Ik maak heel veel gebruik van mn combi magnetron/oven. Hij wordt dan ook regelmatig schoon gemaakt, maar toch blijft er vettige aanslag aan de wanden zitten. Heeft iemand de ultieme tip om dit schoon te krijgen?
Ovenreiniger vd kruidvat, ideaal, Ooit oven schoongemaakt er mee, door telefoontje vergeten na insprayen weer schoon te maken dag later denk ik heej de oven daar was ik mee bezig. En compleet svhoon, nog met nat doek afgedaan en vet vrij uber schoon
baking soda. Ik zweer bij dat spul. Heb er zelfs van die gele aangekoekte zweetplekken uit shirts mee gekregen. Nou, die hebben heel veel middeltjes gezien maar niks hielp. mn oven was binnen no-time schoon. wat met dasty en andere ontvetters niet lukte. https://gezondetips.nl/het-gezonde-effect-van-baking-soda-zuiveringszout
Ik heb ooit eens in dat programma "hoe schoon is jouw huis"een tip gezien, maar nooit uitgeprobeerd. Ze deden daar een bakje met water in de magnetron, met daarin een doormidden gesneden citroen. Ze warmden dat op, hoe lang en op hoeveel watt weet ik niet meer. Niet bijzonder lang ofzo, ik denk aan paar minuten. Na het opwarmen haalden ze een vochtig doekje over de wanden en de binnenkant van de deur. En alle vettigheid kwam er zo af. Ik wil dat toch eens proberen. Ik zweer verder ook bij Dasty trouwens.
Hier gebruik ik de ovenreiniger van de kruidvat. Dasty gebruik ik meestal voor kleding van de kinderen.
Die heb ik vanochtend geprobeerd en werkte dus niet. Vandaar dat ik hoopte dat iemand hier een oplossing had.
Baking soda geprobeerd? Kost 1,29 euro. Papje maken, insmeren en nachtje laten zitten. Volgende dag met doek met wat azijn veeg je het er zo vanaf. Heb het van de week op een oude kalkplek op mn tegels gesmeerd. Kreeg het echt niet weg. Zelfs niet met agressief spul. Na 2x smeren was het weg.
Dasty is inderdaad heel goed spul. Ik heb ook weleens gelezen dat je dat soort aanslag goed kan reinigen met ammoniak. Maar dat heb ik nog nooit uitgeprobeerd en vind het ook stinkspul.
Bij een toko en tegenwoordig ook bij de jumbo. Wel kijken dat je echt baking soda hebt. Dus geen soda of bakpoeder van dr oetker of zo. Dat is totaal iets anders. Dit is zuiveringzout. Op de vorige pagina heb ik 2 linkjes gezet. In de eerste staat dacht ik een foto van de verpakking. Ik gebruik het overal voor. Theelepeltje in je cake en het rijst als een gek. Bij de witte was. Laagje onderin de kattenbak en prullenbak want het absorbeerd luchtjes
Ja, dat zag ik ook op t.v. Heb het thuis uitgeprobeerd, maar bij mij werkte het niet. Weet niet wat ik verkeerd deed. Die ovenreiniger van het Kruidvat werkt goed, maar slaat op mijn adem. Echt rotzooi. Gebruik nu weer Dasty, ook troep, maar ik word er niet benauwd van.
Ja de gele dasty ontvetter. Voor het wassen op de vlekken sprayen en hup in de wasmachine zoals je je was normaal doet. Bij echt hardnekkige vlekken even de dasty in de stof wrijven. Tot nu toe gaan álle vlekken eruit.
Plaats eens een bakje water met ammonia een nachtje in de oven en de volgende morgen kan je alles er zo afwrijven .. Werkt echt fantastisch .. Gebruik ik ook altijd om mijn bbq rooster schoon te maken en dan doe ik dat in een vuilniszak en de volgende dag is hij als nieuw .