deel 2 // bedrust, verkorte baarmoedermond en ontsluiting

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lala2, 25 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyGreenEye

PrettyGreenEye Fanatiek lid

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    pas ontslaan omdat ik aan mijn kinderwens begon, n
    ham, limburg, belgie
    Heb geen idee over zo een pessarium of dergelijke. .

Geen afstand houden.. alles komt goed.. veel geniete

2. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik heb even weer alles teruggelezen. Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en a.s. woensdag lig ik al twee weken plat op bed in de woonkamer ivm harde buiken en beginnende funneling.
    Ik was zojuist echt even onzeker, want ook ik voel druk van down under. Dat voelde ik bij mijn vorige zwangerschap ook en dat is niet goed afgelopen. Gelukkig lees ik dat er meer dames zijn die hier last van hebben. Ik heb het ook al eens eerder aangekaart bij de gyn, maar toen was er niks bijzonders te zien. We hebben morgen weer een controle dus we zullen het wel zien.
    Our miracle; ik kan me jouw gevoel helemaal voorstellen. Pfff, slopend hè! En onze termijn is gewoon niet gunstig nu. Waren we maar even een paar weken verder!

3. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Soof op Naar de 24.. het lukt je wel.
    Ik heb 10 weke plat gelegen en dat lukte ook

4. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Dag dames,
    Voormiddag controle gehad bij de gyn.
    De beeb doet het nog steeds heel goed.
    heb nu 4cm ontsluiting en bm-hals nog 1cm.
    Na de inwendige controle wel veel bloederig slijm.
    vanavond en in het weekend is mijn gyn van wacht dus dat zou leuk zijn :)
    Mijn zus zegt dat het voor vanavond of vannacht is.
    vanavond nog info avond borstvoeding in het ZH.
    zijn we in ieder geval op de juiste plek als het begint ;)
    Duim duim!

Liefs

5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Spannend pretty!! Laat maar komen :D

Hier vanmiddag kleur staaltjes voor de kinderkamer gehaald. Weer een drempel over om daar aan te beginnen. We wachten nog even, maar het is ook wel erg leuk om eens positief bezig te zijn.
    Gister en vandaag ( tot nu toe) een mega rustige buik! Weet niet wat ik mee maak!
    Denk dat ik eind van de week nog eens de cervix laat meten op de poli en dan probeer het uit te zingen tot de controle 19/10. Ik wil ook wel eens af van 2x per week naar de verloskamers.
    Bijna de 24... Kan niet wachten tot dit weekend!!!

6. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Schok even want dacht dat iemand anders 4 cm ontsluiting had hahaha super green! Kan gewoon niet voorstellen je bent 38 weken bent meid! Wie had dat ooit verwacht? Spannend spannend!

Madelein , wat fijn dat je buik rustig is! Hier vandaag ook een rustige buik naar een weekend met veel harde buiken. Merk nu zodra ik te veel doe harde buiken krijg.

Heb wel beetje de angst nu ik zo dichtbij die 37 weken kom die dan net niet te halen. Met dit termijn heeft ons zoontje natuurlijk hele goede kansen maar zou zo graag keertje mee willen maken hoe het is als met je kindje meteen mee naar huis mag. Ik broed dan ook rustig verder en ga ook de laatste weken zo rustig mogelijk aandoen. Heb best veel gedaan de afgelopen weken maar merk nu dat tijd is om stap terug te doen.

Soof, hoe was je controle?

Hoe is met de rest?

7. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden net een extra controle gehad baarmoederhals is nog maar 0,7 cm moet nu morgen in het amc zijn ze verwachten dat ik de 32 weken niet meer ga halen en dus de nicu nodig ga hebben... Ik durf en heb echt geen hoop meer dat ik de 24 weken ga halen ben vandaag precies 23 weken... Ik ben er kapot van kots misselijk en alles doet me pijn

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    O nee :(. Wat een schrik. Dus nu absoluut plat? Gaan ze in het AMC nog wat doen qua remming of zo? Heel veel sterkte...

@lunap: ja snap je gevoel heel goed! Nog 6 weken meis, hou vol!!

9. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Madelein wat fijn te horen dat het rustig is en je wat positiefs kan doen.

Lunap je kan het! Op naar de 32 en rustig aan.. hadden we idd niet verwacht Di 38 :)

Ourmiricle probeer je niet te hard op te jagen is niet goed.. rustig aan en nu dag per dag bekijken. Laat al longrijping spuiten en indien nodig kunnen ze nog remmen
    Dikke knuffel

10. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ourmircale wat schikken zeg :( hopelijk blijven de kleintjes toch nog even zitten en geven ze wel alvast longrijping enz! Heel veel sterkte meid!!!!!

11. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Hier nu al 4u weeën. .

12. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ourmiracle: wat een schrik zeg! Ik kan me zo goed voorstellen dat je helemaal van slag bent! Wat gaan ze nu doen? En had jij ook een cerclage/pessarium oid? Sterkte meis!!
    Madelein: fijn, goed nieuws!
    Greeneye : Wow, wat spannend! Je gaat gewoon bevallen!! Succes!!

