deel 2 // bedrust, verkorte baarmoedermond en ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    mc87 ook al 32 weekjes bijna! super.. stap voor stap geraken we er

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ja super hey! Voelt ook zo goed die 30;) countdown is nu begonnen! Eerst naar de 34 weken en dan naar 37!

Ben benieuwd green....zelfde geld blijft de kleine nog lekker en tijdje zitten.

3. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wauw, 32 weken! Daar kan ik nu alleen maar van dromen!

Ik ben zojuist bij de gynaecoloog geweest en de week bedrust heeft me goed gedaan. De funneling is deels dicht nu en de baarmoedermond is van 3.5 naar 3.8 gegaan. Fjoe. Wat een opluchting hier!!

4. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    #344 joos1, 29 sep 2015
    Laatst bewerkt: 29 sep 2015
    Super soof! Mag je nu ook meer doen?

Hier wordt de cervixlengte niet gemeten zolang ik geen krampen, weeen of andere klachten heb.
    Dat vind ik ook wel prettig want anders heb je elke keer de stress wanneer het weer een paar mm meer of minder is.

Morgen 32 weken! op naar de 34!!!:p

5. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    lunap stel je voor dat hij nu tot 42w blijft zitten.. haha! ik brn overtuigd van niet hoor ;)

soof88 super goed hoor! rusten doet wonderen. doe zo verder je komt er wel!

joos fijn dat je de 32 al haalt! op naar je volgende doel :)

hier een super groot 37weken dansje vandaag ;)
    zo trots op mezelf en ons kleintje

6. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Super Prettygreeneye!!!
    Nu kan je met een gerust hart bevallen, heerlijk!!!!!

7. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Joos, ik moet wel blijven rusten. Ik ben nog maar 21 weken en dus wil ik zolang mogelijk blijven rusten.
    Bij mij meten zw normaal gesproken ook niet, maar vorige week hebben ze wel gemeten n.a.v. de harde buiken. Toen was er ook funneling ontdekt. Hij wilde vandaag kijken of dat verbeterd, verslechterd of stabiel is gebleven.

8. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    kijk enorm uit naar ons kleintje

9. Eameltsje

Eameltsje Actief lid

11 mrt 2014
    146
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al heel lang niet meer zwanger, maar wil jullie graag een hart onder de riem steken. Ik heb zelf ook in dat schuitje gezeten. Mijn tweeling (inmiddels 3 jaar en blakend van gezondheid) wilde met exact 25 weken zwangerschap geboren worden. Dit bleek in het streekziekenhuis en ben toen direct naar het UMCG vervoerd. Daar heb ik weeenremmers en longrijping gekregen. Dit mocht max. 48 uren, en daarna werden de weeenremmers gestopt. Toen de medicatie stopte begonnen de weeen weer. Omdat ik toen nog in de 25e week zat (en er dan niet actief wordt ingegrepen bij de kindjes) is besloten dat ik tot exact 26 nog weeënremmers zou krijgen. Ik had op dat moment een volledig verstreken baarmoedermond en 2 cm ontsluiting. Toen na een week de weeenremmers stopgezet werden, bleven de weeën gelukkig weg. Ik moest echter wel in het UMCG blijven, omdat bij een voortzettende bevalling het heel snel zou kunnen gaan en ik niet op tijd in het UMCG zou kunnen zijn (ivm de NICU). Dit betekent dat ik tot exact 32 weken in het UMCG moest blijven. Vanaf 32 mocht ik naar huis, omdat de kindjes dan ook in het streekziekenhuis opgevangen konden worden. Het waren 7 hele lange weken in het UMCG, vooral omdat ik ook al een kindje van 3 hadden, die we natuurlijk niet dagelijks een reis van 80 km konden laten afleggen. Ik mocht me vrij door het ziekenhuis begeven en deed dat dan ook. Ik ben zelfs een paar keer (in de rolstoel) met mijn man en dochter naar de stad geweest. Dl moest nieuwe schoenen en dat moest ik natuurlijk wel zelf regelen. Bovendien had ik nog helemaal geen babykleertjes kunnen scoren, dus ik moest natuurlijk nog wel even een babyafdeling ruiken, voelen etc. Op een gegeven moment voelde ik wel dat ik meer harde buiken kreeg dus toen heb ik me meer met rolstoel laten vervoeren. Met exact 32 weken mocht ik naar huis, toen was het nog steeds rustig in mn buik. Mijn behandelend arts vertelde nog dat hij niet had gedacht dat ik zwanger het ziekenhuis zou verlaten, maar gelukkig mocht het wel zo zijn. Na een paar dagen begon ik echter wat vocht te verliezen, waarvan ik het vermoeden had dat het vruchtwater was. De 5e dag ben ik voor de zekerheid even naar het ziekenhuis gegaan en het bleek inderdaad vruchtwater te zijn, dus ik mocht meteen blijven. Ik kreeg nog een dosis longrijping en weeënremmers. Ze zijn toen nog een week blijven zitten. Met 33.3 weken (ik kwam net bij de gyneacoloog vandaan, die mij vertelde dat het nog wel een paar weken kon duren) scheurde de vruchtzak en zijn ze vervolgens met een keizersnede gehaald. De onderste baby lag in stuit, dus het was vooraf bekend dat het een keizersnede zou worden. Beide baby's waren klein (1950 en 2050 gram) maar gezond. Inmiddels zijn ze 3 en nog steeds klein en gezond.

