belasting vraagje

Discussie in 'De lounge' gestart door Crazycat, 4 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    :$hallo dames..
    ik heb een vraagje

wijhebben in maart aangifte gedaan van de belasting ( inkomsten )
    nog van 2007 2008 en 2009

2007 en 2009 hebben we allang terug..

alleen 2008 duurt nu al vanaf maart..
    als we ze bellen zeggen ze het is in behandeling... :(:(
    zo lang. :$

nu is mijn vraag hebben meer mensen dat gehad en zo ja wanneer kregen jullie . het geld wel terug..

ik praat hier niet over een bedrag van 100 euro .. maar over 1400 euro !!:$

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    niemand

3. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Dat komt wel vaker voor. Per belastingjaar kan de duur van de afhandeling ook verschillen. Als ze zeggen dat het in behandeling is zal het wel zo zijn lijkt mij. Heb je wel al een voorlopige aanslag ontvangen?

4. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nee. ik heb helemaal niets ontvangen
    dat is het probleem !!..
    en als je ze belt..
    ddan ja het is behandeling .. al vanaf maart !! ??????

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik weet dat ze over 2008 extra controles uitvoeren over bepaalde aftrekposten, wij hebben deze ook gehad. Grote kans dat het daarom zo lang duurt. Hebben jullie het zelf ingevuld of door een accountant laten doen? Je krijgt trouwens een behoorlijke rente van de bd bovenop het bedrag dat je terugkrijgt dus ik zou het niet zo'n ramp vinden. Tenzij je natuurlijk zit te springen om het geld. :(

6. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ze mogen daar heel lang over doen hoor, ze mogen nog terug komen op dingen van 5 jaar terug.
    Ik wacht nog op de teruggave over 2009, maar dat was zo weinig dat ik dat pas met de definitieve aanslag krijg, en dat kan nog wel een aantal jaar duren.

7. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nou dit gaat niet echt om een klein bedrag en de keuken moet gedaan worden
    dus eigenl,ijk jaaaa ik zit erom te springen ..

maar ik heb het laten doen bij een accountend

8. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    #8 nazli21, 4 nov 2010
    Laatst bewerkt: 4 nov 2010
    Ik heb vandaag nog een aanmaning van 640 euro gehad.. Het gaat over het jaar 2006 (definitieve aanslag). Omdat ze mijn brieven naar mijn oude adres hadden opgestuurd.. Ik heb de brieven niet gezien en nu moet ik ook de kosten en de rente ook nog betalen.. Ze zeiden ook nog dat het mijn eigen verantwoordelijkheid is om mijn nieuwe adres door te geven.. Wat kan ik hieraan doen??

ik woon in Belgie en heb in 2006 in Nederland gewerkt..

9. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Voor de belastingdienst stelt dit bedrag natuurlijk niet zoveel voor en ze mogen er inderdaad een hele tijd over doen.

Is er een speciale reden dat je pas zo laat aangifte gedaan hebt over 2007 en 2008? Want als je het gelijk voor 1 april van het jaar daarna had gehad was er natuurlijk een hele grote kans dat je je geld al had gehad.

10. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Waarschijnlijk hebben ze 2007 en 2009 gewoon goed gekeurt. 2008 echter kunnen ze bij iemand op het bureau beland en die wordt dan echt gecontroleerd. hier mogen ze wel een jaar over doen.
    dus helaas.

11. Flensje1979

Flensje1979 Actief lid

31 aug 2010
    130
    0
    0
    Noord Holland
    De belasting werkt alsvolgt.
    Krijg je geld van ze? Dan mag je lekker wachten en krijgen zij geld van je dan moet dat binnen een aantal weken :S

12. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    haha nou idd

13. Zaytouna

Zaytouna Lid

3 nov 2010
    54
    0
    0
    hahahaha flensje1979

Ja wachten op je geld waar je recht op hebt is nooit leuk. Schakel een incassobureau in ... hahahah grapje natuurlijk. Maar inderdaad als zij van jou geld krijgen moet het wel binnen een bepaalde periode betaald zijn anders krijg je een deurwaarder aan je deur.

14. p1982

p1982 Niet meer actief

voor ieder jaar hebben ze andere groepjes die de aangifte in behandeling nemen

had je toevallig speciale aftrekposten in 2008

15. Female

Female Niet meer actief

Ik krijg ook nog terug van 2007 en 2008.
    Duurt jaren en jaren.
    Ik heb te maken met kantoor buitenland,
    Nou... Berg je maar want wat daar allemaal gebeurd :):x
    Volgens mij werken er alleen maar mensen met het verstand van een stofzuiger :D

16. Even een aantal dingen rechtzetten,
    De belastingdienst mag wettelijk 3 jaar doen over het opleggen van een definitieve aanslag. Ze proberen het binnen een jaar af te handelen, maar dat lukt niet altijd. Als je een bedrag van ze tegoed hebt, berekenen ze daar een behoorlijke rente over. Die je dus ook krijgt.
    De enige garantiepost die ze geven is dat als je de aangifte indiend voor 1 april van het volgende jaar (dus aangifte van 2009 voor 1 april 2010) dan krijg je bericht voor 1 juli van dat jaar.
    Als ze aan de telefoon aangeven dat het in behandeling is, dan is dat ook zo. Ze kunnen dan vaak nog geen einddatum geven, omdat het gewoonweg niet bekend is.

Hoe het zit met kantoor buitenland, weet ik niet. Is echt een aparte afdeling binnen de belastingdienst.

17. mamaSuusenTessa

mamaSuusenTessa Bekend lid

8 okt 2010
    893
    0
    16
    NULL
    Eindhoven
    Als je niet voor 1 april aangifte doet,dus over 2009 aangifte voor 1 april 2010 mogen ze er wettelijk 3 jaar over doen.Als je belt hoe het er voor staat,mogen ze alleen zeggen dat het in behandeling is.
    Ik werk bij de belastingdienst!

18. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    jep ik weet het helaas..!
    vindt het wel vervelend

en ff de vraag over waarom dat nu pas is gebeurt

omdat mijn vriend nogal laks was..
    en er eigenlijk nooit naar omgekeken heeft omdat hij er geen verstand van had.,

en ik ben hier komen wonen ik oktober 2009
    en heb het toen allemaal gedaan voor hem
    vandaar pas zo laat

Deel Deze Pagina