Ik ga morgen beginnen met hardlopen met Evy. Heeft iemand hier ervaring mee. Ook vroeg ik me af of de hardlopers hier ook echt hun voeten hebben laten opmeten bij een speciale zaak met de hele mikmak of gewoon hardloopschoenen gehaald bij de intersport?
Ooit ook gestart met Evy. Inmiddels zit ik op zo'n 8-9 km. Ik heb toen wel goede schoenen laten opmeten. Bij hardlopen heb je best grote kans op blessures. Goede schoenen die passen bij jouw voeten zijn heel belangrijk. Dus ik zou dit wel doen. Succes morgen.
Ik ga aankomende week beginnen. Ik heb geen speciale schoenen aan laten meten, eerst maar eens kijken of ik het volhoud. Heb mezelf wel opgegeven voor Start to Run via de atletiekunie. Dat begint 9 maart en in 6 ochtenden leer je jn een groep hardlopen. Eerst ook maar eens sparen voor de goede schoenen En ik ga niet hardlopen met Evy maar met Renate.
Hè, ik wil morgen ook beginnen met Evy. De zomer komt nu wel erg dichtbij Zijn De Ren sessies met Renate (wennemars) toch, ook met recente muziek o?
Goede schoenen zijn heel belangrijk voor je voeten. Mijn vriend had eerst ook "gewone" hardloop schoenen gekocht bij actiesport maar kreeg veel last van zijn kuit waardoor hij eigenlijk niet meer durfde en kon rennen. Hij is er zelfs mee naar de dokter geweest en bleek dat zijn pezen overbelast/geïrriteerd waren. Hij is daarna naar een podotherapeut geweest en naar een speciaalzaak voor goede aangemeten hardloop schoenen. Hij kwam hier op een loopband te staan en moest daar een stuk op rennen, de stand van de voeten werden bekeken enz. en aan de hand daar van werden de goede schoenen aangemeten. Je bent dan misschien wel wat meer kwijt maar echt je hebt er veel meer baat bij. Hij rent nu 10 km. tot 15 km. en heeft nergens meer last van. Dus denk er goed om want je hebt zomaar een blessure. Succes met rennen.
Ik begon ook inderdaad op een paar goedkope schoenen. Later ben ik toch naar een speciaal zaak gegaan en heb mijn pas laten meten en afwikkeling daarop zijn er een aantal schoenen voor mij tevoorschijn gekomen en ik weet dat deze dus veel en veel lekkerder lopen.
Tja voor het opmeten heb ik alsmaar zo weinig tijd, of dan had ik een keer tijd en was het me volledig ontschoten, ik denk dat ik maar naar de intersport ga en gewoon goede hardloopschoenen koop. In het verleden liep ik op de loopband met fitness schoen en had ook nergens last van. Ja we zijn alweer februari dus moet er toch maar wat gebeuren met de zwangerschapskilo's. Bij ons zijn helaas alle groepen al begonnen maar nu ga ik met mijn schoonzus. Bij ons trainen de groepen voor de ronde in ons dorp met koninnedag. Succes ook voor damens die gaan beginnen. Hoop maar dat we het volhouden.
Heb hier veel hardgelopen (niet met Evy) en heb me toen ik begon wel goede schoenen aan laten meten. Mijn eerste paar ging perfect, en vervolgens ging ik naar een hardloopwinkel om nieuwe te kopen, en die hadden de schoenen die ik had niet in mijn maat, en hebben me toen een ander merk verkocht onder het motto 'dit is hetzelfde' terwijl ik het gevoel had dat ze echt niet goed zaten. Maar dacht: zij zullen het wel weten, misschien moet ik ze even inlopen. Nou, dat heb ik geweten: zo'n last van mijn knie gekregen, en een half jaar fysiotherapie gehad. En dat gewoon door de schoenen, want sinds ik teruggeswitched ben naar mijn originele merk heb ik veel minder last (al zal het nooit meer helemaal weggaan). Dus zou zeggen: ik zou wel even advies vragen (want ze kunnen wel goed zien of je bijvoorbeeld extra steun aan de binnenkant van je voet nodig hebt; anders kun je ook erg last krijgen), maar koop vervolgens echt alleen schoenen waarvan je meteen denkt: hiermee loop ik op wolken! Succes en ook veel plezier met hardlopen.
