Vraagje aan jullie, Wat is nou het lekkerste recept voor zelfgemaakte tiramisu (met alcohol!) Ik speur internet af en ik vind ze met marsala wijn, cognac, amaretto, tia maria, enzovoort... Ik zie door de bomen het bos niet meer. En overal staan verschillende hoeveelheden bij. Wie heeft het recept van de lekkerste tiramisu voor me? We hebben een bialetti, dus de supersterke italiaanse espresso komt goed. ik hoor het graag, ik wil morgen ingredienten gaan kopen, ik wil de tiramisu opdienen op de 25e, hoeveel tijd van tevoren moet ik het dan maken? Ook wat dat betreft zie ik allemaal verschillende adviezen
deze is zoooo lekker, heb m al een paar keer gemaakt met Kerst Tiramisu recept | Smulweb.nl ik maakte hem de avond ervoor, dan is ie het lekkerst.
*Tiramisu* recept | Smulweb.nl Deze maak ik altijd! En is super lekker! Ook voor tweede kerstdag, maak hem wel een dag eerder! Succes!
Dag van tevoren maken. Dus morgen, als je het 1ste kerstdag lekker wil hebben. Dit recept gebruik ik al jaren, en nog steeds akelig lekker! Tiramisu Ingrediënten voor 8 personen 500 gram verse romige kaas (mascarpone) 4 eieren 2 pakjes vanillesuiker 2 eetlepels suiker 2 kop sterke koffie 8 dopjes Amaretto 1 a 2 pakken lange vingers (boudoirs) cacaopoeder Bereidingswijze Eerst maken we de crème, die wordt in combinatie met een laag koekjes in een rechthoekige schaal gelegd. Scheid eiwit van eigeel en klop het eiwit tot een stevige sneeuw. Meng de kaas met de suiker en de geklopte eierdooiers en meng er het tot sneeuw geklopt eiwit onder. Dompel de boudoirs in de koffie en leg een laag op de bodem van de rechthoekige schaal. Hier is belangrijk dat je de boudoirs zeker niet doordrenkt met koffie. Hou de boudoirs slechts een tel in de koffie, bij voorkeur met de suiker naar beneden, zodat de koekjes niet te doordrenkt geraken. Besprenkel deze laag met enkele dopjes Amaretto. Bestrijk daarna met een laag crème. Leg daarop nog een laag koekjes met koffie en Amaretto enzovoort. Eindig met een laag van je zelfgemaakte crème. Bestrooi met wat cacaopoeder en laat het geheel tenminste 4 uur opstijven in de koelkast. Het beste resultaat wordt verkregen als men de Tiramisu laat overnachten in de koelkast. Een tip om de cacaopoeder goed te verdelen: neem enkele koffielepels cacaopoeder en doe ze in een fijn ziftje. Als u met dit ziftje lichtjes schudt boven de tiramisu, kan u de cacaopoeder fijn verdelen.
Hallo, Hierbij mijn succes recept. Tiramisu - voor 4 personen dubbel sterke koffie zetten. - royale scheut amaretto - 500gr mascarpone -100 gr suiker -2 eieren -3 pakjes lange vingers -cacao Zet de koffie, doe er een scheut amaretto door heen en laat afkoelen. Meng de mascarpone met de eieren en de suiker. Doop de lange vingers in de koffie en leg ze in een schaal. Doe er een laag mascarpone mengsel overheen gevolgd door weer een laag in koffie gedompelde lange vingers. Eindig met een laag mascarpone en strooi daar wat cacao overheen. De lekkerste tiramisu maak je een dag van tevoren!
Zo deed ik het ook Lekker hoor . \ Ik wil dit jaar (lees: morgen) ook eens de pletkeskoek proberen -arretjescake meets tiramisu (vind ik hihi) Het recept voor de pletskeskoek: Je hebt nodig: 100ml sterke koffie 500 gram boter (margarine of roomboter) 250 gram bastardsuiker 2 of 3 pakken theebiscuits (zonder suiker) pak hagelslag Zet eerst ongeveer 100 ml super sterke koffie. Doe ongeveer 5 scheppen koffie in de filter en doe dat met 100 ml water. Laat de koffie afkoelen. Pak dan: 500 gram boter, 250 gram bastardsuiker, en doe 3 eetlepels koffie bij de suiker en boter en mix dat heel goed door elkaar. Leg op een plaat 9 theebiscuits. Doe daarover een laagje botercreme (ongeveer 2 mm). Dompel dan de theebiscuits heel kort in de koffie en leg weer een laag erop. Dan weer met botercreme, en weer de theebiscuits in koffie dompelen en op de taart, en dan zo hoog maken als je zelf wilt. Ik doe meestal ongeveer 7 a 8 lagen hoog. Dan bovenop en rondom weer botercreme, en dan afdekken met hagelslag. Het beste is de taart 1 dag van te voren te maken, want dan is de koffie goed ingetrokken. Niet in de koelkast zetten want anders is hij heel moeilijk aan te snijden De kinderen vinden dit altijd heerlijk. Maken wij voor de kerst dit jaar. Maar ook op verjaardagen. Heerlijk. Mijn vader doet er wel eens een klein scheutje rum doorheen voor de volwassenen.