deel 2 // bedrust, verkorte baarmoedermond en ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @ourmiracle: wat fijn dat het zo goed voelt! Heerlijk toch? Lekker van genieten!
    Hier wisselt dat nog enorm. De ene dag zie ik overal beren, terwijl ik de andere dag na durf te denken over het kamertje en welke spulletjes we allemaal nodig hebben.
    Wbt maten, 56 lijkt me idd wel prima op zich. Mocht over een paar weken blijken dat ze toch kleiner blijven kan je altijd nog wat kopen toch? En anders na de bevalling iemand even de stad in sturen om snel wat nood setjes te halen.

@hier: de harde buiken zijn uiteindelijk weer afgezakt gisteravond. 2 uur lang 10-12 harde buiken per uur, en daarna werd het snel minder gelukkig! Vannacht ook weer een keer heerlijk geslapen. Knap je van op!

2. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Snap wel dat je aan de ene kant heel hard wil juichen ourmircale dat je bijna 24 bent maar snap de angst ook heel goed! Voordat je het weet mag je 30 weken dansje doen.

Wat betreft kleding, je hebt het zo gehaald. Hier kwam de Nathan heel onverwachts en hadden alleen maar grote maten omdat hij op P91 liep met groei. Zus is naar de prenatal gereden en heeft de eerste kleertjes gehaald ;)

Hier gaat ie redelijk, gisteren pijnlijke harden buiken maar gelukkig zijn ze nu wel weg. De kleine is weg druk wat wil erg gezellig is.

3. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    Ladylien das super goed nieuws! Doe zo verder.

Madelein rust heeft me ook ver gebracht. Nu wil hij er niet uit ;)

Ourmiricle positief zijn kan geen kwaad. Ik zou wel enkele dingen in 50 aankopen

4. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @madelien herkenbaar hoor zo gaat het hier ook. De zwangerschap van mijn dochter was heel fijn en probleemloos maar toch was ik continu bang dat we alles voor niks zouden kopen en dat er geen baby zou komen. Had hier geen enkele aanleiding voor. Fijn dat je buik weer rustiger is en je goed geslapen hebt

@lunap ik hoop het zo begin eerst met het 24 weken dansje en daarna die van 26,28,30 etc. Voor het termijn dat je zoontje geboren is was hij idd flink toch? Maar alsnog inimini. Onze dochter zat boven de p97 lijn klopte ook wel. Waarschijnlijk ook zwangerschapsdiabetes gehad. Hoe gaat het insuline spuiten valt het je mee? Heerlijk zo'n druk ukkie.

@prettygreeneye ik zit elke keer te spieken of je al bevallen bent hihi zo te lezen alles nog rustig

Liefs

5. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nathan was inderdaad niet klein nee ;) zat op p91.
    Insuline valt me reuze mee! Vind het prikken in mijn vinger pijnlijker.

Natuurlijk ook de dansje voor de 30 weken ;) maar echt de tijd is gaat zo wonderbaarlijk snel en hoop het ook voor jullie!

Ben ook erg benieuwd green wanneer de kleine zich laat zien! Heb je zelf idee dat binnenkort is?

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @ourmiracle: ja herkenbaar.. Ik merk wel dat het bij mij erg samenhangt met de rust of onrust in m'n buik. Als het zo onrustig is durf ik bijna niet te hopen dat het allemaal goed zal gaan.

Hier vannacht toch maar weer naar het zh gereden ivm veel harde buiken die ook echt heftig spanden zeg maar.
    Cervix 4.1, die blijft godzijdank lang dus. Verder zijn het echt harde buiken en geen weeen gelukkig. Kwam ook niet regelmatig.
    De kleine lag met dr voetjes naar beneden en flink naar beneden te trappen, dat dacht ik gisteravond al te voelen maar was dus ook zo. Dat schijnt een flinke trigger voor harde buiken te kunnen zijn.
    Het gaat nu weer iets beter lijkt het. Zo bed maar eens uit voor een ontbijtje.

7. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Madelein fijn dat de harde buiken verder geen invloed hebben.

Hier nog niet het gevoel dat ik snel zal bevallen.. Jammer ben super nieuwsgierig en heb er echt zin in.
    Misschien vandaag nog eens een vrij partij proberen ;)
    Mijn zus had gezegd dat ik de 3e ging bevallen, niet dus!
    Mijn man blijft bij de 6e :)
    Vanochtend wakker geworden met steken en druk op mijn anus (sorry)
    Geen idee wat dit wil zeggen..
    gewoon afwachten dus.. dinsdag terug controle

8. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @lunap ik zei het toch die vingerprikken zijn veel rotter ben blij dat je het ook mee vind vallen!

