het alleen als het nat is. Grbruik creme spoeling voor krullen. En olie er in doen zo blijft het mooi zitten

15. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Voor de klitten werkt bij ons de anti klit spray van glis kur heel goed. En dan een tangle teezer als borstel.

16. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Is nu in de aanbieding bij de Trekpleister, 1+1.

17. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Toevallig bij etos gekocht. Ook in de aanbieding.

18. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    Thnxx voor de tips!

19. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier een dame van 3 met prachtige krulletjes en pijpenkrullen.
    Gebruik gwn zwitsal shampoo anti klit. T gaat snel klitten idd maar je moet t haar regelmatig laten bijpunten. De dode puntjes zijn dun en gaan dan snel klitten vormen tijdig laten knippen is belangrijk. T haar gaat er ook weer sneller door groeien.

Verder gebruik ik geen producten van de drogist. Daar zitten allemaal toevoegingen in en wil ik dat haar babyhaar niet aandoen. Mijn haar is er ook min of meer door verpest. Ik gebruik pure argan olie, online verkrijgbaar en nog best prijzig in aanschaf. Je doet er wel heel lang mee want je hebt maar een drupje nodig. De argan olie bij de kruidvat voor 7e is nep. Daar zit nog van alles in en maar klein beetje argan.

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Deel Deze Pagina