Hallo meiden, Ik heb gister mijn eerste echo gehad (8 weken zwangerschap). VK vond echo heel mooi kindje mooi in groei mooi kloppend hartje en bewoog al lekker. Ze zag ook alleen een hele flinke bloeduitstorting in mijn baarmoeder nu zei ze dat ik nog oud bloed kon verliezen tot op heden gelukkig niks gehad. Nu ben ik het alleen gaan googelen en zag verhalen staan over mensen die te horen kregen dat ze nu een verhoogde kans hebben op een miskraam mijn VK heeft hoer niets van gezegd. Heeft iemand dit ook gehad en wat zei de gyn of VK bij jullie?
Het is waarschijnlijk een hematoom. Veel zwangeren hebben ze in grote of kleine maten en meestal gaan ze vanzelf weg zonder problemen. Even afhankelijk hoe groot en welke plek. Ik had er ook twee, maar bij de vorige echo met 12+5 waren ze al een stuk kleiner en ik denk dat ze nu weg zijn. Ik heb met 10 weken een inieminie beetje bloed verloren. Echt maat een klein veegje. Misschien een gewoon gesprongen adertje.. Maar het ziet er nu dus allemaal goed uit en heb er verder niets van gemerkt.
Ik heb bij mn 1e zwangerschap heel veel bloedverlies gehad, maar met t kindje telkens niks aan de hand. Waar bij mij de bloeding vandaan kwam weten ze niet, maar na 8wk verloor ik naar mijn idee een vruchtzakje (heel klein). Afgegeven bij hap en miskraam werd gezegd. Dus had heel erg veel bloedverlies. Bij de controle na 2wk bleek mijn dochter er nog te zitten! helemaal gezond geboren uiteindelijk. Dus ik denk zelf dat een bloeduitstorting niet zo heel veel kwaad kan. Er zijn ook genoeg dames met een hematoom.. dat lijkt mij allemaal veel meer bloed geven dan een bloeduitstorting (althans zo klinkt het). Ik zou me er dan ook niet heel druk om maken, zeker niet als je nu nog heen bloed verliest. Ga je wel bloed verliezen , al is t maar een beetje, dan kun je altijd bellen lijkt mij. Ze kijken dan gewoon eventjes hoe t met t babytje gaat. Succes ermee. Probeer positief te blijven, en te genieten van een mooie 8wk echo!
Ik heb ook een hematoom gehad deze zwangerschap. Begon toen ik 10 weken zwanger was. Heb 11 weken lang dagelijks gebloed.. Niet heel heftig maar wel constant met afvegen en in het maandverband. Donderdag met de echo (bij 21 weken) was eindelijk te zien dat het hematoom verdwenen was. Bij mij lag het hematoom voor de uitgang waardoor het bloed er makkelijk uit kon lopen en ik waarschijnlijk zoveel bloedde. Ik heb die 11 weken bedrust gehouden omdat ik erg last van mijn rug had door het bloed in de baarmoeder. Nu lig ik nog steeds op bed totdat ik een wat 'veiliger' termijn bereikt heb. Door het hematoom kunnen mijn vliezen namelijk vroegtijdig breken. Wanneer is niet te zeggen. Kan vandaag, kan volgende week, kan met 34 weken of kan met 40 weken.. Ook loop ik een hoger risico op vroegtijdige weeën. Ik vind het een hele heftige zwangerschap tot nu toe en hoop maar op een goede afloop. Mijn verhaal is wel vrij extreem, maar mijn hematoom was ook echt groot en vulde zich ook telkens weer met nieuw bloed.
Ik had ook een hematoom, dat zagen op op de echo met 7weken. Vk ging er vanuit dat ik het bloed nog wel zou verliezen. Ik ben nu 14 weken en heb helemaal geen bloedverlies gehad en de hematoom is zo goed als weg.
Ik heb vanaf 5 tot 9 weken echt flink gebloed.. meerdere maandverbandjes vol en dacht ook echt dat het over was.. nu bijna 30 weekjes en alles nog steeds goed.. raad je wel aan om niet teveel te tillen.. elke keer als ik plotseling wat zwaars tilde begon het bloeden weer.. maar voorderest kan het ( ligt ook aan de grote en waar die precies zit) niet heel veel kwaad
Bedankt voor jullie reacties! Mij verbaast t gewoon zo dat mijn VK het zag en zei en ook echt paar keer herhaalde het is echt een flinke bloeduitstorting en t enige wat ze zei is dat ik oud bloed kon verliezen en verder t geen kwaad kan. Dat vind ik zo vreemd als ik jullie verhalen hoor het kan dus wel degelijk kwaad! Ga dit volgende keer zeker bespreken bij de VK moet maandag bellen voor de termijn echo dus ben benieuwd wat ze in t zh ervan zeggen! En heb tot op heden nog geen bloed verloren gelukkig! We hopen er maar t beste op!