Loopband is wel heel anders dan een harde ondergrond want dat is veel meer blessure gevoeliger. Je voet komt harder neer dus dreunt veel meer door. Mijn advies is toch om te proberen om er goed naar te laten kijken. Wij dachten ook een paar goede hardloop schoenen te kunnen kopen bij actiesport en die waren ook echt niet goedkoop maar dat is nu dus wel weg gegooid geld eigenlijk, omdat je dus nog een keer moet voor schoenen.
Ik ga vandaag starten. Evy heb ik jaren terug eens geprobeerd, maar ik smokkelde Nu ga ik het proberen met de Zombies run app! Ben benieuwd. Ben destijds wel even naar sportwinkel geweest voor schoenen. Toch wel essentieel dat schoenen goed zitten ivm blessures idd. Het maakt vooral uit of je je voeten recht neer zet of de buitenkant eerst. Als je de buitenkant eerst neerzet heb je schoenen nodig met een extra verhoogd stukje aan de binnenkant van de schoenen. Succes met rennen!
Als je tijd hebt om naar intersport te gaan, heb je ook tijd om bijvoorbeeld naar Runnersworld te gaan. Geen tijd vind ik echt een onzin argument, geen zin komt meer in de buurt. Zoals eerder gezegd is een loopband totaal geen vergelijking met de harde straat.. Het is niet de vraag òf je blessures op gaat lopen met verkeerde schoenen, maar wannèèr!! Dat kan na 2 keer lopen al zijn, maar ook een gemene sluipende blessure die je na verloop van tijd pas gaat voelen, maar waar je maanden zoet mee kan zijn.. Maargoed, het is jou lichaam. Als je het risico op ellende wilt lopen, dan is dat natuurlijk helemaal je eigen keuze..
Een hardloopschoen heeft veel meer demping als bijvoorbeeld een gewone gymp. Dat heb je nodig omdat je tijdens het hardlopen zo'n 3x harder dan normaal neerkomt op je voeten. Een basis hardloopschoen (dus met demping en verder gewoon standaard voetbed) heb je al voor 50 euro (Asics). Wil je er eentje op maat (als je bijvoorbeeld naar binnen loopt of wat zwaarder bent en nog wat extra demping nodig hebt) dan zul je wat dieper in je buidel moeten tasten.
Tjonge jonge zeg, stel ik gewoon een simpele vraag krijg ik zo'n antwoord. Aardig zijn we weer. Ik ga morgenavond beginnen en de renwinkel bij ons is op maandag dicht. En ik wou gaan als ik de kids niet had omdat je er toch even tijd voor uit moet trekken, dan hield ik over zaterdag ochtend maar dan zit ik ook aan mijn thuiswerk. DUS JA IK HEB GEEN TIJD Iedereen bedankt voor jullie tips, ik ga het zeker meenemen
Maar jij stelt de toch de vraag of je je voeten op zou moeten laten meten of niet! Als je daar dan toch geen tijd voor hebt hoef je de vraag ook niet te stellen toch? Maar ik zou ze dus ook zeker op laten meten, want goede schoenen zijn zo belangrijk en hardlopen is een flinke aanslag op je gewrichten en spieren. Goede schoenen zijn dus zeker heel belangrijk!
