Op de een of andere manier hebben wij geen magentron. Vind het toch weer een groot apparaat in de keuken en heb iets tegen de stralingen... Maar nu het volgende. Onze zoon eet regelmatig een bordje brinta, nu nog met friso aangemaakt met water ut de waterkoker. Maar eigenlijk wil ik overstappen op gewone melk. Probleem is dus dat ik dat niet kan opwarmen in een magnetron. In een pannetje opwarmen , levert van die vieze vellen op Nu wilde ik toch een melkopschuimer/water aanschaffen voor de koffie. Iemand ervaring met opwarmen van melk op deze manier om door de Brinta te doen. Krijg je dan een bordje schuimpap???
Ik denk dat je dan inderdaad schuimpap krijgt. Maar dat velletje kun je er toch gewoon afscheppen? Die eet ik ook nooit op. Of doe je de brinta er al meteen bij?
Je kan ook water koken en dan dat water in een bakje doen. Fles melk in dat water zetten 3 minuten en is lekker warm. Oh en de hoeveelheid straling is niet meer zo erg hoor.
Nee hoor moet je die van nespresso kopen, zitten er twee magneetkracht bij 1 voor schuim en 1 voor warme melk...wij hebben om dezelfde reden geen magnetron, maar warmen de melk op in een flessenwarmer ...gaat nog wat beter want er kan meer melk in en t gaat prima
Goede tip!!! In ze zoon heeft nooit uit de fles gedronken of gegeten en ik ben wel bang voor schuimpap. Ik ga kijken naar die van Nespresso!
Velletjes op melk schijn je zo te kunnen voorkomen: Kun je het velletje op de warme chocolademelk voorkomen? - Goeie Vraag Of het ook werkelijk helpt weet ik niet, heb het nog niet uit hoeven proberen, omdat ik bijna nooit melk opwarm.
Ik heb die van nespresso staan en je kan inderdaad ook kiezen om je melk alleen te warmen en niet te schuimen.
koop een theezeefje bij de blokker of xenos. Dan heb je gegarandeerd geen vellen in de melk! En dus verder een extra apparaat.