@madelien fijn dat alles wel stabiel blijft

@prettygreeneye heel veel succes met de laatste loodjes

Hier nog steeds alles rustig voel alleen sinds gister avond een kindje heel laag. Heb t idee dat ze met d'r handjes en hoofdje echt tegen m'n baarmoedermond aan t slaan en aan t duwen is. Ze zet zich met d'r voeten af tegen m'n buikwand en ik voel t echt recht tegen m'n baarmoedermond aan in m'n doos. Ben er helemaal niet blij mee eerlijk gezegd buiten t feit dat t een rot gevoel is ben ik bang dat ze M'n toch al korte baarmoederhals nog korter maakt of open trapt.... Zucht

9. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Ourmiricle dat gevoel herken ik goed. Doet ons ventje ook altijd maar hij zit er nog steeds in dus :)

10. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

#390 LadyLien, 4 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2015
    @ ourmiracle: ik duim dat je de 24 weken haalt! Kledingsetje maat 56 zullen misschien te groot zijn, maar kan geen kwaad om er een paar van 50 in huis te hebben? Kleiner zullen ze waarschijnlijk niet nodig hebben, want op neo hebben ze nog geen kleertjes nodig.

@ Madelein: ik herken de moodswings maar al te goed, ene dag heb ik vertrouwen dat alles goed is, andere dag speelt zich een heel rampscenario af in m’n gedachten… En toch moeten we positief blijven :)!
    Beide kindjes liggen bij mij in stuit en trappelen er ook goed op los daar beneden, en ze zijn nog niet eens zo groot en sterk...

@ Lunap: bijna de 31 weken gehaald! Die drukte in de buik vind ik altijd wel een geruststelling!

@ PrettyGreenEye: straks ga je overtijd en moeten ze nog gaan inleiden? Of mag je op het gemak terug meer dingen doen?

Pff gisteren ging goed, tot we besloten uit eten te gaan… Tramhalte voor de deur, en eindhalte vlak voor het restaurant, en in het restaurant alleen maar gezeten uiteindelijk. Krampen en onderdruk waren volledig terug :( best een slechte nacht achter de rug, op zij liggen was geen optie (buik trekt teveel naar 1 kant), enkel op m’n rug met de voeten volledig omhoog (hebben een elektrische boxspring) en buik volledig in het midden in rust de slaap kunnen vatten. Vanmorgen waren de krampen gelukkig grotendeels verdwenen, enkel de onderdruk is er nog, wel al iets beter omdat ik amper m’n bed ben uitgekomen. Nu al platte rust beangstigd me echt wel…

11. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @ourmiracle: dat gevoel had ik gister dus ook! Heel irritant! Voelde echt steeds schokken in m'n onderkantje. Maar heb het op de echo gezien dat het echt niks doet ondanks 2 voeten vol erop iedere keer, misschien ook geruststellend voor jou?
    @ladylien: wat naar dat je toch zo'n last had weer. Uit eten en op visite gaan is helaas ook hier al geen optie meer vanwege teveel klachten dan. Ben toch bang dat dat voor jou ook niet meer kan als ik dit zo lees.
    En positief blijven idd, maar wat is dat lastig. We zouden met 24 wk gaan shoppen en dingen als kinderwagen etc bestellen, maar dit hebben we opgeschoven naar 28 weken. Ik durf het nog niet.
    Moet zeggen dat de hele dag niks doen ook niet helpt bij het piekeren. Heb teveel tijd om na te denken..

Net even bij m'n paard geweest om die te knuffelen, even lekker frisse lucht. Was heerlijk maar nu weer veel last natuurlijk. Straks maar zittend in bad douchen, want dat red ik nu niet eens meer staand.
    Zou zo'n zin hebben in een warm bad maar dat durf ik ook al niet omdat ik bang ben voor verweking. Pff gedoe ;).
    Vanmiddag weer even terug naar het zh voor een tweede meting, moest terugkomen als het zo onrustig bleef.

12. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Warm bad zou ik wel gewoon doen hoor.. lekker ontspannen dat kan geen kwaad.. is zelfs goed als je alles ontspand

13. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja lijkt mij ook idd, maar m'n man wil het niet... Die is te bang dat het niet goed is en ik daardoor ontsluiting of zo ga krijgen. Krijg dat niet uit z'n hoofd...
    Over 2 weken hebben we weer een reguliere afspraak bij de gyn dan zal ik het eens vragen. Misschien dat hij het van een arts wel aanneemt.

Pff me net rot geschrokken.. Toch nog even naar het zh geweest voor een tweede meting. Dacht de assistent forse funneling en nog maar 1 cm staande cervix te zien. Dus naar beneden naar de echo kamer gebracht, daar was ook de gyn. Blijkt het allemaal oke, cervix 4.3 cm en totaal geen funneling ook niet bij persen en/of blazen. Heb zelf alles mee kunnen kijken op groot scherm en was echt mooi dicht. Pfiew..

14. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Wat een opluchting!
    Je had het beter gevraagd van t bad..
    ik wou dat ik nu een bad had ;)

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ja vergeten door de schrik... Wilde het wel vragen idd. Nou ja zie vast nog wel een gyn de komende tijd ;)

16. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oh dat is zeker schikken! Gelukkig was alles goed!

Hier mag ik gewoon in bad maar durf het zelf niet aan ivm infectie gevaar van de cerclage. Dus snap de angst wel. Hier mag eigenlijk alles van mijn gyn....zelfs seks enz maar wij hebben samen besloten het niet te doen.
    Doe vooral dus waar je goed bij voelt ;)

Hier rustig dagje, kleine blijft lekker druk! Herken het laat trappen, vervelend gevoel inderdaad maar kan echt geen kwaad.

Ik ga lekker slapen dames, morgen mag ik het 31 weken dansje doen! Nooit verwacht haha weet nog dat mij hier aansloot bij 20 weken! slaap zacht dames

17. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ prettygreeneye voelde jij het ook al zo vroeg?

@ladylien goed naar je lichaam luisteren hoor ik heb sinds 20 weken 'platte rust' en eerlijk het went echt! Liever ik 17 weken plat dan m'n kindjes straks aan allemaal slangetjes. De tijd gaat sneller dan ik dacht.

@madelien schrikken zeg gelukkig alles goed!

@lunap joepie de 31 weken gehaald 🎉🎉

Hier nog steeds in de stress :( blijf 1 van de baby's veel laag voelen. Echt de meest erge scenario's spoken door m'n hoofd. Misschien staat nu wel alles open tot het pessarium misschien is er wel helemaal geen baarmoederhals meer misschien heb ik wel mega funneling. Misschien is de baby wel ingedaald. Heb hier ook gelezen dat een baby de baarmoedermond open trapte en dat is helaas niet goed afgelopen. Het zit mij totaal niet lekker ik heb al niet zoveel baarmoedermond meer dus geloof niet dat dat getrap en geduw goed is.

De paniek slaat opeens helemaal toe morgen 23 weken dan is het aftellen tot week 24 maar ben opeens zo bang en nerveus dat ik het niet ga halen. Ik voel opeens van alles. Wil donderdag ook niet naar het ziekenhuis voor controle ik wil gewoon niet weten hoe het er voor staat. Ben zo bang dat het toch niet goed is. Zucht......

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @ourmiracle: Kan je niet het zh bellen of je vandaag al terecht mag? Onwetendheid is een van de ergste dingen, je kan beter zekerheid hebben toch? Misschien is alles gewoon goed en dan loop je nu voor 'niks' zo onzeker en met een rotgevoel rond.
    @lunap: Gefeli met je 31 weken! Jeej!

19. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Lunap proficiat met je 3 weken! Super goed bezig!! Op naar de 32, 34, 37.. je kan het!

Seks: mocht ik absoluut niet. Nu ondertussen wel al weer geprobeerd maar het is afzien achteraf. Gistere erna ook weer flinke voorweeen denk ik.. hopelijk heeft het weer wat geholpen aan de ontsluiting ;) benieuwd naar morgen.

Ourmiricle ik snap je angst heel goed maar stress is ook niet goed hoor. Probeer op je lichaam en je kindjes te vertrouwen. Dat helpt enorm! Alles komt wel goed! Platte rust en meer kan je niet doen. Geloof me ik heb een de ergste nachtmerries gehad dat is normaal.
    ik had idd dat getrapt beneden ook zo vroeg.(denk ik) de tijd gaat zo snel dat ik het soms al allemaal niemeer juist weet :)
    Komaan je kan het!! Op naar de 24!

20. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @madelien ik wil juist niet weten hoe het er voor staat bang dat het alleen maar voor nog meer onrust zorgt.

@prettygreeneye dankje voor je opbeurende worden! Hier mogen we ook geen sex meer hebben maar dat is ook onmogelijk met dat pessarium. Dat ding heeft een doorsnede van 7 cm en wordt verkeerd om geplaatst dus er past ook echt niks meer in. Mis het eerlijk gezegd wel het was toch een moment van ontspanning....

De baby's voel ik alweer wat meer hoog. Geniet wel weer van hun schopjes. Ik ben al zo verliefd op ze. Had me voorgenomen om afstand van ze te houden uit angst dat het mis gaat maar hoe kan ik nou niet verliefd op ze zijn als ze zo tekeer gaan

Deel Deze Pagina