combinatietest trisomie 21 1 op 647

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by leetje, Nov 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Goedemiddag,

Even een vraag. Aangezien ik in Italia woon er ze hier maar al te graag je allerlei onderzoeken laten doen aangezien je ze zelf moet betalen wilde ik even een professionele mening. Ik heb vorige week de nekplooimeting laten doen en alles was perfect, nekplooi was minder dan een mm en het neusbotje was aanwezig. Nu belden ze net met de uitslag van de bloedtest en normaalgesproken met mijn leeftijd is de kans op trisomie 21 1 op de 550 en ik heb 1 op de 647....Moet ik nu een vruchtwaterpunctie laten doen of niet?

Groetjes

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi

Het is geen verhoogde kans dus hier in NL zou je er niet voor in aanmerking komen (tenzij je 36 jaar of ouder bent,maar dan had je de nekplootmeting niet eens hoeven doen)
    Wat je moet doen is aan jou, ik kan en mag je daarin niet adviseren.

Imke

3. leetje

leetje Actief lid

Jan 31, 2008
    374
    0
    16
    Dankjewel! Ik heb de uitslag bekeken en hetgene wat mijn kansen heeft 'verhoogd' is de free beta Hcg, di is 188,7 ui/i of MOM 5,135....de rest van de waarden zijn goed dacht ik want de papp-a is 4,285 UI/I of MOM 1,236. TN 1,2mm en neusbotje was zichtbaar. Kan het ook aan iets anders liggen waardoor die waarde van de Free beta Hcg zo hoog is?

Morgen ga ik naar mijn eigen gyn, die vond het allemaal een beetje overdreven van de privèkliniek dus wil hij me zelf even zien. Maar ik zou heel graag van jou weten hoe dat zit met die Free Beta Hcg want ik heb begrepen (jaja google) dat het wel heel hoog is maar ik ben benieuwd of die waarde ook verhoogd kan worden door iets anders...

Alvast heel erg bedankt voor je reactie!

Oh ja..ik ben trouwens 31

Share This Page