Ik heb natuurlijk al zitten googelen maar kan niet vinden wat ik zoek, vandaar dat ik mijn vraag hier maar eens stel. Ik ben net naar de huisarts geweest en heb een beetje het gevoel niet serieus te zijn genomen. Ik heb al ruim een week hele erge oorpijn, pijn op mijn borst (aan de bovenkant het meeste links), het gevoel dat je keel dichtgeknepen wordt, duizelig en heel erg moe. Daar komt nog bij dat mijn vader op erg jonge leeftijd een pacemaker heeft gekregen (op zijn 21e) en die cardioloog steeds heeft gezegd dat als er klachten zijn die iets met het hart te maken kunnen hebben dat ik en mijn zusje naar de ha moeten gaan zodat die ons door kan sturen ter controle omdat dit erfelijk is. Ik heb er al een hekel aan om naar de ha te gaan, maar nadat ik gister toch weer heel erg duizelig werd op het werk, weer een drukkend gevoel kreeg en erg moe ben ik maar naar huis gegaan en op bed gaan liggen, ik kon vanmorgen pas terecht. Ik heel mijn verhaal gedaan. Krijg ik te horen dat het wel een verkoudheid zal zijn. Hij luisteren, nee toch een lichte infectie op de luchtwegen. Bloeddruk gemeten, die is wat aan de lage kant (iets van 9,5/7 is een belgische ha). Voor de zekerheid ook nog zo'n ding op mijn vinger om het zuurstofgehalte in het bloed te meten, dat was 99. Conclusie: Lichte bronchitis en hyperventilatie. Ik moest zelf nog vragen of dat van die oorpijn daar dan ook mee te maken heeft, dat was hij vergeten en ging hij nog even kijken. Dat was alleen rood en verdikt dus niks aan de hand (zoals hij dat dan zegt). Toen ik vroeg of het dus ook niks met het hart kan zijn was dat ook zeker niet omdat dat allemaal normaal klinkt. Thuis ging ik dus direct googelen, maar kom die combinatie met bloeddruk en zuurstofgehalte niet tegen op deze manier, hyperventilatie heb ik ook bijna geen kenmerken van en bij bronchitis moet je echt last hebben van hoesten en dat heb ik ook niet. Dus mijn vraag aan jullie, herkennen jullie iets van die klachten, dan vooral de lagere bloeddruk icm het hogere zuurstofgehalte in het bloed?
99 is een keurig zuurstofgehalte, toch? En een lage bloeddruk kan lastig zijn omdat je dan sneller duizelig wordt, maar heeft geen nadelige effecten voor je gezondheid. Iemand met hartproblemen zal eerder een te hoge bloeddruk hebben. Een drukkend gevoel en duizeligheid kan duiden op hyperventilatie. Bronchitis zonder hoesten, dat lijkt mij ook raar. Zit het helemaal vast, of heb je het idee dat er helemaal niks mis is met je luchtwegen? Een rood en verdikt oor, klinkt voor mij als een beginnende oorontsteking. Stomen kan helpen, en zoutoplossing in je neus sprayen. Eventueel een paracetamol tegen de oorpijn.
Ik heb zelf last van Astma maar merk als ik te gestresst ben mijn astma klachten 's-avonds flink toenemen. Misschien is het toch een samenloop van hyperventilatie? Stress doet een hoop met je lichaam heb ik zelf ondervonden.
Ik denk eerlijk gezegd dat het in elk geval niets met je hart te maken heeft. Hoofdpijn etc. kunnen zeker het gevolg van hyperventilatie zijn en ook bij een lage bloeddruk horen. Ik heb zelf meestal een vrij lage bloeddruk en ben ook vaak duizelig. Je oor kan trouwens ook hoofdpijn veroorzaken. En eerlijk gezegd symptomen via google checken..... daar zou ik persoonlijk van gaan hyperventileren. Maar kort en goed: wij zijn natuurlijk geen experts. En jij hebt geen vertrouwen in de HA waar je bent geweest en voelt je niet serieus genomen. Dus waarom geen second opinion?
Daar heb ik natuurlijk al aan gedacht, maar er zit bij die praktijk maar 1 ha dus weet niet zo goed hoe dit aan te pakken. Als het vanavond weer zo erg is (of na 17 uur) ben ik wel van plan de huisartsenpost te bellen, krijg ik zeker iemand anders. Heb inmiddels ook al de ha van mijn man gebeld (we hebben nog steeds ieder een andere) en daar kan ik een inschrijfformulier gaan halen, dan kan ik daar ingeschreven worden, dus dat is al fijn voor de toekomst.
maar daar is de hap niet voor bedoeld... zo krijg je dus dat je straks lekker alles zelf moet betalen..
Dat, plus dat het natuurlijk jouw probleem niet echt oplost. Want volgens mij is het probleem nog steeds dat jouw HA jou niet serieus neemt voor je gevoel. Onze HA behandelt ook patiënten die niet bij hem staan ingeschreven en zo zijn er nog velen. Enige minpuntje is dat je contact moet betalen en het daarna kunt declareren bij je verzekering. Maar ik zou gewoon een andere praktijk bellen, daar een afspraak maken en zien wat die HA zegt. Maar hier zeker de HAP niet voor gebruiken.