Hoi dames, Ik ben van plan om een van de weekenden te beginnen met het potje bij men dochter (23 maanden). Wat vooral het probleem is hier is dat ze schrik heeft van het potje zodra ze er op gaat zitten. Nu heb ik al gehoord van het potje eerst een tijdje in de woonkamer te zetten maar dan gaat ze er echt mee spelen. Dusja.. Iemand hier een goede tip voor? Andere tips&tricks zijn natuurlijk ook heel welkom!
Vanaf een jaar mocht dochter er ook mee spelen. Het mag niks afschrikwekkends zijn. Tegen anderhalf was ze dan uitgespeeld en dan was ze er ook snel aan gewoon. Dus laat haar even. Staat het potje al in de wc, zodat ze er mee op kan als jij gaat?
Heb het een paar keer in de wc gezet en een paar keer in de woonkamer maar heb het elke keer weggehaald omdat ze er mee ging spelen. Zal het straks na het werk terug op de wc zetten. Doe je dan ook al het pampertje uit en zet je ze er op ook al ben je nog niet echt in de dagen van de pottytraining?
Maar het is toch niet erg dat ze eerst even speelt met dat ding? Het ís ook iets interessants... Ik zou haar nu gewoon laten ontdekken, en nog niet focussen op zindelijkheid. Gaandeweg kan je haar dan erop laten zitten, eerst met luier aan en daarna, als ze zich op haar gemak voelt, zonder. En dan, als ze een paar keer geplast heeft en dus snapt waar het voor dient, luier uit en gaan. Dochter is vier. Vanaf een jaar stond het potje in huis en speelde ze ermee. Vanaf anderhalf ging ze erop plassen. Op 20 maand heb ik haar luier uitgelaten en was ze letterlijk op één dag zindelijk.
Oke, bedankt voor de tips. Straks meteen potje in de wc zetten. Over het feit van dat ze er niet mee mag spelen ging ik er een beetje van uit: met eten mag je ook niet spelen en dat trek ik zowat over dezelfde categorie Maar nooit te oud om te leren he! Thx
Hier met 2 jaar 2 maanden gestart met potje, geheel vrijblijvend, luier uit en elke 5 min vragen of ie moest plassen. Als het mis ging geen heisa van maken en evengoed op potje zetten, dat ie wist dat het op potje moest en ging het goed dan belonen, hemel in prijzen. Hier werkten stickers
Wil ze ook niet liever op de wc? Mijn zoontje is ook niet zo dol op het potje, maar de wc (met verkleiner) vind hij wel interessant, dus daar zet ik 'm wel geregeld op. De po was alleen met warm weer leuk en interessant, nu is het weer over. Wat betreft het spelen met de po. Toen hier net vast voedsel geïntroduceerd werd mocht hij er van mij ook mee spelen om te ontdekken wat het was. Zo is het met het potje in mijn ogen ook, dat is ook iets nieuws wat ze moeten leren kennen. Als het potje straks gewoon is, dan is het inderdaad niet meer de bedoeling om daarmee te gaan spelen, maar nu om er kennis mee te maken is het denk ik niet verkeerd hoor. Al moest ik pas toch ook even slikken toen m'n zoontje met z'n handjes door z'n plasje zat te roeren.
Lekker mee laten spelen. Spelen is ontdekken. Heb je ook een pop of diertjes. Ook die kunnen op het potje en wat leuks doen als ze er oo zit. Zoals boekje lezen, zingen oid. Wennen duurt even zoals je kun lezen. Het moet nog gewoon worden. En dat word het door het te gebruiken.
Potje staat hier de eerste tijd juist in de kamer/keuken zodat het ze het zien. Voor die tijd in de badkamer of op hun kamer. Hier nu ook bezig, dochtertje van net 2 (vorige week) begon bij de wc-deur "mama help" te roepen maar ze gaat toch liever op het potje (betere houding) dus potje weer in de keuken omdat ik daar het meeste ben. Als ik weg moet wel nog even een luier/luierbroekje aan. Nu loopt ze met een onderbroekje aan, ben benieuwd hoe het gaat vandaag en of ze het ook zelf gaat aangeven. Vraag het wel regelmatig en om de zoveel tijd moet ze even zitten van me