deel 2 // bedrust, verkorte baarmoedermond en ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.137
    12.113
    113
    Even een reactie van 'buitenaf.' Ik weet dat ze bij tweelingzwangerschappen een pessarium plaatsen omdat uit onderzoek is gebleken dat dit beter werkt. Dus probeer daar vertrouwen in te krijgen, ik weet hoe moeilijk dat is. Moet je toevallig ik nog bepaalde medicatie inbrengen?

Mijn baarmoedermond was bij de tweede zwangerschap met sommige metingen langer. Het is een spier die niet altijd hetzelfde is en niet altijd goed gemeten kan worden.

Ik heb er wel redelijk veel vertrouwen in dat als je tijdig bent met een ingreep, je de zwangerschap behoorlijk kan rekken. Bij mij was dat met mijn eerste zwangerschap te onverwacht gebeurt en waren de mogelijkheden om langer te rekken minimaal (weenremmers). Mijn tweede zwangerschap verliep gelukkig beter (met pessarium) en ik ben uiteindelijk ingeleid.

Dames houd vol ook al valt het niet altijd mee. Dikke knuffel voor jullie allemaal!

2. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    sam utrogestan gebruik ik ook nog iedere avond..
    wat een smodder :) hoop te mogen stoppen komende week. en inderdaad positief blijven heeft mij ook al ver gebracht.

3. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Hoi allemaal,

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een groei echo en controle.
    De kleine loopt nu nog maar een kleine week achter op groei en is hoogstwaarschijnlijk gewoon een klein kind dus dat scheelt.

Daarna nog op gesprek bij de arts en die vond het niet nodig om de baarmoederhals te meten (hoe meer je daar gaat rommelen hoe sneller je het kan irriteren en daar ben ik het ook wel mee eens).

Ze was er in elk geval positief over en ik heb nog even doorgevraagd over platte rust en dat soort zaken; mijn ziekenhuis gelooft ook niet in volledige rust.
    Ik mag dus gewoon rechtop zitten en rondlopen alleen niks forceren.

Bij harde buiken die pijn gaan doen, bloed- of vochtverlies of krampen die met regelmaat terugkomen moet ik contact opnemen.

Over iets meer dan 2 weken heb ik weer een groei-echo en controle, maar ik voel me nu in elk geval al iets geruster.

4. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Sam ik hoop ook zolang door te lopen met 1,9 cm. wat fijn dat het helemaal goed gekomen is!

@dubbelgeluk bedankt voor je reactie jij hebt dus goede ervaringen met het pessarium. Ik krijg verder geen medicijnen of iets het ziekenhuis vind de werking daarvan niet bewezen ( in elk geval bij tweeling zwangerschappen niet)

@joost goed nieuws dus! Jullie krijgen gewoon een lekker klein gezond wondertje. Fijn dat je gerustgesteld bent kan je weer een beetje meer genieten.

Hier vandaag naar t ziekenhuis geweest. baarmoederhals is nog steeds 1,7-1,9 cm dus geen verandering vergeleken met vorige week dinsdag. Nog steeds zit alles goed dicht geen funneling etc. Voor nu redelijk positief nieuws dus ben er alleen echt nog niet gerust op. Volgende week dinsdag weer een controle. Ze liggen nu beide in een stuit en dat is te voelen ze trappen echt tegen m'n baarmoedermond en blaas aan. Hopelijk draaien ze zo want het blijft een rot gevoel

5. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    joos fijn dat de groeiecho goed was :)

ourmiracle goed dat het stabiel is gebleven.

hier morgen controle 36weken :)

6. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    36weken dansje!

vandaag controle gehad, alles prima.
    hij ligt volledig ingedaald en 2cm ontsluiting.

7. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Woh wie had dat verwacht! Super zeg! Nog minimaal een weekje:)

8. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    inderdaad ik wil nog tot 1 okt volhouden..
    wel gek om te weten dat ik al 2cm heb

9. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ja hey:) maar dat hoeft natuurlijk niet zoveel te zeggen rond dit termijn.
    Laat het maar snel 1 oktober zijn:)

10. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    idd klopt helemaal

11. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    lunap jij bent ook al aardig opweg naar de 32weken!
    goed bezig meid

12. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik lees al een tijdje mee, maar ik wil nu mijn verhaal ook maar even opschrijven. Ik ben in maart bevallen van een prachtige zoon. Hij was veel te vroeg, 22 weken, en is meteen na de bevalling overleden. Oorzaak: cervixinsufficientie. Twee maanden later bleek ik weer zwanger. We waren heel blij, maar tegelijk ook wel bang. Met 13 weken heb ik een cerclage gekregen en vanaf 15 weken sluit ik Proluton. Met ruim 19 weken kreeg ik harde buiken op mijn werk. Na drie dagen zulke harde buiken te hebben gehad dat ik nauwelijks kon lopen, hebben we het ZKH gebeld. Ik bleek een beginnende funneling te hebben en moest direct stoppen met werken. Ik moet ook zoveel mogelijk rusten.
    Intussen ben ik 21 weken zwanger en ik lig nu eigenlijk de hele dag op een bed in de woonkamer. Ik loop alleen af en toe naar het toilet. Zelfs bij tafel zitten levert me al een harde buik op. Ik ben doodsbang dat het weer niet goed gaat. En hier de hele dag liggen geeft me alleen maar veel kans om te piekeren.

