De zus van mijn vriend belde me net om te zeggen dat ze op zolder nog speelgoed heeft van haar kinderen die er niet meer mee spelen. Zegt ze dat ze dat schoon gaat maken en dat voor de verjaardag wil geven want ze krijgen al zo veel als ze jarig zijn. Ik wist niet wat ik moest zeggen toen ze dat zei het enige wat ik zei je moet doen wat je zelf wilt. Is dat niet een raar dat ze dat zegt. Als ze het nou niet breed zouden hebben dan zou ik het begrijpen maar dat is niet zo ze gaan 2 keer per jaar ver op vakantie en doen vanalles.
ach wat is raar... Ik vind het wel goed eigenlijk, waarom moeten zij hun speelgoed wegdoen en voor andere nieuw kopen? Is toch weer allemaal afval. En wat een ander met zn geld doet moet hij of zij altijd zelf weten vind ik hoor...
Ach als het speelgoed verder nog in goede staat is zie ik het probleem niet om het voor verjaardagen te bewaren. Zou het zelf niet zo snel doen maar dat is eerder mijn eigen gevoel.
Idd raar! Had dan niks gezegd maar De bedoeling zal wel goed zijn. Ik krijg van een vriendin ook veel speelgoed voor mijn zoon van haar kinderen die er te groot voor zijn, maar krijg het zo en niet op een verjaardag
Ik zou het zelf eerder ook gewoon weggeven dan voor een verjaardag bewaren of zo. Weet niet, koop toch altijd liever iets nieuws voor een verjaardag.
Ja ik vind dat ook raar, maar meer omdat ik het zelf nooit zou doen.. Wij hadden paar weken geleden zoiets soortgelijks; konden spulletjes van naaste familie overnemen (lees: best rijke stinkerds) en die rekenden ineens de hoofdprijs Hebben netjes bedankt en de spullen teruggebracht, gewoon omdat het zo hebberig overkwam. Ik zou zelf NOOIT geld vragen aan naasten, maar dat ben ik
Vind het ook raar , dan zou ik het zo geven en voor de verjaardag wat kleertjes als ze geen speelgoed wil kopen , vind het nogal goedkoop mits ze het natuurlijk niet breed hebben ... dan word het een ander verhaal !
Ik vind het persoonlijk vreemder dat iemand nieuw spul gaat kopen terwijl je zolder vol hebt liggen met speelgoed dat nog prima bruikbaar is. Het is zo'n taboe hier in Nederland, als of je wat tekort komt als je iets tweedehands krijgt, en al helemaal als je er gewoon voor uit komt. Dat heeft niks te maken met hoeveel geld je te besteden hebt. Ik heb respect voor mensen die daar gewoon voor uit komen, dat ze iets geven wat al gebruikt is. Er is niet alleen niks mis mee, maar het is ook nog eens goed voor het milieu en tegen deze belachelijke consumptie maatschappij die de wereld naar de knoppen helpt.
pfff zou voortaan ook als zij zelf jarig is iets uit je kast halen wat je niet meer gebruikt papiertje eromheen en klaar is kees. tuurlijk is dit raar......... als ze het gewoon zouy geven okee maar niet met een verjaardag!
Vind het ook raar, zou het zelf nooit doen. Hou ook niet van mensen die kado-tjes doorgeven., omdat ze het zelf niet mooi of lekker vinden, geef het dan gewoon aan iemand maar niet op een verjaardag.
Ik vind het ook raar hoor. Wij zijn thuis met zn 6en als kids, en ik ben de jongste..En ze hebben allemaal kinderen Maar krijg gewoon de spullen als ik ze wil hebben/ gebruiken. Maar Marin krijgt echt gewoon nieuwe cadeaus op dr verjaardag. Nog nooit mee gemaakt dat iemand dit deed! Vind het gewoon een raar idee, zou hetzelfde zijn als je iemand tweedehands kleertjes geeft als een kindje geboren is ofzo!
Nou ik vind het eigenlijk ook best wel raar.. Zou dit zelf nooit doen en weet ook niet hoe ik zou reageren als ik zo'n telefoontje zou krijgen.
Vind het ook een klein beetje raar om met tweedehands spullen aan te komen terwijl ze het goed hebben. Tenminste... voor jou vind ik het raar. Voor je kind(eren) niet echt, want die hebben misschien toch niet door dat het niet nieuw is, als het er nog een beetje goed uitziet.
@Maccy; Je hebt helemaal gelijk hoor, maar ik geef tweedehands spullen liever 'gewoon' weg. Vind het ook niet raar als mensen wel tweedehands spulletjes cadeau geven voor een verjaardag maar ik zou er zelf gewoon geen goed gevoel bij hebben.
Ik weet niet wat voor speelgoed het is? Als het dure dingen zijn die nog in goede staat zijn zou ik me er niet druk om kunnen maken. Ze had het ook op marktplaats kunnen verkopen en iets nieuws voor jouw kindje kunnen kopen. Wss heb je dan een veel minder groot cadeau, want je betaald voor een simpel nieuw speelgoedje al gauw 20,00.
Ik vind het helemaal niet raar. Mijn zus heeft 3 kinderen die 8 tot 14 jaar ouder zijn dan mijn oudste. Ze heeft 1 zoon en die heeft bakken vol lego/ auto's en dat soort spul. Hij heeft al geweldige brandweerauto's gekregen die mijn neefje allemaal voor hem bewaard heeft. En met verjaardagen of soms een andere gelegenheid krijgt hij zo'n auto. Ik zie het probleem niet zo eigenlijk.
Wij hebben een zgan houten treinbaan gegeven voor de verjaardag van Justin's NICHTJE van marktplaats af, zie het probleem ook niet hoor. Of ze dat nu nieuw krijgt en 10 x zo weinig, of 2e hands wat 10 x zoveel is en wat je er niet af ziet dat het intensief gebruikt is. Maja dat zijn wij.. moet zeggen dat we niet rijk zijn, maar ook niet arm. Kostte me al genoeg.
Ik vind het eigenlijk super krenterig. Ik geef hun kids ook niks wat ik niet meer ebruik. En ik had bonnen van intertoys gevraagd om grote dozen duplo te halen. Dus ze hoeft niet eens speelgoed te geven geld of een bon is beter als oud speelgoed staat al 8 jaar op zolder. Ik zou ze het liefst bellen om te zeggen dat ik niet wil dat ze het krijgen dan heb ik liever dat ze niks krijgen hoef ik hun kinderen ook niets meer te geven.
kregen jullie dat speelgoed, tenminste jou kinderen? Of haar eigen kinderen? Als haar eigen kinderen het krijgen vind ik het niet zo gek, want als ze toch niet door hebben dat ze dat al hadden, is het niet zo gek. Maar als jullie kinderen het voor hun verjaardag krijgen vind ik dat niet kunnen.