Wij willen graag een tuinoverkapping aan het huis. Om tijdens regen lekker buiten te zitten, en met zon in de schaduw te kunnen eten. We willen hem graag aan de zijkanten dicht en er een soort buitenkamer van maken... Nu zijn ze er natuurlijk in alle soorten en maten. Ik wil graag ervaringen... Dus wie heeft er een overkapping? Hoe groot, welk materiaal, wat voor inrichting, enz?
Wij hebben een houten veranda met een lichtstraat. 6x4m, aan huis. Ik ben er helemaal gelukkig mee Deze ongeveer:
Die vind ik dus prachtig. Heb je ook zo'n afmeting? Wat kostte dat? Hoeveel werk was het? Wat voor ondergrond heb je er liggen?
wij hebben deze overkapping, aan de linkerkant is er niets bij ons. afmeting bij ons is 6x3 cm. Dit is een voorbeeldfoto
Nee, onze is 6x4. Deze op de foto is volgens mij iets groter. Onze veranda was rond €10.000 incl 1 zijwand. We hebben het door een goed aangeschreven bedrijf laten doen. Ze kwamen 1 middag om alles in te meten, hebben vervolgens in hun werkplaats alles op maat voorbereid. Plaatsen zelf duurde 2 dagen. We hebben de binnenkant alleen nog zelf afgelakt. Materiaal: hout met plafondplaten en spotjes (traditionele afwerking met zichtbare balken is nog goedkoper), draagpilaren 16x16cm, lichtstraat als zadeldak, van aluminium en onderhoudsvrij. Ondergrond zijn onze terrastegels. Zij hebben de palen in de grond ingegraven, en zelf afgewerkt.
De onze is 9x3 volledig van hout gemaakt. Beide zijkanten dicht nieuwe tegels er onder.. ingetimmerde lounge hoek buiten keuken voor 3000 euro.. Maar mijn man heeft dan ook alles zelf gedaan en uitgerekend
Wij hebben een veranda van 5x4m van douglashout met vlakke houten vloer. Het dak wilde we doorschijnend houden ivm lichtval in huis. Glas (onze eerste keus) kon niet bij douglas omdat het kan uitzetten, dus hebben voor plexiglas gekozen. Was even bang dat het er cheap zou uitzien, maar ben er erg blij mee aangezien er veel katten over het dak lopen en die vieze poten nu niet zo opvallen We hebben 1 kant dicht laten maken met hout, een kant staat de stenen muur van onze garage en verder is hij open (met een hekwerkje). Verder is het echt zo'n Amerikaanse veranda. We zijn er ook echt blij mee en zitten nu veel meer in de tuin. Ook als het regent is het heerlijk. Kan niet wachten om van de herfst in de ochtend daar een bakkie te doen met een plaid over ons heen