Nouja zeg, ik geef je gewoon een kritisch antwoord op de vraag die jìj stelt en reageer ik vooral op het volgende stukje; Hiermee geef je de indruk dat het allemaal wel los zal lopen, wànt je hebt in het verleden probleemloos met fitness schoenen op een loopband gelopen. Daarbij heb je in dit stukje wel tijd om naar de intersport te gaan, maar geen tijd om naar een winkel te gaan waar ze de spullen in huis hebben om je op goede schoenen te laten lopen. Maar dat mag ik dus blijkbaar niet aanhalen, want dan ben ik dus onaardig Je hebt duidelijk geen ervaring met hardlopen, mensen willen je behoeden voor nare blessures. De ervaren hardlopers geven advies op je vraag of je schoenen aan zou moeten laten meten of gewoon schoenen kunt halen bij de intersport en dààr krijg je antwoord op..
Ik zou toch investeren in goede schoenen, ik ben in september begonnen met oude schoenen (wilde het eerst even volhouden voordat ik een investering zou doen) maar heb nu eindelijk goede schoenen en loopt hemels en geen bekkenpijn meer dus echt een aanrader..! Verder nog even een vraagje aan de hardloopsters hier, ik gebruik nu mijn smartphone met endomundo app (erg fijn!!!) alleen vind ik het zo'n groot ding om mijn arm (heb hem in een hoes zitten), ik zou graag willen kijken voor een sporthorloge met GPS, dan heb ik alleen maar iets om mijn pols zitten en kan ik een klein mp3 dingetje in mijn zakje stoppen (lijkt mij fijner) Alleen heb ik geen idee waar ik naar moet kijken, ik zag de garmin forerunner 110 maar die geeft geen signalen in hartprogramma (en daar wil ik juist wat meer mee gaan doen) en heeft ie ook geen interval programma, de 210 heeft dat allemaal wel maar is ie voldoende? Ach ik denk gooi het eens in de groep haha, allemaal hardloopsters hier... Verder gaat leren hardlopen om geduld, rust en vooral geen race willen houden met jezelf, als je een goed programma volgt en je hieraan houd hoor je niet echt moe te zijn erna (wel merken dat je gelopen hebt maar niet uitgeput) en je hoort ook geen pijn te hebben, heb je dit wel dan kijk eens naar je schoenen, loophouding e.d. want het hoort dus niet..
Nou dan zou ik het uitstellen, maar bij word het vaak afstellen, ik wil graag beginnen nu ik nog gemotiveerd ben en aangezien ik nu met iemand mee ga vind ik het wel een stok achter de deur. Maar wat is het verschil als ik bijvoorbeeld bij de intersport ga of bij een speciale winkel? Zijn dat dan schoenenop speciaal op minn voet gemaakt of kijken ze naar wat voor maat schoen ik nodig heb met welke pasvorm?
Natuurlijk mag je jouw ervaring en weten zeggen maar het gaat soms ook op de manier waarop. Dat ik geen zin zou hebben en dat ik met onzinnige dingen kom, ja sorry maar dit vind ik idd niet echt een gezellig antwoord. En zoals ik zei, naar mijn verwachting zit ik langer bij de speciale winkel dan bij de intersport, daarnaast zit de intersport om de hoek en is open wanneer ik wel kan. Elke keer als ik naar de renwinkel echt gemakkelijk kan dan is die niet open dus heb ik geen tijd
bij mij hebben ze mijn voeten gescand en een soort filmpje gemaakt van mijn voeten hoe ik loop en ren en hoe ze afwikkelen en op basis daarvan kiezen ze een schoen uit, in de juiste maat want een hardloopschoen hoort iets groter te zijn dan een normale sportschoen (is mij verteld door hun) Natuurlijk kan je best een paar keer lopen op normale schoenen maar als je toch schoenen gaat halen zou ik ze meteen goed halen (als je nou oude schoenen had liggen vond ik het een ander verhaal) Ik vond bv voor mezelf dat ik eerst een paar maanden moest lopen maar achteraf gezien vind ik het ook dom haha want scheelt echt zoveel (loopt veel makkelijker, minder moeite, spierpijn e.d.) met deze schoenen heb ik helemaal geen pijn! zoals het hoort dus!