Ik heb gisteren een controle gehad. Uiteraard erg nerveus, maar tot onze verbazing was de baarmoedermond weer gegroeid! Nu naar 4,5/5 cm. De gyn was helemaal verbaasd! Ook de funneling is stabiel. De gyn is erg tevreden, dus ik broed hier rustig door. Ik heb hem ook nog gevraagd naar de druk down under. Volgens hem normaal. Ik vraag me alleen af wat de oorzaak daarvan is.

13. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Oooooh zo spannend! Heel veel succes !

14. ourmiracle

22 jun 2012
    76
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ prettygreeneye wat spannend zeg hopelijk heb je jullie wonder al lekker in je armen!

@madelien fijn bijna de 24 weken. Die platte rust had ik al dus dat werkt niet.

@lunap ik duim voor jou voor de 37 weken

@soof fijn dat hij nog mooi lang is.

Ik weet echt niet wat ik moet verwachten van het amc straks. Volgens mij alleen een intake. Heerlijk om even de deur uit te gaan maar t amc is nog bijna een uur rijden en ook bijna een uur terug vraag me af of dat geen kwaad kan... Zag dat m'n metingen gisteren 18 mm waren daarna 15 en toen 0,5 dus nog slechter dan 0,7. Raar dat het tijdens die 5 min van 1,8 naar 0.5 gaat maar goed..

15. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    @prettygreeneye: spannend!! Hopelijk heb je inmiddels al jullie wonder in je armen!
    @ourmiracle: sterkte zo, ik hoop dat het allemaal met een sisser af loopt. Die metingen kunnen idd heel erg wisselen. Hopelijk is ie nu gewoon weer zo lang als ie was!

16. PrettyGreenEye

13 dec 2014
    1.858
    0
    0
    ham, limburg, belgie
    Pff vannacht is alles weer gestopt :( zo teleurgesteld!

17. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

@ Soof88: wat de druk down under betreft, heeft gyn mij rust en utrogestan voorgeschreven om de verweking van de baarmoederhals tegen te gaan, en de druk is nu idd al wat beter (baarmoeder zit nu hoger en ik voel de baby’s nu ook hoger trappen)

@ PrettyGreenEye: spannend al 4cm ontsluiting, je hebt het gewoon de 38 weken gehaald!

@ Madelein: genieten van de rustige buik :)!

@ Lunap: van welke handelingen krijg jij harde buiken? Wat bedoel jij met ‘veel doen’?

@ ourmiracle: hopelijk doen ze er alles aan om het te doen rekken!

Hier gister naar de huisarts geweest: blaasontsteking :$ -> 8 dagen antibiotica en een aambei :) door de aanhoudende constipatie… Vaginaal uitstrijkje is op de kweek gezet. Bijna de slappe lach gekregen, dit kan er ook wel nog bij. Tot 20 weken een probleemloze zwangerschap gehad, en nu het ene na het andere kwaaltje :x. Even rust nu!

18. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Niet!! En het begon zo veelbelovend! Zal je zien dat je straks ingeleid moet worden omdat de uk er niet uit wil ;). Ben je al die tijd bang dat het te vroeg komt, wil het er niet uit nu het mag!

@ladylien: he balen! Veel drinken en vast beginnen met probiotica. Ik heb ook rond die periode ab gekregen voor GBS in m'n blaas en heb daarna weken last van m'n onderkantje gehad omdat alle goede beestjes ook dood gemaakt waren door de ab.

@soof: ik heb ook vaak die druk, denk dan ook dat er wat zit van binnen, maar hier zit alles echt nog dicht. Ik denk dus dat het de kleine is die ik voel. Kan dat bij jou ook zo zijn?

Hier gisteravond toch weer wat harde buiken. Gek blijft dat toch. Maar gelukkig niet in regelmaat en nu weer rustig dus maak me nu niet zo'n zorgen.
    Kleine gup ligt weer met dr kont naar beneden want krijg al de hele ochtend weer fijne trappen down under. Soms lijkt het ook of ze tegen m'n darm aantrapt, heel irritant gevoel.
    Vanmiddag word ik als het goed is door m'n gyn gebeld voor de uitslag van de controle kweek na de ab kuur.

19. Soof88

Soof88 Lid

3 mei 2015
    81
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ourmiracle : Hou je ons op de hoogte?
    Greeneye: NEE! Dan zit je daarop te wachten en dan denk je dat het gaat gebeuren en dan komt er niks. Wat balen voor je! Dat boefje van jullie zal dit later ook allemaal aan moeten horen denk k. ;)
    Madelein en Ladylien: Ik krijg wekelijks Proluton injecties toegediend. Is dat hetzelfde? Misschien doordat ik beginnende funneling heb, voel ik het meer. En de beeb heeft ook zijn voetjes beneden. Dus als hij schopt dreunt het wat meer door.

20. LadyLien

LadyLien Niet meer actief

@ Soof88: utrogestan en proluton zijn idd beide progesteron om de baarmoeder rustig te houden!

Deel Deze Pagina