Dee?

Discussion in 'Babynamen' started by Dopneus, May 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vlndr

vlndr Lid

Sep 22, 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Mijn naam wordt altijd afgekort naar Dee, ik vind het mooi!!😁

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

3. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

Jan 14, 2015
    819
    0
    16
    Female
    Nederland
    Ik kende iemand met de naam Gé (vrouw). Toen ik een klein meisje was dacht ik altijd dat haar naam alleen haar voorletter was, dus dat er nog een naam achter schuil zou gaan. Toen ik kon lezen en schrijven schreef ze onder aan haar kaarten Gé, waardoor ik dus doorhad "zo heet ze dus echt!".

Ze is jong overleden, waarna ik op de overlijdenskaart zag dat ze nog wel een langere naam had, maar dat Gé haar afkorting/roepnaam was.

Ik heb het altijd bijzonder mooi gevonden en die gedachte heb ik ook wel met Dee, al zou ik dan wel Dée schrijven als je de Nederlandse spelling/uitspraak zou gebruiken.

Je zou er net als bij Gé ook voor kunnen kiezen om haar een langere naam te geven (er vanuitgaande dat je de naam voor een meisje wilt gebruiken). Stel dat ze later zelf problemen zou hebben met de naam Dee, of in het buitenland komt, dat ze dan ook een meer reguliere naam heeft. Bijvoorbeeld Dees/ Desirée, met als roepnaam Dée.. Persoonlijk zou ik dat eerder doen: maar als roepnaam vindt ik hem dan wel heel leuk!

Share This Page