deel 2 // bedrust, verkorte baarmoedermond en ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hmm lunap had je daar geen inspraak in? Bij mij geen verloskundige meer aan te pas geweest en zal ook nooit meer gebeuren. Misschien kun je je angsten overleggen bij de gyn en veranderen ze het voor je.
    Wat ik wel weet is dat de vk je gelijk gaat doorsturen als jij maar ook iets van twijfels hebt. Vk's weten wel wat een cerclage is maar kunnen er niks mee. Succes!!

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ga inderdaad nog wel aankaarten. Heb geen keus in gehad nee. Vind nu zo onzin want moet ik eerst de verloskundige bellen en dan kan pas naar het ziekenhuis.... Ze kan aan de buitenkant niks zien en ze vond het zelf ook raar.

3. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hoe is jullie dat gegaan? Green ben je nog in het ziekenhuis?

Lala, hoe laat heb je morgen controle?

Hier wel goede dag gehad , net wilde ik toch paar dingen zelf doen maar kreeg meteen heftige steken down under :( deed echt pijn en ben me nu meer bewust dat echt nog rustig aan moet doen .

4. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi, ja wel rustig dagje gehad. Ik heb me wel enorm verveeld vandaag er was ook niks op tv.. ja herhaling van de reeds herhaalde herhaling ;)

Morgenochtend moeten we om 08.30 in het ziekenhuis zijn dus gelijk fors thing. Ik hoop dat de gynaecoloog weer positief is!

Doe je btje rustig aan? Echt je moet eigenlijk niks ondernemen nu behalve douchen en af en toe naar het toilet. Echt hoor wees lief voor jezelf!

Fijne en rustige avond allemaal 🍀

5. Lala2

Lala2 Niet meer actief

First thing dus ;)

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ja doe nu weer rustig.... Dacht even te koken en de was te doen :( heb nu echt last steekjes:( denk dat er iets te veel druk op de hechtingen uw gekomen :( moet nog zo wennen aan het niks mogen doen... Maar het is voor het goede doel en morgen komt een vriendin de huishouding doen :) vandaag gemaild naar een schoonmaakbedrijf voor een offerte want gaat mij ook mee rust geven als dat gedaan wordt. Ml doet het wel maar niet zo grondig en hij heeft het al zo druk met onze peuterpuber :)

Wel fijn dat je zo vroeg je afspraak hebt! Hoop ook dat de gyn weer tevreden is !

7. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Oe mijn gyn heeft echt gezegd Dat ik niet mocht gaan staan koken of de was doen. Die twee dingen heeft hij echt direct verboden. Dus dat laten hoor! Ik heb me inmiddels neergelegd bij het feit dat mijn huis niet zo schoon is als ik het zou doen. Heb tot 23 weken zwangerschap ook een schoonmaakster gehad maar daar had ik ook telkens gezeur mee dus zijn we daar mee gestopt. Mijn man en mijn moeder houden het "aan kant". Na de bevalling ga ik weer los en is het binnen korte tijd weer spik en span :)

Fijne nacht!

8. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Ik mocht ook niet meer terug naar de verloskundige nadat ik de cerclage heb gekregen. Misschien later in de zwangerschap. Hier was echte later geen sprake meer van omdat ons kleintje dysmatuur bleek te zijn en ik in het ziekenhuis moest bevallen.

9. Joyskuh

Joyskuh Actief lid

9 mei 2011
    448
    0
    0
    limburg
    hey meiden,

wat fijn om te lezen dat alle kindjes er nog lekker inzitten.
    ook ik lees nog gewoon mee :p
    wat zijn jullie sterk allemaal en gaat vast en zeker helemaal goed komen.
    wens jullie wel veel sterkte toe en voor lala word t echt aftellen nu.
    green ik hoop dat ie nog lang genoeg blijft zitten.

10. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Zo dat was vroeg vanmorgen! Controle ging weer goed. Mannetje groeit goed nu ongeveer 2800 gr. Ik moet alleen meer drinken (drink al veel!) En m'n ijzer is wat laag. Hij heeft in m'n dossier geschreven dat ik na de bevalling misschien ijzer infuus nodig heb. Ook was m'n bloeddruk anders dan anders. Ze hebben 2x gemeten 1e keer 139/75 en 2e keer 128/85... ik vind het vreemd normaal is het 120/80... En dat het zo kan afwijken in korte tijd! Was z'n mechanische meter. De gyn vond het allemaal prima niks schokkends zei hij. Zaterdagavond neem ik m'n laatste medicijnen die m'n baarmoeder meer hormonen geeft dus vind wel spannend! Had gevraagd of ik misschien dan snel zou kunnen bevallen maar dat hoeft dus niet. Mag vanaf maandag wel gewoon naar beneden maar mag verder niet actief gaan lopen doen ofzo. Dus afwachten weer! Heb vandaag weer bestelling binnen gekregen met baby kleertjes. Daar word ik echt blij van :)

11. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Fijn dat de controle goed was lala!
    Maandag ben je 36.1 toch ?De eindstreep is in zicht ! Zou het ook zeker nog even rustig aan doen want ook 36 weken is prematuur en zou toch heel fijn om toch die magische grens van 37 te halen.

Hier vandaag de uitslag van de kweek die ze vorige week hebben afgenomen ivm misschien een infectie die de baarmoederhals korte laat worden maar geen infectie. Dus puur pech dat hij zo snel verkort.

Green, hoe gaat met jou?

12. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Super spannend! Je bent al zo ver! Ik stopte na de verwijdering van de cerclage met de utrogestan bolletjes maar merkte niet echt verschil. Hoewel ik vier dagen later ben bevallen ;)
    Misschien mag je roosvice ferro drinken ivm je ijzer?
    Geniet van de babykleertjes :)

13. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Ja nou we gaan het zien met die utrogestan! Ik moet stoppen met 36 weken dus doen we dat maar braaf :)
    Mijn ijzer was ietswat laag dus moet er qua eten beetje op passen. Extra ijzer is niet zo handig want nu ik veel rust heb us mijn stoelgang al niet zo geweldig en neem dan al van die extra vezels!
    Gewoon even volhouden nog! :)

14. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    hoi dames..
    sorry voor de late reactie!
    na de weeënremmers kwamen de harde buiken trg fel op. gisteren om 16u30 pilletje gekregen zodat het trg rustiger werd in mn buik..

na het pilletje gisteren is het trg rustig geworden in mn buikje.
    vannacht geen harde buiken meer gehad.
    vanmorgen had ik op de monitor wel terug wat bergjes maar de assistent zei dat als ik ze niet voelde ze onbelangrijk waren.
    en ik voelde ze niet dus..
    net hebben ze nog een echo gemaakt van mijn baarmoederhals en deze was ineens 3cm.. dus terug langer geworden dan ze ooit gemeten hebben. Het was altijd 2 en zaterdag zelfs maar 1cm dus ik ben super blij!!

ik mag naar huis vandaag!

15. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Wat goed nieuw green! Heerlijk dat je naar huis mag!

16. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Hi Green! Wat een fijn nieuws! Hou je lekker rustig he als je thuis bent! Ik had vandaag weer een extreme maagzuur brand ondanks de maagzuurremmers :( Heeft verdorie 5 uur geduurd! Nog even met m'n gyn gesproken en mag gelukkig nu vaker de maagzuurremmers gebruiken..
    Het is echt zo bizar! Je kan niet liggen niet zitten en 5 uur staan gaat gewoon niet! Ben zo blij dat het uiteindelijk weer is gezakt! Heb gelijk 2 uur achter elkaar geslapen!
    Hopelijk blijft het nu weer poosje weg!

17. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    lala nog even en je mag bevallen :)

18. Lala2

Lala2 Niet meer actief

Yes! Over 10 dgn ben ik a terme 😊 Mag van de gyn vanaf maandag (dan ben ik 36 wkn) al wat meer gaan bewegen. Nog geen huishouden ofzo maar iig naar beneden! Kan ik eindelijk weer eens filmpje kijken met mijn man en in de tuin zitten! Het is voor een goed doel maar 6 wkn op bed liggen is geen pretje!

19. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Wel lekker dat je zo weer beetje mag bewegen, kan je ook weer beetje aansterken want denk dat het ook een hele klap is voor je spieren.

Maar het aftellen is begonnen!

20. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    K lees nog steeds met jullie mee meiden.
    Wat fijn dat zo goed gaat met jullie.
    Hou vol, we zijn d'r bijna.
    Xxx

Deel Deze Pagina