Sorry voor de radio stilte kleine zit gelukkig nog binnen! Ben gewoon erg moe van de achtbaan. Buik is gelukkig stuk rustiger, niet volledig weeë vrij maar geen regelmaat en dat is het allerbelangrijkste. Dus voor nu mag het bandje blijven zitten, heb geen ceflix meer over en de kleine rust nu op de cerclage. Dus zou het toch weer regelmatig worden halen ze hem weg. Moet zo en zo tot maandag blijven omdat dan 32 weken ben. Ga straks nog even rustig reageren op iedereeen maar even mijn oogjes dicht want de ctg van net was heel onrustig maar gelukkig zakte het weer af maar de schik zit nog even in.
@luna: wat fijn om te horen dat de kleine nog veilig binnen zit! Neem je rust meis. Ik ga voor je duimen dat het gewoon nog een tijd mag duren allemaal.
Ik heb zoveel aan je gedacht meid! Goed dat de beeb nog binnen zit! Cervix kan ook weer langer worden.. toen ik op 27w werd opgenomen was het bij mij nog 1cm toen ik naar huis mocht 3cm. Hopelijk kan je nog 2 weekjes erbij rekken. snap de angst en herken de vermoeidheid hoor. longrijping heb je ook gekregen hè? Doet echt zeer hè die 2 spuiten.. Dikke knuffel meid ik denk aan je
Zo Lunap, wat een hectiek ineens! Hopen inderdaad dat je cervix langer wordt! Hoe gaat het verder met je? Trek je het een beetje?
Vanacht was even bang dat het door zou zetten omdat wakker werd van paar flinke harde buiken en menstruatiepijn maar denk dat het uiteindelijk kwam door verkeerd liggen want zakte gelukkig naar half uurtje weer af en tot nu toe is mij buik weer rustig
Verder is het spannend maar heb wel vrede mee, ben nu al bijna 32 weken Dus al al mooi termijn (37 zou helemaal super zijn) maar als toch zet heeft kleine goeie kansen.
@ourmiracle: hoe gaat het met jou? Nog 2 dagen toch tot de 24 weken? Hou vol!! @lunap: las ik nou ergens dat je inmiddels weer thuis bent? Hoe gaat het? Hier de 24 weken grens over. Zo blij!! Eindelijk! Maar uk moet natuurlijk gewoon nog heel lang blijven zitten. Vannacht weer veel harde buiken, maar ze waren niet pijnlijk dus maak me daar nit zo'n zorgen over. Gisteravond even een uurtje bij m'n schoonouders gezeten want m'n schoonmoeder is met pensioen. Maar dat is dus alweer teveel geweest. Irritant.
Gisteren onverwachts naar huis gestuurd, 48 weeënremmers gehad en longrijping dus nu is het afwachten. Aangezien de harde buiken niet regelmatig zijn zagen ze geen noodzaak om mij te houden. Blij aan de ene kant op thuis te zijn maar andere kant voel ik me een lopende tijdbom zo. Plus thuis is rustig aandoen en stuk moeilijker dan in het ziekenhuis.... Krijg er ruzie van met mij man want hij neemt het maar niet over maar roept wel dat moet blijven zitten..... Maar de was dan, vaatwasser? Doekje over de tafel enz? mijn fam wonen allemaal min uur rijden.... Blech baal gewoon even. Madelien super zeg, 24 weken! Vervelend van de harde buiken maar fijn dat ze tot nu toe niks doen! Green... Nog steeds zwanger Hoe gaat met de rest, goed weekend tot nu toe?
Nog steeds zwanger ja Zet het van je af. . Je man zal het wel leren overnemen geef hem ff tijd. Ik weet dat het moeilijk is. Maar hetgeen wat nu het belangrijkste is is jullie kleintje
En dat mag ook! Je kan moeilijk al die tijd zonnig en positief blijven. Hier alweer een paar uur elke 5 min een harde buik. Ik krijg er wat van. Het kost zoveel energie dit.. ( ik heb blijkbaar ook even een klaagmoment )
Ja ik ben toch iedere keer weer bang dat het omslaat in weeen. Maar ja is ook niet gek met onze voorgeschiedenis. Heb een bad genomen, durfde het eindelijk aan, maar dat hielp maar even. Verder op tijd gaan slapen met paracetamol en gaat nu beter gelukkig!
Snap de angst madelien! Laten we bidden en duimen dat het bij harde buiken blijft. Lekker dat je toch even een bad hebt genomen!