Dit was even mijn verhaal. Toch fijn om te weten dat er meer vrouwen zijn die in hetzelfde schuitje zitten.

13. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    Heey meiden

Hou hoop.
    Eij zijn vorig jaar bevalle mrt 27wk en 5dagen van een dochter.
    We hebben na 4dage helaas afscheid moeten nemen.
    We hebben het laten onderzoeken maar geen oorzaak.
    Aleen k hadt verkorte baarmoedermond.
    Mn hele verhaal staat nij mn blog.

Nu kan ik zeggen dat k inmiddels mama ben van prachtige zoon.
    Zwangerschap was zenuwslopend.
    Met 24wk hadt k weet verkorte baarmoedermond /cervix
    Gestopt met werken ook ivm harde buike.
    Thuis mocht ik niks doen.
    Maar heb 40wk en 1dag gehaald

Hou hoop meiden.
    Ook al is het lastig.
    Xxx

14. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    hoi..
    eerst en vooral proficiat met je zwangerschap!
    en wat erg dat je je vorige kindje hebt moeten afgeven :(

ik snap dat het allemaal heel heftig is maar probeer positief te blijven voor jullie zelf en jullie kleintje. deze keer komt het vast niet zover.

hou je zeker aan de platte rust, hoe moeilijk het ook is!
    ik heb nu 10weken platte rust gehouden en ik had ook niet verwacht nu nog zwanger te zijn.

tijdens mijn ziekenhuisopname op 27w4d lag ik ook met ieland op de kamer die vorig jaar hun zoontje verloren had door verkorte baammoeder hals en veel te vroeg bevallen is. deze keer kreeg ze cerclage en platte rust en ze is in haar 37e week bevallen van een perfect gezond kindje.

hopelijk heb je hier wat aan.
    ik wens je veel sterkte en schrijf hier alles neer waarover je piekert. je hebt er idd nu alle tijd voor maar we zijn er om elkaar te steunen!

dikke knuffel

15. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    ook al zo een heftige tijd achter de rug.
    proficiat met jullie kindje!
    en idd het kan ook positief aflopen en daar houden we ons aan vast.
    grtz

16. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Khloe met jullie kindje! Wat fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan. Ik ken je nog uit een ander forum.

Prettygreeneye; Dank je voor je bemoedigende woorden. Positieve verhalen zijn fijn om te lezen! Hoe lang ben jij nu zwanger? En lig je nog in het ZKH?

17. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Soof88 wat balen meid dat je buik niet rustig is :(
    Hier vandaag 30 weken met cerclage! Mijn baarmoederhals was tot twee weken terug erg rustig maar begint nu hier ik steeds meer druk op te komen maar we gaan voor de 37! Donderdag weer controle en ben benieuwd.

Green, bijna 37 meid!!!! Super tof!

18. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Vorige zwangerschap ben ik met 32.2 opgenomen in het ziekenhuis, en eind die week had ik ontsluiting... Toen ben ik opgenomen tot 37.1 en moest alsnog worden ingeleid omdat hij niet uit zichzelf wilde komen.En hij is nu 13 maanden.
    Deze zwangerschap ook weer verkorte baarmoedermond, nu sinds week 28 stabiel tussen de 1,5 en 1,7 en elke week controle.Een keertje heb ik wel veel gedaan, i.v.m onze verhuizing. En toen was hij nog maar 1,3 cm. Met veel niets doen en de verhuisdozen maar laten voor wat het is, en mijn man alles laten doen, lukt het toch.
    Ben nu 33,2 en ben er wel trots op dat ik het nu echt rustig aan kan doen en thuis mag blijven. Mijn tas voor naar het ziekenhuis staat al klaar sinds ik 26 weken ben. De vorige keer toen ik opgenomen werd, vond ik het niet vervelend. Nog 5 dagen en dan ben ik 34 weken!!

19. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    ik ben morgen 37weken :)
    dus ik zit eigenlijk safe!
    ben super trots op mezelf en ons kleintje.
    ik heb op 27w3d in het zh gelegen tot 28w1d met weeenremmers en longrijping.
    nu zijn we helemaal klaar voor zijn komst

20. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    lunap jij bent ook goed opweg he meid! super!!

Deel Deze Pagina