Peuter slaapt niet bij oma. Tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Linx, 6 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    Ik zit een beetje met een dilemma. We zitten nu midden in een flinke verbouwing. Veel gezaag en lawaai, oftewel: het middagslaapje van dochter is thuis een beetje lastig. We hebben geprobeerd om haar bij oma te laten slapen, maar dat was een drama. Uiteindelijk ritjes in de auto moeten maken (daar slaapt ze dan wel ;)) om haar toch nog even te laten slapen.

Ze heeft haar slaap echt nodig, en dit gaan we niet nog 5 weken volhouden op deze manier. Zit er een beetje mee. Herkend iemand dit, en hebben jullie tips?

2. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Hoe vaak hebben jullie het geprobeerd bij oma? Wel hetzelfde slaapritueel aangehouden? Is ze vaker bij oma overdag(wennen aan de omgeving)? Staat het bedje in een prikkelarme kamer?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Slaapt ze vaker bij oma? Als ze daar nu voor het eerst heen gaat om te slapen is het niet vreemd dat ze dat niet gelijk pikt. Legde jullie haar zelf in bed of deed oma dit? Misschien kan je hier nog wat mee.
    Ik mag mijn zoontje ergens anders niet op bed leggen. Dat moet gebeuren door degene die daar woont. Bracht 'm bv. gisteravond bij m'n zusjes omdat ik vandaag moest werken. Ook al ben ik er nog, m'n zusje moet 'm naar bed brengen. Bij m'n schoonouders pas drama, ik bracht 'm daar naar bed, maar 1 en al herrie schoppen.
    Ik 'm eruit gehaald en hij maar over de bovenverdieping lopen, bleek hij oma te zoeken. Dus ik hem weer meegenomen naar beneden, hij helemaal door de dolle dat hij oma zag. Oma moest mee naar boven en heeft hem zonder problemen in bed gelegd.
    Je moet dus even uitvogelen wat werkt en dat lukt je doorgaans niet in 1x.
    Wat hier ook wel eens hielp toen hij jonger was, was dus gewoon weggaan terwijl hij nog niet in bed lag. Dus samen mama uitzwaaien, dan soms nog even spelen om te acclimatiseren en dan na 15-30 minuten bij oma of gastouder naar bed.
    Ik werk zelf onregelmatig, dus vandaar dat ik ons zoontje ook wel eens voor z'n middagslaapje al naar de oppas moet brengen omdat ik hem anders na een uurtje weer wakker moet maken omdat ik werken moet.

4. Linx

Linx Actief lid

28 okt 2013
    239
    0
    16
    NULL
    Twente
    @ zazam ja tegen al het bovenstaande. We nemen alles mee wat ze thuis ook gebruikt. Heb het vaker geprobeerd, telkens zonder succes

Misschien kan oma haar eens naar bed brengen. Morgen doen we nog een poging denk ik.

Het gekke is dat het slapen op vakantie totaal geen problemen oplevert!

Deel Deze Pagina