Ja idd... Ga denk ik zo toch proberen even mijn eigen gyn te spreken vandaag of morgen. Even melden dat het de afgelopen week toch wel erg extreem was allemaal, en ik het idee heb dat het erger wordt ipv minder. Ook het feit dat ik afgelopen donderdag gezien wordt met echt pijnlijke harde buiken, en er gezegd wordt: ik weet ook niet goed wat we moeten doen, je mag blijven als jij dat wil, maar we gaan niks doen' wekt niet echt vertrouwen. Hij zal er niks zinnigs mee kunnen, maar hij is net een week op vakantie geweest en weet hier dus niet van.
Ik vind het heel goed om je eigen gyn ff te spreken over dit alles. je moet je angsten ook kwijt kunnen en de gyn moet op de hoogte zijn van hoe het gaat
Wow, kan om 10.40 al terecht! Dat is het voordeel van draai deur patiënt zijn . @pge: ja precies, zo dacht ik ook. Daarbij voelt het af en toe een beetje alsof het me door m'n vinger glipt, en dat vind ik naar. We hebben veel vertrouwen in die man dus misschien kan hij me wat meer vertellen of uitleggen of zo waardoor ik er weer wat meer vertrouwen in heb. Die harde buiken worden nu vaak uitgelegd als stress of angst, terwijl ik juist angstig wordt op het moment dat ze er zo lang zijn. Een harde buik op zich kijk ik niet meer van op Bij jou nog steeds geen teken van een uk? Tot wanneer laten ze je wachten? Bizar he, ben je weken bang dat het veel te vroeg komt, nu mag het komen en wil hij niet!
Dag dames, Ik kwam jullie topic tegen en ga straks even lezen. Ik ben gister ontslagen uit het ziekenhuis. Ik ben donderdagavond na een extra controle, ivm menstruatiekrampjes die doortrokken naar onderrug en bovenbenen, bij vk doorgestuurd met een verstreken baarmoedermond, 1cm ontsluiting (wat normaal is bij meerdere kids), baarmoedermond lag centraal ipv naar achter, ze kon met haar vingertop het hoofdje voelen, ze wilde niet door duwen omdat ze anders de vliezen zou breken. In het ziekenhuis aangekomen krijg ik een ctg die in orde was, de echo helaas niet. Ik had op dat moment geen last maar zagen ze op de echo dat de baarmoederhals van binnenuit open ging, dat ik niets voelde baarde ze zorgen. Ook was de baarmoederhals verkort naar 24mm (22 sep was deze ong 32mm). Gelijk met medicatie gestart om te remmen, longrijping en een magnesium infuus en een overplaatsing naar een Academisch ziekenhuis, Leiden en Rotterdam lagen vol, dus werd het het AMC Amsterdam. Ze hebben daar een bepaalde test gedaan die een vroeggeboorte voorspellen adh van eiwitten rondon de baarmoederhals. Deze was negatief en de kans was klein dat ik op kort termijn zou bevallen. Om 05.00 werd de medicatie afgebouwd en vrijdagmiddag mocht ik terug naar Delft. Die avond bloedverlies gehad maar de echo was goed en de baarmoeder kalm, in tegenstelling tot de avond ervoor. Gistermiddag mocht ik met rust naar huis maar vind het eng. Ben bijna 27 weken en heb 20 okt weer controle naar de baarmoederhals. De boosdoender in mijn geval is de lisexcisie die ik in 2014 heb gehad.
Zo, dat was wel fijn. Alles doorgesproken. Hij schrok ook wel van hoeveel last ik heb de laatste week. Maar het stelt hem aan de andere kant enorm gerust dat m'n cervix dicht blijft en dat ik geen bloedverlies of slijmverlies oid heb. Daardoor denkt hij niet direct dat ik snel in de problemen kom. Mijn zorgen over de urenlange harde buiken die dan ook om de 4-5 min komen deelt hij wel. Zeker omdat ik ook vind dat ze af en toe pijnlijk zijn en langer aanhouden. Alleen wat het zou kunnen zijn weet hij niet. Alle lab uitslagen zijn goed, en de GBS wordt behandeld. Aanvankelijk zei hij dat ik toch gewoon iedere keer moet bellen en komen als ik langer dan een uur zoveel harde buiken heb. Maar ja, dan kan ik dus iedere dag wel komen zo onderhand, lijkt me onnodig. Zeker omdat er niks veranderd aan de cervix. Is voor alle partijen dan een beetje zinloos om iedere keer weer te meten. Na lang praten en dubben heb ik wat handvaten meegekregen, wanneer ik echt moet bellen. Bij pijn en angst bellen, en anders bellen als ik langer dan een uur elke paar minuten harde buiken die langer dan een minuut aanhouden. Eind volgende week weer controle. Kon me hier wel prima in vinden eigenlijk. Voelt fijn om het besproken te hebben, en om nu wat duidelijkere instructies te hebben. Dan heb ik het zelf weer een beetje in de hand voor m'n gevoel.