Ik hoop dat jullie met dit verhaal weer wat hoopvoller op een goede afloop zijn. Wat mij heeft geholpen is zo weinig mogelijk te piekeren. Als je in het ziekenhuis moet blijven: het is niet leuk, maar probeer er wel het beste van te maken. Probeer vriendschappen te sluiten en vergeet ook geen lol te maken. Als je bevriend met iemand raakt, vergeet niet elkaars gegevens te noteren. Zo had ik al een week een "koffiemaatje", maar opeens was ze bevallen. Omdat ze toen op een andere afdeling lag en er geen gegevens doorgegeven mogen worden weet ik niet hoe het met haar en haar kindjes is afgelopen.

10. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Bedankt voor je fijne verhaal.
    super dat ze ondertussen al 3 zijn en kern gezond

11. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Eameltsje, bedankt voor je verhaal. Daar krijg ik toch wel hoop door. Wat een spannende zwangerschap heb je gehad!

Greeneye, ik kan me voorstellen dat je uitkijkt naar je baby. Nog even en het is zover! Zelfs ik wil soms dat ik net als Assepoester heel lang kan slapen (19 weken) en dat ik dan wakker word met de bevalling 😊

12. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden

Het lukt me eindelijk weer om in te loggen. Wat zijn er een hoop berichtjes gestuurd heb alles gelezen maar de iPad doet moeilijk als ik wil reageren probeer het eventjes zo!

Hier alles nog rustig was gister 22 weken zwanger en had weer een controle. De baby's doen het super! Mijn baarmoederhals kwam nu op 2,2 cm 2 weken terug was dit 1,7/1,9 cm. Hopelijk blijft het zo stabiel. Die metingen schijnen met een pessarium niet heel betrouwbaar te zijn. Ik dacht ook beginnende funneling te zien maar volgens de gyn was dit niet zo. Daar moet ik dan maar op vertrouwen! Nog 1,6 week en dan is de eerste mijlpaal gehaald de 24 weken!

Zal proberen op iedereen te reageren.

Liefs!

13. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    soof het is een kleine troost maar het gaat best snel voorbij hoor. kleine doelstellingen maken dat helpt. en nu denk ik 10weken plat gelegen.. was het dat maar? liever dit dan 10 weken elke dag meermaals naar het zh voor mn kind te bezoeken.

ourmiricle super goed dat het zo stabiel is! goed gedaan meid! op naar de 24! je haalt het vast wel

14. mc87

mc87 Actief lid

11 apr 2013
    336
    39
    28
    Vrouw
    Ik heb morgen weer een controle in het ziekenhuis... Ik weet niet of het weer goed zit, sinds gisteren beweegt de baby meer dan eerst, en mijn buik reageert daar natuurlijk ook op:D
    Spannend dus. Zaterdag 34 weken. Nog even!

15. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Mc87, spannend hoor en super dat je al bijna 34 bent!
    Hier morgen ook een afspraak en groeiecho ivm suiker. Ben benieuwd als ze de ceflixmeting willen doen ivm vorige keer stuk korter en toch veel druk/steken ervaring down under.

En het is echt waar, de tijd gaat zo hard! Kan mij niet voorstellen dat 10weken geleden de cerclage is geplaatst! Waar is de tijd Heen? Het scheelt denk ik ook wel dat een zoontje heb die mij veel afleiding geeft.

16. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    mc87 ik ben ervan overtuigd dat de controle positief zal zijn! bijna 34.. goed zeg!! op naar de 37

lunap succes morgen!

17. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @soof kan me je onzekerheid goed voorstellen zeker als je al zo iets hebt mee moeten maken wat heftig zeg! Hoop dat de tijd toch een beetje snel gaat we schelen niet veel ik ben 02-02 uitgerekend.

@mc87 wat fijn alweer bijna 34 weken! Succes bij de controle

@lunap jij schiet ook al op is je buik inmiddels wat rustiger?

@prettygreeneye nog steeds alles rustig?

18. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    hier nog alles rustig :) ik wacht vol spanning af :)

19. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hier was echo goed.....tenmiste dat vonden zij..ik heb last van mijn hormonen. De kleine beweegt weinig en ook de echo geen beweging terwijl ze dat wel willen zien op een echo van 20 min en de vruchtwater is voor de tweede keer net boven de 2... Verder stond bij de gyn binnen vijf min weer buiten.. Mevrouw niet druk maken.... Ja maar ja maar de zit geen uitknop op! wil weten hoe met de baarmoederhals gaat, vorige keer was hij al verstrekken en weer verkort...Vind lastig dat maar moet vertrouwen op mom eigen gevoel want ik vetrouw mijn lijf niet.

Buik was rustig maar de afgelopen dagen wel weer wat pijnlijker.

Sorry als ik klaag maar ben het even zat, heb honger en kan vanmiddag pas beginnen met de insuline en dat vind ik spannend. Had veel meer verwacht van de controle en nu heb voor mij gevoel nog geen controle gehad want hij heeft alleen mijn bloeddruk opgemeten. Het is natuulijk ook zo dat ze nu niks kunnen doen behalve afwachten.

20. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    He Lunap, Vervelend dat het niet gegaan is zoals je gehoopt had en dat de gyn zo snel weer weg was.
    Kan je geen gesprek aanvragen met de gyn of een vk van het ziekenhuis? zodat je daar al je twijfels neer kan gooien.

Het is iig positief dat de gyn alles er goed uit vond zien en daar moet je dan maar op vertrouwen.

Voor zover ik begreep kan de een met een verstreken bm hals van 2,8 spontaan bevallen en een ander met een bm hals van 0.6 tot 41 weken rond blijven lopen dus het heeft niet zo heel veel zin je vast te grijpen aan die cijfertjes (alhoewel ik dat ook zou doen hoor! )

Hopelijk kun je snel insuline spuiten en lekker wat eten!

Knuf!

Deel Deze Pagina