Extra fles 's avonds

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Wilma1978, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wilma1978

Wilma1978 Actief lid

27 dec 2009
    249
    0
    0
    Hoe 'erg' is het om mijn dochtertje nog een flesje 's avonds te geven. Ze is nu bijna zeven maanden en slaapt al vanaf drie maanden van zeven tot acht, zonder avondfles.

Ze zat al vrij snel aan vier flessen (wel van 210 + 7) die in het begin allemaal op gingen. Sinds we met bijvoeding zijn begonnen liet ze er een groot deel van staan en nu we met opvolgmelk zijn begonnen drinkt ze bijna geen een fles helemaal leeg (ze zit gemiddeld op 600 a 700 ml totaal). Dit is allemaal logisch natuurlijk. Als bijvoeding, wat goed ging, kreeg ze eigenlijk altijd potjes, de laatste weken zijn we begonnen met potjes afgewisseld met geprakt fruit/groente.

Gisteren hebben we voor het eerst aan tafel in de kinderstoel gegeten, brocolli en aardappelen a la Rapley (met een beetje geprakt op een lepeltje) en ze heeft er van genoten, het was ook echt heerlijk om te zien.

Vandaag aten wijzelf (met mijn zoon van 6) broodje zelfgemaakte hamburger, die ze natuurlijk voorlopig nog niet krijgt. Ze heeft dus een potje gekregen en ze vond het niets. Zelfs nog een ander smaakje geprobeerd, maar dat vond ze ook niet lekker. Eigenlijk heeft ze dus weinig avondeten gegeten (vond het meeeten met ons gisteren veeeeel leuker, wordt dus veel Rapleyen hier;)).

Nu begon ze om tien uur met huilen, wat al snel krijsen werd. Ze had geen vieze broek, geen boertje die dwars zat of wat dan ook, ze was gewoon boos. Geprobeerd te troosten, toch nog een schone luier, even rondgelopen, maar ze werd alleen maar bozer. Ik heb haar uiteindelijk nog een flesje gegeven (210 + 4), verdund zodat ze toch de smaak van de melk heeft. Ze heeft de fles half opgedronken en ze is daarna gelijk in slaap gevallen.

Normaal gesproken krijgt ze dus geen fles meer om die tijd, ze heeft het ook niet meer nodig. Als ze ouder is en ze heeft dorst dan krijgt ze gewoon water, net als de oudste, maar ze is nu nog zo klein:). Wat denken jullie?

2. misa

misa Niet meer actief

Als je kindje nog maar net vast voedsel eet, en dus nog geen hele maaltijden eet, dan lijkt het me helemaal niet erg om nog (fles)voeding te geven rond die tijd.

3. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Honger is honger lijkt me, als ze met een fles wel wil slapen zie ik niet waarom je het niet zou geven.

Simone slaapt in principe ook van 7 tot 6 maar afgelopen zaterdag kwam ze ineens om 12 uur en om 3 uur en om 6 uur weer. Ik leg haar gewoon aan dan, ze zal het wel nodig hebben.

4. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    mijn dochter slaapt ook vanaf dat ze 4 maanden is het klokje rond.
    Nu komt ze nog wel eens ooit in de avond of 's nachts voor eten.
    Ze heeft dan ook echt honger want de fles gaat op.
    Ik geef haar altijd als ze erom vraagt, ze drinkt niet veel dus alle cc's zijn hier wel welkom. Ik sta liever even op dan de hele tijd naar het gehuil te luisteren. Zij slaapt boven en wij onder dus de babyfoon staat op mijn nachtkastje ;).

Als ze ouder word en het gaat begrijpen dan krijgt ze water, nu krijgt ze gewoon melk zoals altijd. Als ik honger of dorst heb sta ik ook op om het te nemen.:)

5. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    mijn zoon slaapt heeft nog nooit het klokje rond geslapen, maar krijgt niet altijd een fles 'savonds/ 'snachts.
    maar als niks meer werkt dan krijgt hij een fles en op het CB zeiden ze dat het niet erg is.
    als hij maar niet teveel melk krijgt. daarom doe ik ook vaak 120+2 ook verdund. soms hebben kinderen het nodig. vaak zijn het ook maar periodes.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vind het ook niet vreemd..
    Je kunt ook nog op de dagen dat ze erg slecht geeft een "toetje" geven in de vorm van een fles van 120/4 ofzo.

Deel Deze Pagina